Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W210 E300d 95a õlituli
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere
Mure siis selline, et viimasel ajal kuuma ilmaga linnas liigeldes läheb temperatuuri näidik suht kõrgele (umbes 100 ehk või mis iganes see järgmine kriips on peale 80) ja hakkab põlema see õlikannu märk. Hetkel avastasin ,et radika ees asuvad kondi vendikad ei tööta (mootor läbi vist). Kas see suur tiivik teiselpool radikat ei peaks suutma üksinda temperatuuri normaalsena hoida ? Kas õlituli süttib seoses liigse kuumusega ? Vahetasin igaksjuhuks õli ka ära aga midagi ei muutunud. Kui ummikus ei seisa linnas siis seda probleemi ei esine. On kellelgi ehk sellist probleemi esinenud ?
Tegelikult peaks suur vent suutma tagada mootori jahutamise. Põhjusi miks siiski mootor üle kuumeneb võib olla palju:

1, Radiaator ise must ja õhk ei pääse piisavalt liikuma
2. Termostaat ei tööta korralikult
3. Ebasobiv õli soojade ilmade puhul
4. Ventilaatori sidur libiseb
5. Madal jahutusvedeliku tase
6. Mootori mittetäiuslik töö (süüde hiline jne)
7. Kulunud õlipump
...


Madala surve põhjusi saab aga olla oi kui palju, need vaid mõned vihjed


Õlituli hakkab siiski põlema mitte temperatuurist vaid madalast õlisurvest õlitussüsteemis!! Temperatuuri tõustes lihtsalt õli viskoossus muutub, mida kvaliteetsem õli - seda vähem. Õli suutlikkust kõrget temperatuuri taluda näitab õli margi viimane arv 0W-50 üks parimaid samas 15W-30 selline no hädapärast käib kah kui muud pole. vt. http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/autom...sioon.html


(24-07-2014, 12:36 PM)taadu Kirjutas: [ -> ]Tegelikult peaks suur vent suutma tagada mootori jahutamise. Põhjusi miks siiski mootor üle kuumeneb võib olla palju:

1, Radiaator ise must ja õhk ei pääse piisavalt liikuma
2. Termostaat ei tööta korralikult
3. Ebasobiv õli soojade ilmade puhul
4. Ventilaatori sidur libiseb
5. Madal jahutusvedeliku tase
6. Mootori mittetäiuslik töö (süüde hiline jne)
7. Kulunud õlipump
...


Madala surve põhjusi saab aga olla oi kui palju, need vaid mõned vihjed


Õlituli hakkab siiski põlema mitte temperatuurist vaid madalast õlisurvest õlitussüsteemis!! Temperatuuri tõustes lihtsalt õli viskoossus muutub, mida kvaliteetsem õli - seda vähem. Õli suutlikkust kõrget temperatuuri taluda näitab õli margi viimane arv 0W-50 üks parimaid samas 15W-30 selline no hädapärast käib kah kui muud pole. vt. http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/autom...sioon.html

Õli peaks olema ok, vähemalt Valvoline tabeli järgi...
SAE 10W-40
API SM/CF
ACEA A3/B4-04
MB 229.1
Peaks nagu olema soblik õli või olen ma tabelist valesti aru saanud ?
Termostaat ja jahutusvedelik vahetatud, radikas ka puhas.
Õhtul kontrollin vendika ka järgi, äkki tõesti ei tööta nii nagu vaja.
Tänud vastuse eest Smile
Jahutuse probleem on wisco siduri viga ja madal õlirõhk on kulund mootori ja vedela õli süü.Kui jahutusvedeliku temp 80 c juures püsiks,siis õlirõhuga probleeme tekkida ei tohiks.Vee ja jahutusvedeliku omadused on ka erinevad,seega võiks jahutusvedelikku eelistada,kui juhuslikult vesi peaks sees olema.
Wisco sidurit saab nii testida,aga jah aind ajalehe või muu pehme asjaga.
https://www.youtube.com/watch?v=qUN17UEUWmc
Nii... eilse uurimise tulemusena selgus, et wisco sidur kohe kindlasti ei tööta. Uue saan esmaspäevaks kätte ja eks siis paistab kuidas asi sujub. Täna ummikus seistes piisas kui vajutasin sooja põhja ja temp püsis ilusti umbes 85 peal. Tundub ,et probleem laheneb aga kindel saan olla kui see vahetatud on.
Kui sul on kliimaautomaat
[Pilt: 67635-29354-22.JPG]
siis mõlemat AUTO nuppu töötava mootoriga koos vajutades umbes 5 sek.rakenduvad tööle mõlemad kliima ventikad.Ja uhavad pidevalt.Maha samamoodi.Täitsa juhuslikult avastasin,minul toimib,loodan et ka teistel.Teinekord hea kasutada lisaks viskole,eriti ummikutes.
On samasugune jah aga hetkel vendid küljest ära võetud et uurida. Kui panin voolu otse peale ei juhtunud midagi. Peab vedava vendi uue vist ostma. Ei saa seda kuidagi lahti, et vaataks miks ei tööta. Aga tulevikuks hea teada, tänud.