Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB 190E, 1984, W201 - Moss
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nagu ka oma esimese auto omanikuks sain ma veidrate asjade kokkulangemisel, nõnda sai ka minust Mercedes-Benz omanik üsna järsku, välkidee tagajärjel. Tegelikult läksin ma garaazi rentima aga masin, mida seal sees hoiti, tundus ka kuidagi mõnusa väljakutsena :tongue: Varem nagu ei osanud mersudesse kuidagi suhtuda ja kogemusi seda marki masinatega ka põhimõtteliselt pole. Räägitakse et pidi enamvähem olema.

Autost siis niipalju, et tegemist on ühe pooleli jäänud taastamistöö ülevõtmisega. Minul siis ka esimest korda keretööde harjutamine. Üsna palju on juba tehtud aga keevitamist ja pahteldamist/kruntimist on veel ees kuhjaga. Loodetavasti suudan ta valmis meisterdada. Kui algselt oli plaan teha lihtsalt, kiirelt ja odavalt septembriks siis nüüd olen otsustanud natuke ka vaeva näha ja enne järgmist aastat sellega sõitma hakata väga ei looda.

Masinast endast niipalju et pärit 1984 aastast, mootoriks 2.0L 90kW'ne ja käimakotiks loomulikult automaat. Algselt oli masin valge aga ise värvin ta ilmselt tavaliseks mustaks. Masinal on el. esiakna tõstukid ja katuseluuk (suht tavaline vist "kutsikatel"?), ise tahaks lisada tagumisel el. aknatõstukid. Mingit suuremat tuuningut ei plaani. Tahaks lihtsalt masinat endale, millega oleks mugav vaikne kulgeda, mis oleks sirge ja roosteta.

Kuna üks pilt on 1000 sõna siis masin ostes ja pildid edusammudest huvilistele vaatamiseks üles riputatud.

Wish me luck Rolleyes
nu jh, ex me siis vaatame mis sellest edasi saab Wink
Mõtlesin et kriban veits vahepeal siia ka midagi. Nagu arvata võib, pole autoga vahepeal just eriti palju tehtud. Finantsvahendid on tulnud mujale paigutada. Hetkel veel tegelikult masinaga tutvumise faas.
Lähiaja plaanidesse on võetud mootori maha tõstmine ja pidurite puhastus/hooldus, vajadusel remont. Kui mootor eest ära, saab paremini mootoriruumis toimetada ja mootorile endalegi on lihtsam ilusamat välimust anda ja sissegi piiluda. Pidurid on lihtsalt väga roostes.
Esitiivad said ka maha kruvitud. Nagu piltidel näha, pole häid uudiseid. Varem eelmise omaniku poolt tehtud pahteldustöö tuleks täiesti maha nühkida ja uuesti teha. Viga nimelt selles, et kruntimata pahtel toimib nagu svamm - imab niiskust. Eriti hästi illustreerib seda 2 pilti parempoolsest esitiivast mis nüüd vahetamisele läheb. Tagatiibadel tundub, et pole kahjustusi (veel) seega kiiremas korras tuleks tegutsema hakata. Tahaks et värv ikka kauem kui ühe talve autoküljes püsiks.
Leidsin ka mõlemal pool keret uusi roostest läbipuretud kohti, mis tuleb ka siis ära keevitada.
Positiivse üllatusena tuli see, et masinal on peal mehaaniline pritse, mitte karbuss nagu varem miskipärast olin arvanud. Päris hea asi (kui töötab ofkoors :tongueSmile

Siit hakkavad siis uuemad pildid pihta.
Nõndaks. Vahepeal on kõvasti vett merre voolanud aga mina olen ikka laisk ja hõivatud olnud, et mitte piisavalt palju masinaga tegeleda. Kuid nüüdseks on kõik autoga kaasa tulnud stuff käes ja teise garaazi pakitud ning mõned tööriistad ostetud, mis lubavad kruntimis- ja pahteldustöödega vaikselt algust teha. Enne aga veel natuke lammutamist. Kuna keevitada pole väga hullult palju, loodan need järgmine kuu ära teha.

Sai ka aku peale pandud. Matsupill, kuigi alguses natuke jonnis. Kõpitsetud sai ka natuke pidurite kallal ja nüüd masin veereb, st saab keevituseks teise kohta vedada. Vaja vaid kolmnurk keevitada ja teisele autole konks külge monteerida.
Pidur

Sisuliselt on ka tervik-visioon asjast silme ees. Tahan lihtsalt ilusat musta värvi ja kui vähegi rahakott kannatab, siis 3liitrine M103 ka vahele ning kõik. ARKiga jääb ja siis suurem vägikaigas vedamata. Vahepeal igast ulmest unistatud aga M104, 18" kroomvelg, suure essi pidurid ja valge nahksisu jäägu kaugemasse tulevikku. Tahaks 2008 suvel ikka sõita ka juba mitte mingiks elutööks kujundada teda.