Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB w2003 Palun abi..kliima jamab.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Auto on MB C W203 2002a diisel. Kliima töötab nii nagu just ise tahab...kui toimib siis ilusti ja järgmine hetk lihtsalt vaikus. Lambist läheb ise tööle jälle. Kont täidetud. Milles võib asi olla? Eusa_doh
Mõni halb kontakt, probleemid pardapingega, aktiivsed veakoodid...

Mida auto diagnostikaarvutile kurdab?
Veakoode ei näita hetkel,käisin just nädal tagasi kontrollis. Varem teatas pihusti probleemist,kuid selle saime korda.Kliima töötab tõrgeteta päevi ja siis lihtsalt üks hetk ei toimi...täiesti tumm Sad ...mingi hetk läheb ilusti ise tööle.Eusa_wall
Täiesti tumm - kas siis vent ka ei puhu õhku või ainult külma ei tule?
Kliima rõhke jälgida.
Lisan eelmisele postitusele. Soovitus jälgi rõhke tavalisele autoomanikule midagi ei anna ega ütle. Et jälgida süsteemis rõhke, oleks vaja omada kliimasüsteemi täitmiseks mõeldud aparaati, mis maksab umbes alates 2000 €. Seda ei hakka ükski autoomanik niisama ostma. Seega soovitaks pigem pöörduda mõnda töökotta, kes omab sellist aparaati. Küll nemad siis jälgivad rõhke ehk parandavad autogi ära.
(09-05-2015, 10:11 PM)kaupo51 Kirjutas: [ -> ]Lisan eelmisele postitusele. Soovitus jälgi rõhke tavalisele autoomanikule midagi ei anna ega ütle. Et jälgida süsteemis rõhke, oleks vaja omada kliimasüsteemi täitmiseks mõeldud aparaati, mis maksab umbes alates 2000 €. Seda ei hakka ükski autoomanik niisama ostma. Seega soovitaks pigem pöörduda mõnda töökotta, kes omab sellist aparaati. Küll nemad siis jälgivad rõhke ehk parandavad autogi ära.
Miks vaja nii kallist seadet, et jälgida rõhke? Enamus kellel on kallis aparaat ei oska suurt midagi sealt rõhkude järgi välja lugeda!


Võimalus miks asi ei tööta on hullult palju. Alates elektroonikast ja selle vigadest, lõpetades mehaaniliste vigadega-kompressor ja selle sidur...kui on siduriga.
Ei tea ju kuidas täideti palju täideti kas eest radikas on puhas, kas süsteemis võib olla õhuga sisse jäänud niiskust mis nüüd külmudes süsteemi ummistab, kas kliima sisse lülitades hakkab ka peaaegu kohe ees radika vent tööle?

Ja rõhkedu mõõtmiseks vajalikude manomeetrite komplekt on ca 60-100€
2000 alates on automaatsed kliimasüsteemi hoolde/täitmis aparaadid.

Kontrolli lihtsad asjad ära, kas radikas eest puhas ja kas esimene ventikas töötab, salongi vent töötab, ülejäänuga las tegelevad kliima hooldajad.
Kogu selle loo juures on teadmata mis moodi se liima ei tööta kas ei tule lihtsalt külma või ei tööta salongi ventilaator mis õhu kanalites oleva sooja või külma sealt laiali salongi puhuma peaks.
Oot....nii...ei tööta salongi ventilaator...no siis,kui ta otsustab,et ei tööta. Töökojas käisin...täideti kliima ja mõõdeti jne...kõik korras. Töökotta esimese hooga ei kipu kuna elan Soomes ja siin töötund ulmelise hinnaga...kui keegi suuna kätte näitaks siis ehk saaksime oma jõududega korda.
Salongiventilaatori töötamise ja kliima külmaaine olemasolu vahel pole mingit seost.
Pigem on ventika harjad kulunud ning sellest kaootiline töötamine. Ventilaatori mittetöötamise hetkel peaks iga töökoja nimetust kandev ettevõte olema võimeline mõõtma lihtlabase voltmeetriga, kas vool kohale jõuab või mitte.
(12-05-2015, 09:13 PM)onu_siim Kirjutas: [ -> ]...
Pigem on ventika harjad kulunud ning sellest kaootiline töötamine.
...

Sel peaks olema elektrooniline kiirusregulaator ju. Peetis särtsusiil mängib kiirustega ka omatahtsi.

Muide, Soome hinnad pole mitte ulmelised, vaid sissetulekutele vastavad.Eusa_naughty
Ma ei saa su tekstist mitte midagi aru. Töötab siis salongi vent või ei tööta? Kas teine vent töötab?
Ilmselt inimene ajab segamini kogu kliimasüsteemi ja salongiventilaatori.

Ja kui viimasel on hari (jad) kulunud, siis töötabki nagu ise tahab.
Istud sisse, ei midagi, sõidad mingist august läbi, hakkab puhuma.

Pealetulevad pinged võiks muidugi enne vahetust igaks juhuks ära mõõta.

Aga sellest ma küll ei saa aru: sommid elavad ka soomes, käivad ka soomes tööl ja lasevad oma autosid seal ka remontida...
Vähemalt 95% neist...Tear
Kõige lihtsam ja odavam seda probleemi remontida on nii et lähed juhtme otsa ja vaatad mille üle aoto kurdab, viga võib olla kliima juht moodulis, oksudeerunud kondaktis, vendi kiiruse regulaator õhtal või harjad kulunud viimast võimalust saad ise visuaalselt kontrollida kui salongi ventilaatori maha võtad ja seal samas on kohe kiiruse regulaator seda mõõdad multimeetriga. Ülejäänut kontrollid mõne veakoodi lugejaga.
(13-05-2015, 05:58 PM)mait Kirjutas: [ -> ]...
seal samas on kohe kiiruse regulaator seda mõõdad multimeetriga.
...

Kuda seda särtsusiili kontrollida? Takistusplokiga on lihtne, aga elektrooniline?
Juhitakse analog signaalidega, kuid ilma ossita väga ei mõõda. Osad multimeetrid suudavad ka mingit sagedust kuvada, keskväärtuse saab ehk..
Mootorit ennast on lihtsam kontrollida, otse vool peale ja näis mis saab Smile
Minul oli asi nii et mingi hetk se särtsusiil enam voolu edsi mootorile ei andnud nii selle mõõtmine oli lihtne. Hiljuti maadlesin taas omatahtsi töötava kliimaga ja vist aitas kõigi kondaktide puhastus, igatakes võtsin kliima kontrollmooduli pulkadeks ja lasin iga viimase kondakti elektroonika puhastus vahendiga üle ja peale seda kadusid kõik veakoodid. Eks aeg näitab kas tulevad tagasi või mitte