Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: om642 y-toru
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mõtlesin veidi maad uurida om642 y-toru (A6420908237) teemal, kuna originaali hind suhteliselt krõbe, siis olen otsinud internetiavarustest alternatiive.

Esimesena jäi silma nö remondikomplekt ehk siis turbosse minev ots asendada silikoon toruga:
https://www.turbozentrum.de/Repair-Kit-I...-CDI-OM642
https://www.benzworld.org/attachments/ai...g.2614670/

Teiseks pakutakse hiinakate lehel 120euri eest uut tükki, et mis sellest arvata:
https://www.aliexpress.com/item/10050014...web201603_


Ühesõnaga kellel kogemust, soovitage mis oleks kõige mõistlikum variant.
Hiinakaid olen kasutanud ja müünud. Neid on kah erineva kvaliteediga, aga läbi Saksamaa tulev 180€ hiinamaa tükk täidab küll oma eesmärki 101%. Isegi MAF-andurid töötavad probleemivabalt.
Koha peal ka neid silikoon kolmikuid saada. Pean oma pere 211wagunil ka ära vahetama. Oskab keegi läbimõõte siia lisada?
https://www.db-hp.ee/products?p=1&q=kolm...on&iu=user
Mõõtsin ära, 63 mm turbo otsa ja 25 mm kõrvalharu.
Nonii kirjutan järjeks siia samma arutamist selle y toru teemal. Sai endale soetatud ka 642 w211. Esimene hooldus tehtud kõikide filtritega, sai ka y toru selleks maha võetud. Toru ise korras, tagasi läks siiski vanade punaste tihenditega ja tundub et peab kuigi soovitavad iga kord kui maha käib need tihendid vahetada.

Netist leiab palju teemasid, kus kartuses nimelt karterituulutuse üle mis jookseb sinna sisse, saetakse torul jupp maha, pannakse muhviga turbole külge ja lisatakse eraldi õlipüüdur karterituulutuse torule mis edasi õhufiltri kopsikukülge.
Kuidas siin kogemusi on, tasub selline süsteem teha?
Karterituulutusel on nn. seen mida soovitatakse vahetada iga 3a. või 60000 km järel ja kui see on korras pole vaja mingeid õlipüüdureid vahele, maksab see meil u.20 eurikut kood nt. Vaico v30-2620. Selle punase tihendi probleemi lahendab õli ja kuumakindel hermeetik, mis pannakse y toru ja tihendi vahele, leke on reeglina tihendi punnide ja toru aukude juurest. Mul jeebil igatahes toimib selline lahendus ideaalselt.
Ühendused on ikka lekkevabad kuid põhjus miks seda õlipüüdurit soovitatakse on pigem et vältida karterigaaside sh õli ja niiskus sattumine otse turbosse jne. See jama kipub ju ladestuma sisselasetesse ja egri. Saaks veidi puhtama hingamise tekitada?
Kui see karteriõhutuse klapp on korras ei satu mingit õli turbosse. Mootori puhtama hingamise saab roheliste teema likvideerimise teel st. EGR-i eemaldamisega. Seda saab ka tarkvaraliselt teha.
Peale karterituulutuse plastik osa tuleks ära vahetada ka see alumiinium detail, mis käib plastiku ja mootori vahele nö. nuka otsa. Siis hakkab tuulutus korralikult tööle jälle.[Pilt: 73585-alu.jpg] Ja vahetus on lihtne:https://www.youtube.com/watch?v=vR2s_RcbpaQ
Enda perewagunile tegin sellise lahenduse:[Pilt: 74235-Kolmik.jpg]
Seda lahendust saab teha senikaua, kuni filtrikorpuste poolsed otsad on terved.
Kui need oranžid tihendid on uued, ei ole vaja hermeetikuga möllata, need tihendid maksavad ju mingi 10-15€ kokku. Kui Y toru turbopoolne ots on katki, siis saab panna sinna universaalse lõdviku ~20€. Nagu seal eelneval pildil sinine. Õlipüüduriga pole mõtet küll möllata, selleks on ~30€ maksev karterituulutuse klapp.
Oskab keegi soovitada kohta kust neid Y-toru tihendeid osta saaks?