Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Käigukast
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Probleem kastiga,ei vaheta käike 2000a 320cdi,käisin arvuti taga ja lõi koodi 109 pidi mingi kiiruse tatsik või andur olema.Koodid kustutati ära ja nüüd vahetab jälle,Tahaks teada mis see 109 tähendab võiu mis andur on.Vahe aitab ka lihtsalt korra seisma jätmine ja siis püsikas ka ei tööta?
Mine mersudega tegelevasse ettevõttesse diagnostikasse.
Läheks hea meelega aga asun võrus ja pole eriti aega minna sinnaSmileLoodan et ehk saab keegi siin aidata!
(08-07-2014, 07:36 AM)Juugaaa Kirjutas: [ -> ]Läheks hea meelega aga asun võrus ja pole eriti aega minna sinnaSmileLoodan et ehk saab keegi siin aidata!

Eks kiire saab siis mööda, kui tõrge avariirežiimist rikkeks areneb.Eusa_naughty

Neti teel seda ei remondi. Otsi STARiga ettevõte (või pädev Diagnostik) ja lase põhjus välja selgitada. Võrus säärast vist polegi?
(08-07-2014, 08:19 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(08-07-2014, 07:36 AM)Juugaaa Kirjutas: [ -> ]Läheks hea meelega aga asun võrus ja pole eriti aega minna sinnaSmileLoodan et ehk saab keegi siin aidata!

Eks kiire saab siis mööda, kui tõrge avariirežiimist rikkeks areneb.Eusa_naughty

Neti teel seda ei remondi. Otsi STARiga ettevõte (või pädev Diagnostik) ja lase põhjus välja selgitada. Võrus säärast vist polegi?

Tere!
Aga kas seda kiiruse andurit või tatsikut ei saa vahetada ja vaadata mis siis teeb???
(08-07-2014, 11:11 PM)Juugaaa Kirjutas: [ -> ]...
Aga kas seda kiiruse andurit või tatsikut ei saa vahetada ja vaadata mis siis teeb???

Saab. Aga remont suvalisi osi vahetades on kalleim viis.
Väärt vaatamist 722.6 käigukastiga MB omanikele:
https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5jqo4E
https://www.youtube.com/watch?v=OQPNEH9mEQU
https://www.youtube.com/watch?v=QFqPjEQX8Xk
https://www.youtube.com/watch?v=pl55H5sxmUc
https://www.youtube.com/watch?v=mLQ8T2FlzKc

Juttu on nendes videodes muidugi palju, aga kui asi kokku võtta, siis enamjaolt on selle käigukasti probleemide ja veakoodide põhjuseks kas vana/must käigukastiõli, kehv kontakt elektroonikaplaadil või lekkiv pistik. Kusjuures esimesed kaks (vana õli/kehv kontakt) on omavahel tihedalt seotud, sest must õli tekitab kontaktide vahele sattudes probleeme ühendusega. Videos pakutakse elektroonikaplaadi probleemi lahenduseks selle vahetust, kuid ma pakuks, et selle võib lahendada ka lihtsalt kasti läbipesu ja õlivahetus (parandage, kui ma eksin).
Kui pole teada, kas pistik on kunagi vahetatud, siis ka selle võib profülaktika mõttes ära vahetada, et probleeme ennetada. Pistiku rõngastihendid paratamatult väsivad aja jooksul ning millalgi ta hakkab lekkima niikuinii. Pealegi ei maksa see palju, ca 10 eurot.

Ehk siis kui käigukastiõliga on kõik korras, siis tasuks kontrollida pistikut, st kas on õline või mitte.
Pul kastist on 3 aastat õli vaikselt lekkinud kuskilt,kas tihendi vahelt või mujalt.ja olen sinna aeg-ajalt peale kallanud.Õli olen siis peale kallanud kui külmalt korralikult ei vahetanud enam..Kus kohas see pistik asub muidu.
(09-07-2014, 07:35 PM)Juugaaa Kirjutas: [ -> ]Pul kastist on 3 aastat õli vaikselt lekkinud kuskilt,kas tihendi vahelt või mujalt.ja olen sinna aeg-ajalt peale kallanud.Õli olen siis peale kallanud kui külmalt korralikult ei vahetanud enam..Kus kohas see pistik asub muidu.

Tubli, täiesti imelik, et kast veel kestab. Miks korda pole teinud?
Käigukasti ees otsas ta asus, paremal küljel vist. Kui tihend ei pea ronib õli mööda juhtmeid üles kasti ajuni ja põhjustab igasugu lollusi.
Tuleb vist ette võtta,muidu läheb veel kallimaksBig Grinaga enne kui rem lähen tahaks ikka teada mis andur see on siis tean edasi öelda.Kas ise kaane maha võtmine ja tihendi vahetamine oleks mõeldav.Või on seal kindlasti kasti sepetsi vaja???
See andur (n3) asub kastis koos teise(n2) samasugusega. Kontrolli kaabliühendused üle enne.
(09-07-2014, 11:41 PM)Juugaaa Kirjutas: [ -> ]...
aga enne kui rem lähen tahaks ikka teada mis andur see on siis tean edasi öelda.Kas ise kaane maha võtmine ja tihendi vahetamine oleks mõeldav.
...

Eestis tundub olevat kolm kohta, kus nii vana Mercedes-Benz kasti teha mõistetakse. Leiad remondikohtade teemast hõlpsasti. Ülejäänud kohtades näikse olevat Vene rulett: viis tühilasku ja üks õnnestumine.Crybaby Ise soovitan Hõbenoolt: isegi sõidukulu arvestades on tulemuse hinna-kvaliteedi suhe parim.

Ise saad teha seda, et avad ajude kasti ja valad kastiaju sinna tõusnud õlist tühjaks, kuivatad ära ja loputad elektroonikapesuvahendiga !!! üle.

Ülejäänu tundub küsimuste tooni ja googeldamistahtmatuse põhjal küll olevat parem jätta asjatundjate (ja mitte Tiakagnostigute ! Retard) teha jätta...

Aga võid ka õli välja lasta, kastipõhja ära võtta, vahetada pistikutihendi, paigaldada uue filtri ja valada sisse uue õli. Ära siis unusta adaptsioone nullida. Iseenesest ei midagi ülejõukäivat, kui võtmed käes püsivad ja pingutusmomendi järgmine probleeme ei põhjusta, kuid siiski päris mitut asja peab teadma.Icon_rolleyes

Ning ikkagi jääb pea pool õlist vahetamataCrybaby

Aga kui tahad asja endale selgemaks teha, siis loe läbi kasutaja R129 postitused sel teemal - ta on kõik vajaliku öelnudEusa_angel
(10-07-2014, 08:26 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]ja valada sisse uue õli. Ära siis unusta adaptsioone nullida.

Kas keegi seletaks lähemalt lahti mis toiming see on ning kuidas seda tehakse?

Kiiruseandurite vead on tavalised. Enamasti on süüdi vana tüübi halli andur. MB on vist 5 korda selle eletroonika-plaadi tootekoodi uuendanud - uus plaat oli vist ca 240 €. Võib olla ka juhus, et plaadil on metallipuru ladestunud - selleks tuleb plaadi alumine ja pealmine korpus lahti võtta ja asi seest ära puhastada, eeldusel, et õli on korralik ja ei sisalda niipalju metalli, et ta veel elektrit piisavalt hästi juhiks. Kolmas asi on lekkiv pistik - õli ronib mööda juhtmeid üles kasti ajusse ja annab mõnikord seal lühiseid. Lahendus on pistik ära vahetada (ettevaatust, sellega võib algajal kaasneda ka elektroonikaplaadi vahetus, sest vana pistik on niivõrd kinni jäänud, et keerab enal poldi pesa välja) ja aju ära puhastada.
Adapteerimist suudab kogenud mees ka peaaegu ilma diagnoosiaparatuurita teha (eeldusel, et vanad adaptsioonid maha kustutati), samas kui mitte kogenud ei suuda seda ka õpetamise järgi koos kõige parema testriga teostada.
(11-07-2014, 10:54 AM)R129 Kirjutas: [ -> ]Adapteerimist suudab kogenud mees ka peaaegu ilma diagnoosiaparatuurita teha (eeldusel, et vanad adaptsioonid maha kustutati), samas kui mitte kogenud ei suuda seda ka õpetamise järgi koos kõige parema testriga teostada.
Mingitel masinatel käis see kuidagi süüte väljalülitamiste ja sellele järgnevate kontrollitud sõitmistega? Ei leia kahjuks enam infot selle kohta kusagilt.

(11-07-2014, 12:15 PM)ferdinand Kirjutas: [ -> ]Mingitel masinatel käis see kuidagi süüte väljalülitamiste ja sellele järgnevate kontrollitud sõitmistega? Ei leia kahjuks enam infot selle kohta kusagilt.
Jälle google abiks esimese vastusega, eeldan kuna pole otsitud siis ka ei oska inglise keelt, niiet kiire tõlge:

süüde sisse
vajuta pedaal põhja (KD-ni siis järelikult) ja hoia 5 sec
keera süüde välja ja alles siis lase pedaal lahti
oota 2 minutit (uksi ega midagi puutuda sel ajal, ega ka varem ei tohi)

pärast sõida nii kuidas tahad, et kast õpik, võtab aega 40 käiguvahetust. pidi toimima kõigil 722.6 kastidel ...

Adapteerimine teostatakse AINULT kui mootori moment on käiguvahetusel teatud vahemikus (sama kehtib ka pöörete kohta). Korralikult kiirendades ei toimu mingit õpetamist ka 10 000 km läbimisel.
(11-07-2014, 10:54 AM)R129 Kirjutas: [ -> ]Kiiruseandurite vead on tavalised. Enamasti on süüdi vana tüübi halli andur. MB on vist 5 korda selle eletroonika-plaadi tootekoodi uuendanud - uus plaat oli vist ca 240 €. Võib olla ka juhus, et plaadil on metallipuru ladestunud - selleks tuleb plaadi alumine ja pealmine korpus lahti võtta ja asi seest ära puhastada, eeldusel, et õli on korralik ja ei sisalda niipalju metalli, et ta veel elektrit piisavalt hästi juhiks. Kolmas asi on lekkiv pistik - õli ronib mööda juhtmeid üles kasti ajusse ja annab mõnikord seal lühiseid. Lahendus on pistik ära vahetada (ettevaatust, sellega võib algajal kaasneda ka elektroonikaplaadi vahetus, sest vana pistik on niivõrd kinni jäänud, et keerab enal poldi pesa välja) ja aju ära puhastada.
Adapteerimist suudab kogenud mees ka peaaegu ilma diagnoosiaparatuurita teha (eeldusel, et vanad adaptsioonid maha kustutati), samas kui mitte kogenud ei suuda seda ka õpetamise järgi koos kõige parema testriga teostada.

Ok.Aga kas need asjad asuvad kasti sees(plaat.pistik jne)kas saan kätte kui lasen õli välja ja võtan kastil kaane maha.Mul on garaas ja kanal olemas ja olen tegelenud autoremondiga 4-5a tagasi kuid automaat kasti kohapealt olen loll.Tahaks näpunäiteid siis võtaksin selle ette.Tahaks teada kuidas kontrollida palju õli sees yltse on ja palju seda yltse olema peab?

(10-07-2014, 02:16 AM)Heinar Kirjutas: [ -> ]See andur (n3) asub kastis koos teise(n2) samasugusega. Kontrolli kaabliühendused üle enne.

Tere!Mul kast laiali ja plaat käes seal esimene plastikust andur kolme mõraga ja teine metallist paistab korras olevat.Pistik oli ka õline et vajab vahetamist.Ehk saab kuskilt kasutatud plaadi nende anduritega või siis uue,kas see siis ainult esindusest.?
Muide tuli ka pea 5l õli välja,kas see on normaalne?Kasti põhi oli ilus ilma purutaSmileKuidas ka turbiinist õli välja saada ja kjua kastil ka kontroll punn ka olemas on?
Ei saa sellele mudelil enam turbiinist muidu õli kätte kui valad töötava mootoriga peale ja lased radikast välja. Ehk siis dünaamiline vahetus.
Kontroll punni pole mb automaadil kunagi olnud, vardaga mõõdetakse.
Lehti: 1 2