Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 püsikiirushoidja ja konditsioneer
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
W124 260E

Konditsioneer ei tööta, st puhub ainult sooja (äärmised avad) ja keskelt ainult külma. Eeldan, et see on mingite klappide viga? Mida täpsemalt vaadata, mis hinnaklassi kordategemine võib ulatuda?

Püsikiirus hoidja ei rakendu, kas tegu "amplifier" veaga? Olen lugenud välismaa foorumitest nii palju, et "amplifier" tihti joodetakse üle ja enamjaolt hakkab tööle. Kaitsmete probleem vist ei tohiks olla, sest püsikiirushoidja kaitse oli vist seotud tuledega ka.

Õlirõhk, tühikäigul sinna 1,2bar kanti. Sõites 2,9. W201 1.8 oli tühipööretel 1.9 ja muidu 3bar. Eks mootor ka väsinud, kuid kas paksem õli on mõistlik (10W40 eelmise omaniku andmetel hetkel) või midagi veel, millega õlirõhku parendada?

Pole ise veel jõudnud asja süveneda, sest auto pole nädalatki minu valduses olnud ja pole hetkel aega olnud.
Kas kont iseenesest töötab? S.o. kompressor haagib taha ja torud läevad härma jne...
Kui jah, siis on salongi klappide viga.
Kuigi, ma kardan, et sul seal kont üldse ei rakendu ja äärmistesse tuleb sooja selle pärast, et kraanid ka ei toimi. Praegu ju väljas 9 kraadi ja see võib jätta mulje nagu keskmistes aukudes kont töötaks, tegelikult on see välisõhk.
Lase kellelgi, kes jagab asja, üle vaadata.

Püsikaga sama teema. Peab süvenema.

Õliga on lihtne, pane mingi suvaline paksem õli sisse ja kohe on selge, kas on pumba, mootori või õli viga.
Mul pole selle õliga ükski mootor tühikäigul alla kahe bar`i näidanud, ning nagu pedaali puutud, on 5e peal. (siis rakendub juba rõhuklapp, mis rohkem ei lase rõhul tõusta)

Tühikäigul 1.2 bar`i näitab ka siis, kui mootoris on õli asemel ainult diiselküte sees (pesu eesmärgil), ehk täielik k.si.

Kui juba õlirõhu teema läks, siis küsin ka, mis mootoriõli w124-le sisse panna? Missugune näiteks Lesvenis panevad? Mul ka 2.6 ja õlirõhk kohati natuke madal. Mis õli praegu sees ei tea, tahan seda lähiajal vahetada.
(06-10-2016, 07:25 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]Kas kont iseenesest töötab? S.o. kompressor haagib taha ja torud läevad härma jne...
Kui jah, siis on salongi klappide viga.
Kuigi, ma kardan, et sul seal kont üldse ei rakendu ja äärmistesse tuleb sooja selle pärast, et kraanid ka ei toimi. Praegu ju väljas 9 kraadi ja see võib jätta mulje nagu keskmistes aukudes kont töötaks, tegelikult on see välisõhk.
Lase kellelgi, kes jagab asja, üle vaadata.

Püsikaga sama teema. Peab süvenema.

Õliga on lihtne, pane mingi suvaline paksem õli sisse ja kohe on selge, kas on pumba, mootori või õli viga.
Mul pole selle õliga ükski mootor tühikäigul alla kahe bar`i näidanud, ning nagu pedaali puutud, on 5e peal. (siis rakendub juba rõhuklapp, mis rohkem ei lase rõhul tõusta)

Tühikäigul 1.2 bar`i näitab ka siis, kui mootoris on õli asemel ainult diiselküte sees (pesu eesmärgil), ehk täielik k.si.
Ega ei lootnudki, et keskmine reaalselt külma puhub. Konditsioneeri toimisest ei saa vist enne 15c aru. Kiiret sellega ka pole, enne järgmist suve pole niikuinii vaja. Nädalavahetusel üritan kontrollida. Püsikal vaatan enne mehaanilised osad üle.
Huvitaks ka, et mida nt Lesvenis ja mujal soovitatakse 260E jaoks? Poolsünt ta kindlasti, kuid mis täpsemalt?
(06-10-2016, 11:19 PM)JorgenP Kirjutas: [ -> ]Konditsioneeri toimisest ei saa vist enne 15c aru. Kiiret sellega ka pole, enne järgmist suve pole niikuinii vaja. Nädalavahetusel üritan kontrollida. Püsikal vaatan enne mehaanilised osad üle.
Huvitaks ka, et mida nt Lesvenis ja mujal soovitatakse 260E jaoks? Poolsünt ta kindlasti, kuid mis täpsemalt?

Loomulikult saab aru. Ega siis nii vana süstem välisõhuga ei arvesat; kui sul salongis ikka palav on (salongiandurid!), siis peab tööle hakkama.
Ja kui päris aus olla, siis sellega ON kiire, sest kui niiske talve sõidad lekkega kondiga kevadeni, on siis remont hulga kallim.
Loe kasvõi seda teemat
(ja ma absoluutselt ei arva, et Lesven seal midagi valesti tegi, neil on igasuguste lollidega juba piisavalt kogemusi kogunenud, arvan....)

Mis õli aga Lesven soovitab, oleks mõistlik vist nende endi käest küsida, eksole...Eusa_dance

Poolsünti ma vanale autole, millel juba rõhuprobleemid olemas, küll ei paneks, pigem ikka täissünt, mis kuumaga kuseks ei lähe...
Miks poolsünt kindlasti? Kas selle pärast, et sa arvad, et mineraal on paks ja täissünt vedel, kuna mehed nii rääkisid...
Tegelt on ju vastupidi.

Auto talvel sõitu ei näe, seega ei tohiks asi hullemaks minna? Pole varem konditsioneeridega kokkupuudet isikliku auto puhul olnud, seega sel alal teadmised nullilähedased.

Poolsünt jutt seepärast, et välismaa foorumitest otsisin infot, et mis õli 260E pannakse. Kirjutati, et panna poolsünt kuna tol ajal täissünti ei kasutatud (ei ole ise fakti õigsuses kindel).
Poolsünt väga hea sellele mootorile. Mina oma esimese 124 sain juba peaaegu 20 aastat tagasi ja sai siis koguaeg poolsündiga uhatud. Peetud sai neid ikka pikka aega. Tomisid nad väga edukalt. Kui hästi mäletan kasutati siis 124 del valvoline 10W -40 Sellesmõttes et kui seda õlirõhku pole ega teda ei tule siis mingi teise oliga ka. Pigem kontrolli rohk ka reaalselt ära. Uuematel pole seda kella seal üldse on ainult tuli. Tuli peaks kustuma juba mingigi rohu tekkimisel. Nii vanal autol ei tasu selle õlimajandusega päris kosmosesse ka minna.

Tollel ajal polnugi suuremat valikut kui mineraal, poolsünt ja täisünt. Loogika oli siis selline, et kui auto saksast tuli siis reeglina pandi sisse poolsünt ja sõitsid nad kõik väga edukalt.
aga tänaseks päevaks on hinnavahe olematu. Kunagisest 124 mäletan, et poolsünt kadus vaikselt mootorist aga täissündiga sai välba sõidetud.

Aga vaata mis õlitootja soovitab Smile
Oli nad votsid toesti. Olenemata mootorist ja läbisoidust. Liiter valba Peale oli ok.
0,9bar@750rpm tühikäigul tehase manuali järgi ja see tehase kell nii täpne ka pole, näitab kas on rõhk või ei ole. Kui käik sees siis 600rpm juures 0,7bar. Need siis 90c juures.
Valige lingilt "testing oil pressure" - http://www.w124performance.com/service/I...cation.htm
Jorgen, seal lehel üldse igast infot nelja kohta, soovitan bookmarkida.
(13-10-2016, 08:28 PM)sm. pelle Kirjutas: [ -> ]0,9bar@750rpm tühikäigul tehase manuali järgi ja see tehase kell nii täpne ka pole, näitab kas on rõhk või ei ole. Kui käik sees siis 600rpm juures 0,7bar. Need siis 90c juures.
Valige lingilt "testing oil pressure" - http://www.w124performance.com/service/I...cation.htm
Jorgen, seal lehel üldse igast infot nelja kohta, soovitan bookmarkida.

Tänaste õlide kvaliteedi juures tundub see 0,7bar küll suht naljanumber...Eusa_angel

Mis neil õlidel siis häda on? Kupeel kuumalt 1,2-1,3bar tühikäigul, kui õli korralikult kuumaks aetud siis kukub 0,1-0,2bar. See siis motuli 20w60 õliga. 10w40 olid kõik numbrid nagu tehase lehel. Pööretega tuleb ilusti ülesse(meh kellaga kõik mõõdetud).
Et senikaua kui rõhk pööretega tuleb ülesse ja tühikäigul seal 0.5 juures pole siis ma ei muretseks.
Ma vaatan, mul peaks üks andur üle olema, võin proovimiseks anda(seisukorda küll ei tea).
(14-10-2016, 12:34 PM)sm. pelle Kirjutas: [ -> ]Mis neil õlidel siis häda on? Kupeel kuumalt 1,2-1,3bar tühikäigul, kui õli korralikult kuumaks aetud siis kukub 0,1-0,2bar.

???
Osad tootjad väidavad, et kui tühikäigul ja kuumalt rõhk alla 1,8 bar`i on, siis vajab mootor juba õlivahetust (või tõsist remonti).
Pane prooviks Castroli 10W-60 sisse ja kukud kuuma mootoriga õlirõhku vaadates ise ka pikali.

Mul, kokkuhoidliku inimesena, on vanurites Krooni 10W-60 täissünt sees ja tühikäigul alla 2 bar`i ei lange kunagi. Õli temp 85 kraadi.
Muud häda polegi.


Ma Motul 300V 20w60 ei pea halvaks õliks. Selle 1.0bar pärast mitte muretsemise ma ikka võtan auto tootja andmetest, kui oleks seal kirjas 2.0bar tühikäigul siis ma põeks. Tõenäoliselt mul enamus ajast kuumem ka kui 90c turbo tõttu. Rohkem peab vaatama õli viskoostust kuumalt, üks õli määrib ühe rõhu juures paremini kui teine. Peast ma neid numbreid ei tea.
Vaidluseks ma jorgeni teemat ei taha muuta, ma oma arvamuse olen avaldanud.
(14-10-2016, 02:22 PM)sm. pelle Kirjutas: [ -> ]Ma Motul 300V 20w60 ei pea halvaks õliks. Selle 1.0bar pärast mitte muretsemise ma ikka võtan auto tootja andmetest

Kui tühikäigul ja kuumalt alla 2 bari`i on, siis ikka ON halb õli.
Korras mootori puhul.
Aga see on rohkem Sinu eraasi, kõigil teistel on suht poogen.

Auto "tootja andmed" on pärit mis aastast?
Siis vist taskulelefoniga ka ei saanud veel Austraaliasse helistada?



Om642 http://workshop-manuals.com/mercedesbenz...fications/
Hea, et peale Austraaliasse helistamise saab ka googlet kasutada nende taskutelefonidega.
Auto otsustas, et nüüd ei puhu salongi üldse midagi. Nr 12 kaitsme kontrollisin üle, aga mootorini veel pole jõudnud. Kas selline asi nagu "strip fuse" on ka konditsioneeriga mudelitel? USA foorumitest leidsin koheselt, et see "strip fuse" mis asub juhipoolse amordikannu küljes võib tihti probleemiks osutuda, kuid seal on ju kõik autod automaatse kliimasüsteemiga. Kas konditisoneeriga versioonil ka midagi sarnast esineb või on kindlasti tegu puhuri mootori veaga?
Ma oma kondiga autol seda ei leidnud. Samas kirjutati, et see "ribakaitse" pandi tagasikutsumise käigus, kuna tavakaitse kippus liiga nõrgaks jääma
(03-01-2017, 09:40 PM).Alar. Kirjutas: [ -> ]Ma oma kondiga autol seda ei leidnud. Samas kirjutati, et see "ribakaitse" pandi tagasikutsumise käigus, kuna tavakaitse kippus liiga nõrgaks jääma

Uurisin ka kapotiall, aga midagi sarnast ei leidnud. Tundub, et Euroopas ribakaitset ei praktiseeritud. Aina rohkem tundub, et tulebki puhurimootori vahetus ette võtta. Või on kellelgi veel mingeid ideid/soovitusi?
Oskab keegi kinnitada või ümber lükata, kas Euroopas paigaldati seda "strip fuse" W124 mudelile? USA foorumis väideti, et tegu oli nö "recalliga" ja toimus see 1987 aastal ning pärast seda peaks enamustel see olemas olema. Muidu peab olema juhipoolse amordikannu küljes kapoti all, kuid on ka pilte kus see on mujale paigaldatud (nt aku juurde).
Lehti: 1 2