Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W124 genekad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, kas w124 200D -le sobivad ka mõned teised W124 genekad või peab see tingimata just 2.0 55kw pealt olema?
(01-03-2014, 03:00 PM)urraa Kirjutas: [ -> ]Tere, kas w124 200D -le sobivad ka mõned teised W124 genekad või peab see tingimata just 2.0 55kw pealt olema?


Füüsiliselt sobivad vist kõigi omad, V-motode omast pole kindlust. Vaatama pead elektriühendust: vanemad on pistikuga, uuemad pistiku ja kruviklemmiga.
Ühtlasi küsiks, et mis võib läbi olla, kui seis on selline, et käivitades laeb 14V. Seejärel hakkab liikuma pinge allapoole (väga aeglaselt). Viitsisin oodata vaid selle hetkeni, kus 13.67 peale kukkus. Vahel näitab, et ei lae üldse. Eile sõitsin Rakverre. Justkui oli ok. Tümps põhjas, kaugtuled jne. Tagasitulles samas Tallinna piiril kustusid tuled ja makk ära ja veeresin kuidagi koju : D

EDIT: Kas aku suurusele on mingi teoreetiline limiit ka? Näiteks mul õnnestus kuidagi sisse pressida 95Ah aku, vana oli 80Ah. Samas liiga suur aku genekale otseselt vaevalt, et paha teeb?
Aku suurus ei tähenda genekale mitte midagi, voolu pumbatakse sisse ikka samamoodi.
Suure alusraamiga annab 100Ah aku ära mahutada (300D puhul). Mõõda alusplaat üle ja vaata suure sa sinna peale saad panna.
74A aku ja korras, pole vaja neid suuri. Kellel raha üleliia siis edu, lühemate otsade puhul ei laeta seda 100A akut kunagi täis. Endal 71A aku veab 3.0 diislit käima naksti.

Tundub et harjad liialt lühikesed ja aegajalt kaob kontakt. Nöökida võib ka pistik geneka taga, kui on pistikuga genekas. Kui rootori lamellides sügavad vaod, siis uued harjad (mingi 12€) aitavad pikaks ajaks.
(02-03-2014, 01:04 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]...
Kellel raha üleliia siis edu, lühemate otsade puhul ei laeta seda 100A akut kunagi täis.
...

Tahaksid ehk selle väite füüsikalist põhja avada?

Sama energiahulk võetakse käivitamiseks ju nii väikesest kui suurest akust. Kuidas nüüd väikesesse akusse see tagasi panna suudetakse, aga suurde äkki mitte? Seda enam, et me räägime erinevusest alla kolmandikuWink

Teoreetiliselt on võimalik, et suur aku suudab riknemasolevat geneka lõppu kiirendada, suutes vastu võtta enam laadimisvooluParanoid
Tõsi on see, et iga lisakilogramm suurenda kütusekulu ning halvenda dünaamikatUnibrow 1500+ auto puhul pole suurusjärk 8-10 kg vist oluline? Eusa_whistle
Pigem jätaks selle füüsikalise põhjenduse vahele Unibrow reaalsuses sõidavad ju kõik.
Aga ei näe endiselt põhjust miks paigaldada suuremaid akusid kui tehas ette näeb. Iseasi kui autol on gero vms.
(03-03-2014, 10:14 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]...
Aga ei näe endiselt põhjust miks paigaldada suuremaid akusid kui tehas ette näeb. Iseasi kui autol on gero vms.

Ää siis linnalegende levitaWink

Iseenesest on õige, et ülemäära suur aku on asjatu kulutus. Ka lisakütted vms. tarbijhad ei määra tegelikutl aku suurusele kuigi palju: akust tarbitav energiahulk jääb samaks. Kuni see laadimisega tagastatakse, pole probleemi. Kui ei tagastata, siis suurema aku korral lükkub probleem veidi edasi, kuid paratamatu tühjenemine toimub ikka ja aku nõuab perioodilist lisalaadimist.

Muide, väiksemast akupõhjast saab teha suurema, kui mõlemad otsad avada...Eusa_whistle