Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 1994 S124 E300TD seisupidur ja liiga pikad (40mm) poldid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
1994 S124 E300TD 108kW 4MATIC

Täna keerati Rehvipostis Kadaka teel 15" 8-HOLE-d 40mm poltidega kinni ja kui hakkasin boksist välja sõitma tundus nagu oleks seisupidur peal kuigi polnud. Sain ca 10-20cm tagurdada pärast mida rehvivahetaja palus auto peatada.

Tean et polt võib veljest kuni ca 10mm välja ulatuda kuid täna unustasin seda ise kontrollida ja ju siis rehvivahetajal ka kiire.

Selgus et tagumised? poldid liiga pikad (40mm) kuigi samade poltidega olid suvi läbi 15"x7" ET37 orig. AMG Monoblockid ja nüüd talveks allaminevad 15"x7" ET37 8-HOLED samade andmetega.

Kuigi poldid ulatusid Monodel ca 20mm üle ja 8-HOLE-del ca 25mm üle.

Sai siis kohe üle tee Vianorist 28mm poldid ostetud.

Seisupidur (vähemalt 1 neist) tundub endiselt töötavat kuid kohe pärast seda tekkis äärmiselt ebameeldiv kolksuv heli arvatavasti tagarummu seest.

Mis võib olla juhtunud ka kalliks remont võib minna? Nagu aru saan siis tegemist vaid mehhaaniliste suht lihtsakoeliste juppidega mis vast ei maksa a'la 500eur?

Kas sellises seisus võib mingi aeg sõita?

Tuju muidugi äärmiselt sitt sellise kolksuva autoga koju sõita aga mis teha kui täna oli rehvivahetustes igalpool hullumaja.

Mainiks veel seda et seisupidur oli juba ostes veidi peal (TÜV mainiti) kuid sõitmist see ei seganud ja tegelesin muude asjadega.

Nagu aru saan siis seisupidur vaid tagumiste trumlite sees?
Mul olid need veljed vist 28-32mm poltidega.
17 velgedele tuli osta 39mm poldid.

Klotside kinnitus vedrud on katki, klotsid käivad külgemõõda vastu piduriketta rummu. Samad purunenud vedrutükid käivad ka ilmselt kusagile vastu. Soovitav on koheselt uued vedrud panna, b-osa terviklik vedrude komplekt oli midagi 5-6€.
Ees pole pikkus oluline, kuid taga peab täpne olema. Toll on selgelt liiga palju. Flants on 9 mm paks, piduriketas veidi vähem (äkki 7), mõned millimeetrid seal lisaks on. Esimesena haagib vedru külge, kuid see saab eest nihkuda. Kinni jääb aga piduriklotside toe külge.

Kas Sul on kõik poldid taga sama pikkusega?

Süsteem on lihtne ja isegi kogu täiega asendades peaks 50 sisse mahtuma.
(26-11-2013, 02:15 AM)nostromo Kirjutas: [ -> ]1994 S124 E300TD 108kW 4MATIC
Tean et polt võib veljest kuni ca 10mm välja ulatuda kuid täna unustasin seda ise kontrollida ja ju siis rehvivahetajal ka kiire.

Kuigi poldid ulatusid Monodel ca 20mm üle ja 8-HOLE-del ca 25mm üle.
S210 kogemuse pealt võin väita, et polt võib veljest välja ulatuda max 19(20)mm. 21mm ja üle selle hakkab juba käsipiduri mehhanismi taha haakima. 10mm on selgelt liiga vähe, sest sellisel juhul ulatub polt napilt haakima. Veljest väljaulatuva vindiosa optimaalne pikkus võiks taga olla ca 18-19mm, siis on poldi keere maksimaalselt ära kasutatud.
Selge, tänud.

Jah nii ees kui taga on kõik poldid ühepikkused-enne siis 40mm ja nüüd 28mm.

Lisaks igal rattal 1 McQuard vargapolt.