Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mis mootor?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere.

Küsin mis on mootori täpne tüüp, mitu hobujöudu, mitu kw ja kas see mootor peaks originaalis olema turboga. Mootor on kohandatud meresõidukile.

Tänud ette.

[Pilt: 27427-20160904_150828.jpg]
Mootoriks on OM617. Tehti turbomootoreid ja tehti ka tavalisi. Võib olla, mõni teravam silm saab aru, kas peaks turbo siin peal olema või ei.
Ilma turbota mootoril on 59/65kw. Turbomootoril peaks olema 89 või 92kw.
Paistab Boschi M-tüüpi kõrgsurvepump, selline on tehasest ilma turbota mootoril.
Tänan vastamast.Kas seda mootorit kannataks turbotada näiteks 125 kw-ni?
(31-10-2016, 03:43 PM)kippari Kirjutas: [ -> ]Tänan vastamast.Kas seda mootorit kannataks turbotada näiteks 125 kw-ni?

Kannatab, kui mootor on elus. Aga pead pumpa ka kruvima. Kui kepsud/kolvigrupp on minekul, siis läheb laiali.

Pildilolev pump on vabalthingeldava oma. Aga kui väike tahm kiirendamisel enne sisselaskerõhu tekkimist ei häiri, siis pole ALDAt vajagi. Ülejäänu on jämedalt sama.
125kW? Kannatab aga ilmselt kaua ei kesta.

Võrreldes vabalt hingavaga on tehase turbomootoril teine väntvõll, saaled, kolvid, pea, nukkvõll, klapid, õlitus (kolbide jahutuseks jms.), pihustid jne. - ja on 92 kW. Järelturul pakutud STT kit (hetkel on üks ka ebay-s saada) oli ainult turbo aga võimsus samas suurusjärgus (~90 kW) ja mootorid jäid veel ellu. Aga 90-lt 125-i on veel otsa pea 40% Icon_rolleyes

Endal on ühe sellise turboga malmpaja restaureerimine veel pooleli ja hetke tarkusega ütleks, et eriti kui võimsust tahad, võta kohe OM605/OM606 mootor. Isegi seda turbo-versiooni ei ole suurt mõtet tuunida: tegu on ikkagi seitsmekümnendate tehnoloogiaga, väidetavalt on kogu õhu/gaaside voolavus ja plokikaane jahutus väga nigel.

Ehku peale võib turbo külge kruvida aga kui see kes-teab-kui-palju-käinud mootor lahti võtta avastab tihendeid, simmereid, seibe, kette jne. mis vahetust nõuavad – selle rahaga saad juba pool uuemat mootorit. Teise poole leiad turbo ja kollektorite tegemise alt.

Lisaks on neile vanadele mootorile kasutatud juppe järjest raskem leida ja ega esindusestki kõiki pudinaid enam saa.
Tänan, et asja ilusti selgeks tegite.Tuleb siiski mootor vahetada välja.Ma ei tea Mercedes-Benz mootoritest suurt midagi aga tuleb leida mootor mis oleks vähemalt 120 kw ja mille paigalduse ja kasutusega kaasneks võimalikult vähe elektroonikat ehk siis vist vanema kooli mootor. Mida soovitate?
Kõige mõistlikum oleks vist om603 turbo, 108kw, r6.
Küttust ja turbo rõhku juurde keerates saad ilusti 120 kw kätte. Ehituselt sama lihtne mootor nagu sinu praegune paadi mootor ja mitte mingisugust elektroonikat ei vaja. Ainuke jama et nede mootorite hinnad päris kõrged, ~ 1000eur
Või siis näiteks w210 pealt 2.9td aga sellel vist juba elektrooniline pump peal. Samas ei ole raske see pump välja vahetada mehaanilise pumba vastu.
Roostes w210 koos 2.9td mootoriga saab kätte juba 400-500 eur.
(31-10-2016, 08:26 PM)kippari Kirjutas: [ -> ]Tänan, et asja ilusti selgeks tegite.Tuleb siiski mootor vahetada välja.Ma ei tea Mercedes-Benz mootoritest suurt midagi aga tuleb leida mootor mis oleks vähemalt 120 kw ja mille paigalduse ja kasutusega kaasneks võimalikult vähe elektroonikat ehk siis vist vanema kooli mootor. Mida soovitate?

Kes teeb mootorivahetuse? Las see ka otsib asenduse.

Tõenäoliselt parim hinna-kvaliteedi suhe on OM603 108 kW, aga selle eest tuleb raha maksta. Aasta-paar veel ja osatakse ka elektripumbaga OM606 ära petta nii, et poleks vaja poolt autot kaasa pakkidaWink Kuigi eks see vaidlus kestab ikka edasi, kas paremini voolab 12-klapiline kiutsas või 24-klapiline lai kaasNinja

Kuigi tasub mõtiskleda ka selle üle, kui põhjendatud üldse on diisliga mässamine. M11x põlvkonna padasid saab kilohinnaga ja need annavad ka küsitud 12x kW välja. Küll kõrgematel pööretel, kui diislid. Palju paadile vaja on? Kas kruvi on otseveoga või läbi reduktori?

Marineerimisel on üsna tähtis ka jahutus ning kergsulamist mootorid ei armasta isegi meie lahjat Läänemerd, Päris Soolasest Veest rääkimata. Ehk jahutus peab käima läbi soojusvaheti.

Neid konkse on veel, mida arvestada.

Kui pole tegu just mingi aeglasekäigulise tööpaadiga, siis mina võtaks mõne R6 bensuka posti pargitud BMW nokalt...
Mootori vahetan ise. Uuele on vaja jah lisada sobiv sisse ja väljalaske jahuti aga see on teine teema.Tegu on 3,7 t 8m kaatriga mis peab tõusma liuguma. Eelmine omanik vahetas mootori kui originaal ära küpses, talle sellest OM617 mallist piisas.Bensukas ei ole lihtsalt majanduslikult mõtekas.
Üks näide Mercedes-Benz diislist:
https://www.youtube.com/watch?v=epFPiO4WLdY
(31-10-2016, 09:30 PM)kippari Kirjutas: [ -> ]...
Tegu on 3,7 t 8m kaatriga mis peab tõusma liuguma. Eelmine omanik vahetas mootori kui originaal ära küpses, talle sellest OM617 mallist piisas.Bensukas ei ole lihtsalt majanduslikult mõtekas.

Palju vint pöördeid vajab glissitõusuks? Diislite ökonoomsus kannatab, kui mootor peab käima 3+ krpm... Samas väänet on piisavalt ja jaksab ka läbi kiirendava reduktori hoogu kruvida.

Arvesta, et R6 pajad on praegusest pikemad. "kahepoolesed" R5 pajad aga ei anna soovitud 120 kW välja.

Mis pealoleval viga?
(31-10-2016, 11:49 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(31-10-2016, 09:30 PM)kippari Kirjutas: [ -> ]...
Tegu on 3,7 t 8m kaatriga mis peab tõusma liuguma. Eelmine omanik vahetas mootori kui originaal ära küpses, talle sellest OM617 mallist piisas.Bensukas ei ole lihtsalt majanduslikult mõtekas.

Palju vint pöördeid vajab glissitõusuks? Diislite ökonoomsus kannatab, kui mootor peab käima 3+ krpm... Samas väänet on piisavalt ja jaksab ka läbi kiirendava reduktori hoogu kruvida.

Arvesta, et R6 pajad on praegusest pikemad. "kahepoolesed" R5 pajad aga ei anna soovitud 120 kW välja.

Mis pealoleval viga?
Mootori pikkuse poolest oleks antud juhul mõistlik tõesti jääda 5 silindrilise juurde. Kui võtta näiteks om605 2.5td 110kw, siis sealt mootorist saaks originaal 6mm plunserite ja 3,0td turboga vabalt 150-160kw, nii et kannataks ka tund aega järjest peal hoida. See oleks kõige lihtsam ja odavam originaaljuppidega bolt-on lahendus. Suurema turbo ja suuremate pumbaelementidega ei ole ka 400kw probleem. Uuematel 4-klapistel diislitel pole pööre mingi probleem.
(31-10-2016, 09:14 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Tõenäoliselt parim hinna-kvaliteedi suhe on OM603 108 kW, aga selle eest tuleb raha maksta.

Hehh, see pole mingi raha võrreldes sihukeste asjadega:

[Pilt: 68180_-_photo_1_1424361429_img.jpg]


Mercedes-Benz 603 on selle kõrval puhta muidu...Eusa_naughty

(01-11-2016, 11:03 AM)erx000 Kirjutas: [ -> ]...
Uuematel 4-klapistel diislitel pole pööre mingi probleem.

Pööre polegi probleem. Aga probleem on järsult tõusev erikulukõverWink

Fööniga kahepoolene oleks variant., aga neid ei liigu eriti.
OM605 Thumbsup
Ilmselt saab originaal turbo ja pumbaga soovitud tulemuse kenasti kätte.

Tegelikult on saada ka Holsetilt selliseid turbiinikodasid, kus on ümber veesärk. Kollektor tuleb nagunii uus teha koos veesärgiga.

Ma tean siitkandist paati, millel on peal OM603 + HX35 + Dieselmekeni pump. Pidi päris rajult edasi käima.


Kuna paatidele on palju mootoreid ja tuuning komplekte küsitud, siis on plaanis arendada OM605 ja OM606 mootorite jaoks "paadi kit". Ehk väljalase, soojusvaheti, sisselase, 7.5mm plunserid, veesärgiga turbo, jahutiga sisselase.
Kõik see peaks kenasti mootori ümber istuma ja mootori saaks tõsta ükskõik kuhu või mida ringi ajama.
Miks paadil peab olema turbo ja väljalase veesärgis?
(31-10-2016, 11:49 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(31-10-2016, 09:30 PM)kippari Kirjutas: [ -> ]...
Tegu on 3,7 t 8m kaatriga mis peab tõusma liuguma. Eelmine omanik vahetas mootori kui originaal ära küpses, talle sellest OM617 mallist piisas.Bensukas ei ole lihtsalt majanduslikult mõtekas.

Palju vint pöördeid vajab glissitõusuks? Diislite ökonoomsus kannatab, kui mootor peab käima 3+ krpm... Samas väänet on piisavalt ja jaksab ka läbi kiirendava reduktori hoogu kruvida.

Arvesta, et R6 pajad on praegusest pikemad. "kahepoolesed" R5 pajad aga ei anna soovitud 120 kW välja.

Mis pealoleval viga?

Ülekanne on 2,1 mootori pööret=1 kruvi pööre.Pealoleval ei ole lihtsalt piisavalt võimu keret pinnale lükata.Kooslus peab tulema selline, et tavasõidul on pöörded 2000-2200 sealjuures kruvi nurk on selline,et tõukab paadi juba pinnale,siin ongi vaja jõudu-väänet.See võimsuse suhe on teada originaal mootorite järgi.