Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W210 E300TDT kakub õhku vahele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mure selline et 3.0TD 130kw mootor kisub kütusesüsteemi õhku vahele. Pikka aega seistes tuleb kütus uuesti üles saada, mis võtab kahjuks väga palju aega.
Tuleks välja vahetada mõningad tihendid, näiteks ka kõrgsurve pumba pealt nn delivery valve jaoks mõeldud O-rõngad ja ilmselt ka nende alused seibid.

Küsimus siis selline, et kas need on mingid erilised tihendid ja kas neid saab näiteks lesvenist ise kaubitseda või siis sobivad ükskõik millised O-rõngad?

Huvi pärast tahaksin lekete vältimiseks vahetada ka kütusefiltri korpuse W124 oma vastu, et banjo poltide ja korralike liitmikega saaks süsteemi õhuvabaks, et kas selline vahetus oleks üldse võimalik ja kas keegi on selle ära teinud.
Poolteist aastat tagasi vahetasin kõik hydroscandi pakutavate o-rõngaste vastu, minu süsteemis pärines tegelik leke kütuse soojusvahetis mis plokikaane küljes. Et pole neil tavalistel häda kedasgi.
Aastaid tagasi vahetasin ka 250D-l need O-rõngad, ostsin Silberist, polnud nad seal väga kallid ja see tähtvõti peax ka olema garaazis kui vaja siis saan laenata.
Selge hakkan siis lahkama, mul komplekt O-rõngaid karbis, erinevate suurustega, et nendest peaks asja saama. Võti pole mingi probleem ka ise teha kui vaid leiaks vanade pumpade seibid üles mis neid klappe ja asju kinni hoiavad, natuke keevitust ja ongi võti valmis.

Igatahes tänud... Teine mure on autol kaks sissemurdunud eelsüüteküünalt... Suvel sai ühe kaane seest viite tükki välja aretatud tervelt 5 päeva, polnud üldse lõbus, aga hakkama saime.

Süüted ja jutud võtab kõik sisse, armatuur on nagu juudi jõulupuu, aga käia või lolliks... Kas ei või olla, et tahab võtmest käiamist mitte mingist omaaretatud stardiabist (tõmberelee kontakt starteril ja + ühendamiseks jõulüliti)?
Mässan mis ma mässan, aga vahest saan kütuse pihustitesse kätte, vahest ei saa, põleta või starter maha...

Ega või olla mingi immo jama?
Pump peabki klõpsu tegema kui süüte sisse/välja keerad?

Ilma eelsüüteta on päris hirmus käima ajada küll jah, aga enne tahaks teada kas asi on taastamist väärt kui laiali kisun...

USA-kate teemades on läbiv see, et kütusetorusik iganeb ära ja tõmbab siis õhku vahele... Eelmised rahvad on autole käsipumba ka peale aretanud et õhku välja saada, igatahes tuleb torustikku uurida (just seda plastikust). On keegi neid vahetanud, teab äkki hinda umbkaudselt?
(10-01-2014, 11:03 PM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]Mässan mis ma mässan, aga vahest saan kütuse pihustitesse kätte, vahest ei saa, põleta või starter maha...

Ega või olla mingi immo jama?
Pump peabki klõpsu tegema kui süüte sisse/välja keerad?

Ilma eelsüüteta on päris hirmus käima ajada küll jah, aga enne tahaks teada kas asi on taastamist väärt kui laiali kisun...

USA-kate teemades on läbiv see, et kütusetorusik iganeb ära ja tõmbab siis õhku vahele... Eelmised rahvad on autole käsipumba ka peale aretanud et õhku välja saada, igatahes tuleb torustikku uurida (just seda plastikust). On keegi neid vahetanud, teab äkki hinda umbkaudselt?

Mul oli 250TD ga kunagi sama jama-ma leidsin vea niimoodi ülesse, et pigistasin tagasivoolu kummivooliku klambernäpitsaga kinni ja pumpasin jalgrattapumbaga imupoole kummivoolikusse surve sisse-nõrgim lüli lõi otsast ära-ehk siis lõppkokkuvõttes vahetasin kogu jäigastunud voolikumudru ümber pumba ära-ei olnudki teabmiskallis .
Asenda kasvõi pooled hõõgküünlad toimivatega, mul ilma eelsüüteta viskab toore diisli haisu üles ja samamoodi isegi ei luba, hetkeks küünlaid ja läheb poolest pöördest.
Küünlad nüüdseks vahetatud (üks siiski sisse keeratud [vist isegi keermepulk sisse murtud]) ja kävitamine on ikka raskendatud. Nüüd läheb masin käima, aga jõle vaevaliselt.
Ühe vea avastasin... Ma ei tea kui tõsine see olla võib, aga suretusklappi oli keegi eelnevatest remondimeestest natukene vigastanud ühe torx võtme puudumise tõttu ja selle välja puurimisel puuri õnnetult plastikkorpusesse suunanud. Ühesõnaga olen seda hetkel remonditda üritanud lekkeparanduspahtliga ja hermeetikuga (uus jupp on hirmuäratavad 200€, mis ostma just väga ei kutsu)
See ideeliselt nagu õhulekke peatas.. Proovisin ka tekitada olukorda kus takistasin tagasivoolu klambriga kinni surudes ja pealevoolule andsin toidet läbi riputatud lehtri millesse valasin diisli. Paari-nelja tunni jooksul ei olnud lehtris kütusetase langenud, ega polnud ka kuskilt torude ega ka muude asjade ümbrusest märg. Pole ka käimise ajal...
Kui auto käima saan, siis töötab normaalselt, (paar pihustit küll tembutab, aga need on juba teine teema)

Ehk siis küsimus, kellel on olnud sarnande pika käivituse probleem - külmalt kui ka soojalt, siis võiks märku anda lahenduse suhtes. Kui midagi tõesti muud üle ei jää, siis tuleb see suretusklapp uus soetada.
Ideeliselt võiks proovida ka kütusetrassi rõhku sisse suruda näiteks välise kütusepumba abil/suruõhk?
Kui tõenäoline võib olla, et pealevooluklapid mis kõrgsurvepumpa kütust tagasi ei lase voolata ei tee enam oma tööd? Vahetasin nende all asuvad tihendid välja ja kui pihustitorud maha keerata, siis ei vaju ka kütus kuhugi, jääb pumba otstesse või paariks päevaks...

Üks käivitamise probleem muidugi oli paak - mustust ja mudru täis, filtrit eemaldades nirises vaevu kütust, ometi et paagis oli vähemalt 8l kütust veel sees... Paak on puhastatud, samamoodi ka filter, trass ise on puhas.
vaata üle jämefilter ja et sealt õhku ei tõmbaks.
Asub peenfiltri jala küljes.
Jämefilter uus pandud koos tihenditega... Paagitrassist kippus vistist kütus alla vajuma, aga seda ilmselt tingitud tühjast paagist ja puudulikust pealevoolust.
Peenfiltri vahetan ka kohe ära uuenduse jaoks...
Tere, mul oli sama jama ( kuid E290 ) ja probleemiks oli kõrgsurvepumba tihendid mis olid väsinud. Kuid mul lekkis õrnalt kütust ja kui seisma jätsin paariks kolmeks tunniks siis oli juba õhu vahele tõmmanud.
(22-04-2014, 06:07 PM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...
Kui tõenäoline võib olla, et pealevooluklapid mis kõrgsurvepumpa kütust tagasi ei lase voolata ei tee enam oma tööd?
...

Mida Sa silmas pead?

Üldiselt ei tohi kütus tagasi vajuda. Seega kusagil on õhuleke. Selle otsimine on PITA. Odavam on teha säästuremonti ja paigaldada kütusetrassi tagasivoolu takistav klapp. Icon_sad
Pean silmad plunserite peal olevaid klappe, mille korpuse külge kinnituvad pihustitorud, aka Delivery Valve. Ise olen need lahti võtnud, ära puhastanud ja uue tihendiga tagasi keeranud. Sealt alt leket ei tuvasta.
Tagasivoolu takistava klapi peale olen isegi kahjuks mõtteid mõlgutanud kui muu ei aita... Proovin ära ka suruõhuvariandi, kus lasen trassi 0,2 Bari näiteks ja kui see suudab seda hoida mingi aja, siis ei tohiks leket olla kuskil, edasised käivituspobleemid siis pumbas või pihustites. Pumpa pole ka kontrollinud veel, peaks üles otsima kella mis näitab paarsada Bari, eks siis näha ole, ühele pihustitorule ka väike liigend vahele ja peaks hea saama küll.. Pihusteid sai viimane kord proovitud teise pumba meetodil, pihustid teise pumba külge ja keerama. siis pihustasid kõik korralikult, iseasi on surve all pihustamine ja põlemiskambrite tihedus (diislit valatud pihustikorpusesse ja mulle ei tule käimise ajal). Surved muidu kontrollitud, kõik kena.
Üks probleem oli ka kindlasti puudulik paagi õhutus, mille ära puhastasin, puru tuli sealt välja ikka omajagu.
Proovisin rõhumeetodit, andsin 0,2-0,4Bari kütusetorustikku ja pigistasin tagasivoolu kinni, ei mullitanud igatahes kuskilt ja peale õrna seismist (ei saanudki aru kas lekkis püstoli juurest või torustikust), aga rõhk päris nulli polnud langenud...
Nüüd proovin ära ka selle tagasivoolu vahele klapi ära, kui see ka ei aita, siis on midagi ikka totaalselt mäda.
Mingi aeg keerasin pihustitorud maha ja ööga seistes oli kütus pumbast tagasi vajunud - see pole vist normaalne? See, kui lekkeid ei ole ja ikka kuhugi ära midagi kaob (eeldan et lekkeid ei ole - paar toru tahaks vist vahetust küll) siis on mingi klapp kuskil süsteemis mis tagasivoolu kütust ei lase? Mõni magnetklapp vms?
(28-04-2014, 12:22 AM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...
Nüüd proovin ära ka selle tagasivoolu vahele klapi ära, kui see ka ei aita, siis on midagi ikka totaalselt mäda.
...

Klapp ikka pealevoolu ehk imiliini.

Korras toitesüsteem ei vaja mingeid klappe ja hoiab hermeetilisena ilusti kütuse üleval. Natuke siit ja natuke sealt lekkiva süsteemi korral aga õhk sisse pääseb, kütus välja mitte.
Vaatasin uuesti kõik torud ükshaaval üle ja tuvastasin ühel mõra sees olevat. Nüüd tuleb siiski vist Lesvenist mõningad uued torujupid võtta..

Huvitav on see, et nii kui auto seisma jätta, siis koheselt hakkab õhk filtri poolt üles rändama, olenemata sellest et kõik tihendid on vahetatud, jämefilter on uus, hetkel pole vahel ka ploki küljes olevat termostaati.
Lähen tülitan lesvenit, äkki nemad oskavad aidata?
Kas sellel mootoritüübil on ka etteande pumba sees klapid mis peaksid kütust ainult ühtepidi läbi laskma?
See ei ole enam normaalne - vahetan uuesti plunseripealsed tihendid ära ja seekord panen ka uued vaskseibid, siis loen pumbamajanduse korras olevaks (see on ju kõrgeim koht) enne käima minemist - pump ju mingit märkimisväärset survet ei taha et käima minna - peaasi et kamber kütust täis oleks ja asi plunseriteni jõuaks.
Uued torud on küljes ja õhku ei paista kuskil sees olevat, ei jookse ka kuhugi ainult kui enne jämefiltrit olevasse torru (pidi olema normaalne 90% autodel)

Teine küsimus oleks väheke käimise mõttes - järsku on hakanud üks pihusti kuidagi imelikku häält tegema mootoris, nagu saale oleks ära vms, peksab räigelt ja ajab EGR-i avast musta suitsu. Kas pihusti on lahti asendisse jäänud või pumbas mingi kala? Igasse torru nagu tuleb kütus korralikult, aga kui võrrelda vigase silindri veidi lahti keeratud toru ning teist silindrit, siis vigasel silindril kipub pihusti ümbert kuidagi vahutama, korras silindril pillub aga suure kaarega piiskasid välja. Kas tõesti suudab pihusti sellist tagumist teha või on midagi totaalselt paigast?

Kui kapoti all peadpidi olles gaasi anda siis on näha etteande pumba juurest kas kiirendatud kütusevoolu või midagi säärast, aga läbipaistev kütusetoru muudab hetkeliselt värvi nagu jookseks seal sees hästi väikesed õhumullid või midagi säärast.
Saale kolksu meenutavat häält teeb totaalselt kusev pihusti küll.
Leidsin sellise skeemi http://workshop-manuals.com/mercedesbenz...page_3676/

On ka tõesti nii, et kui mootor seisma jätta, siis pumbatakse kütust hoopis tagasi paaki - sealt ka siis õhu leke pmst

Ega pumba küljes mingit tagasivoolu klappi ei ole, näiteks kuulklappi tagasivoolu trassis?

See skeem on huvitav küll, aga miskipärast paneb jälle mõtlema, et minu käivitusprobleem on siiski kinni 200€-ses jubinas... kellegil kokku jooksnud OM606-te pole? Saaks sealt selle jubina äkki Confused
603 rida pumbal on tagasivoolus survet hoidev klapp olemas.
Näeb välja nagu tavaline stuts, kuid kuul ja vedru on sees.
Lehti: 1 2