Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mb s210 voolu jama
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, selline mure mb s210 3.2 cdi, et peal on 3 kuud vana aku ja kui on külm on siis ei lähe tööle, kui täkku anda läheb kohe ja suretades välja käivitub ka ilusasti.....ja sügisel seistes üle 5 päeva oli aku tühi. Aku on 100ah ja cca üle 900. Et mis võiks olla voolu
Kao põjused või mida peaks esmalt läbi vaatama?
Tere,

Küllap on vooluleke. Mõõda ära, ega autol "magama jäädes" mingisuguseid tarbijaid taha ei jää. Kui auto lukku panna, siis peab ka voolu tarbimine lõppema, kui auto "magama jääb". Magama jäämine võtab mõned minutid aega. Lukku pannes jälgi, et auto arvates oleks kõik uksed ka kinni. Lingilt näed ka juhtnööre.
Lekke tuvastamine on juba veidi töömahukam. Selle võid elektrikutele testimiseks jätta. Lekke tuvastamisega saad ise ka hakkama.
https://www.youtube.com/watch?v=q5zLxD74r20


Herki


(16-01-2018, 04:24 PM)Alan87 Kirjutas: [ -> ]Tere, selline mure mb s210 3.2 cdi, et peal on 3 kuud vana aku ja kui on külm on siis ei lähe tööle, kui täkku anda läheb kohe ja suretades välja käivitub ka ilusasti.....ja sügisel seistes üle 5 päeva oli aku tühi. Aku on 100ah ja cca üle 900. Et mis võiks olla voolu
Kao põjused või mida peaks esmalt läbi vaatama?

Kao põhjuseid võib leida üle terve elektrisüsteemi. Ilma testimata võib samahästi selgeltnägijate tuleproovi poole pöörduda Rolleyes Idanaabrite juures peaks uue hooaja salvestused varsti vist hakkama, võid kirjutada.

Kui posijaid ei usalda, siis kaks lihtsaimat varianti kuidas lekkele jälile jõuda:
Kapott lahti, uksed-aknad kinni ja ootad mõned minutid, et auto elektrisüsteemid "magama" jääks.

1. Võta tester, alalisvoolu voolutugevuse(A) mõõtmise režiimi. Võta miinusklemmilt juhe maha ja ühenda tester miinusklemmi ja akujuhtme vahele (miinusklemm-testrijuhe-tester-testrijuhe-akujuhe). Normaalne näit võiks olla mõned kümned milliamprid, kui on tunduvalt rohkem, siis mingi ahel jääb taha. Kui 5 päevaga tõmbab aku tühjaks, siis sinul peaks voolutugevus olema ~1A. Selleks, et diagnoosida milline ahel täpsemalt hakka ükshaaval kaitsmeid välja tõmbama. Vigase ahela kaitsme väljatõmbamisel peaks testri näit oluliselt langema.

--või---

2. Kuna vaevlesin neljaga pikalt sama probleemi otsas, tegin endale testagregaadi. Läbi põlenud kaitse mille klemmide külge on ühendatud 12v pirn. Võib ka lihtsalt pirn+juhtmed variandi valmis teha.
Hakka järjest kaitsmeid välja tõmbama ükshaaval ja ühenda testseadeldis kaitsme pessa, kui pirn põlema läheb, siis järelikult on see ahel voolu all.


Edasi vaata manuaalist või kaitsmekarbi kaane alt, mis süsteemid pingestatud kaitsme taga elavad, sealt saab edasi diagnoosida kus võib täpsemalt viga peituda.

EDU!
Ega raadio pole valesti ühendatud...margiraadiod kipuvad olemavooluraiskajad ja ei tohi olla kogu aeg ühendatud. Ehk siis kas siis süüte asendis või raadio omas töötab ainult.
Punnil pole nimelt süüte juhet raadio juurde veetud, vist arvestavad Can-i kasutamist. Aga sigaretisüütaja on ligidal.
Ja ei tea kui palju võimalikke elektritarbijaid veel........
Noo nüüd olen teadmistega laetud....ja annan teada kui vastuse saan
Noo tegin nagu videos et tester akuklemmi ja aku vahele logistasin kõik kaitsmed läbi, ja viga paranes peale seda. Tänud
(16-01-2018, 06:29 PM)Treiku Kirjutas: [ -> ]...
Kapott lahti, uksed-aknad kinni ja ootad mõned minutid, et auto elektrisüsteemid "magama" jääks.

1. Võta tester, alalisvoolu voolutugevuse(A) mõõtmise režiimi. Võta miinusklemmilt juhe maha ja ühenda tester miinusklemmi ja akujuhtme vahele (miinusklemm-testrijuhe-tester-testrijuhe-akujuhe).
...

Jämedalt õige, aga on kaks aga.

S210 on aku tagaistme all. Kapoti all on vaid lisavoolu võimalus, aga seda võib ka kasutada, kui põhiaku mõõtmise ajaks lahti ühendada.

Teoorias peaks 10A skaalast lahedasti jätkuma. Aga ma olen mõõtnud ühte masinat, mille võimendi oli ühendatud valesti ja peale akuklemmi ühendamist tarvitas mõne sekundi jooksul paarteist A. See võib odavama multimeetri loojakarja lasta. Ohutum on teha nii: avada aku kaablikinga mutter ja loksutada klemmi natuke. Seejärel ühendada multimeetri otsad nii, et need kindlasti ühendust annavad ja siis tõmmata tuhe maha. Siin on hea lisakätepaari olemasolu.

Aga muus osas on küll õige, et üks viks ja viisakas auto üle 50 mA süüa ei tohiks.
Punnil mäletamist mööda lubati kuni 85mA.