Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 300E-24 tühikäigul 2 silindril säde puudub - Korras!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ehk on kellelgi olnud varasemat kokkupuudet antud probleemiga. Ise arvan vigaseks olevat EZL. Kas laidate maha või kiidate heaks?

Auto: 1990a. 300E-24 162kw m104.980

Sümptomid: käivitub hästi ja koheselt, kohe hakkab ka hoolega väristama ja 2 silindrit tagant ära (säde puudub). Varba otsaga gaasi andes tulevad kohe kõik silindrid järgi ja auto töötab ning sõidab perfektselt ning liigub hästi. Sõidupealt vigu ei esine.

Viga algas järsku ja jäi püsima ~nädal tagasi. Siis olid tühikäigul puudu 1. Ja 6. Silinder.

Vahepeal kui sai pandud peale teine süütepool, hakkas auto tööle ja töötas väga hästi (ilmselt juhus). 2 päeva hiljem oli viga taas tagasi ja enam ei aita miski. Imelik on veel see, et nüüd on säde puudu silindrites 2 ja 5.

Vahetatud ja kontrollitud on küünlad, juhtmed, jagajakaas, rootor, rootoritagune plastik kate, süütepool, süütepooli toide, mootori surved, väntvõlli andur, nukkvõlli andur, tühikäigumootor, mootorijuhtmestik visuaalselt ja kõik kaitsmed.

Aitäh kõigile kes viitsivad kaasa mõelda, ehk saab sellele jaburale veale lõpuks lahenduse.
(23-12-2017, 08:50 PM)kubilius Kirjutas: [ -> ]Ehk on kellelgi olnud varasemat kokkupuudet antud probleemiga. Ise arvan vigaseks olevat EZL. Kas laidate maha või kiidate heaks?

Auto: 1990a. 300E-24 162kw m104.980

Sümptomid: käivitub hästi ja koheselt, kohe hakkab ka hoolega väristama ja 2 silindrit tagant ära (säde puudub). Varba otsaga gaasi andes tulevad kohe kõik silindrid järgi ja auto töötab ning sõidab perfektselt ning liigub hästi. Sõidupealt vigu ei esine.

Viga algas järsku ja jäi püsima ~nädal tagasi. Siis olid tühikäigul puudu 1. Ja 6. Silinder.

Vahepeal kui sai pandud peale teine süütepool, hakkas auto tööle ja töötas väga hästi (ilmselt juhus). 2 päeva hiljem oli viga taas tagasi ja enam ei aita miski. Imelik on veel see, et nüüd on säde puudu silindrites 2 ja 5.

Vahetatud ja kontrollitud on küünlad, juhtmed, jagajakaas, rootor, rootoritagune plastik kate, süütepool, süütepooli toide, mootori surved, väntvõlli andur, nukkvõlli andur, tühikäigumootor, mootorijuhtmestik visuaalselt ja kõik kaitsmed.

Aitäh kõigile kes viitsivad kaasa mõelda, ehk saab sellele jaburale veale lõpuks lahenduse.

Tere

Mina sain oma 300CE-24 mersuga abi Hannese käest. Mees teab mis teeb.
http://speedster.ee/
Mina võtaks kapist nö. klaasist küünla, mis asendatakse ükshaaval tavaküünlaga ja siis on juba otse näha, mis seal silindris rõhu all toimub, mis värvi on leek, kas üldse on jne.
Sellise:

[Pilt: IMGP1154.JPG]

Selle kaudu on ka näha, kas säde tühikäigul on või puudub.
Kui säde kaob, siis küünlaid ringi tõsta. Kui sama jama, siis on selge, et EZL vigane.

Kui violetne leek kaob, aga säde säilib, siis on järgmine test juba kompressioonimõõtjaga.
Kui rõhk igal pool olemas ja säde ka, siis on edasi kütuse teema.
Pihustid on nagunii kõik ühe juhtme otsas, võib samuti proovida ümber tõsta.

Kas küünlad-juhtmed-jagaja kaan-rootor on korralikud; need on hooldusosad.
Ja kas seda EZL-i vist kellegi käest prooviks laenata on suht lootusetu üritus?

.
Kommutaatori tõrkumisel ei ole reeglina üldse sädet. Üksainus pool ju kasutusel, mis kõigile küünaldele surakat annab.
Pigem jagajakaas ning rootor, mis vahetust/puhastamist tahavad.

Pihustid mehaanilised, juhtmeid ei maksa sealt otsida.
Ja muidu käivad kõik el. Pihustid ikka oma juhtmega...toide on ühine, juhitakse minuteada kõigil mb mootoritel nn “sequentially” ehk eraldi.... isegi 50ndate mootorite puhul (M100 näiteks).
M104, M111 jne puhul on nn “wasted spark” süüde, aga pihustid ikkagi nn full sequential..... et saada oma protsent-paar ökomaks.

On selgelt näha et tühikäigule jäädes kaob säde täielikult, seega ei ole seda kindlasti ka surve all.
Siia kirjutangi põhjusel, et kõik muu on juba tehtud ja loomulikult alustasin loogilistest asjadest. Kahtlustades praaki isegi neid veel omavahel ringi tõstetud.

Ezl tahaks väga proovida ennem, kuna tegu on siiski jupiga mis ei ole kõige parema hinna ja saadavusega. Kui kellelgi pärnumaal pakkuda oleks väga tänulik.
Kas proovisid stroboga?
Küünlaga.
Head vana lõppu härrased.
Auto nüüd käib ja veaks osutus uus väntvõlli asendi andur, mis oli mõni millimeeter pikem kui originaal, ning seetõttu ka liiga lähedal hammasvööle, mille pealt signaali luges. Oli isegi õrnalt pihta läinud anduri otsale. Panin talle sobiva o-rõnga alla, mis toob ta kinni keeratuna paar mm eemale ja pill käib nagu uus. Tänud kes viitsisid kaasa mõelda ja kes ei viitsinud - neile lihtsalt head vana lõppu ja paremat uut!
(31-12-2017, 06:07 PM)kubilius Kirjutas: [ -> ]Head vana lõppu härrased.
Auto nüüd käib ja veaks osutus uus väntvõlli asendi andur, mis oli mõni millimeeter pikem kui originaal, ning seetõttu ka liiga lähedal hammasvööle, mille pealt signaali luges. Oli isegi õrnalt pihta läinud anduri otsale. Panin talle sobiva o-rõnga alla, mis toob ta kinni keeratuna paar mm eemale ja pill käib nagu uus. Tänud kes viitsisid kaasa mõelda ja kes ei viitsinud - neile lihtsalt head vana lõppu ja paremat uut!

Huvitav oleks olnud ostsilloskoobiga anduri signaali mõõta enne ja pärast! Mis muutus toimus anduri liigutamusega.!
Sama siin - ei ole loogiline, et hambaliiaga süsteemis suudab ühe silindri sädeme ära kaotada, kui andur on liiga lähedal.

Aga hea, et korda sai ja veel nii odavalt.Eusa_angel
Täpsemalt 2 silindri sädeme. Kui liiga kaugel on, on teada et on raskusi lugemisega, aga et liiga lähedal, ei oleks arvanud. Esimese variandi välistasin kuna teen asju üldiselt kindlapeale ja veendusin anduri korrektselt pesas olemises ja puhtuses. Miks ei suuda - tema ju siiski üks põhitegelasi kes organiseerivad sädemetihedust poolile-silindritele.