Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 320CDI eelsoojenduse tuli põleb
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Peale külmalt käivitumist (käivitub raskelt) põleb veel tükk aega eelsoojendusküünalde tuli. Küünalde või eelsoojendusmooduli viga ei näita. Kas see soojendusküünalde tuli viitab mingile veale või on see normaalne?
Auto on 2007 ML
Millega vigu vaadati? Üldjuhul viitab põlev küünalde tuli mitte töötavale küünlale. Kontrolli küünlad üle, seda lihtne teha.
(03-12-2020, 11:48 AM)meego Kirjutas: [ -> ]Millega vigu vaadati? Üldjuhul viitab põlev küünalde tuli mitte töötavale küünlale. Kontrolli küünlad üle, seda lihtne teha.
Mingi kõige tavalisema testriga lugesime vigu. Eelmise generatsiooni ML'il näitas kohe kui mõni küünal katki oli. Mismoodi on kõige otstarbekam küünlaid kontrollida seda tüüpi masinal?

Multimeetriga küünalde relee pistikust.
Lambiga on kindlam tulemus. Samas nad mõnikord põlevad lühisesse ja põletavad relee ka maha. ????
(03-12-2020, 03:05 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Lambiga on kindlam tulemus. Samas nad mõnikord põlevad lühisesse ja põletavad relee ka maha. ????
No mistahes juhtmooduli või küünla rike peaks ju kohe veakoodi tekitama. Samuti paar rikkis küünalt ei tohiks oluliselt käivitamist segada. Panen õhtul testri külge, vaatasin, et korras küünalde takistus peab 0,4 oomi olema.

Multimeetriga näed ära katkestuse ja lühise. Seda, kas normaalse takistusega küünal reaalselt kuumaks ka läheb, paraku ei näe. Samuti ei pruugi multimeetrile ilusa näidu andnud halb ühendus reaalset voolutugevust läbi lasta (siin on pirn parem).

Samuti ei tähenda katkestus ja lühis tingimata küünla riket, sama hästi võib ka juhe nöökida.

Aga kiireim kontroll käib tõesti relee pistikust mõõtes.

Piiripealse kulumisega mootor miinuskraadidel ilma küünaldeta ei lähe. Tihe mootor läheb, kuigi aega võtab rohkem ja alguses ka puiterdab/suitseb.
Mõõtsin oommeetriga, 1 või heal juhul 2 küünalt näitavad 0,4 oomi, üks on katkestuses ja üks 0,2 oomi. Huvitav, et mootori vigu lugedes küünalde viga ei näita.Eusa_angel
Ehk üks või kaks küünalt on loodetavasti korras, üks kutu ja üks kahtlane. Aga järelejäänud kaks - 320 CDI on ju kuuesilindriline...
(04-12-2020, 10:34 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Ehk üks või kaks küünalt on loodetavasti korras, üks kutu ja üks kahtlane. Aga järelejäänud kaks - 320 CDI on ju kuuesilindriline...
Ülejäänud 2 on enamvähem korras, ehk siis miski 0,5-0,7 oomi. Tundub, et moodul on ka rikkis, vähemalt ainsa lammutamiseta ligipääsetava küünla peale toidet küll ei tulnud kui süüde sisse panna. See oli muidugi ka see 0,2 oomine.

V6 on küünalde relee tüüpviga, endal läks ka vahetusse. Uus varuosa on muudetud ning natuke teise kujuga, väidetavalt ei pidanud enam probleemne olema. Ja küünlad loomulikult BERU.