Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Õhkvedrustuse kontroll Tallinnas?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Kas keegi oskab viidata kuhugile kes tegeleb õhkvedrustuse kontrolliga?
Asi just selles, et kui sõidan 50km/h kuskilt auklikust teest üle, rida vahetades, hakkab taguosa(vb ka esiosa) nagu hyppama ja hakkab juhitavus kaduma..
Kui rida vahetatud, stabiliseerub kõik ja nagu poleks midagi olnud aga päris ohtlik ntx kurvilisel teel(loe: auklik) ntx kui lasnamäe kanalist linna sissesõidul on päris ohtlik, ei tahaks proovida kui kiirused oleks suuremad..
Ühes tagumises padjas paras kolks sees aga ei taha enne hakata kuidagi midagi üleliigset vahetama kuna see temaatika on üpris kallis.
Rehvid, veljed tehase omad(lamell) ja selles asi ei peaks olema..

Kellegil äkki soovitusi?

Autoks W221, tagavedu
Ma arvan,et sul amordid lihtsalt läbi ja pead uued panema
Palju see pill juba sõitnud on
Tere,
Viska pilk kõigepealt auto alla ja vaata, kas amordid märjad. Seda näed ka autot tõstmata.
Teine variant on autot loksutada. Kui pärast kõigutamist ei stabiliseeru, siis on teada, milline amort.
Sarnane teema läbi elatud ja tipnes amordi vahetusega.
Herki


(11-05-2017, 02:07 PM)Maakas123 Kirjutas: [ -> ]Tere

Kas keegi oskab viidata kuhugile kes tegeleb õhkvedrustuse kontrolliga?
Asi just selles, et kui sõidan 50km/h kuskilt auklikust teest üle, rida vahetades, hakkab taguosa(vb ka esiosa) nagu hyppama ja hakkab juhitavus kaduma..
Kui rida vahetatud, stabiliseerub kõik ja nagu poleks midagi olnud aga päris ohtlik ntx kurvilisel teel(loe: auklik) ntx kui lasnamäe kanalist linna sissesõidul on päris ohtlik, ei tahaks proovida kui kiirused oleks suuremad..
Ühes tagumises padjas paras kolks sees aga ei taha enne hakata kuidagi midagi üleliigset vahetama kuna see temaatika on üpris kallis.
Rehvid, veljed tehase omad(lamell) ja selles asi ei peaks olema..

Kellegil äkki soovitusi?

Autoks W221, tagavedu

Tere

273k on lâbisōit.
Vb tōesti on vedrustus lâbi aga sellepârast kysingi, et kus saaks kontrollida, et olle kindel, sest see vahetus ei ole 100euri parandus.

Jh juba päris palju sõitnud ja ei imestaks kui läbi on seal mõni amort
Kontrolli võimalik teostada nii nagu kasutaja herki selgitas
Midagi kuskilt ei leki...silmaga pole ka näha et midagi ei stabiliseeruks..
Yhes tagumises amordist on kols sees, see on kindel aga tahakski kuskilt proffide juurest läbi minna et kas ainult 1 amordi pean vahetama, kas 2 või on esimesed ka "õhtul" ...

Niisama pimesi ei ole raha hakata neid kõiki vahetama, "tunde" korral..

Kas siis mingi tehnikaga ei ole võimalik kontrollida amortide/vedrustuse jääki vms?
Arvuti taga vastuse ootamise asemel helista nt MB Abisse, Horti või Silberisse
dng auto ka tegeleb kontrollimisega
Tere

Minu kogemusel määratakse amortisaatorite seisukord (%) igas ülevaatuse punktis, lisaks ka näiteks Silberis auto üldkontrolli käigus. Eeldatavasti saab seda ka eraldi määrata.
"Bloated drive" nagu seda välismaa foorumites kirjeldatatakse on reeglina mingi vea tulemusel vedrustuse avariirežiim "limp mode" mille käigus fikseeritakse amordi kõrgus, et saaks teelt ära.

Nood ÜV punktide protsendid erinevad kohati mitmekümne % võrra omavahel, seega seda tõsiselt ei saa võtta. Pealegi on mul kahtlus, et õhkvedru ei kannata samal meetodil usaldusväärselt testida nagu gaasi/õli amorti
Kindlasti on erinevused õhk- ja tavavedrustuse töökarakteristikus. Samas n/ö vedruosa e. õhkpadi ei toimi amortisaatorina. Eriti arvestades et summutada on vaja nii suure kui ka väikese amplituudiga võnkeid. Esimesi summutatakse minu teada läbi õhuklappide ja teist vedru sisse integreeritud amortisaatoriga. Seega jah, tavaline amortisaatori test ei testi ainuüksi amorti vaid ka vedrustuse juhtimist üldisemalt. Sama kehtib ka ABC vedrustuse kohta, kusjuures ABC süsteemis toimivad koos terasvedru, hüdropadi ja eraldi gaasamort.
Tere,

Kõige odavam ongi ilmselt TÜ punktis läbi käia ja asi selge. Näiteks Helgi teel( https://www.tehnoulevaatus.ee/ ) on päris korraliku sisseseadega punkt. Ise käisin seal kontrollis. Saad ainult amorte ka kontrollida.

Herki
Tere

Tänud info eest.
Küsimus oli, et kas siis keegi teab kus saa 100% kontrollida õhkvedrustust? Et mitte teha kulutusi mida pole vaja..

Ülevaatuspunkt - Olen käinud ka ikka paar korda(loe: 19aastat) ja erinevate kohtade pädevus annab ikka soovida, on täiesti pekkis auto kuulutatud "heaks" ja on ka täiesti korras auto kuulutatud "romuks"..
Sellest tulenevalt jätaks need ülevaatuspunktid vahele

Äkki siis DMG autos on neil mingi tehnika - Uurin!
Kontroll ei maksa kindlasti kuskil palju..mul vaja kindlasti defekteerida lihtsalt probleem, mitte vahetada järjest asju al a. et vb on see, vahetage ära
Tere,

Amorditest ju näitabki, milline neist ei tööta. Tänapäeva elektroonilised seadmed fikseerivad probleemid ja tehnikust ei sõltu seal midagi.

Herki
Mul olnud samad enamvähem samad sümptomid , läheb hoiatustuli põlema ,et vedrustuse viga. Auto oleks nagu ilma amortideta,nullid arvutiga ära ja kõik ok jälle.Peaks olema siis nagu vedrustuse avariirezhiim.

Vea Inglisekeelne nimi oli Acceleration sensor


(12-05-2017, 03:25 PM)Maakas123 Kirjutas: [ -> ]Tere

Tänud info eest.
Küsimus oli, et kas siis keegi teab kus saa 100% kontrollida õhkvedrustust? Et mitte teha kulutusi mida pole vaja..

Ülevaatuspunkt - Olen käinud ka ikka paar korda(loe: 19aastat) ja erinevate kohtade pädevus annab ikka soovida, on täiesti pekkis auto kuulutatud "heaks" ja on ka täiesti korras auto kuulutatud "romuks"..
Sellest tulenevalt jätaks need ülevaatuspunktid vahele

Äkki siis DMG autos on neil mingi tehnika - Uurin!
Kontroll ei maksa kindlasti kuskil palju..mul vaja kindlasti defekteerida lihtsalt probleem, mitte vahetada järjest asju al a. et vb on see, vahetage ära

Kui proovida kahekesi liikuri igat nurka õõtustad- kuidas oleks?
Õõtsutamine peaks raudselt näitama kui mõni diagonaali amor läbi- hakkab asi kaasa hüppama- kui käivitada ja seadistada sprodi peale- peaks õõtsumine vähenema. Kui ikka õõtsub edasi- on asi täitsa läbi...

Kunagi oli nii- sõitsin edasi (TÜ lasi ilusti läbi kussjuures)- rahus kuni ükspäev vajus nurk vastu maad.
Amordi demonteerimisel oli läbi nii padi kui amort. Kõik oli nullis täitsa läbi ja lõhki.

Sai soetatud lammarist heas korras väidetavalt amort- panin alla- kuu aja pärast jälle õõtsus...

https://www.youtube.com/watch?v=j0vhTg82Pz0