Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W201 madaldamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna W201 coiloverid on hetkel liiga kallid ja õhkvedrustus ka samasse hinnaklassi jääb, siis vaja kuidagi targemalt ja odavamalt läbi ajada. Ning originaalvedrusid makitaga näpistada on ka õudne.
Internet on jaganud infot, kuid mitte piisavalt.
Kõige rohkem huvitab mind just vedrude teema. Kas R129/W124 vedrud sobiksid pesadesse? Kuna madaldamisel vajaks niikuinii jäikust, siis vaataks just neid. Või oleks W201 enda madaldusvedrud targem valik?
Kui ette panna E36 coilover ja muuta süsteem vedru+amort koos, kas vedrustuse geomeetria kannataks väga palju? Või kuidas see võiks toimida http://www.ebay.de/itm/TA-Technix-SportF...1e831323d9 ?
Taha saaks panna Ford Rangeri amordid, mis oluliselt lühemad, kui W201 originaalid.
On keegi Eestis üldse sellega rohkem kursis või pean välismaa info peale lootma?
Bilstein Sport amordid (lühemad kui tavaamort) + madaldusvedrud (W124/R129 vedrud sobivad kui neilt relakaga mõni tiir maha lasta, seda tasux teha veerandi või poole keeru kaupa lõigates ja alla proovides, et kõrgus hea saax)

See on odavamatest variantidest parim. Kui väga head tulemust tahad, siis GC coiloverid, aga need ilmselgelt ületavad sinu hinnaklassi mitmekordselt.

Arvestama pead veel sellega, et tagavedrusid on väga lihtne vahetada, keerad õõtsa sisemise poldi lahti ja lased tasakesi pinge maha (olles eelnevalt tungi õõtsa alla pannud). Esivedrude vahetamisex on aga spetsiaalset tõmmitsat vaja või asi võib lõppeda surmaga, kuna esivedrud on väga suure pinge all ja kergelt väljapoole kaardus, nii et valesti eemaldades võivad rattakoopast välja lennata.

http://www.youtube.com/watch?v=Qq0KyuNkvy4

http://www.amazon.com/Telescopic-Spring-...B00G1RXGIO

Ja isegi õiget tõmmitsat kasutades tasub ettevaatlik olla, nagu järgnevast videost näha:

http://www.autoblog.com/2013/02/03/this-...sor-fails/

Kui odavaimat madaldust tahad, vea paari kolme 100+ kg-st sõpra kaasas.
Nii suuri sõpru ei ole ja ilmselt kui oleks, kaasas ka ei hakkaks kandma.
Madalduse all mõtlen isiklikult ikka korraliku tulemust - stiilinäide:
[Pilt: bbs-003.jpg]

Enne kui enamus teist mulle kallale tahaks tulla, siis sooviksin ikkagi abi, kuidas asi korralikult teha. Kas R129 ja W124 vedrude puhul on ka mudelite mõttes mingit erinevust? Mõtlen just, et kas näiteks 2.0D puhul on samad vedrud, mis näiteks 3.0 bensiini omad?
Kui tahad lihtsalt välimuse pärast autot madalax, lõika originaalvedrud lühemax ja paigalda kõige õhemad vedrupadjad. Kõige odavam viis. Amortidele see küll hästi ei mõju ja tõenäoliselt ka auto juhitavus kannatab, aga ilu nõuab ohvreid.

Kui tahad, et auto olex pigem hästi juhitav ja välimus pole nii tähtis, unusta pildil olev madaldus kohe ära, kuna sellise madalduse puhul pole amortitel piisavalt liikumismaad ja sisuliselt sõidad ilma amortideta. Hüpersileda tee puhul on sellise kooslusega sõites kõik tore ja ilus, aga selliste teede puhul nagu meil Eestis enamjaolt, võib rehvide pidamine konarusest üle sõites ootamatult kaduda, eriti arvestades, et W201-l on väga kerge tagumik ja tagaratastel niigi pidamist vähevõitu. 40mm on tavaauto puhul maximaalne madaldus, mis veel sõiduomadusi väga hullemax ei tee ja ka sellise madalduse puhul soovitaxin juba originaalamortide asemel madaldusamorte kasutada, et säilix amordi käik. Suurema madalduse puhul lähevad summad väga kallix kui tahad, et auto juhitavus säilix hea. Hea näide on meil driftis kasutatav Wisefab silla lahendus, kus sobiva madalduse ja juhitavuse saavutamisex on praktiliselt kogu esisild uus konstrueeritud ja sillageomeetriat vastavalt soovitud tulemusele korrigeeritud (näitex roolihoobade kinnituspunktide kõrgust muudetud, et keeramisel madaldatud auto sillageomeetria halvemax ei muutux). Väga suure madalduse puhul ilma sillageomeetriat korrigeerimata kaotad osa auto juhitavusest ja pead sellega arvestama.

Mis vedrude erinevusse puutub, siis mida suurem mootor ja raskem auto, seda jäigemad vedrud võrreldes väiksema mootoriga ja kergema auto vedrudega. Mujal maailmas kasutataxe W201 puhul palju 124-ja ja 129-a V8 mudelite vedrusid (400E/E400, 500E/E500, SL500, SL600, AMG ja Brabuse versioonid jne.). Nendest on vist 400 vedrud kõige odavamad ja neid võib ka kasutatuna leida.

Nende vedrude kasutamisel tasub muidugi silmas pidada, et suurema mootori puhul on esivedrud jäigemad, kompenseerimax lisaraskust, ja tagumised vähem jäigad, kuna taga raskust vähem, seega paigaldades need väixema mootoriga autole, muutub auto alajuhitavamax, kuna eesmine vedrustus on jäigem kui tagumine.

Vedrude väga lühikesex lõikamisel on ka oht, et need võivad reipama sõidu ajal alt minema lennata, kui kasutusel on tavalised pika käiguga amordid. USA foorumis olen näinud, et ringraja W201-el on pandud kett kere ja tagumise õõtsa külge, et õõtsa käiku piirata.

Üxkõik missuguse tuuningu kasux sa lõpux otsustad, soovitan sul pärast käia mõnel lennuväljal või ringrajal harjutamas, et tunnetaxid kuidas auto käitumine on muutunud ja oskaxid oma sõidustiili sellele korrigeerida ja teaxid kuidas auto ohuolukorras käitub. Paljud õnnetused olex võimalik ära hoida või vähendada tagajärgi kui inimesed õpixid oma autot tundma ja oskaxid ohuolukorras külma närvi hoida ja õigeid otsuseid teha, selle asemel, et silmad kinni, käed kramplikult roolil pidurit muljuda või hirmunult suvaliselt rooli lapata. Mina olen pääsenud maanteel kokkupõrkest tagasipööret sooritava autoga, kuna suutsin külma närvi säilitada ja hoogu vähendamata autost mööda põigata, teades iseenda ja oma auto võimeid. Asi olex võinud väga kurvalt lõppeda kui ma olexin üritanud lihtsalt pidurdada või olexin rooliga liiga jõuliselt ringi käinud.

Ühesõnaga, kõike on võimalik teha, aga kui tahad extreemseid tulemusi odavalt saada, pead arvestama eelpool nimetatud tagajärgede ja ohtudega. Mina olen sulle tutvustanud võimalusi ja ohtusid, aga lõpliku otsuse teed ise ja ühtlasi ka vastutad selle otsuse eest ise.
Tänud sisuka vastuse eest. Eelmine auto oli ka madaldatud ja coiloveritega. Kuna tahan puhtalt välimuse pärast madalaks, siis suuri summasid polegi vaja alla matta, samuti 80kW ja automaadiga rajale niikuinii ei kipu. Ja lihtsalt vedrusid pooleks lõigata ma just ei taha, pole ju mõtet amorte piinama hakata. Pigem siis juba lühemad amordid ning ka lühemad vedrud, mugavus küll kannatab, kuid vähemalt oleks asi õigesti tehtud.
Madaldusvedrusid pakuvad w201-le H&R, Eibach, Lesjöfors ja mitmed muud tootjad.

Madaldusamorte pakub Bilstein ja vist ka Koni ja Spax. Muude tootjate nagu näitex KYB puhul ma ei tea, kas tegu tavaliste või madaldusamortidega.

Osta saab neid vast ebay-st, osadest MB-dele varuosi müüvatest firmadest Eestis ja ka Hentsi käest võid uurida, kas tal midagi sulle sobivas hinnaklassis pakkuda on. Näitex H&R-i peax tema käest parema hinnaga saama.
Võtsin endal esimesed originaal vedrud küljest ära tavaliste vedrutõmmitsatega nii, et jäin elama. Vaja oli loogikat ja mõistusega koos töötamist. Ennem muidugi keerasin stabika ja amordi lahti, mis aitasid omakorda palju kaasa. Asemele panin originaalist vähe pikema ja jäigema ( võimalik et oli vähe kasutatud lihtsalt) vedru. Enne alla panekut makitatasin teda originaalist üle veerandi võrra kindlasti vähemaks. Alla pannes polnud tõmmitsat vajagi enam. Sõidumugavust andis minu arust küll juurde ja 2liitrise diisliallikaga on maanteel tunda küll, et tuuletakistus on kõvasti väiksem. Varem sai ratta ja tiiva ääre vahele panna rusika, nüüd vaevalt pöidla. Kui pilte tahad, et milline jäi, siis võid privasse kirjutada.
(30-06-2014, 12:53 AM)mbe123 Kirjutas: [ -> ]...
Sõidumugavust andis minu arust küll juurde ja 2liitrise diisliallikaga on maanteel tunda küll, et tuuletakistus on kõvasti väiksem.
...

Reaalselt ka?Eusa_eh

Enesetunnet võib ju vedrustuse kaotamine kohendada, kuid mõõdetavat vahet tuuletakistusele meil lubatud kiirustel säärane madaldus ei tekita.

Ning rääkida mugavusest samas lauses relakamadaldusega - no kuulge.Eusa_naughty Vedrustuse tugevus ja juhitavuse täpsus võisid küll paraneda.Icon_rolleyes Need ei võrdu aga mugavusega.Eusa_snooty
Maantee sõidul võtab kütust vähem peale madaldamist ja pöörded on madalamad. Pole seotud tuuletakistusega?
Mugavuse kohta, et kes mida mugavaks peab. Ise küll maanteel rööbaste vahel rooliga edasitagasi mängides tekkis tunne, et tegu belarussiga. Peale madaldamist millegipärast seda mure pole.
Aga ega mul polegi ta täiesti originaal konditsioonis ka, veljed on vähe gabariidist väljas. Kindlasti ka see mängib kõvat rolli siinkohal.
Tuuletakistusega madalamad pöörded küll seotud kuidagi ei ole. Seal mängivad rolli Newtoni I, II, ja III seadus.
W124 tavalised vedrud on ka süldid, kõige lihtsam on olemasolevad vedrud lühemaks lõigata või otsida punnsilma või c klassi Avantgarde vedrud, neid piisavalt juppideks tehtud. MB vedru võib julgelt lõigata, kuna vedru otsal ei ole viimane keerd lame nagu paljudel teistel autodel. Punnsilma vedrudega pead kasutama ka punnsilma vedrupatjasid, sest tal pole kumbki vedru ots lame, ühesõnaga võid lõikuda mõlemast otsast.
(30-06-2014, 03:22 PM)mbe123 Kirjutas: [ -> ]Maantee sõidul võtab kütust vähem peale madaldamist ja pöörded on madalamad.
...

Numbreid paluks, numbreid...Eusa_whistle

See, et hooldamata ja ülemõõdulise rehviga auto teel ei püsi, pole vedrustuse kõrguse süü.Eusa_snooty Aga kuna praegu on moes auto muutmine kivikõvaks ja maastikuvõimetuks, siis raskema auto vedrustuse lühemaksnüsimine on selleks üks odavamaid viise. Ning tulemus ei pruugigi olla algsest halvem.Eusa_angel