Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Normaalne aku pinge?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Milline on minimaalne akupinge millega veel auto käima peaks minema? 13V?

Uue aku pinge vist 14,5V?

Isal maal teiseks autoks Golf III 1.9TDI 44kW. Null el. lisa.

62Ah väikse BILTEMA aku laadis RING automaatlaadija ca 3h ja näitas et täis-pingeks vaid 13,2V.

Lasin igaks juhuks veel ca tunnikese vooluvõrgus olla kuid siis hakkas pinge hoopis langema kuni võtsin 12,9V juures tagant ära. Samas automaatlaadijal peaks ju ülelaadimiskaitse olema?

Igatahes sai sellega 3-4 lühikest otsa seenel käia kuni hakkas taas puterdama kuid teisel katsel siiski veel käivitus koheselt gaasi andes.

Teine veidi suurem EXIDE aku laadisin ca 10h ning näitas 13,4V.

Ideaal saan aru on 14-14.5V?
Kui autol mootor käib, peab olema pinge 14v, seisva mootoriga on korras aku pinge 12,6-12,8. Üle 13v on aku pinge ainult hetkeks pärast laadimist või sõidust tulekut.
Kahjuks pole voltmeetrit. Ainult RING automaatlaadija peal näitab hetkepinget V ja ka tugevust A.

Eks vaatab kuidas Exide kestab.
Mulle tundub, et teemaalgataja ajab segamini kaks mõistet. Generaatori laadimispinge töötava mootoriga ja aku klemmidelt mõõdetav pinge kui auto mootor ei tööta (või aku seisab kuskil eraldi). Kui auto mootor töötab, siis voltmeetriga mõõdetav pinge aku klemmidel võiks olla näiteks 2000 pöörde juures ilma tarbijateta 13,8-14,4 volti. Seisva mootoriga jääb aku pinge tõesti sinna 12,6-12,8 voldi kanti. Korrektne ei ole mõõta aku pinget kohe pärast seda, kui aku on peale laadimist laadijast lahti ühendatud. Siis saab tõesti tulemuseks 13,2 volti või veelgi rohkem. Korras aku üldiselt hoiab pinget ja see ei lange ka mitmenädalase seismise järel (või kui langeb siis 0,01-0,03 volti). Akut korrasolekut on kodusel teel raske testida. See eeldab akutestri olemasolu. Viimane maksab reeglina sadu eurosid. Näit Bosch BAT 131 umbes 700 €.
Selge. Pidasin silmas jah aku klemmidelt mõõdetavat pinget kui auto mootor ei tööta. Eks Renovaaris kohapeal kõige täpsem kontroll.
(19-07-2016, 11:32 PM)nostromo Kirjutas: [ -> ]Milline on minimaalne akupinge millega veel auto käima peaks minema?
...

See ei ole üheselt vastatav küsimus. Autod on erinevad, starterid erinevad.

Mul on olnud kogemus ühe Fiestaga, mille starter vedas rõõmsasti 11 V juures, kuid 9,5 V ei teinud klõpsugi.

Samas HH vedas end rõõmsalt käima akuga, mille klemmipinge oli enne käivitamist 10,8 V ja käivitamise ajal käis ära 8+ V peal. Kiunus, aga käivitus.

Ehk oma isa autol otsi viga halbadest ühendustest ja väsinud starterist. Aga enne lammutamist mõõda pinget aku klemmidel. Kui starteri halva pöörlemise ajal aku pinge püsib 12 V kandis, pole akus viga.