Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: automaatkast
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
0-3000 pöördeni kiirendus hea, aga alates 3000 nagu pool sidurit oleks allavajutatud ja undab rohkem kui edasi läheb.
kas mingi sidur on oma aja elanud või on võimalik seda kuskilt reguleerida?
124 260e 86
http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=98

sain trossipingutamisele käiguvahetuse paika, aga kust ma nüüd seda libisemist muuta saan? kas keegi teab kus see vaakum reuguleerimiskoht kastil asub?
Kas selle libisemisega pole mitte nii, et see toimub hürdotrahvos. Minuteada hoitakse sõidu ajal siduripakke kindlalt kinni, vastasel korral põlevad nad lihtsalt ära suure kuumuse tõttu.

Vaakumtoru peaks näitama lihtsalt mootori koormust ja see ei tohiks libistamist mõjutada, vaid vaakum aitab lihtsalt käiku alla vahetada (vajadusel)
R129 Kirjutas:Kas selle libisemisega pole mitte nii, et see toimub hürdotrahvos. Minuteada hoitakse sõidu ajal siduripakke kindlalt kinni, vastasel korral põlevad nad lihtsalt ära suure kuumuse tõttu.

Hüdrotrahvol pisut teine ülesanne - nimelt vahendada mootorilt tulev jõud käigukastini. Käigukastis sees olevad sidurid saavad kokku ja lahku vastavalt kk õlisurvele, mida just nendest reguleerimiskohtadest reguleeritakse.
Kalev Kirjutas:
R129 Kirjutas:Kas selle libisemisega pole mitte nii, et see toimub hürdotrahvos. Minuteada hoitakse sõidu ajal siduripakke kindlalt kinni, vastasel korral põlevad nad lihtsalt ära suure kuumuse tõttu.

Hüdrotrahvol pisut teine ülesanne - nimelt vahendada mootorilt tulev jõud käigukastini. Käigukastis sees olevad sidurid saavad kokku ja lahku vastavalt kk õlisurvele, mida just nendest reguleerimiskohtadest reguleeritakse.


Jah sellega olen nõus ja saan aru, et hüdrotrahvo ülesanne on ühendada kasti ja mootorit - ning muundada pöördemomenti jne. Uuemad kastid suudavad ka hüdrotrahvo veel lukku panna.
Aga ikkagi - kas siis kasti sees lastakse sidureid ka libistada. Minuteada toimub selline libistamine (suht lühiajaline) ainult siis kui käiku vahetatakse - lühem libistamine 2->3; 3->4 ja pikem libistus kui alla vahetatakse 4->3; 3->2. Vaatasin just WISist üks päev neid vahetuse aegu.
Kusjuures, suurematel mootoritel (võibolla kõigil) keeratakse käigu vahetamise hetkel vool mootori süütenurka - et kasti kaitsta ja et vahetus oleks sujuvam. Minu loogika ütleb siin seda, et kaitsmise all mõeldakse seda, et läbilibisemine oleks võimalikult minimaalne ja temperatuuri kasv võimalikult väikene.
Ja kõik kes on kaste remontinud teavad, et kui sidurid libisevad, siis üsna pea ei toimu enam mingitki haakumist, sest friktsioonkeetad on ära põlenud. Seetõttu minu arvamus asjast on, et hürdotrahvo on .....

Võibolla eksisin.
selge. kuna automaatkasti ei jaga.. lasen mõnel teadjamal üle vaadata.
kas auto aju ka kuidagi seotud on käigukasti tööga?

mida üldse ta mõjutab?
`86 aasta autol on "mehaaniline" automaatkast, mingit elektrit ja "aju" eraldi seal ei ole.
"Aju"-ga tulid 5-e käigulised automaatkastid alles `93 alates.
Mõjutada saad Sa ainult E/S lülitit. :bigsmile:
aju nagu ühendab kõiki andureid. Ja anduritest saadud infoga reguleerib kütusesurvet. Külmkäivitust, tyhikäigupöördeid jne.

P.S ega keegi ei oska öelda automaatkasti siduripakkide/ketaste hinda ja saadavust. ning kas neid tk kaupa või siis komplektina müüakse.
Saab kõikki tükke. Nii Silberist kui ka Kadakast. Võibolla kusagilt veel