Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: ABC amortite žarniirid/žarniiride taastamine Tallinnas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mässan R230 SL ABC-vedrustusega auto veermikuremondiga.
Kõik muu on lihtne ja põhimõtteliselt W211 koopia esisillas, kuid ABC esiamortide küljes on žarniirid, milega nad õõtsale kinnituvad.
Ja loomulikult on see žarniir on töölepingu ülesse öelnud.
Tehas selle eraldi vahetust ette ei näe, kuigi tegumoelt on ta tavaline pressitav žarniir, kuid mõõtude poolest keeruline leida.
Uue amordi hind on kobe neljakohaline number ja esialgu neid ostma ei tormaks.

Googeldades leidsin Saksast õiges mõõdus pressitava žarniiri, hind on 200 EUR/tk.
Samas Saksas maksab taastatud garantiiga uus ABC amort 700 EUR/tk ehk ka siin on mõtteainet, kas mitte osta ikkagi uued amordid.

Mujal maailmas tehakse need polümer-pukside peale ringi.
Teema UK MB foorumist: http://forums.mercedesclub.org.uk/showth...864&page=5

Ja kui keegi peaks tulevikus uusi žarniire ABC amordile taga otsima, siis ka nende müügilink: http://www.exclusiv-automobile.de/www.ex...rwerk.html
Neilt kodanikelt saab ka ABC vedeliku ahelasse lisatava magnetfiltri tellida.

Nüüd jäin mõtlema, kas ja kui otstarbekas oleks need žarniirid taastada lasta? Kas oskab keegi kedagi väga usaldusväärset soovitada? Siinkohal ei ole tõesti oluline, kas see maksab 20EUR/tk või 40EUR/tk, vaid kvaliteet-kestvus. Võtaksin ise alt ja viiksin taastusse, soovitatavalt Tallinnas.

Ja kui keegi peab mõtteid SL(230)/CL(215)/S(220) ABC kohta,
siis 100 000 km LS peal ongi esmased murekohad ABC pump ja needsamad žarniirid.
Loengut mitte pidama hakata asendustest Smile
Tänase hoolduse hind ongi auto kunagise uue auto ostuhinna vääriline ja ABC on üks parimaid kolmesõnalisi asju peale ühe teise lühendi.
Usaldusväärsust ei tea, kuid tegelevad selliste materjalidega ja pukside tootmiseks vajalik materjal on nimistus: http://www.kumex.ee/
Siin see teema kellegile ilmselt täna pinget ei paku, kuid äkki kunagi sellest kellelgi kasu, kui otsing peaks siia suunama.

R230 SL500 ABC esiamortidesse läksid siiski uued žarniirid, millest ülal juttu. Ülal ka link, kui keegi kunagi taga otsib. Hinnad 200 EUR/tk.
Nüüd on järgmine probleem - ülemised õõtsad.
Võtan oma ülalöeldud sõnad tagasi, et esisild on W211 sarnane Smile
Varuosaportaalid on neid täis ja väga erinevate ning soodsate hindadega, kuid kõik viitavad identsusele R230 SL/W219 CLS/W211 E vahel.
Sai võetud LMR-i omad, milleni viitas asenduskood R230-lt W211-ne peale, kuid kõrvuti asetades, oli olukord identsusest kaugel.
Ja kui vaadata LMR oma tootekataloogi, siis nad ei pakugi õõtshooba.
Kuskilt on mingi viga tekkinud süsteemi kunagi ja tegelikkuses ei ole need õõtsad samad ja kuna SL on üsna vähelevinud mudel, siis täna ei ole mina asendust B osa näol leidnud.
LMF-l on eraldi olemas, eraldi vahetatav (poltidega), õõtsa žarniir, kuid orig. õõtsadel (tehase paigaldatud originaalidel) ei ole see vahetatav. Kui täna esindusest uus tellida, on seal juba vahetatav detail žarniiri näol küljes.
Originaaltooja peaks olema TRW, kuid seda ma B osana/TRW müüdavana leida ei suuda.
Kuna muu olukord on väga hea ja L/S on tegelt väike, kaalun õõtsade žarniiride taastamist (uus A-osa on pea 500 EUR/tk), kuid kas keegi oskab kedagi VÄGA PÄDEVAT soovitada?
Sellise taastuse juures ei ole enam hinna suurusjärk paarikümne euro ulatuses oluline, vaid kvaliteet on.
Googel annab palju vastuseid ja üüratus koguses mobiiltelefonide numbreid, kuid kogu info on reeglina enne aastat 2004 ja sooviks kellegi soovitust siiski.
Ja muideks, W221 on väga odav auto üleval pidada Smile

Sa oled võib-olla juba ise ka googledanud ja sama info leidnud, aga igax juhux lisan siia need lingid:

http://www.autofix.ee/uudised/16-taastam...bosid.html

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=6277

Omal kokkupuude selle teemaga puudub, aga olen kuulnud, et Tartus pidi kvaliteetselt tehtama.

Loodetavasti on kellelgi sellest infost siin kasu.
Mul natuke teistmoodi probleem. Nimelt ei hoia ABC amordid enam õli sees. Kas selle mure vastu ka keegi kodumaal või mujal rohtu pakub?
Sellest on juba omamoodi päevik minu enda jaoks saanud aga jätkan usus, et äkki kellelgi kunagi tulevikus võib minu postitustest abi olla.
Pika otsimise peale ei suutnud mina õõtsasid mitte-A-osana leida. Jah, kõik väidavad ennast seda müüdavat, kui tegelikkuses on see vale õõts ja EI ühti W209/W211 õõtsaga.
Otsisin taastamisvõimalusi, Googel ja erinevad foorumid olid abiks, olin ka päris paljude taastajate telefonivestluses.
Paljud on vanakooli mehed ja ilmselt peaks uksest sisse astuma jupp näpus aga kahjuks ei ole sellist aega.
Sõelale jäi (foorumite ja vestluse järgi) Tartu mees nimega Einar Vanari. Saatsin Cargoga, tuli tagasi ka Cargoga. Kiirus oli muljetavaldav, loetud päevad.
Kuigi amortide alused žarniirid olid juba uued küljes, lasin ka need ühe soojaga ära taastada. Kokku läks 250 EUR (Kahe ülemise õõtsa žarniirid, millest ühe ehitas nullist ülesse uue munaka ja pesaga ning lisaks kaks amordi kinnitusžarniiri).
Kui kauba kätte sain, oli ühel žarniiril kaitsekummi ülemine kinnitusrõngas panemata ununenud - mees tunnistas oma viga ja hooletust, oli nõus oma kulu ja kirjadega seda Tartusse tahtma ja uuesti tagasi saatma. Annan andeks, kuid sellise summa juures võiks hoolikam olla aga eks kõigil juhtub.
Ja tänasega on mul kaks taastaud amordi alumist kinnituse žarniiri üle, kui keegi kunagi soovib/otsib, siis võtku ühendust.

Shed - mis tähendab ei hoia õli sees? Füüsiliselt lekib õli välja süsteemist või vajub auto alla/survelang?

Lisan ka oma pildimaterjali.
[Pilt: 32683-Amordikinnitus1.jpg]
[Pilt: 43989-Amordikinnitus2.jpg]
[Pilt: 33583-Amordiknnitus3.jpg]
[Pilt: 34729-Ootsakood.jpg]
[Pilt: 93565-Taastatud1.jpg]
[Pilt: 99247-Taastatud2.jpg]
[Pilt: 48859-Taastatud3.jpg]

Õli lekib välja jah.