Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 250D manual käigukastist automaadiks
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna hetkel olen kahe tule vahel, kas jätta 230E pealt tulnud automaatkäigukast alles ja ühendada selle ajud ja muud süsteemid 250D (oli varem automaat ja aju on juhtmestikus alles) külge või jätan diislile hetkel küljes olnud manuali peale...

Kui see ümberviskamine paistab jutuna lihtne, siis tegelikkuses on palju küsimusi... Kas üldse bensiinimootori kasti juhtaju sobib diisli külge (ma ajude koode ei vaadanud, muidu oleks selge)
Kas käigukasti juhtmestikku on võimalik eraldada tervest juhtmekimbust? Kuna hetkel pole läbi lõiganud ühtegi juhet ja võimalus on diisli juhtmestik ümber lapata või saab hakkama vaid ka eelsüüterelee ümber viskamise ja armatuuri ühe pirni vedamisega.
Kuidas on diislil käiguvahetustross ühendatud? Kiirel vaatamisel polnud gaasihoovastikku ühtegi kohta alles kuhu saaks trossi ühendada..

Et tule alt vabaneda, siis kindlasti on manuali viskamine raudpolt kergem, tean seda isegi, aga automaadiga piisavalt palju mugavam sõita..

On keegi sellise vahetuse teinud?

Kasti täpset koodi ei tea, aga auto on W124 230E aastast 1988

Kesiganes viitsib vastata ja süveneda väheke, siis olen vägagi tänulik. Raske on kahest autost ühte ehitada kui ühel mootor kehv ja teisel kere kõver ning soove on palju mis autoga saada võiks.

Jaanus
w124 kastid on....täiesti ajuvabad Smile va. 5 käiguline, mis on ka sisuliselt ajuvaba, kuid 5 käigu lülitamine käib miskit teist moodi. Täselt ei tea, pole omanud.
Gaasitrossi ühenduse pilti kusagilt ikka leiad. Kasti pistikutes on vahe sees osadel lapik, teisel ümmargune. Diislil peab pumba küljes olema vaakum regulaator.
Mingi kast igatahes on akukasti taga vastu tulemüüri... Ma ei tea kas see on kastiaju, aga igatahes hallanduri signaal diislil sinnakanti jooksis, bensukal oli seal kohas kaks kasti ja ühe tundsin kohe ära kui Jetronicu aju... No kliimablokk ei saa olla, sest selle jaoks nagu aru sain siis on eraldi relee...
Pumba küljes on vaakumregulaator - mida see täpsemalt tegema peaks, kas reguleerima pumba tööd või siis käigukasti tööd, ehk siis kust vaakum tulema peaks, otse kollektorist (diislil ju erilist vaakumit pole) või siis ikka vaakumtrassist (vaakumpumbast) ja kuhu edasi jõudma... Pean vist W124 manuali hakkama tuhlama jälle...
vaakumi trassist ja juhib kasti tööd. Bensukal tuleb kolektorist ja läheb kasti, osadel miski solenoid vahel S ja W valiku jaoks.
Laur ütles olulise ära. Natuke täiendan...

Neljakäigulistel kastidel pole mingit elektrilist aju. On täiselektriline KD-lülitus ja eraldi 4-klemmiline pistik tagurdustule lülitamiseks ja starteri blokeerimiseks.

Mootori juhtmekimp tuleb maha harutades tervelt kätte ja sellisena tuleb ka ringi tõsta.

Käigukasti vaakumi ülesanne on anda kastile teada mootori koormusest. Mida tugevam on vaakum, seda pehmeme on käiguvahetus. Põhjusmõtteliselt võid selle ka ühendamata jätta, kuid siis vahetuvad käigud jäigalt.

Plokkidel on peal tähised. Bensuka ja diisli blokid on erinevad... Aku taga on ÜPR, ABS, KD ja kliima plokid. Kui on, siis ka ASD.

OM602 mootoril pole juhtaju, on vaid kliimaga isendite tühikäigu kergitamine elektriga. Ehk jälle, mootor käib ilma igasuguse elektrita.
(26-03-2014, 09:54 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Laur ütles olulise ära. Natuke täiendan...

Neljakäigulistel kastidel pole mingit elektrilist aju. On täiselektriline KD-lülitus ja eraldi 4-klemmiline pistik tagurdustule lülitamiseks ja starteri blokeerimiseks.

Mootori juhtmekimp tuleb maha harutades tervelt kätte ja sellisena tuleb ka ringi tõsta.

Käigukasti vaakumi ülesanne on anda kastile teada mootori koormusest. Mida tugevam on vaakum, seda pehmeme on käiguvahetus. Põhjusmõtteliselt võid selle ka ühendamata jätta, kuid siis vahetuvad käigud jäigalt.

Plokkidel on peal tähised. Bensuka ja diisli blokid on erinevad... Aku taga on ÜPR, ABS, KD ja kliima plokid. Kui on, siis ka ASD.

OM602 mootoril pole juhtaju, on vaid kliimaga isendite tühikäigu kergitamine elektriga. Ehk jälle, mootor käib ilma igasuguse elektrita.
Tänud info eest...
602 mootoriga olen mõneti tuttav, diislitega rohkemgi sinapeal kui bensukatega...
Kunagi sai Hentsi käest üks 230E juhtmestik võetud küll ja ühtegi juhet läbi hammustatud polnud seega eeldasin et need käivad ikkagi laiali... Nüüd siis tõestus ka olemas. Eks harutan siis mõlemilt mootorijuhtimise maha (diislil küll ainult õlirõhu andur ja eelsüüte kraam ja veel mõningat pisipudi)
Ma üritan välja selgitada ka, kas kast on viiekäiguline või neljane... Kas neil ülekannetes on erilised vahed sees? Neljasel on ikka neljas 1:1 teoreetiliselt ja viiesel siis override nagu kord ja kohus?

See "aju" on siis ABS-i oma, ei osanud sellele kohe mõeldagi, aga tänud valgustamast, jälle mõni asi selgem...

Põhiasi on trossi ühendamine, sellega pean veel veidi maadlema, eks siis näha ole kumb kastilahendus siis lõppudelõpuks jääb.
(26-03-2014, 11:03 AM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...

Põhiasi on trossi ühendamine, sellega pean veel veidi maadlema, eks siis näha ole kumb kastilahendus siis lõppudelõpuks jääb.

Trossi võid ka ühendamata jätta ja lihtsalt sobivalt ära pingutada. Pole küll õige, kuid käiguvahetuse pöörded saab ka nii paika. Lihtsalt siis vahetab kast mootorilt tellitud võimsusest hoolimata samal kohal, mis on ebameeldiv.

Mida kaugemale on tross välja tõmmatud, seda kõrgematel pööretel toimub vahetus.Ninja
230E-l oli igatahes selline trossi kinnitus
[Pilt: 296988d1268866470t-what-cable-how-adjust-cimg6150.jpg]
Diislil selline?
[Pilt: 25389-adjusting-throttle-transmission-ca...4848pm.jpg]
Diislil jookseb üle kalapikambri kaane varras, siis on pildil olev mehanism ja sealt läheb edasi tross käigukasti http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=25014
Okei, sellist kinnitust vistist mootori küljes ei ole kui õigesti mäletan, juu siis manuaalkasti paigaldusel terve mandiga eemaldatud...
Bensaka kastile võiks panna disla trossi, vaja veel lisahoovastikku mis diisli plokikaane külge kinnitub. Pole mingit keemiat seal. Endal hetkel OM606-e küljes 2.8 kast (esimese käigu stardiga) ja kenasti toimetab.
See 2.3-me kast naguinii 2 käigu stardiga ja jääb masin jääb uimerdama, aga sõidab. KD-solenidile + läbi pedaali aluse lüliti (pole siia mingeid lisa releesi vahele vaja), tagurpidi käigu tulede lülitus läbi kasti asendianduri ja soovi korral ka starteri katskestus läbi sama lüliti et D ja R asendis käivitada ei saaks.
Mingeid ajusid siin pole, on võibolla mingi lisa süsa, mis külma mootoriga käiguvahetusi hilisemaks muudab (annab katalüsaatorile pikema eluea)- see siis läbi trossisüsteemi ja vaakumi kombinatsiooni toimib, samuti S ja E nupp mis trossi tööd läbi vaakumis regullib. Bendakal on ju kasti trossi süsteemis üks kaks vaakumvollat lisaks.

Dislal on kogu asi lihtsam, muidugi kas sul kõrgsurvepumba küljes vaakumi drossel on? See mis põhjagaasiga kasti küljes olevale vaakum modullaatorile annab tava õhurõhu ja madala gaasiga vaakumi?
(27-03-2014, 08:28 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]Bensaka kastile võiks panna disla trossi, vaja veel lisahoovastikku mis diisli plokikaane külge kinnitub. Pole mingit keemiat seal. Endal hetkel OM606-e küljes 2.8 kast (esimese käigu stardiga) ja kenasti toimetab.
See 2.3-me kast naguinii 2 käigu stardiga ja jääb masin jääb uimerdama, aga sõidab. KD-solenidile + läbi pedaali aluse lüliti (pole siia mingeid lisa releesi vahele vaja), tagurpidi käigu tulede lülitus läbi kasti asendianduri ja soovi korral ka starteri katskestus läbi sama lüliti et D ja R asendis käivitada ei saaks.
Mingeid ajusid siin pole, on võibolla mingi lisa süsa, mis külma mootoriga käiguvahetusi hilisemaks muudab (annab katalüsaatorile pikema eluea)- see siis läbi trossisüsteemi ja vaakumi kombinatsiooni toimib, samuti S ja E nupp mis trossi tööd läbi vaakumis regullib. Bendakal on ju kasti trossi süsteemis üks kaks vaakumvollat lisaks.

Dislal on kogu asi lihtsam, muidugi kas sul kõrgsurvepumba küljes vaakumi drossel on? See mis põhjagaasiga kasti küljes olevale vaakum modullaatorile annab tava õhurõhu ja madala gaasiga vaakumi?
Auto oli isegi varem automaat, aga Soomes otsustati et manual on ikka parem...
Seega on kere, või oli kere küljes kõik vajalik olemas, samamoodi ka pumbasüsteemil kõik jubinad küljes.

Bensukal ei täheldanud küll eriti rohkem mingeid vaakumvoolikuid ja solenoide, näeb asi kuidagi päris lihtne välja. Tross tuleb veel nüüd saada ja kahjuks peaaegu õnnestus jagu saada ka käigukasti juhipoolsest jahutustorust... On kellegil sama probleem olnud? Mis peale hakata? Lekib, aga õrnalt...

Kast uimas küll kõvasti, aga seda ka hetkel ilmselt et polnud piisavalt õli sees, õli jooksis maha võttes ikka mõnuga välja kuna polnud meeles et trumlis on ka parasjagu seda, vähese lisamisega sai asja paremaks.

Gardaanide erinevus on ka manuaalil ja automaadil, seda panime tähele...

Kuna auto läheb täielikult ka teist värvi, siis pidin ka kapotialuse ära värvima.. Juhtmetega õrn segadus on veel, aga saab ka nendega hakkama ja toimima.

Diislil võetakse eelsüüte releest muidu kuskilt eraldi armatuuri pirn, et süüde on sees? Ehk eraldi juhtme alt mitte pistikust ega mõne teise küünla alt.
Eelsüütereleel on olenevalt aastast kas 4 või 5 klemmiga väike pistik, üks nendest on armatuuri tule pirnile. Armatuuri tuli põleb enne käivitamist sellepärast, et küünlad jõuaks kuumeneda, pärast tule kustumist ja auto käivitamist on küünlad veel umbes 3 minutit järgi.
Lisa viies klemm on afterglow tavis, skeemid weebis laialt levinud.
(30-03-2014, 08:00 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]Lisa viies klemm on afterglow tavis, skeemid weebis laialt levinud.

Mida sa afterglow all mõtled? Viies klemm (T) jookseb mootori ploki küljes olevasse temperatuuriandurisse, nelja klemmisel releel on tempi andur relees sees.
Külma moodotiga jääävad küünlad järgi kuigi armatuuris küünalde tuli kustund (nii minutiks). Väljamaa foorumis ka teemasid kus tava relee on asendatud uue tüübi (5klemmilisega) et oleks see afterglow.

See afterglow on tegelikult läbi leierdatud teema: google->w124 afterglow ja http://www.benzworld.org/forums/w124-e-c...-tips.html
Mulle oli see uus info, et 4-klemmistel afterglow üldse puudub. Ise otsin hetkel releed ja olen siiamaani aru saanud et 4-klemmilistel on afterglow 1 minut ja 5-klemmistel 3 minutit aga tuleb välja et 5-klemmiseid on hoopiski kahte tüüpi, vastavalt 1 ja 3 minutilised. Jälle targem.
Minu aru saama järgi 4-klemmisel pole afterglow ja viie klemmisel oleneb afterglow pikkus/aeg moto tempist, aga polegi väga oluline selle afterglow pikkus.

Teemasse tagasi siis oli 2.5 diisel isetehtud turboga 722.3 kasti otsas mis oli teise stardiga ja kohalt minek oli tõsti uimane. Esimese stardiga kastil on esimene üsna lühidalt sees, aga efekt on mäekõrgune. Loomulikult kui sul praegu kast olemas, siis pane ennem sellega liikuma.
Auto sõidab täiesti ka selle kastiga, aga käiku eriti vahetada ei taha, kuna tross pole kinnitatud. Nüüd pean hakkama igasuguseid automaatkastiga mersusid otsima millel võiks hoova ja trossi leida.

Tallinnas MB Autolammutuses juba käisin, sealt sain eitava vastuse - tuleb veel otsida. Muidu on asjad enamvähem OK, võtan elektriskeemi väheke rohkem ette ja hakkan otsapidi järge ajama, eks näis mis tast saab... Õnneks see mootor nii lihtlabane, et ainsad elektrilised asjad on õlitase, rõhk, mootori temp ja jahutusvedeliku tase ning eelsüüde... Bensuka juhtmed rookisin kõik kapoti alt välja ja värvisin kapotialuse üle... Kui rohkem pildimaterjali viitsin teha siis võin ka jagada.
(01-04-2014, 04:37 PM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]Auto sõidab täiesti ka selle kastiga, aga käiku eriti vahetada ei taha, kuna tross pole kinnitatud.
...

Tõmba trossi nii kolmandiku käigu ulatuses välja ja fikseeri - saad käiguvahetused mõistlikuks. Täiesti lõdva trossiga vahetab käigud kohe üles ära. 4. läheb juba 40 pealt...

Kangist peaks väiksemad käigud ikka leitavad olema.
Lehti: 1 2