Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: C126 velje ja rehvimõõt.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere. Tekkis selline probleem ,et ARK auto registreerimiseelne kontroll ei tunnista autoall olevaid velgi. Veljed on ees 17" 8.5 ja taga 17" 10.0 (sama mõõt on ju mercedes ise ka tehases neile alla kerinud). Käisin ka silber autos kus mulle prinditi ark-i näitamiseks paber kus oli ilusti välja toodud erinevad velje mõõdud, kuid seda auto kontrollija, ega ark-i juhataja ei aksepteerinud kuna nende andmebaasi järgi on sellele autole ette nähtud vaid ÜKS MÕÕT: 225/60/15.
Võiks ju alla anda ja tunnistada,et ark-i onud ja tädid on targemad kui margiesindus, aga ei ole eriti allaandja tüüp Big Grin . On kellegil ideid mis edasi teha või kellepoole pöörduda?
(28-08-2016, 02:47 PM)Nitram Kirjutas: [ -> ]Tere. Tekkis selline probleem ,et ARK auto registreerimiseelne kontroll ei tunnista autoall olevaid velgi. Veljed on ees 17" 8.5 ja taga 17" 10.0 (sama mõõt on ju mercedes ise ka tehases neile alla kerinud).
...

Kui kindel sa selles väites oled? 10J17 on päris lai rull...

Rehvimõõt on seotud tüübikinnitusega. Üksiktüübikinnitusega saab kõike läbi suruda.

Millises LRB büroos probleem tekkis?
Auto on c126 560 sec. Tallinna büroos toimus kogu asi.
Ilmselt pole vahet millises, see, et maanteamet oma arvamust ja teadmisi ka EU seadustest ülemlikeks peavad, on juba vana uudis. Mind huvitab, et kust ja mis ajastust pärineb nende nö andmebaas?
Ark tehnoosakonda pöördu.
(29-08-2016, 09:07 AM).Alar. Kirjutas: [ -> ]...
et maanteamet oma arvamust ja teadmisi ka EU seadustest ülemlikeks peavad, on juba vana uudis.
...

EU seadusi ei ole olemas. Küll on olemas Euroopa Komisjoni määrused ja direktiivid, mille alusel toimub tüübikinnitus.
http://www.mnt.ee/index.php?id=10681

Usutavasti on Eesti tüübikinnitus registreeritud mõistlikus mõõdus rehvidega.

Kui konkreetne auto on tellitud sääraste rullidega, siis peaks varustusnimekiri ja Silberi tõend piisav olema, et üksiktüübikinnitus ära teha. Iseasi, kas autoomanik seda 205.- maksta tahab...
http://www.mnt.ee/index.php?id=10776

Kui riigiga ehk tuuleveskiga võidelda ei viitsi siis mina ostaks õiges mõõdus rattad ja keeraks nad ülevaatuseks alla. Kui ka talvel sõita tahad siis peaksid seda ju nagunii tegema.

http://www.auto24.ee/products/veljed/mer...z/1438853/

https://www.rehviliider.ee/autorehv/hank...96h-427887

Niet selle auto saaks nende velgedega arvele võtta kui see konkreetne auto on samade mõõtudega tehasest välja veerend. Kui, aga lihtsalt c126 on selliste velgedega tehasest välja veerend siis läheb keerulisemaks?
(29-08-2016, 10:33 AM)MB Shop Kirjutas: [ -> ]...
Kui ka talvel sõita tahad siis peaksid seda ju nagunii tegema.
...

Ei pea talveks kitsamaid alla keerama. Kui rahakott ja sõiduoskus välja kannavad, siis täiesti legaalseid MStähistusega "talverehve" tehakse ka püksirihmana. Iseasi, kui talverehvid need -25 kraadi juures 30+ cm lumehange rünnates ikkagi on...
(29-08-2016, 10:47 AM)Nitram Kirjutas: [ -> ]Niet selle auto saaks nende velgedega arvele võtta kui see konkreetne auto on samade mõõtudega tehasest välja veerend. Kui, aga lihtsalt c126 on selliste velgedega tehasest välja veerend siis läheb keerulisemaks?

Fubuq juba soovitas, kellega rääkida. Alternatiivne rehvimõõt on praegu üksiktüübikinnituse teema.

Teine võimalus on teha registreerimine mõistliku rattaga ja hilisemad võimalikud arved "registreerimata ümberehituse" eest tuima näoga kinni maksta. Kui keegi peaks üldse avastama...
Pidasin silmas seda et hetkel on sõidukil suverehvid, mitte seda et laiu MS-e ei tehta ning miks mitte osta siis üks jooks õige mõõduga rehve talvekateks. Oleks olemas nii talvekad kui ülevaatus.
Eks see selline tähenärimine on! Mul on ka juhus olnud kus ülevaatus punktis hakkasid virisema et auto liiga lai. Tegemist oli siis SL-ga 600-ne oli tookord. Tagaveljed 10 tolli laiad, nii nagu SL-le kohane. Istusid nad muidugi ilusti oma kohapeal ei punnitanud külejlt välja. SL-il ju ruumi piisavalt koopas, Aga kuna SL- juba oma olemuselt selline lai ja matsakas on siis ülevaataja igal juhul pööritas silmi. Ja hakkas möödulindiga mõõtma. Ja siis temale ei meeldinud et, ma nüüd võin eksida aga 2-3 cm oli asi laiem kui vaja. Aga noh peale pikka vestlemist ja moosimist ta ikka andis allaSmile. Minu jaoks muidugi jäigi arusaamatuks kus ta sellist jaburust võttis. Võibolla tõesti nende vanemate mb-de jaoks on mingi etteantud rööbe kuskil kirjas ja kui on lubatust laiem siis on vaja mingit tähist või ma ei tea mida veel. Aga noh see ju tegelt jaburdus.
Lihtsalt ajuvaba ongi see, et kui panna autole alla sama mõõt velgi mis Mercedes isegi sinna alla pannud on siis on tegu rikkumisega.
(29-08-2016, 01:59 PM)Nitram Kirjutas: [ -> ]Lihtsalt ajuvaba ongi see, et kui panna autole alla sama mõõt velgi mis Mercedes isegi sinna alla pannud on siis on tegu rikkumisega.

DMB toodetele ei ole eraldi seadust. On üks MKM määrus, mis LS sätestatud korras seda valdkonda reguleerib. Nii SEC kui Patrol käivad sama reeglistiku järgi... Erandite legaliseerimine on võimalik, kuid tülikas.
Üks põhjus, miks ma oma autot Eestisse ei registreeri, on see pagana Eesti kohatine ülereguleeritus. Rootsis ei noki sind keegi ÜV-l nt sportsummuti või mõne muu ümberehitusega. Velje mõõt ei huvita neid absull, peaasi, et rehvil mustrit on Big Grin