Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Flantside osas küsiks nõu.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Päevast,

Tahaks tehislikult vähendada natuke ETd ja tuua rattad rõhkem kõhu alt välja Rolleyes. Sellega seoses uurikski, et äkki on keegi kunagi teinud 5 X 112 paigutusega flantse. Tahaks ca 1-1,5 cm velje välja tuua.

1) Mis materjalist oleks neid kõige parem teha? (kas on mingisugust "romulakaupa, mida saaks odavalt kätte ja millest saaks lihtsasti välja treida?).

2) Kas keegi teab, kes tegeleb treimisega ja mitu raha selle eest oleks mõistlik maksta?

3) äkki kellelgi on midagi sellist üle. ootan väga hea meelega pakkumisi, kas privaatsõnumina või telefonile 5230615.

Tänud ette,

Marko
5230615
Kui soovid juba nii palju välja tuua, siis on sul vaja flantse, mis ise kinnituvad rummu külge ja endal poldi augud velje jaoks sees on. Ütleme nii, et odav see lõbu pole.

Soovitavalt võiks olla ta alumiiniumist, aga siis on vaja poldi augud sisse tekitada tugevamast materjalist.

KOkkuvõttes ehk odavam parema offsetiga velg vaadata, kui just praegune mingi megakallis ja kena pole.

Ise panin endale just 17 tollu 8,5 tolli laiad randiga veljed alla ja offsett oli 29, eelmisel oli offsett 35 ja vahe on sees ikka üll.
Hetkel on veljel ET 25 ja see sobib alla ilusti.
Kui veljel on ET 34, siis hakkab rattad põhja keerates natuke vastu käima.

Talupoja loogika ütleb, et 34-25 = 9 mm, ehk siis kui saaks flantsid, mis on 1 CM, siis peaks juba saama vabalt sõita.

Kas äkki osatakse soovitada kedagi, kelle poole pöörduda flantside tegemise osas (ja mis raha nad võivad küsida sellise töö eest?)

Tänud
Mingi valik põhjanaabrite juurest http://www.autovaruste.net/vanteet/spacer/fk.htm
Ohhoo,

Nüüd me juba räägime, suured tänud Meego.

Kas kellelgi on sealt tellimise osas kogemusi? Kas eesti postitavad?

[/align]
Targutame ka natuke.

Flantsid pole lubatud teeliikluses. Iseasi on see, et ega keegi nende olemasolu või puudumist kontrolli.

Korralikud flantsid on kallid. Odavad on saast ja nendega sõitja norib ise tüli oma kaitseingliga.

10 mm on natuke vähe korraliku flantsi jaoks. Kuna flants võtab enda kanda kogu rattalt tuleva koormuse, siis võiks selle paksus olla ikka natuke rohkem, kui 6-8 keermeniiti. Isegi, kui teha flants kosmosematerjalist, jäävad ikkagi rattapoldid...

Kui olemasolevad veljed pole just väga haruldased, siis mina kaaluks küll valgede vahetamist. See flansidega jantimine on ikka kahtlane tegevus...

Samas, igaühel on oma auto arendamiseks vaba voli. Tuletan vaid meelde, et mõni asi võib olla reguleeritud ka kõrgemal tasemel, kui rahakoti paksus...
Okay,

Paneb mõtlema.

Lihtne loogika ütleb seda, et kui poldi ja ratta vahele jääb 1 cm "asja", siis pole sellel palju ruumi "mängima" hakata? Kas kellelgi on nendega negatiivseid kogemusi?

Kui on keelatud, siis mis on ametlik põhjuks? Ohtlik?

Kas kellelgi on halbu kogemusi, teab äkki kommenteerida?

Tänud.
Eks üldse see rooli ja pidurisüsteem ole üks tähtsamaid liikluses ja selle muutmises peab teadma mida ja kuidas teha.
Aga mis tähendab seal lehe peal "TÜV-hyväksytty" ?
tundub, et eesti "kvaliteetteedel" on need asjad keelatud, aga saksa "pommiaugus" lubatud UZI

Või vastupidi, et mõteldaksegi, et kuna meie teed on auklikud, siis on nad meie teedel ohtlikud.
kui keegi tahab soomest nänni tellida siis äkki annab midagi korraldada.
Äkki täpsustaksid, kuidas see "korraldamine" käib?

Arvan, et huvi võib täitsa tekkida.
korraldamine käib nii et seal mõned tuttavad kohalikud.
kui kindlam huvi siis võin uurida kas nad viitsivad osta ja eesti saata.
sebi kuskilt vanad pidurikettad, olemas sees poldi augud ja muu vajalik, ülejäänud mitte vajalik läheb treipingis maha
Markko, sina räägid vaheseibidest, spaceritest, kui soovid. Aga teema algas flantsist... Vana piduriketas on küll pädev, kuid annab ~6 mm. Ja seda peaks pruukima inimne, kes endale oma tegevuse ohtlikkusest aru annab ja rattapoltide ülekoormusega arvestab.

IMHO on 10 mm vaheseib vaid rattapoltidega kinnitõmmatuna teadlik lollus.
No mul on 10 mm vaheseibid küljes ja ptui ptui, praegu pole kyll midagi hullu juhtunud, ehkki poldid on jube isaselt kinni.

Olen sõitnud nendega nii talvel, kui suvel, nii 30 kui ka 200 ga, siiani olen elus. Aga hirm on ikka nahas.

Esimesel võimalusel vahetan 10 mm sed 5 ste vastu välja, praegused poldid peenematele ei sobi
Just, poldid on ISASELT kinni. Aga oled kindel, et poldi materjali voolavuspiir ei ületu mõnel x-hetkel LÕ vältimiseks ette võetud eriti äkilise manöövri ajal... Mina väga kindel pole. Kuigi rattapoldid peaks olema tõmbetugevusega 12+, mis on väga suure varuga.

Sry norimine, lihtsalt mõned ratsid on ohtlikumad, kui esmapilgul paistavad...

Samas, kui asja rahulikult võtta ja kulgeda vaid külavahel mõistust rakendades, võib nii mõndagi muuta ilma ohutuses tingimata. Lihtsalt peab aru andma, kus ja mida teha võib ja kus mitte.
Kunagi vabakutselise rallimehhaaniku karjääri alustades oli minu tööks kiiruskatsete vahel 4WD A-rühma Ford Escorti rataste vahetus ja pingutamine. Rattad kinnitusid tikkpoltidega ja alumiiniummutritega ning sinna rummu ja velje vahele sai laotud neid vaheseibe vastavalt piloodi soovidele erineva paksusega vastavalt kiiruskatsete iseloomule. Seibid ei olnud tsentreerivad küll aga läksid suht täpselt tikkpoltide otsa. Pingutati rattaid 10 kgm momendiga, mis esialgu tundus vanemate kamraadide tögamisena ja rattaristiga üle pingutades tundus, et rattad oleks nagu lahti all. Aga nii see asi käis ja alt ära ei tulnud küll ükski ratas. Samuti ei täheldanud, et peale kruusakatset need mutrid oluliselt kergemini lahti tuleks. Muidugi olid tikkpoldid ja alumiiniummutrid miski racing värk mitte isetreitud ja mutrite materjal ei olnud kindlasti sama veneaegse teelusikaga. Kogu eelnevat ei maksa nüüd võtta mingi soovitusena aga kaldun arvama, et kui kasutada korralikke tikkpolte ja mutreid (mitte tavalisi rattapolte) siis ei olegi see vaheseibide teema nii traagiline.
Minul oli eelkõnelejaga sama mõte, kasutada tikkpolte. Ma ise mõtlesin juba enda masinal neid kasutada. Mulle on alati veljemutrid rohkem meeldinud kuna pingutusmoment on hoopis parem. Rummu poolne keere keermeliimiga üle võõbata ja sisse. Nii peaks isegi tugevamalt ratas all püsima kui flantsiga, sest alumiiniumi sisse keere teha on kökimöki, aga et polt seal kinni korralikult istuks(ka kurvisõidus), siis peab juba väga kõva sulamiga metall olema.
Juhul kui saan õigesti aru mõteldakse siinkohal tikkpolti, mis kõigepealt keeratakse rummu sisse(ja eeldatavasti läheb flants sinna alla ja nende peale omakorda pannakse velg, mis tõmmatakse mutritega tikkpoldi külge kinni.

Kas sellist kinnitusviisi loetakse kindlamaks ja kui palju need tikkpoldid, mis sinna sobivad, ka maksta võivad? (eeldan, et nö. Tavalised tikkpoldid sinna ei sobi ja peaks olema tugevamast sulamist).

Kõik täpsustused on väga teretulnud, endal selliste asjadega kogemus puudub.

Tänud.
Lehti: 1 2