Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mercedes-Benz 300 SEL 6,3 1970, w109 - jyrgen20
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere

Pealkirjas olev w109 toodi Eestisse Califoniast, täpsemalt siis San Francisco lähedalt väikelinnast.
Konteriner jõudis minuni 02 september 2020.

See konkreetne isend jäi silma ebay keskkonnas. Kuna pakkuijaid ei olnud, siis saatsin müüjale maili ja leppisin temaga siis ilma ebay vahenduseta kokku.

Auto saabumise hetk:
[Pilt: 57456-IMG_8349.JPG]

Konteineri uksi lahti tehes avanes selline pilt:
[Pilt: 39793-kiles.JPG]

Viskasin kile pealt ära, rihmad lõikasin puruks.
Avasin auto uksed, mille peale hakkas kohe salongist helisignaali kostuma. Seega oli selge et akujuhe on peale jäätud. Mis seal siis ikka. Võti oli ees ja mõtlesin, et panen siis elaja käima, nagunii on vaja ju õhud üles pumbata, kuna oli teine ju vastu maad lösakil. 10 seki käiamist ja ellu Ta ärkas.
Tiksus ca 5min, siis olid õhkpadjad õhku täis ja sõitsin konteinerist maha.

Nüüd olen saanud autot mõne päeva uurida ja katsuda.
On nii plusse kui ka miinuseid, nagu ikka.

Plussid:
Auto on suures osas originaal. Keegi ei ole Teda taastama hakanud.
Suureks rõõmuks on see et M100 töötab väga kenasti, kast vahetab käiku soliidselt.

Mootorist ka pilt, muidu veel keegi ei usu. Smile
Tegemist siis kuulsa M100 kolakaga.
[Pilt: 46832-17.jpg]

Lisaks on kere praktiliselt roostevaba.
Pagasniku põhjas koopa alumised ääred tahavad keevitamist. Ülejäänud on tiptop.
Samuti on väga heas korras kroom- ja roostevabast liistud/stanged.
Ainult parempoolne karbil olev liist on puudu ja vasakpoolne on rohkem kannatada saanud.

Kere plekid on enamus sirged ja mõlgivabad.

Miinused:
Salong on sodi, välisvärv on "põlenud"
Kuna auto on pikalt seisnud, siis California päike on oma jälje jätnud.

Mõned pildid veel, mis on tehtud sadamas enne konteinerisse panekut.
[Pilt: 64758-P1350240.JPG]
[Pilt: 56244-P1350244.JPG]

Ja nüüd kodus.
[Pilt: 53838-IMG_8356.JPG]
[Pilt: 69857-IMG_8359_1.JPG]
[Pilt: 68546-IMG_8358.JPG]




Iludus! Rahulikku meelt taastamisel.
Kaua transport aega võttis ja kui saladus ei ole, mis hinnaga nüüdisajal USA st transpordi saab?

Aga auto on äge ja teretulemast klubisse
(13-09-2020, 07:42 PM)indrek Kirjutas: [ -> ]Kaua transport aega võttis ja kui saladus ei ole, mis hinnaga nüüdisajal USA st transpordi saab?

Aga auto on äge ja teretulemast klubisse

LA-st sõitis välja laev 22.07 ja Hamburgi jõudis 22.08.
Hamburgist välja 25.08 ja Muugale jõudis 31.08.
Mulle koju siis 02.09.

Ühesõnaga suhteliselt kiirelt. Smile

Maksis ca 3300 mis sisaldab ka maismaa transporti.
Maššaraks, sihuke pill siis.Eusa_drool

Egas midagi, loodame peatselt elusuuruses kohtuda.

Äge wärkNinja
Kestvad ovatsioonid taolise auto Eestisse toomisel. M100 on legendaarne. Soovin edu!
Kirjuta see 6.3 ka pealkirja ikka, muidu mõni vaatab, et mingi tavaline 300, haigutab ja skrollib edasi.
Mis plaanis, muuseum või lased fantaasial lennata?
Vau, vägev värk, tegin pealirjas muudatuse ka ära Smile
Vot see on Mercedes! Väga lahe, pole sõnu.
Esimene projekt või on varasemalt juba kogemusi?
(14-09-2020, 05:53 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Esimene projekt või on varasemalt juba kogemusi?

Ei ole esimene projekt ja arvatavasti ei jää ka viimaseks.
Praegune auto saigi valitud sellepärast, et tegemist on 5 kohalise autoga. Kuna mul on kolm last, siis saaks perega koos sõita. Hetkel enamus teised hobiautod on 2 ukselised, milles on paras kahekesti sõita.

Seda SEL-i projekti võtan kui "rolling restoration", just sellepärast, et üleval hoida motivatsiooni.
Konkreetset SEL ei ole vaja seibideks lammutada, kuna ta on nii heas seisukorras
Lihtsalt öeldes tuleb lasta teha uus originaalne sisu ja väljast üle värvida. Lisaks tehnilist poolt natuke sättida.

See poldi/mutri taastamine on jube aeganõudev ja ka kulukas. Selleks kulub aastaid ja aastate jooksul motivatsioon langeb ja tavaliselt jäävad need projektid poolikuks.

Mul endal hea näide omast käest võtta. Ostsin Usast ühe Pontiaci, tõmbasin ta seibideks ja nüüd ma olen selle jupikuhila otsas. Protsessist on valmis ca 70 protsenti ja lõpp on kuidagi väga vaevaline. Aga küll ta ükskord valmis saab.

Hetke plaan SEL-iga on ta tehniliselt korda saada, 2021 kevadel uus sisu ja siis vaatab edasi. Välimus rotikana on ka mingi aeg huvitav. Ainult kas w109 SEL 6,3 rotikaks sobilik on, see on ise asi. Smile



W109 6,3 rotikast parem on vaid W100 rotikas.
Vt nt pinterest on ideid täis, alates väiksest veljevahetusest kuni hardkoor võidusõiduni välja.
Auto ju juba patjadel ehk pool stänsiks tarvilikku küljes.
Ossa!
(15-09-2020, 11:20 AM)jansa Kirjutas: [ -> ]W109 6,3 rotikast parem on vaid W100 rotikas.
Vt nt pinterest on ideid täis, alates väiksest veljevahetusest kuni hardkoor võidusõiduni välja.
Auto ju juba patjadel ehk pool stänsiks tarvilikku küljes.

Täpsustuse mõttes ütlen ära, et rotikas sellest ikkagi ei tule.
Praeguse kava järgi ikkagi 2022 uus värv.
No a sinna on ju aega :)
Kevadel paned edeva velje, tekid istmetele ja löristad suvi otsa ringi.
Selline auto on igas olekus tase.
Mingi aeg siis värvid jne.
Kui muuseumiseisundit taga ei aja, pole sul mingeid piire.
Vägev pill. Mis seos tal Soomega on või mingi muu vapp?
(10-10-2020, 05:02 PM)Arkadi.T Kirjutas: [ -> ]Vägev pill. Mis seos tal Soomega on või mingi muu vapp?

Seost Soomega ei oska kommenteerida. Aga vapil on kiri all servas küll Finland. Ju mingi seos peab kellelgi eelnevatest omanikest olema...
Kui teed lähedalt pildi, saame selgust. Ma saan ka Soome foorumist küsida.
(12-10-2020, 04:38 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kui teed lähedalt pildi, saame selgust. Ma saan ka Soome foorumist küsida.

[Pilt: 36858-IMG_8391.JPG]
Sai siis sellel nädalal Maanteeametis asi lõpuks arvele võetud.

[Pilt: 64359-IMG_8620.jpg]
Lehti: 1 2