Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB W201 190D '87 - maxim1655
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, head Kaasfoorumlased.

Pean tunnistama, et olen 7 aasta jooksul omanud mitmeid Mercedeseid ja sellest ajast jälginud suure põnevusega foorumit. Lugu, mis mind taaskord siia toob natuke suurema panusega, on seotud lapsepõlveautoga, mis sai tagasi ostetud.

Alustades algusest - Seitse aastat tagasi sain täisealiseks, millega traditsioonilselt kaasnevad ka load, seda muidugi autokooli abi ja ARK'i kinnitusega.Hakkasin endale autot otsima ja pidasin oluliseks, et oleks Mercedes. Nii palju kui ennast mäletan, olen alati maagilise kolmeharulise usku olnud - tõenäoliselt andsid oma panuse isa W123 ja mõndade tuttavate uuemad seeriad. Mõeldud-tehtud ja esimeseks autoks sai W202. Omades mitmeid automehaanikust sõpru, sai sihiks võetud, et tuleb teha kompromisse 'edevuse' osas ja osta täisväärtuslik sõiduk, mis teenib pikalt, mis sai ka tehtud. Auto link: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pri...yks_pilt=1

Fast-forward aastake edasi ja hakkasin tundma huvi W201-de vastu. Kuigi tol ajal neid masinaid niiviisi ei hinnatud ning turuväärtus oli väga madal, pidasin miskipärast W201-te viimistletuimaks sõidukiks, mis mind MB maailmast 70-00 aastate vahemikus kõnetanud on. Võib-olla asi on selles, et tegu on ühe üleviimistletuma Mercedesega või selle huvitavas arenduse ajaloos või hoopiski kaunis disainis, kus Kutsikas tõesti mõjub elegantse ühtse tervikuna, millele pilku heites silm puhkab. Härra Sacco'gi peab seda mudelit endal lemmikumaks masinaks ning minu mõtteviis kattub sajaprotsendiliselt tema omaga.

Uurides turgu võtsin endale kaks kriteeriumit ja ei läinud väga kapriisseks ( juba tol ajal olid enamus masinaid hinge heitmas ja poolpidused) - 53kw diisel ( naljakas, kuid tõsi. Miskipärast just selle mootori lugu, vastupidavus ja hääl toob naeratuse suule) ja manuaal ( sellele ei anna mõistus loogilist argumenti, kuid pidi olema must have). Üsna kiirelt avastasin, et ühel tuttaval on müüa äsja värvitud ja taastatud kerega sõiduk. Parameetrid: 53kw, 4-käiguline manuaal - seda oligi vaja. Värv: Barolo red 540 ja täiskomplektse punase sisuga( alates aknapostide nahkpolstritest, kuni vaipadeni). Super. Tõesti väga ilus koosseis ja aitab eristuda tavavalgetest kolleegautodest, mil hallikas sisu. Pill sai ostetud. Hinnang autole: Kere 4.5/5st, sisu 5/5, tehnika 2/5, veermiku hinne oli 3/5st ja mootori seis ei olnud ka kiita, kuid sain investeeritud suurema rahakese, et auto teeniks mind 100%-selt ja annaks parima fiilingu.

Kiire ajahüpe poolteist aastat edasi pärast rõõmsaid koosviibimisi ( aastasse 2015) ja toimus meie lahkuminek. Iseloomustades ennast - tol ajal noor tudeng, raha ei olnud, tahtsin säästa talverehvide pealt ning läksin 2015/2016-le vastu pehmelt öeldes selliste rehvidega, millega ei kannataks tegelikult isegi suvise lausvihmase ilmaga sõita. Too talv sai läbi sõidetud kuni tuli viimane märtsikuu lörts maha, mis saigi saatuslikuks. Lühidalt öeldes: kiire külglibisemine ja oligi auto ära pargitud ühte majanurka. Kogu esiosa sai kannatada. Viisin auto remondikoja lähedale, mis pidi kuu pärast töösse minema, kuid vandaalid jõudsid vahepeal kallale minna... (uudise link: https://arhiiv.saartehaal.ee/2016/03/31/...angi-nupp/ ). Kõik klaasid peksti segi, mõni plekk löödi mõlki, süütelukk ribadeks jne jne. Ühesõnaga - korvamatu kahju ja tolleaegselt seisukohalt, kus tudengi rahakott oli õhuke, otsustasin ta raske südamega ära müüa ühele entusiastile.

Esimene aasta seisis entusiastil auto kuskil hoovis. Teine aasta hakkas ta sotsiaalmeediasse üles laadima pilte, kus on hakanud autot lappima. Kolmandal juba täisväärtuslik liikumisvõimeline kutsikas, mille peale hakkas mu hinges miski kraapima.. Pekki, pean endale uuesti kutsika ostma. Kuigi olen viimastel aastatel palju paremas finantsilises seisus ja oman ka uusi salongist ostetud autosid, siis siiski miski ei andnud seda fiilingut, mida tektikas retrohõnguline VE-kaks-null-üks. Küsisin entusiastilt, kas on mingigi hinnaga saadaval? Löödi kohe suu pihta. Selge pilt, see tekitas veel rohkem jahihasarti - hakkasin otsima turult samalaadset masinat ja kahe aasta jooksul leidsin vaid paar tükki, mis olid piisavalt veenvad ostuks, kuid alati miski juhtus: nina alt osteti ära, mõeldi ümber müügi osas, endal oli vaja finantsressursse ümber planeerida ja nii edasi.. Kuniks nüüd maikuus, kus hakkasin juba üht soetama, mõtlesin entusiastilt küsida korra uuesti müügimõtte osas. Jutt tüüris väga kiiresti positiivse vastuse osas ja ma sain aru, et nüüd pean tegutsema kohe või kahetsen terve elu - eelmine õhtu alles rääkisime, kui järgmine hommik olin juba Tallinnast Saaremaal ( auto asus seal ja ma ise elasin kunagi seal). Kiirelt-kiirelt sai kaup vahetatud, ümbervormistus tehtud ning tundsin, kuidas elus sai üks unistus ellu viidud. Tõeline õnnemoment.

Tuttaval lasin auto töökotta viia, et auto üle vaadata, check-list teha, kokku lappida, vedelikud- filtrid vahetada ja muid tehnilisi probleeme lahendada. Terve eelmine nädal sai ainult sellega sõidetud ja ütlen ausalt - iga hetk oli fiiling, mida täitis nostalgia, langzeitauto kvaliteet ning õnn, et oman jällegist tükikest ajaloost, mis on šedöövrinimetust väärt.

Mis nüüd edasi? Hakkan vaikselt täiendama, dokumenteerima, küsima nõu, sest nagu näitavad kuldaväärt kaasfoormulaste näited - see haigus on süvenev ja alati saab paremaks minna.

Lõppsõnana mainides: Kas see on mõistlik otsus? Kindlasti mitte. Olles finantsharidusega ja tegeledes investeeringutega, ütleb ratsionaalne mõistus, et on palju lihtsamaid teid, kuidas saada täisväärtuslikku W201-te. Emotsionaalselt? Oojaa. Juba selle tagasiost täitis hinges suure tühja koha ära ja laseb mul nüüd öösiti rahulikult magada ning päeviti ringi sõita, hoides näos naeratust, mida iseloomustab siiras õnn.

Kuidas auto pärast avariid nägi välja:

[Pilt: received_2301645393470053.jpeg]

Kuidas praegu näeb ( vabandan koledate piltide pärast, varsti tulevad uued):

[Pilt: 20200630_190635.jpg]

[Pilt: 20200630_190640.jpg]

[Pilt: 20200630_190617.jpg]

[Pilt: 20200630_190655.jpg]

CHECKLIST( See list on pidevalt muutuv! Kui kellelgi on miskit pakkuda, mis siin listis on, siis kirjutage palun PM-i):
- Tosoolileke peatada
- Panna külge laia liisu karbikatted
- Süütelukk ära vahetada
- Odomeetri läbisõit korda teha
- Esistange pukseerimisaugukate leida
- Istmesoojendused korda teha
- Põhi korda teha
- Ülevärvimine
Tere tulemast sõltlaste hulkaSmile

Pornopunane sisu on täitsa tore vaheldus. Riie ikka jääb? Kas parema uksepolstri mõlk on ka mälestust neist tõpraist?

Jään huviga jälgima haiguse kulgu.
Suured tänud Smile

Kindlasti on eesmärk säilitada punane sisu. Minu meelest punane sisu on üks ägedaimaid ja jääb alla vaid Cosworth'i ja US-Spec pähklipruuni naha omadele.

NB - juhul kui kellelgi vedeleb kuskil või keegi teab kedagi, kel võib olla punast sisu või kasvõi ühte detaili, kust saab riiet võtta, oleksin väga tänulik. Oleks vaja istmenurk ära paigata, sinna on auk sisse tekkinud.

Mis puudutab uksepolstrit, siis minu mälu muutub siinkohal häguseks - võib-olla olid vandaalid, võib-olla entusiasti restaureerimise ajal olid need kuskil raskete asjade all, mille tõttu sai kannatada. Kindlasti tegelen sellega talvel, et korda saada.
Homme on südasuvi ja selle puhul kirjutan ka auto minevikust ja sellega kaasnevatest aspektidest natuke -

Kõige pealt, nagu mainisin, sain auto omanikuks maikuu viimastel päevadel, millele järgnes korraline hooldus, sisu kokku lappimine ja muid tegevusi, et liikumiskõlblikuks saada. Pärast seda lendasime suurema hurraaga tehnoülevaatusesse, kus algas regulaarne kontroll - tuli härra Ülevaataja, võttis auto ja hakkas vaikselt nokitsema, istusin rahulikult pingile ja ütlesin, et kui leiab midagi mainimisväärset, andku teada. Istusin 15 minutit, kui järsku härra suurema hüüatusega kutsus juurde. Vaatab mind punnis silmadega ja ütleb, et Vin-kood ei klapi. Enne kui jõudsin teadlikult reageerida, suutis alateadvus tuhande signaaliga aju rünnata, et nüüd on per*es. Olin päris segaduses, sest aastatel 2014 ja 2015 läbisin isiklikult ülevaatused ühes rangeimas punktis, kus vanakoolimehed panid iga märkuse kirja ja ei halastanud millelegi. Mõtlesin küll, kuidas see võimalik on? Ehk on entusiast (ehk: eelmine omanik (vaata esimest postitust)) midagi seal kokku keevitanud ja leedupäraselt meisterdanud? Tol hetkel valitses tohutu teadmatus ning kurbade emotsioonide saatel lörisesin ülevaatusest minema.

Hakkasin VIN-koodi lähemalt vaatama - Passis:WDB2011221E338151, kerel ja plaadi peal WDB2011221F338151. Seega E ja F täheerinevus oli vaid. Alustasin koheselt uurimistööga välistusmeetodil, mis nägi välja sellises järjekorras -
1) Vaatasin varuosa auto üle, sellel oli täiesti teine VIN, seega ei.
2) Vaatasin tulemüüri pleki üle, täiesti keevitusvaba, seega siin ei ole probleemi.
3) Kiire kiri Saksa Maanteeametisse. Kuna valdan Saksa keelt veidi, sai kokku klopsitud kiri ja saadetud.
4) Auto-DNA näitas, et F tähega ajalugu lõppes 2004ndal aastal, ehk sel hetkel kui auto Saksast Eestisse toimetati. E tähega ajalugu algas pool aastat hiljem sealt, kus F-tähega oma lõppes.
5) MB Vin decoder näitas errorit, kui toksisin sisse E tähise, F tähisega andis ette andmed, mis klappisid minu autoga.
6) Saksamaalt tuli vastus, mis sisaldas hulga paragrahve, vabandusi ja muud naljakat juttu, mille peale ma lihtsalt ei viitsinud kuidagi reageerida. Nagu ikka, neil endalgi kiire ja ei ole viitsimist meiesuguse konnatiigi inimesi abistada.

Sisuliselt kokkuvõte on selline: Sõidan fantoom-Mercedesega ringi, mida Mercedes ei ole kunagi tootnud ja mis järsku ilmus 2004.aastal välja. Vaatasin veel lähemalt, et see täht tähendab, millises tehases on auto toodetud. E on Singelfingen ja F on Bremen. Avastasin läbi mitme ajaloodokumendi, et Singelfingen'is ei ole toodetudki nii palju diiselkutsikaid, mille tõttu välistusmeetod aina rohkem veenis mind, et jama tekkis Eestis.

Võtsin julguse kokku ja läbi erinevate kontaktide proovisin leida parima mnt-ameti spetsialisti, kellele saaksin ilusasti selgitada ja kes aitaks probleemiga. Vedas. Sain läbi tutvuste ühe väga abivalmi inimese juurde. Pooletunnise otsimise ja kontrollimise peale leidsime lõpuks 2004ndast aastast auto Saksa passi. Jumal tänatud, et Eesti on digitaalriik. Juba tol ajal skanneeriti sissetulevate autode dokumente ja sealt paistiski see maagiline F täht vastu, mida mul vaja oli. Väga suur kergendus oli tol hetkel. Kogu edasine protsess laabus sujuvalt ja saime tehtud tasuta ümberregistreerimise, kuna probleem oli põhjustatud maanteeameti poolt.

Siiani on naljakas mõelda, et auto on 11 korda ülevaatuse läbinud ja keegi pole viga tähele pannud. Väga huvitav intsident.

Säilitasin ka vana passi põnevate aegade mälestuseks:
[Pilt: 20200714_195537.jpg]
Selline küsimus - autol ei põle keskkonsooli ja armatuuri tuled ( seal kus on kell, spidomeeter jne). Kusjuures märgutuled põlevad - kaugtuli, õli, jahutusvedelik ja käsipidur jne. Taustavalgus ei põle.

Keegi oskab soovitada kust tuleks alustada probleemi otsimisega või on ehk ise kokku puutunud samalaadse asjaga?
Kui kapoti all kõik kaitsmed korras, siis ma kangutaks spidobloki välja ja vahetaks ära selle punase kaitsme, mis seal taga on.

Omaauto teemas olen selle kohta natuke kirjutanud ja mälu järgi on seal ka mingi pilt.

(23-07-2020, 12:00 PM)maxim1655 Kirjutas: [ -> ]Selline küsimus - autol ei põle keskkonsooli ja armatuuri tuled ( seal kus on kell, spidomeeter jne). Kusjuures märgutuled põlevad - kaugtuli, õli, jahutusvedelik ja käsipidur jne. Taustavalgus ei põle.

Keegi oskab soovitada kust tuleks alustada probleemi otsimisega või on ehk ise kokku puutunud samalaadse asjaga?

Kõigepealt keera armatuurivalgustuse reostaadi nuppu. Sel on vist odo nullimise nupuga sama. Poleks esimene, kus kontaktiga pahasti on.

Kaitse reeglina ilma torkimata ei kärwa.
Vahepeal on palju vett merre voolanud, mille tõttu teen uue postituse viimase kuu tegevusest, kuidas olen enda vaba aega sisustanud. Paari sõnaga öeldes võtsin juunikuus otsuse, et proovin autoga sõitu nautida ja putitada veidi... Kahjuks pidev arengumaania sai võitu ja 95% ajast on auto seisnud, sest koguaeg on miski lahti-vahetuses-oma varuosa ootamas- või kuskil mingi tükk töökojas. Alustan talupojalikus järjekorras ja räägin kõige pealt auto välimusest ja siis liigun sissepoole. Mõndasid asju mainin märksõnaga, huvitavamaid asju kirjeldan laiemalt, millest võib abi olla mõnele, kes puutub kokku tulevikus samalaadsete probleemidega. Tänan juba ette ka abistajaid, kes on mind sel teekonnal abistanud: Beeinterior, 190hans, TõnisL ja Oliver Vijar, kelle kasutajanime ei tea MBfoorumis.

Välimus + tehnika:
1) Uued esitulede pistikud ja juhtmestik
2) Vana radiaator lekkis - > BEHR originaal 53kw radiaator. Peaks mainima, kuigi mul on reaalselt 0,00% auto putitamiskogemust, oli väga lihtne Youtube DIY-ga vahetada radiaator ära - 4 klambrit, 2 voolikut lahti - > radiaator välja - > uus sisse -> klambrid ja voolikud külge -> tosool sisse -> õhk välja -> TEHTUD, kokku läks alla 30 minuti.
3) Radiaatori ventilaator vahetatud - vana vilises ja oli hinge heitmas
4) Uus kojamees BOSCH ( panin pange ja tellisin väiksema, tuleb tellida pikem versioon)
5) Katuseluugitihend vahetatud
6) Lai liist taaspaigaldatud uute tüüblitega (SOOVITUS: tellige aliexpressist tüüblid, tuleb kiirelt ja mingi 5 dollarit maksab 30 tüüblit. Mul tuli VIIE TÖÖPÄEVAGA kohale)
7) Tagumised iluliistud paigaldatud
8) RONAL veljed ilusasti pestud ja puhastatud
[Pilt: 20200728_221131.jpg]
9)Uued ukselingid - entusiast oli värvitöödega nii kiirustanud, et värvis ka ukselingid üle, mis jättis väga porno välimuse. Sai musta värvi paigaldatud. Üht ei ole veel kätte saanud, kuna kinnituskruvi, mis kuusnurkse võtmega lahti tehtav, on ära kulunud. Seega kui keegi annab nõu kuidas selle kätte saaks, oleksin tänulik.

SISU:
10) Olin 2 kuud refreshinud, et leida mingitki tükki punasest istmest millega saaks istme ja võimalusel ka käetoe korda teha. Sai leitud üks istmepõhi, mis oli eeskujulikus seisundis. Vahetasin istmepõhja ära, vana omast võtsin kangast, millest tehti uus käetugi ja seljatugi paigati ära. Kogu töö tehti Beeinterioris, mille eest tänan Härrasid. Siinkohal läbisin mitu kadalippu ja kogesin mitmeid vigu läbi, mille kohta kirjutan detailsemalt, kuidas oleks pidanud tegelikult toimetama:
1) Beeinterioril on partner Hollandist läbi kelle oleks saanud seda kangast tellida. Mõndasid saab ruutmeetri, mõndasid viie ruutmeetri kaupa. Seega, kui on haruldasem kangas, soovitan sinna esmajoones pöörduda. Tõenäoliselt hoiaks raha kokku nii.
2) Surfatud sai foorumitel, ebay'des ja muudes nurkades. Lõpuks leidsin saksakeelsest ebay.de-est istmepõhja. Seetõttu soovitan siinkohal uurida ka sealt saidilt toksides otsingusse saksa keeles toode ( näide minu istme jaoks: Mercedes W201 rot sitze ehk punane iste). Kuigi ebay kuulutused on kõik ühised ja mis on leitav .com või uk.co alt on leitav ka de-es, kuid tasub eraldi otsida ning proovida toksida sisse ka saksa keeles.


Vana iste ja käetugi ( dramaatiliselt raibe):
[Pilt: received_1158174171216543.jpeg]
Uus iste ja käetugi:
[Pilt: 20200728_173022.jpg]

11) Kogu uus helisüsteem - 4x Alpine kõlarit ja uus Pioneer bluetooth makk. Sounds like an Angel.
[Pilt: 20200710_225631.jpg]

12) Uued esikõlarite plastikkatted - eelmine vend oli oma liiduaegsete Clarionidega hoogu läinud ja selle asemel, et paar kõlarite kinnituskõrva ära lõigata, ta tõmbas talupojaliku jõuga plastikkatetele augud sisse.
[Pilt: 20200728_221203.jpg]
13) Uued peeglite siseplastikkatted
14) Uus tahavaatepeegel
15) Uus käigukang ja käigukangi nahk - mõlemad originaalid
Vana kang:
[Pilt: 20200714_185402.jpg]
Uus kang koos uue nahaga:
[Pilt: 20200728_221056.jpg]
17) Armatuuri ja näidikuteplokivalgustus korras - sain mitmelt inimeselt nõu ja olen tänulik, et üks sõber kogemata märkas mu postitust ja selgitas sisukamalt üht asja, mida ei leidnud siit foorumist ega UK või mõnest muust. Probleem leidis kiire lahenduse ja panen kirja soovitusliku järjekorra, kuidas toimida, et mitte kohe lammutama hakata, sest vahest võib probleem lihtne olla. Mul piisas vaid 2 minutit valgustusnupu kruttida ja läks tööle (näidikuplokil 2 nuppu, parempoolne kella jaoks, vasakpoolne on multitööriist: distantsi nullija(vajutades) ja valgustuse reguleerija ( keerates).

Kuidas toimida järjekorras kasutades välistusmeetodit:
1) Kui on kaua seisnud plokk, siis võib kontakt olla oksüdeerunud, mille tõttu tasub 1-2 minutit keerata teda edasi-tagasi. Mul esimesel minutil oli 0-reaktsioon ja siis vaikselt hakkas reageerima kuni lõpuks pärast kaheminutilist kerimist töötas nagu miška.
2) Kuna aeg on hindamatu, siis enne spidoploki lammutamist proovi kaitset vahetada kaitsmekarbist. Lisan lingi kaitsmete diagrammist, seal nr 14 on see kaitse, mida oleks vaja vahetada: https://knigaproavto.ru/shemy/en/mercede...agram.html
3) Spidoplokk välja ja vahetada taga olev punane kaitse
4) Spidoplokk välja ja võtta välja reguleerimisnupp ning puhastada ära kontakt


18) Kõik pagaasniku plastikud ja uued tekstiilkatted paigaldatud
19) Parempoolsete uste lukuplastik, mis asub seespool ukses, kus lukukeel tuleb välja
20) Üks aknatõstuki käepideme punane plastik oli puudu - sai leitud e-bayst
21) Anten korda tehtud
22) Tagaakna tihend ümberliimitud, et veelekked peatada
23) Uued turvavööd
Vana:
[Pilt: 20200714_185342.jpg]
Uus:
[Pilt: 20200728_221122.jpg]

Lõppsõnana mainides on siiralt hea meel, et valisin projektiks just sellise MB korrastamise - W201 on oma süsteemidelt väga lihtne ja loogiline ning foorumite ja youtube kaasabiga olen saanud siiani hakkama. Küsides veelkord, kas sellel on pointi? Kindlasti ei ole, kuid nagu venekeelne vanasõna ütleb: опыт не пропьешь( maakeeli: kogemust ei saa maha juua) ja iga kogemus tuleb uutes väljakutsetes kasuks ning kindlasti on plaan tulevikus uusi MB liikureid juurde soetada.

Järgmine kolmapäev lendab 53kw-ne hävitaja Lesven-i, kus vahetatakse mootoripadjad ja paar tihendit ära. Praegused mootoripadjad on nii raiped, et käima pannes hakkab pool Ülemiste parkla asfaltit kaasa värisema ja kui välja suretada, tekib tunne, et pea lendab kaela otsast ära. Side lõpp.

Väike pilt ka präänikust:
[Pilt: 20200728_221400.jpg]
"Üht ei ole veel kätte saanud, kuna kinnituskruvi, mis kuusnurkse võtmega lahti tehtav, on ära kulunud. Seega kui keegi annab nõu kuidas selle kätte saaks, oleksin tänulik."

Proovi sinna järgmises mõõdus torx sisse koputada.
(29-07-2020, 10:46 AM)sm. pelle Kirjutas: [ -> ]"Üht ei ole veel kätte saanud, kuna kinnituskruvi, mis kuusnurkse võtmega lahti tehtav, on ära kulunud. Seega kui keegi annab nõu kuidas selle kätte saaks, oleksin tänulik."

Proovi sinna järgmises mõõdus torx sisse koputada.

12 kant on veel parem.
(29-07-2020, 10:46 AM)sm. pelle Kirjutas: [ -> ]...
Proovi sinna järgmises mõõdus torx sisse koputada.

Seda tuleb teha ettevaatlikult, kuna raam pole kuigi tugev. Samas piisab vaid pöördest, et pinge maha saada - sõltub kulumise/varasema wägiwalla astmest.

Muide, vanemate autode pööratavast armatuurivalguse reostaadi kulumisest ja mustumisest on foorumi vanemas osas päris palju juttu. Tasub vanemaid teemasid mõttega lugedaWink Kaitsme laseb läbi kobakäplemine valguse ahelas, see päris iseenesest ei koole.

Kiitus hää lugemise ja kannatliku toimetamise eest.
Kuna on plaan panna laia liistu karbikaitsmed külge, siis on küsin ühe asja osas nõu, kui ehk saate aidata: Kas keegi saab saata linki/näidet/kohta kust osta laia liistu karbikatete tüübleid? Ausalt öeldes ma ise ei ole üheski variandis kindel ja kuna Silber on suutnud mul kahtesid erinevaid tüübleid valesti soovitada, siis küsin igaks juhuks siit enne.

Suured tänud ette Neile, kes saavad abiks olla.
Hei,
Sellega on nii, et neid tüübleid ja nende teisi pooli on liisturingi kohta päris mitu erinevat artiklinumbrit ning kõige kindlam on ise mõnest siin foorumiski viidatud piltidega varuosakataloogist õiged numbrid ja kogused välja otsida ning siis selle järgi Silberautost, eBayst või Hiinast nad tellida. Olen niimoodi Silberist alati õiged jubinad saanud, kuid kindlasti on ka odavamaid pakkujaid.

Parimate soovidega,
Tauno
Tere taas, Kõigile

Olen nüüdseks omadega jõudnud neljanda postituseni, mis ma usun on ka viimane suurem postitus, enne kui auto läheb talveunne või keretöödesse talveks. Esmalt tänan kõiki abistajaid, kes on nõu andnud eelnevates postitustes ukselingi ja tüüblite teemadel. Sellest oli kasu ja kuidagimoodi jõudsin lahendusteni, millest kirjutan ka allpool. Alustan esmalt auto tehnilistest uuendustest, mida on tõesti palju värskendatud ja lõpetan väikeste kosmeetiliste tuuningutega.

1) Kui suve alguses auto kätte sain, siis mõtlesin esialgu ''soodsamalt'' läbi ajada ja otsustasin, et kui otseselt veermikus millelegi ülevaatuses ei vihjata, siis ei kavatse sillaosi näppida. Enne ülevaatust käisin kiirelt pidurid üle ja lendasin ülevaatusele, kus ei viidatud ühelegi probleemile sillaosadest. Mõtlesin korra, et 'wow, okei', kuigi auto seisis 4 aastat liikumatuna, siis kõlab see liiga muinasjutuliselt, et miski ei sega sõitmist. Jõudsin kuukene sõita, kui pidurid hakkasid sõnaotseses mõttes otsad andma - üks kinni, teised ei pidurda, vahet ei ole mis jõuga pedaali tallata. Otsustasin kiirelt auto Lesveni saata, et lasta üle vaadata, mis seal toimub. Tagasiside oli selline, mida mu kõhutunne ka aimas - tuleb absoluutselt kõik ära vahetada, mis seondub sõnaga pidur - nii vahetatigi ära kettad-klotsid-voolikud-vedelikud jne, pärast mida muidugi oli kohe esimene küsimus, et kuidas ma enne julgesin linnas sõita...

2) Tagasillas oli väike kriuksumine, mis viitas puksidele, said vahetatud. Kuna enne viimast avariid vahetasin kõik tagasilla detailid välja, siis otseselt midagi enam tähelepanu ei vajanudki, jumal tänatud.

3) Kui Lesveni härrad olid pidurid korda teinud, siis telefonitsi vesteldes soovitasid ka esisilla korda teha ( seda muidugi intonatsiooniga, millest oli aru saada, et nad ei ole juba tükk aega nii raibet esisilda näinud.. Tõenäoliselt oli veermikuosadel veel peal kirjas Made in West Germany, arvestades nende välimust ja seisukorda). Palusin siis listi, mis praktiliselt sisaldas kogu esisilladetailide välja vahetamist - 2x amordid, 2x rattalaagrid, kõik roolivardad, rooliamort ja õõtshoovad. Muidugi sillaregullid, amordikatted ja laagrimäärded sealhulgas. Olin pigem valiv ja lasin kvaliteetseid osi tellida ( Sachs, Lemförder jne), et asi kestaks, kuna teen siiski autot enda jaoks. Koos tööga läks 855€

Võib nüüd tõdeda, et autol on 100% korda tehtud kogu veermiku osa - seal lihtsalt ei ole midagi enam näppida, sest esisild on praktiliselt uueväärne ja tagasild alla 10 000km sõitnud.

Kosmeetilistest uuendustest:

5) Ukselingid - Nagu eelmises suurpostituses mainisin, oli tükk probleemi viimase ukselingi lahti saamisega. Tänan kaasfoormulasi soovituste eest, sest lõpuks kuidagi viis see tegutsemine lõpplahenduseni. Ukselingi lahtisaamine kulmineerius järgnevalt: 1) 12kant ei keeranud, 2) tähekujuline ei keeranud, 3) koputasin sisse veidi suurema võtme ja sain lõpuks hakata keerama... aga mis juhtus? Kruvi oli üle keeranud mistõttu vahepealne keere kadus ära ja ta käis seal tühja. Kogu selle toimetamise peale viskas ikka s*ta nii ventilaatorisse, et haarasin Makita ja puurisin lihtsalt läbi selle kruvi. Kaks nr3st puuri otsa läks pooleks, kuid õnneks tulemus oli kiire(vabandan kõnepruugi pärast, üritan emotsionaalselt Teid samale tasemele tuua, kuidas end tol hetkel tundsin).

Otsisin tükk aega turult musta värvi käelinke, sest enamus, mis ma olin näinud, on halli värvi, mis mind väga ei sümpatiseerinud. Õnneks TõnisL-il oli just vajalik ports olemas, mis said külge intregeeritud.

Väike pildike ka puurimisest ja musta värvi linkidest : [Pilt: 20200731_221341.jpg]

6) Rool - Vahetasin vana baranka välja. Põhjus: aastatega on veidi võimu naha vahele kogunenud, mistõttu tudengist sirgunud härrasmehel on kutsika sees istudes, hoides süles suurt rooli üpriski ebamugav. Ütlen ausalt, et mulle on alati meeldinud suured baranka roolid, kuid ta tundus liiga ebaproportsionaalselt suur kogu salongis. Hakkasin otsima alternatiivi - põhiliseks pidasin, et ei oleks liialt sportlik ja edev, mistõttu momo'd ja mõne muud tegijad olid välistatud. Hindasin väga puitroole, kuid enamus, mida pakuti Eesti turul olid ahju kütmiseks sobilikud ( loe: taasatamiskõlbmatud) või ülehinnatud hinnaga. Kõige rohkem kohtas mõlemat komponenti sisaldavaid pakkujaid, mistõttu tuli pilk suunata Ebay-sse. Leidsin kiirelt oma lemmiku - Nardi Elite rool. Mint konditsioon, puit täketevaba, metall värvkatte all, naha osa kriimuvaba. Osalesin oksjonil ja võitsin selle. Sobib vägagi hästi salongi ja minu meelest ei ole liialt edev ega võta tähelepanu muudelt salongidetailidelt.

Vana vs uus rool: [Pilt: 20200819_180801.jpg]

Uus paigaldatult: [Pilt: 20200912_095321.jpg]

Lisaks läks juurde ka Itaalia valmistaja Luisi roolivahetükk: [Pilt: 20200825_183642.jpg]

7) Tagatuled - vahetasin vanad tuhmunud tumeda lakiga üle tehtud tuled uueväärsete Hella originaalide vastu.

Vanad tuled: [Pilt: 20200808_135125.jpg]

Uued, täiesti selged ja puhtad tuled: [Pilt: 20200808_145305.jpg]

8) Punane vaibakomplekt - entusiast oli ära kaotanud kogu punase vaiba komplekti, mistõttu tuli panna varuosa auto hall komplekt. Konsulteerides sõpradega, sain aru, et on üsna lootusetu jääda ootama, et kuskil keegi võiks müüa... kuni tänaseni. Avastasin just saksakeelsest ebay kleinanzingen (Saksa ebay väikekuulutuste portaal), kus 1 vend oligi üles pannud kuulutuse punase vaibapolstri komplekti kohta. 100% komplektne. Hind? Vaid 130€. Ütlen ausalt, sellest hetkest kui ma selle kuulutuse avastasin kuni hetkeni kus vajutasin BUY nuppu, kulus ca 30 sekundit. Nagu väike laps jõuluootuses jään nüüd enda kingitust ootama, mille DHL nädala jooksul kohale toimetab.

Mis ma veel kavatsen teha?

1) Kindlasti kavatsen auto süüteluku ära vahetada ja siit ka üks küsimus - Kas bensuka süütelukusüsteem sobib diislile? On neil mingit vahet?
2) Konserveerida küljekarbid - traathari->roostemuundur -> happekrunt -> täitekrunt -> kivikaitse -> laia liistu karbikatted peale
3) Otsin musta värvi kattega ukselukke - kui kellelgi on koos võtmega pakkuda, oleksin väga tänulik. Lisaväärtusteks on sama võtmega lahti käiv pagaasnikulukk.
4) Otsin Spidoblokki, mis oleks oranži värvi näidikuseieritega.

Seniks pilt, kuidas praegu välja näeb - PS: Küljes on V6sa-lt pärandatud numbrimärgialused, mis on originaalid.

[Pilt: IMG_20200912_141658_837.jpg]
Ei pärandanud ma Sulle midagi, ostsid ausalt. Kui originaalid need on - KST.

Lukusüdamik on sama, diislil on täiendav seiskamisklapp.
Tere taas, Kõigile ja head käimasolevat aastat!

Mõtlesin juba paar kuukest tagasi, kui viimasest postitusest oli kuu möödas, et tegelikult peaks veel ühe vahepostituse tegema, et miskit ei ununeks. Nagu mu jutu algus juba viitab, siis septembris ta veel talveunne ei läinud ja kuukene sai veel askeldada soodsate ilmaolude tõttu ja tegin veel nipetnäpet ära.

Alustame väljaspoolt - Küljekarbid sai üle vaadatud. Ausalt öeldes kartsin hullemat, kopsides mõlemad pooled täispikkuses läbi, leidsin vaid ühe ca 1x1cm pehme kohakese, mida ei hakanud isegi keevitama, vaid tegin pehmest kohast puhtaks ja lükkasin pahtlit täis. Pindmist roostet oli rohkem tagarataste juurest, kuid ei miskit kolossaalset. Proovisin igalt poolt tungiga tõsta ja oli edukas sooritus.

Siin pilt, kui traatharjaga oli üle tehtud:

[Pilt: 20200902-181536.jpg]

Töötlesin siis kohe ära - ostetud sai Dinitroli asjad. Protsess oli siis selline: traathari-> roostemuundur -> 2 kihti happekrunti -> 2 kihti täitekrunt -> 2 kihti kivikaitset -> 3 kihti makstiksi

2) Põrandapolster - autost oli kaotsi läinud komplektne punane polster, mis oli asendatud halli omaga. Asusin jahimaadele ja kogemata sattusin ühele kuulutusele peale, kus esipildiks ja pealkirjaks olid jalamatid( pildil eesmised), millest ka arvasin, et on vaid esimatid. Kuid saatusliku jõuga kogemata peale klikkides avanes komplektne, uueväärne punane polster. Sekundiga sai buy vajutatud ja emotsioon, kui polstrid kohale jõudsid oli suurepärane - need näevad välja nagu uued!

Auto paljaks võttes oli tore näha, et roostet ei olnud palju - miskipärast lähevad rooste liitekohad, kust istmed külge panema peab.

[Pilt: received-237099284403970.jpg]

Vaibad ja lõpptulemus:

[Pilt: received-717628422126566.jpg] [Pilt: received-339380897289116.jpg][Pilt: received-2409101179394968.jpg] [Pilt: received-1322069564802247.jpg] [Pilt: 20200918-180941.jpg]


3) Uksepolstrid - minu omad olid ääred ülespoole visanud, mistõttu asusin otsima uusi. Leidsin Ebay väikekuulutuste saidist - Ebay Kleinanzingen: (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/), mis soojalt soovitan ka teistele. Saksamaal on see tuus teema ja kui mujalt enam ei leia, siis siit peaks kindlasti leidma. Leidsin väga heas korras, viisakad uksepolstrid.

[Pilt: received-681094715877860.jpg]

3) Käigukangi puit - Lihvisin ja panin peale uue laki.

[Pilt: 20200914-200923.jpg]

4) Kõrgsurve pump - Pumbast hakkas suvel diislit lekkima - Sai Karla Autosse viidud ja seegi nüüd korras. O-rõngastihendid oli vaja ära vahetada.

5) Uued kapotialused isolatsioonid ja akualus sai soetatud - kõik originaalid. PS - mainin igaks juhuks ära, et kapotialuseid isolatsioone ostke Silberist. Need originaalidena soodsamad, kui b-varuosadena.

[Pilt: received-815043475961915.jpg]

Kaks olulist küsimust millele ootaksin abi ja oleksin väga tänulik: 

1) Autosse tuleb juhipoolele vett sisse - kust tuleks viga otsima hakata? Ei leia kuskilt portaalidest nõuandvat infot.
2) Pagaasnikusse tuleb vett - tuleb nii, et pagaasnikukaas täitub isegi veega. Mis selle põhianomaailaks võib olla?

Lisaks ootan pakkumisi 16'' Gullideckeli ja Rial Meshidele. Kui kellelgi on, kirjutage palun emailile: hrustaljovmaksim@gmail.com

Sai ka oktoobrikuus Saaremaa Ralli ajal sõidetud läbi Undva kiiruskatse ja paar ilusat pilti tehtud. ( seda muidugi hommikul enne ralli algust)

[Pilt: received-2706040429611683.jpg]

[Pilt: received-3338009389568616.jpg]
1) Kuhu täpselt see vesi koguneb? Võimalik, et salongiradikas lekib või et põhjas või karbis on auk kust vesi sisse pääseb, või kannad talvel ise jalgadega liiga palju lund autosse või kui autol on katuseluuk, siis võivad selle äravoolud umbes olla ja pressib kusagilt vahelt vett salongi jne.
2) Olen täheldanud sama asja W201 puhul ja kahtlustan, et tegu on temperatuuride erinevusest tekkiva kondentsiga, mis luugi siseküljele ladestub (kuna seal tehasest mingit polstrit pole vaid tühipaljas plekk) ja luugi avades mööda luuki pagasnikkusse voolab. Ega selle vastu vist väga midagi teha pole, võid mingi niiskuskoguja pagassi visata. Võimalik ka et pagassipõhi kuskilt roostes ja niiskus pääseb sealtkaudu sisse ja kondenseerub luugile.
Vesi salongi võib ka esiklaasi vahelt tulla. Kõige lihtsam oleks vist kontrollida surveõhuga. W124 puhul kipub esiklaasi alune roostetama ja mõnikord on ka klaas halvasti liimitud, seda eriti uuemate autode puhul, millel veel roostet ei ole.
(24-01-2021, 08:12 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Vesi salongi võib ka esiklaasi vahelt tulla. Kõige lihtsam oleks vist kontrollida surveõhuga. W124 puhul kipub esiklaasi alune roostetama ja mõnikord on ka klaas halvasti liimitud, seda eriti uuemate autode puhul, millel veel roostet ei ole.

Salongi võib vesi sattuda ka siis kui esiklasi veeäravoolud umbes on olnud ja metallosa ära ussitanud, st A-piilari see osa mis esitiiva alla jääb. Mul lekkis w123 nt sealt. 

Rial Meshe 16 ajasin ka ise pikalt taga, aga ei õnnestunudki leida. Läksid alla Remotecid, need kõige sarnasemad.
15 tolli Rial Meshid olid mul olemas, müüsin aga maha, sest ilma randita Rial Mesh ei ole ikka päris see...Viimase aasta jooksul müügil näinud vaid ühte komplekti Facebookis, need aga 5x120 auguvalemiga ja müüja ei vasta ühelegi kirjale. Otsin olen üsna põhjalikult, mida pole seda pole.

Hetkel on müügis ühed 16 Pentad muidu, kui huvi peaks olema, saan kontakti anda.

Muidu sul igati bueno auto