Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Puidu taastamine salongis???
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Hei

Ma mäletan et kunagi siin või vanas foorumis oli teema koos piltidega kah üleval aga no ei ole suutnud seda leida. Vanast foorumist leidsin ühe teema aga seal oli suht vastakaid arvamusi.

Küsimus siis selline, et kas annab taastada ja kuidas seda teha? Milliseid liivapabereid oleks kõigeparem kasutada vana laki maha võtmiseks ja milline peaks olema uus lakk ning palju seda panna?

Nagu pildilt näha on vana lakk mõrane ja mitte eriti kaubanduslikk.
[Pilt: sisu.jpg]

Mõtlesin, et küsiks enne üle kui uisapäisa tegutsema hakkan. :biggrin:

Terv
Pelle
vana laki maha võtmisega lähed lolliks, seal on seda vähemalt pool millimeetrit. ja see ei ole just lihtne lakk.

Kõige etem, vana spoon alu küljest lahti ja uus spoon koos lakiga peale.

Rolz võib pikemalt pajatada.
Vist benzworld foorumis nägin teemat kus võeti vana lakk maha miski keemiaga. Tundus, et puitu see ei kahjustanud kuigi lõpptulemus polnud just see mida tahaks (viga oli pigem pintsliga lakkimises).

Aga sellest uuest spoonist, kas saab lasta teha endale täpselt vajalikud spoonitükid org asja järgi+paigaldus või peab ise meisterdama? Idee järgi saaks ju siis mingist omal valikul väärispuust sisu? :tongue:
On muidu keegi üldse nii teinud?


Edit: Ple küll see benzworldi teema aga link on sealt, SEE siis.
Võiks, olen teinud, tulemus jääb ka supper kui normaalslet teha, puit on puit, mitte pole see mb puit midagi nii erilist ja saamatut....
Aga ennem ei räägi kui keegi vanast foorusmit teema ülesse leiab, mina otssin, tee mis tahad, ei leia.... Seal rääksin pikalt ja laialt selle
taastamisest.... Kui keegi selle välja kaevab, siis võin täiendada...
Mäletan, et see teema oli peale seda kohe, kui Karl oli oma 420SELi möllamas, kui ta puidu mustaks värvis, see oli IMO samas teemas...
Rolz Kirjutas:Võiks, olen teinud, tulemus jääb ka supper kui normaalslet teha, puit on puit, mitte pole see mb puit midagi nii erilist ja saamatut....
Aga ennem ei räägi kui keegi vanast foorusmit teema ülesse leiab, mina otssin, tee mis tahad, ei leia.... Seal rääksin pikalt ja laialt selle
taastamisest.... Kui keegi selle välja kaevab, siis võin täiendada...
Mäletan, et see teema oli peale seda kohe, kui Karl oli oma 420SELi möllamas, kui ta puidu mustaks värvis, see oli IMO samas teemas...

Ise mäletan kah, et selline teema oli vanas foorumis olemas aga vot ei leidnud enam. Ega muidu poleks uut teemat teinud kah.

Edit: Aga muidu vähe rohkem teemasse... Et kumba teed minna, kas uus spoon või ainult vana lakk maha ja uus peale ning selle viimase variandiga seoses kas liivapaberiga või selle keemiaga?
Midagi siin kirjas.
Spooni ikka müüakse ja polüestrit kasutab klaverivabrik, ehk saab seal kaubale kui spoon kleebitud (peitsitud) on.
Rolz Kirjutas:Võiks, olen teinud, tulemus jääb ka supper kui normaalslet teha, puit on puit, mitte pole see mb puit midagi nii erilist ja saamatut....
Aga ennem ei räägi kui keegi vanast foorusmit teema ülesse leiab, mina otssin, tee mis tahad, ei leia.... Seal rääksin pikalt ja laialt selle
taastamisest.... Kui keegi selle välja kaevab, siis võin täiendada...
Mäletan, et see teema oli peale seda kohe, kui Karl oli oma 420SELi möllamas, kui ta puidu mustaks värvis, see oli IMO samas teemas...

See oli jahh selles teemas,kuid mu esimese "kuue" teema sealt ammu jäljetult kadunud.
Krt küll, miks on vaja kustutada....

Praod tekivad jah ikka laki sisse mitte spooni sisse....aga...
Nii, valmistatud MB originaalis - all on puidust põhivorm, pöök, Seejärel on alumiinium vorm liimtiud, selle peale aluspoon ja seejärel viimane disainspoon (vanematel vastavalt pöök või pähklipuu juur). Peal on julm lakk, see oli väga keeruline ja pikk nimi sellel lakil. Ja selle mahasaamine on tõsine ooper, kihipaksus mm-tes. Maha lihvides haiseb ka jubedat moodi. Lihvimisega ei ole õige läheneda, ei saa tulemust ja tüütu ka. Õige keemiaga on asi tükkmaad lihtsam, aga selleks vaja õigeid asju, kuna see lakk oli mingi selline, mida laiatarbe värvieemaldi maha ei võtnud.
Mina leian, et lihtsam on peale panna uus spoon, lihvida lakki maha, ära karestada, uus spoon peale, kasutasin momendi laadset liimi.
Spoon http://www.asmass.ee/?section=552&class=...tems&id=88
Pähklipuu juur, tavaline on pöök ehk Zebrano. Ruutmeetri hind on hästi kallis pähklipuu juurel, kuid nad müüvad väiksemaid tükke (a la 100 kr) mille suurus sobib väga hästi. Kõige hullem osa asja juures lülittite välajlõikamine, seal on täpset kätt ja tugevat närvi vaja...Kui spoon peal, lihvi kerge paberiga üle, Kui kumerate pindade liimimisel hätta jääd, kasuta vett ja fööni....
Lakkimine - esmased kihid, mil sisse imeb, käsitsi kõrgkvaliteedilsie paadi või mööblilakiga, mitu kihti, vahepeal lihvides, ja mitte pintsli vaid rulliga, kuid rull lase teibi pealt ennem läbi, et karvu ei jääks....
Viimane lakk - automaalril autolakk, ühe korraga nii paks kiht kui võimalik. Tulemus on perfektne ja originaalist ei erista.
Kõige hullem asi selle juures on just lülitite lõikamine, kui need õnnestuvad puhtalt ei tee kvaliteedis vahet, kas orig uus või taastatud vana.
Jõudu ja jaksu katsetamisel...
üldiselt... tegu on tavalise puidu mitte pähkliga. seda polegi mõtet taastada. liiga palju vaeva.

kasutatud või uus puiduring osta on pool autot.

uue spooni panemine on päris karm töö. vajab oskusi.

lihtsaim on värvida. kisud kõik puidu seest välja ja viid maalri juurde. lased panna korraliku värvi peale koos lakiga. nii, et ikka läigiks ka. saab ju miljoneid erinevaid variante teha neoonist klaverilakini Smile jääb vast väga kena.
No mingi värviga üle tõmbamine ei tule kõneallagi, olgu see neoon või klaverilakk. Confusedmile:

Põhimõtselt üritan siis uue spooni sinna peale panna, ei tea veel ainult mida.
Muidu kupeel ja sedaanil on puitliistud samad? Mõtlesin et otsiks kuskilt näitels selle käigukangi juures oleva tüki ja prooviks sellel alguses.

Muidu Rolz kas mingit pressi (a la pitskruvidega kinni) on kah vaja?
Jah, liimimisel tuleb megaühtlane pinge puidule saada.
Rolz Kirjutas:Jah, liimimisel tuleb megaühtlane pinge puidule saada.

Vaatan et 126'l on head siledad pinnad aga krt 124 on suht reljeefne, huvitav kas nii sobib kui teha penoplastist sinna enampvähem täpse kujuga press peale või see on liiga pehme?
Kuidas need puitosad üldse ära käivad? See kliima juures osa on sealt alt kruvidega kinni aga teised?

Muidu sellele pressile mõtlesin põhja teha makrofleksist hoopis, peaks suht hea ja täpse kujuga tulema.
Andres Kirjutas:üldiselt... tegu on tavalise puidu mitte pähkliga. seda polegi mõtet taastada. liiga palju vaeva.

kasutatud või uus puiduring osta on pool autot.

uue spooni panemine on päris karm töö. vajab oskusi.

lihtsaim on värvida. kisud kõik puidu seest välja ja viid maalri juurde. lased panna korraliku värvi peale koos lakiga. nii, et ikka läigiks ka. saab ju miljoneid erinevaid variante teha neoonist klaverilakini Smile jääb vast väga kena.

Oluliselt lihtsam on hoopis saata Mercedes-Benz kus see ja teine, ning osta oopel. Been there, done that
Kui inimesele meeldib tavaline puit, mitte pähkel, siis las möllab, sinu pädevuses ei ole ilmselt otsustada kui mõtekas see on.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkkida....

Rolz Kirjutas:Peal on julm lakk, see oli väga keeruline ja pikk nimi sellel lakil. Ja selle mahasaamine on tõsine ooper, kihipaksus mm-tes.

Olen seda juba varem maininud, kuid tõe huvides toome uuesti välja. Laki paksus on ca pool millimeetrit, mõõtsin ära kunagi.


Täht näritud, kõht täis, hea olla Confusedilly:


No vana puitu ei hakkagi taastama. Mõtlesin et kui teha siis võiks juba midagi muud olla, st uus spoon tuleb peale... bubinga siis(kui ma nüüd ei eksi), juurt (pähkli, jalaka vms) ei hakanud võtma sest ise tehes peale panek oleks olnud raskem.


sm. pelle Kirjutas:Kuidas need puitosad üldse ära käivad? See kliima juures osa on sealt alt kruvidega kinni aga teised?
:help:
h2x0r Kirjutas:
Andres Kirjutas:üldiselt... tegu on tavalise puidu mitte pähkliga. seda polegi mõtet taastada. liiga palju vaeva.

kasutatud või uus puiduring osta on pool autot.

uue spooni panemine on päris karm töö. vajab oskusi.

lihtsaim on värvida. kisud kõik puidu seest välja ja viid maalri juurde. lased panna korraliku värvi peale koos lakiga. nii, et ikka läigiks ka. saab ju miljoneid erinevaid variante teha neoonist klaverilakini Smile jääb vast väga kena.

Oluliselt lihtsam on hoopis saata Mercedes-Benz kus see ja teine, ning osta oopel. Been there, done that
Kui inimesele meeldib tavaline puit, mitte pähkel, siis las möllab, sinu pädevuses ei ole ilmselt otsustada kui mõtekas see on.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkkida....

Rolz Kirjutas:Peal on julm lakk, see oli väga keeruline ja pikk nimi sellel lakil. Ja selle mahasaamine on tõsine ooper, kihipaksus mm-tes.

Olen seda juba varem maininud, kuid tõe huvides toome uuesti välja. Laki paksus on ca pool millimeetrit, mõõtsin ära kunagi.


Täht näritud, kõht täis, hea olla Confusedilly:

Närida võid sa muru!
Huvitav kuidas sa seda mõõtsid?
Ja kas sa mõõtsid ikka pähklit?
Pähkel (Bearl wood/Wurzenuss)ja pöök (Zebrano/Zebrano) täiesti erinevad asjad ja lakiga käitumine hoopis teine...


Rolz Kirjutas:Närida võid sa muru!
Huvitav kuidas sa seda mõõtsid?
Ja kas sa mõõtsid ikka pähklit?
Pähkel (Bearl wood/Wurzenuss)ja pöök (Zebrano/Zebrano) täiesti erinevad asjad ja lakiga käitumine hoopis teine...

Mõõtmise tehonoogia on lihtne. Teatavasti kipub neil liistudel lakk teinekord lahti kooruma. Vot tolle lahti koorunud tüki võtad ja pistad suppleri vahele.

Kui aus olla, siis mõõtsin tõesti tavalist puitu, aga kui sul on tük pähkli lalli käepärast, siis mõõdaks tolle ka üle.

BTW 1 mm polegi nii väike kui esmapilgul tundub.