Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 190E W201 '89 2.0 90kw > 2.3 97kw - TanelRist
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mark: 190E
Väljalaskeaasta: 1989
Läbisõit: Kuskil 550 000 kanti
Mootor: 2.0 90kw R4
Värvus: Hall(?)
Muud: Neljane kepikas, 2x el peeglid, 2x 200w heli taga.
Vead: Kast andis otsad, sidur sile, käsipidur ei võta, mootoris mingi klõbin, parem ratas paneb koopasse
Plaanid: Teha auto võimalikult korda, esmalt otsida uus kast ning panna uus sidur, edasi hakata tegelema sisuga, et oleks vähe inimlikum seal olla.

Sai siis mindud Tallinna, et vahetada vana A6 selle isendi vastu, kui arvestada mis seisus A6 oli siis igati hea tehing. Kui auto kätte sain, puudusid 1. ja 2 käik - käigukasti küljest hoob oli lihtsalt lahti. Aga kuna tagurpidi käik vahepeal välja ei tahtnud tulla, ning sidur oli ka suht pehme, siis sai kast maha võetud ja vaadata mis jama on. Kasti lahti võttes vaatas vastu mulle suur kogus rauapuru, mingi vedru ning üks splint, samuti oli kast täielikult õlivaba. Kõik eelnevalt välja toodud asjad istusid ilusti õlipunni küljes. Samuti olid spidoka hammakad täiesti siledad.
[Pilt: 25882-DSC_0008.JPG]
[Pilt: 46248-DSC_0011.JPG]
Viiene kast kindlasti parem, saad maantel pöörded madalamaks, kütuse kulu väiksemaks. Selleks vaja viiest kasti ja viiest käigukasti kulissi.
Õli rõhku on vähevõitu. Tühikäigul peaks vähemalt 1bar olema. Üle tuhande pöörde siis võiks juba 3 barri olla. Mõnel on sellisel juhul aidanud õlifiltri vahetus. Või äkki on pandud liiga vedel õli sisse?
Samuti on tühikäigu pöörded 500kanti, tavaliselt kui gaasi ise ei lisa, sureb ära. Milles viga olla võib?
Oiiii,

Minu esimene auto!! Big Grin
Täiesti suvaliselt sattusin siia foorumisse Big Grin
Kuidas auto elab?
Minu käe all sai pandud autole 2.3 100kw mootor, mis sellest alles on , või see vahelt minema visatud?
Kui huvitab siis saan ehk auto kohta ajalugu rääkida, võimalik, et oskan ka osasid vigu seletada, Eestisse tõin ta mina, tulnud Soomest. Soome omanikku ja ajalugu tean ka enam vähem Big Grin.
Loodan , et auto pakub sulle samapalju lõbu nagu minule kunagi, nüüd mõned aastad hiljem otsin endale jälle w201-e mida ehitama hakata Big Grin
Jõudu!
Ütle mulle mille järgi ma aru saan, kas 2.3 või 2.0, siis saan vastata :)
Elab hästi, põhjas paar auku on aga need parandatavad, sain eile ka uue kasti ning siduri, homme läheb vahele ja saab uuesti liikuma.
Võid mulle privasse kirjutada küll auto kohta kui viitsid. :)
(11-06-2016, 02:23 AM)TanelRist Kirjutas: [ -> ]Ütle mulle mille järgi ma aru saan, kas 2.3 või 2.0, siis saan vastata Smile
Elab hästi, põhjas paar auku on aga need parandatavad, sain eile ka uue kasti ning siduri, homme läheb vahele ja saab uuesti liikuma.
Võid mulle privasse kirjutada küll auto kohta kui viitsid. Smile

Võta mootori õlikork ära ja vaata ketti. Kui 1-e realine 2.0, kui 2-e realine 2.3
Mootori kohapealt ütleks, et ikka 2.0 vist. Sai ka lõpuks korralik kast alla pandud, nüüd käigud vahetuvad ilusti. Samuti tegin korda salongis soojaklapid, ennem ühe klapi reguleerimise "hoob" oli pooleks.

Järgmiseks plaaniks oleks teha käsipidur korda ning vaadata mis saab selle mootori klõbinaga, töötab täpselt nagu diisel, suurtematel pööretel klõbin valjeneb.
Samuti on pisike rooliloks, sellega tuleks midagi ette võtta.

Äkki kellelgi on ka kogemusi pagasnikuluugi muukimisega, kesklukk pagasnikut ei ava, kuna sealt see naga ära murdunud. Võti ei keera, arvatavasti pagasnikul teine võti.
Sai siis soetatud uus mootor: 2.3 97kw. Vahetamisega mingeid probleeme ei esinenud, üksi tehes sai ühe nädalavahetusega hakkama. Kaua aga see lõbu ei kestnud, täna õhtul sai talverõõme nauditud ja sellega kaasnes tugev klõbin mootoris, jõu kadumine ning tühikäigu pöörete tõus. Sellest tulenevalt ka küsimus, mis seda põhjustada võis? Alguses tuli väikene klõbin ja tühikäik hakkas vahele jätma. Peale väikest sõitu mõtles et tekitab kõvema klõbina. Ning kui koju jõudsin ja parkima hakkasin, suri üldse välja ja tööle enam ei läinud.

[Pilt: 63362-x1grT4T.jpg]
Sai siis auto vahepeal tööle, neljast silindrist kolm töötasid ilusti, aga kuna oli vaja üks ots ära sõita, siis ei hakanud otsima, milles viga. Jõudsin koju ja 20 meetrit enne garaazi jõudmist otsustas 3. silindri klapp pooleks minna. Tulemus - sisselaskeklapp kõver, väljalaskeklapp pooleks, kolb sai suht korralikult kannatada, aga veel ühes tükis, vist peaks vahetama, aga kui karteripõhi ilma mootorit kergitamata maha ei tule, jääb ära, silindrile mingi ime nipiga väga suuri kriime peale ei tekitanud, niiet see korras. Paar pilti kah.


[Pilt: 34823-C6XhbAO.jpg][Pilt: 23994-MFBWP7D.jpg]
Kusjuures minu kutsikal juhtus kunagi sama asi, pool mootorit sain karterist kätte. Küünal oli ka selline ja starter lendas ka sodiks. Uus mootor vahele, korralik hooldus ja sõidab jälle.
Mootorit kergitamata kahjuks ei tule see põhi alt. Segab õlivõttur ja sidurikoja poolne osa ei tule sillatalast üle.
Endal tegin kunagi ammu-ammu nii, et lasin mootoripadjad lahti, tõstsin 2 tungrauaga mootorit üles ja toestasin ära. Sai põhja väga edukalt vahetatud, kusjuures ilma kanali ja tõstukita. Kindlasti oli veel midagi, mis tuli enne ära võtta (õlitaseme anduri juhe küljest, ventilaatori tuulekoda...)
Ei mäleta kahjuks, kas stabikas jäi segama või mitte.

Vanal 84. aasta masinal oli karteri küljes veel üks aas, millest käis läbi kummipuks sillatala külge. Uuemal seda pole (86 või 87-ma arvan, peast ei tea)
Ei hakanud kolbi vahetama, vaatab kaua tiksub. Hetkel sai uuesti kokku pandud, auto töötas aga pisike tiks sees kui gaas lahti lasta. Et mootorit üles saada, peaksin vist käigukasti ka küljest võtma.
Äkki keegi oskab arvata, miks ikka klõbin sees, kas tõukuriga mingi kala või nookur vale(need vist ühe pikkusega?)
kasti ei pea alt ära võtma, ise võtsin 2.0 bena ja 2.0 diisli ka koos kastiga alt ära, ilma probleemideta