Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Turbo ja turbota mootori sisu erinevused ?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Teemakohane küsimus kui hakata ise turbotama. Kas näiteks om603 ilma turbota mootori sisu on sama mis turboga ?Eusa_naughty Või on erinevusi, pumbad peaks vist erinevad olema Smile
Pihustid, pump, kolvid teised, mingi erinevus plokikaanes. Turboka kolvid õlijahutusega.
Kas mitte ka kepsud jämedamad polnud
(25-08-2014, 06:51 PM)mrmikumike Kirjutas: [ -> ]Teemakohane küsimus kui hakata ise turbotama.
...

Ei ole sama, kuid võimsuse kahekordistamisel (nii 150 kW) sisulist vahet ei ole. Enama tahtmisel sulab mingil hetkel kolvigrupp, kui kolbidel õlijahutust ei ole. See viimane tuleb siis plokist.
+100% tuleb ka tehasepumba kruttimisega ära.

Väiksemaid erinevusi on palju, kuid enamus neist tõeliselt olulised vaid mootori eluea pikendamisel. Sõidab ju tehase turbomootor 0,5 Mkm ilma muredeta, siis tuleb vahetada kaanetihend ja teha klapihooldus.
OM617 mootoriga näiteks ei pääse nii lihtsalt, peale kolvide lähevad ka kepsud ja vänt, sest jõudu on liiga palju. Kas OM603 mootoril vänt ja kepsud peavad suurema koormust vastu, selles ma küll kindel pole, eriti kui vänt juba remontmõõdus. Kuna tahtsin oma 603 -e ka turbotada, lugesin sellest foorumistest ikka hulga ja päris palju on mootoreid laiali lastud sellega.
(26-08-2014, 11:04 AM)karuanton Kirjutas: [ -> ]OM617 mootoriga näiteks ei pääse nii lihtsalt, peale kolvide lähevad ka kepsud ja vänt, sest jõudu on liiga palju. Kas OM603 mootoril vänt ja kepsud peavad suurema koormust vastu, selles ma küll kindel pole, eriti kui vänt juba remontmõõdus. Kuna tahtsin oma 603 -e ka turbotada, lugesin sellest foorumistest ikka hulga ja päris palju on mootoreid laiali lastud sellega.

Ei lähe, kuniks võimsust vaid kahekordistatakse. laiali läheb originaalpada kahel juhul.
A. valitud toorik on kehvas seisus;
B. võimsust enam, kui kahekordistatakse (OM617 puhul tahetakse siis saada enam, kui 130 kW).

Eduka turbotamise põhireegel on see, et toorik peab olema võimalikult hea ning kõik muudatused tuleb teha äärmise hoolikusega.

Suvalisele mootorile esimese kättejuhtunud kõrvitsa külgeviskamine ja KSP tunde järgi pealekeeramine peabki lõppema paja õhkulendamisega.
Just, aga üldiselt ei tea turbotajad oma mootori seisukorda, veel vähem seda mida nad teevad või palju peale keeravad Big Grin
Ma turbotasin 603 ära kunagi. 2x originaal võimsust kindlasti ei ületanud aga liikus tunduvalt paremini kui muidu ja laiali ka ei läinud.