Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Varta AUX starteriaku 35Ah 520A, 212 x 175 x 140mm, tootekood: 535 106 052
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kust vöiks leida väiksema starteriaku (Renovaaris Vartat ega Boschi polnud, pakuti Autocrafti tootja akut soodukaga 190€ mis tundub kallis:
12V 35Ah (C20) 540A EN 207*175*140

SILVER Dynamic Aux
Tootekood: 535 106 052

35Ah
520A
212 x 175 x 140 mm

https://customersearch.varta-automotive....2?brand=26

[Pilt: DSC_0463abc_600x600.jpg]
(16-04-2019, 05:53 PM)nostromo Kirjutas: [ -> ]Kas antud akut leidub kuskil odavamalt kui 172€?

Tootekood: 0092S5A130

Kus seda sellise hinnaga pakutakse ? Ahahh juba leidsin,ei teadnudki,et K rauta akudega tegeleb Icon_rolleyes
Tellisin juba ära. Olen neid senimaani oma autodele 200+€ ostnud.
Eks näis kas reaalselt ka laos.
Vartal samade näitajatega u sama hinnaga.

Laadisin CL-i praeguse aku vist detsembris ja nüüd 2 nädalat vahele jättes hakkas alarm huilgama ja uksi puldist ei avanud, pusisin tund aega ukse kallal enne kui köva vötmega lahti sain. Kusjuures käima läks suurema vaevata. Enam ei tahaks sellise asja peale oma aega kulutada ja kuna pagasiruumi aku asub pagana sügaval siis ikka paras pusimine seda sealt välja koukida järjekordseks laadimiseks. Tean et uut akut peaks ka soovitavalt 2x aastas laadima aga ikkagi.

Praegune keskmises möödus 272mm pikk aga sinna mahub ka 353mm.

Nüüd oleks veel vaja väikest lisaakut kapoti alla mida esmapilgul märganud vaid Saksa netipoes 165€ mis tundub ebaproportsionaalselt kallis:

Varta SILVER Dynamic Aux
Tootekood: 535 106 052

35Ah
520A
212 x 175 x 140 mm


Sellel vist Boschi vastet pole.
Kapoti all pole mitte lisa aku vaid starteri aku. See peab õigete parameetritega olema. Ja ära muretse, hakkab see uus aku ka tühjaks jooksma kui vana seda teeb. Pole ilmselt aku viga. Vana auto elektri kalad lihtsalt.
El. kadu ei tohiks olla, jäi lihtsalt pikem vahe sisse, on nö hobiauto.

Hetkepakkumised starteriakule:

SilberAuto A-osa (Varta?) 177€
Renovaar Autocraft 190€


Huvitav et selline väike 35Ah aku maksab sama palju kui 95Ah AGM aku.
KUi muidu normaalne aku ja 2 nädalaga tühjaks vajub on ikkagi kuskil elektrijooks.Mul seisis 124 ca oktoonrist alates.Eile keerasin võtit ja läks käima.Natuke küll oli tegi viu viu aga läks käima.Seisis õues.Las mõni elektrik kontrollib ära kas läheb ilusasti "magama" või jääb mõni sõlm elektrit sööma. See pole mingi ime protseduur.
124 seisnud eelmisest kevadest alates ja 75Ah aku käias kolmese diisli nädal tagasi tööle.
Te võrdlete ka arvelauda tänapäevase mitmetuumalise protsessoriga.
Jep. Mäletamist mööda tal ongi päris suur el. kulu seistes foorumite põhjal. Siingi foorumis kasutaja ak75 aku piir u 2-3 nädalat seismist.
Nüüd ajad ilmselt starter ja pardaaku kaod segamini.
Minul on seisnud W221/C216/R230 5-6 kuud kindlasti sisetingimustes parklas.
Parda aku tühjenemine on lubatud ja ka alati toimunud aga starteraku oma mitte.
Võtmega uks lahti, keylessi nupp eest, võtmega käima ja kogu lugu.
Nii oli ka mul.

Kas on mingit konkreetset õpetust kuidas võtmega ust lahti saada-seal mingi väike nipp ja iga pagana kord on selleks ajaks jälle meelest läinud kui tarvis kiiresti kuhugi jõuda.
Youtubes jube ebamäärased videod mida seni leidnud.

Ehk siis võti sisse, keerad korra vasakule, tõmbad linki, võti välja, uuesti sisse ja jälle vasakule ja siis tõmbad uuesti?



Päris kõvasti peab tõmbama seda linki välja-pusisin tükk aega kuna ei julgenud väga jõudu kasutada.
Rooli ikka mõistad keerata? Smile
Ei, võtit välja ei ole vaja võtta. Keerad keskasendist (võti vertikaalne) äärmisesse (horisontaalseks), vedru peaks ta tagasi keskasendisse tõmbama aga esimese korraga ei pruugi C216 trossi lukust õigeks saada, võib olla vaja teha seda 2-3x, kuniks link haagib trossi ja uks avaneb.
Ja muideks, ostke oma autodele orig. plastik kork sinna luku ette, et oleks sitta täis ja lukk toimiks.
(26-04-2019, 01:33 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Rooli ikka mõistad keerata? Smile
Ei, võtit välja ei ole vaja võtta. Keerad keskasendist (võti vertikaalne) äärmisesse (horisontaalseks), vedru peaks ta tagasi keskasendisse tõmbama aga esimese korraga ei pruugi C216 trossi lukust õigeks saada, võib olla vaja teha seda 2-3x, kuniks link haagib trossi ja uks avaneb.
Ja muideks, ostke oma autodele orig. plastik kork sinna luku ette, et oleks sitta täis ja lukk toimiks.

Tere,

See vajadus mitu korda linki tõmmata, et lukust lahti uks tuleks ei kehti ainult C216 puhul. Vähemasti 164`l sama teema ja ilmselt ka teistel mudelitel.

Herki
Jah sai kunagi ostetud C124-le Silberist need lukukatted-peab uuesti ostma. Sest nt G-l lukud köva vötmega ei toiminud kuigi pidid olema originaalid. W40 leotamine ka ei aidanud.
Tulen ise selle teema juurde tagasi, mul on kaks sõidukit, millel on üks aku mitmest nende kriteeriumidega.
Ka mulle tundus selle väikse aku hind üle mõistuse kõrge, kuid kui süveneda, siis omadused on üllatavad:
35Ah (!!) aku käivitusvool on 520A (!!)

Tuletan meeelde, et see aku on ainult starteri kävitamiseks, kesklukk/alarm jne saab oma toite pardaakust.
Mitmikakuga auto jagab ise oma laadimisi ja voole, prioriteetne on esimese aku, et olek tagatud aku käivitamine.
Sellest lähtuvalt ongi valmistatud aku, millel oleks suur käivutsvool (starter, suured V8/12 mootorid) ja väike mahutavus, et
ta ruttu täituks, ning saaks kiirelt laadima pardaaku.
Originaaltootja on VARTA, OEM kood on A2305410001
VARTA oma asendus on Silver Dynamic Auxiliary SLI 535 106 052 ca 180-180 EUR.
Erinevatel autodel on selle aku jaoks eraldi ruumi - W221/W216 on seal nii palju ruumi, et pane piltikult või 100Ah aku. R230-l ntx on ruumiga väga kitsakus seal.
Mis väärtuses asendada võib? Mina pole vastust saanud veel.
Loogika ütleb, et käivutsvool peaks olema võimalikult ligilähedane, antud juhul 520A. Kui selle kriteeriumi järgi otsida "tavaaku", siis 500+A kipub mahutavus olema 60Ah+
Ehk kas auto laadimistarkus suudab üldse pea 2x suurema mahutavuse auto täis laadida? Ja/või kannatab selle arvelt pardaaku laadimine?
On keegi süveneneud teemasse?
Vehos antud aku letihinnaga 188€, neil lepingulistele klientidele vist -10% letihinnast varuosad mis teeb antud aku hinnaks 171€.

Mina olen siiamaani(mõned korrad) originaali eelistanud, põhjus lihtne, kui masin ikka 7-9 aastat vana ja tehases peale pandud aku vahetust nõuab, siis on ta ju ennast hästi teeninud, võin suht kindel olla, et enda ekspluatsiooniaja kestab see uus originaal kenasti ära.

Lepingulistel klientidel näiteks Intercarsis on see aku ~121€ + KM

Varta AUX535106052
Minu postituse eesmärk polnud taga ajada konkreetse toote odavamat hinda, sellega saab Googel suurepäraselt hakkama. Eusa_angel
Pigem lootsin leida enesele vähe teadlikumaid kaasamõtlejaid parameetrite muutmise suhtes.
Kui keegi nüüd kinnitaks (või lükkaks faktiga ümber), et kõnealune mudel laeb akusid endiselt püsival pingel, laadimisvoolu tugevust täpsemalt kontrollimata (ilmselt maksimaalset siiski piirab geneka tervise huvides), siis suuremast akust ei tohiks häda sündida.

Murekoht on see, kui akut laetakse mitte püsival pingel, vaid tabeliväärtustel mingi voolutugevuse-aja tsüklitena. Siis on küll võimalik, et väiksema aku laadimiseks vajalikud pulsid võivad pikema peale (no kuudega) nälga jätta.

Ehk mis on laadimise tegelik loogika? Kas on mingeid täiendavaid kontrolle peale pardapinge?

Põhjusmõtteliselt aku suurus-mahutavus ei tähenda generaatorile muud, kui seda, et suurem aku võib küsida sedapalju rohkem voolu korraga, et miskit õrnemat maha põleb (enamasti dioodsild). Sest vahet ei ole, kui suuret pütist võtta 1,87 Ah energiat välja - sama 1,87 tuleb sinna algse seisu taastamiseks sisse tagasi toppida.
Minu loogika ütleb, et sinnna võib teoorias ka 100Ah panna, täis ta laetakse, see on prioriteet laadimisjärjestusel.
Pigem kannatab pardaaku (suur aku, prioriteet nr 2) laadimine asumine selle arvelt...vist.
Lehti: 1 2