Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: K: 350 td `95a tühikäigul hele suits?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nii külma kui töösooja mootoriga, tyhikäigul tiksudes mõne minuti pärast hakkab suitsema. Sõitma hakates või kohapeal gaasi andes see kaob. Milles saab viga olla? Pihustid testitud ja ok.
(14-11-2013, 10:28 PM)piitre Kirjutas: [ -> ]Nii külma kui töösooja mootoriga, tyhikäigul tiksudes mõne minuti pärast hakkab suitsema. Sõitma hakates või kohapeal gaasi andes see kaob. Milles saab viga olla? Pihustid testitud ja ok.

Mille järele lõhnab?

Kuhu on viidud karterituulutus?
(15-11-2013, 09:09 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(14-11-2013, 10:28 PM)piitre Kirjutas: [ -> ]Nii külma kui töösooja mootoriga, tyhikäigul tiksudes mõne minuti pärast hakkab suitsema. Sõitma hakates või kohapeal gaasi andes see kaob. Milles saab viga olla? Pihustid testitud ja ok.

Mille järele lõhnab?

Kuhu on viidud karterituulutus?

Tundub, et lõhnab õli järele. Tuulutus viidud õhupuhastaja ja turbo vahelisse torusse, vahetult enne turbot.
(15-11-2013, 12:36 PM)piitre Kirjutas: [ -> ]...
Tundub, et lõhnab õli järele. Tuulutus viidud õhupuhastaja ja turbo vahelisse torusse, vahetult enne turbot.

Tee nüüd loomkatse: vii karterituulutus otse õhku. Ära siis unusta sisselasketorustikku tihdendada. Kui mu aimdus on õige, siis sinise suitsu teke väheneb drastiliselt (kuid päris ära ei kao)...


Kui sinine suits tekib tühikäigul tiksumisel ja kaob peale pöörete tõstmist ning lõhnab põleva õli järele, on esmane kahtlusalune karterituulutusest sisselaskesse sattuv õli.

Tuletan meelde, et karterituultuse viimne sisselaskesse on vajalik vaid jäälkarude sulamise aeglsutamiseks. Mootoril ei ole sellest mingit kasu.
Kas viga võix olla olematus õlirõhus, st töösoojal mootoril vajub seier ikka päris 0. Ja olematu õlirõhu põhjustaja- ummistunud õlipumba filter või halvasti töötav õlipump, st pöördeid andes rõhk tõuseb. Mootori suitsema hakates kaox juskui 1-2 potti ka tagant ära.
pihustid või pump või madal surve silindrites või siis kõik asjad.
(03-03-2014, 11:43 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]pihustid või pump või madal surve silindrites või siis kõik asjad.
Pihustid testitud ja olid OK.
Kas ja miks sellele uut nukkvõlli otsisite? Kõik klapid ikka sirged, võibolla mõni ei sulgu täielikult ja küte ei pole lõpuni ära (tõendatav silindrites survete mõõtmisega)? Ühel OM603-mel oli näiteks kuuenda silindri klapi juhtpuks nii kulunud et oli lausa sääretihendi ära söönud ja suitses ka normaalselt (saab ka kaant maha võtmata kontrollida). Õli leke esimesse silindrisse aegunud kaanetihendi vahelt pole ka midagi uut, kui kaanetihend ketipinguti juurest korralikult lekib siis võib seda kahtlustada.

Õlipump võib vabalt õhtal olla, kas vaakumpump on sellel mootoril varem laiali ka lennand, tavaliselt purunenud vaakumpumba metal käib läbi õlipumba ja nii nad läbi lähevad? Vedelikusammas õlipumbast nukkvõllini on kuskil 0,3-0,4meetrit seega minimaalne õlirõhk mis tagab õli jõudmise nukani on kuskil 0,3 bar (eeldusel et pumba tootlikkus l/min on piisav katmaks teiste tarbijate kulu.
(04-03-2014, 08:38 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]Kas ja miks sellele uut nukkvõlli otsisite? Kõik klapid ikka sirged, võibolla mõni ei sulgu täielikult ja küte ei pole lõpuni ära (tõendatav silindrites survete mõõtmisega)? Ühel OM603-mel oli näiteks kuuenda silindri klapi juhtpuks nii kulunud et oli lausa sääretihendi ära söönud ja suitses ka normaalselt (saab ka kaant maha võtmata kontrollida). Õli leke esimesse silindrisse aegunud kaanetihendi vahelt pole ka midagi uut, kui kaanetihend ketipinguti juurest korralikult lekib siis võib seda kahtlustada.

Õlipump võib vabalt õhtal olla, kas vaakumpump on sellel mootoril varem laiali ka lennand, tavaliselt purunenud vaakumpumba metal käib läbi õlipumba ja nii nad läbi lähevad? Vedelikusammas õlipumbast nukkvõllini on kuskil 0,3-0,4meetrit seega minimaalne õlirõhk mis tagab õli jõudmise nukani on kuskil 0,3 bar (eeldusel et pumba tootlikkus l/min on piisav katmaks teiste tarbijate kulu.

Nukkvõll läx pealepanekul poolex ja murdekohas oli näha, et võis olla mõraga. Plokikaas käis Tartus Astromotos ylevaatusel ja väideti, et kõik peax olema korras. Sai uus plokikaane tihend, uued poldid, uus klapikambrikaane tihend, uus turboõlitusetoru tihend, uus termostaadikorpuse tihend.
Kaane mahavõtmisel selgus, et tagumised poldid polnud normaalselt kinni ja oli näha lekkimist.
Vaakumpumba kohta ei oska öelda, pole sellel autol veel vahetanud.
Kes ja kus Tartus mõõdab silindrite surveid või kellelt saada survekella?

Või häirib lihtsalt see hele suits ja muus osas motor töötab kenasti, jõuliselt, käivitub külmalt kõikide silindritega jne?
(04-03-2014, 11:33 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]Või häirib lihtsalt see hele suits ja muus osas motor töötab kenasti, jõuliselt, käivitub külmalt kõikide silindritega jne?
Seda on ikka liiga palju. Külmalt käivitades vb natuke lonkab, soojalt ok,sõites minekut ja jõudu on. Kui hakkab suitsema siis tundub et paar potti kaovad ära ja gaasi andes korrax lööb plagina sisse.

Keegi ehk täpsustab, kas on võimalik et puuduliku õlirõhu tõttu jääb mõni tõukur tühjaks ja klapp avaneb seetõttu hilinemisega?
Mul on endal OM606-ega sama sümptom ete tulnud peale õlivahetust. Kohe ei saa õlirõhku üles ja siis mootor ka vähe putrab (päris vahele ei jäta aga mõni pütt käib nagu nõrgemalt) ja ajab koledat tossu. Peale õlirõhu taastumist on kaob kiirelt ka suits.
(03-03-2014, 11:43 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]pihustid või pump või madal surve silindrites või siis kõik asjad.

+1

Olla võib palju asju. Kas mõni pihustitoru vibreerib teistest erinevalt? Kas selle pihustitoru vibreerimise iseloom muutub, kui mootor lonkama hakkab?
Kas lonkamine kaob, kui korraks süüde välja keerata ja kohe sisse tagasi nii, et mootor ei jõuaks seiskuda? Siis tulevad küünlad uuesti järgi...

Kes ja kus kontrollis pihustid? Palju seati pihustusrõhuks?

Kas KSP on pealt niiske ka?

Tasuks mõõta õlirõhku kontrollitud manomeetriga - auto enda andurid on ebausaldusväärsed ja pigem indikaatorid.

Mootori surved tasub ikka ära mõõta.
Silindrite surved mõõdetud ja viga II-s silindris-kolvis, mis pidi töötama nagu õlipump Sad
(11-03-2014, 10:50 PM)piitre Kirjutas: [ -> ]Silindrite surved mõõdetud ja viga II-s silindris-kolvis, mis pidi töötama nagu õlipump Sad

Palju mõõdeti? MIlles see õlipumbasarnasus väljendub?

Plokikaanetihendi väike leke ei mõjuta survet silindris kuigivõrd.
(12-03-2014, 11:02 AM)V@hh Kirjutas: [ -> ]Tõenäoliselt pole viga silindris- kolvis vaid plokikaanetihendis, mis on nende mootorite nõrk koht.

Plokikaane tihend uus ja plokikaas testitud, peale mida samad sümptomid. Survetesti tulemused saan täpsemalt teada nädala lõpus.

Survetesti andmed:
[Pilt: 75329-IMG_1276.JPG]
huuh. Infarkt! Unibrow
Icon_eek

1. ja 5. on selgelt lahjad, 3. ja 6. käivad kah. 4. on piiripealne, kuid lahtivõtmisel tuleks ka seda kriitiliselt uurida.

Mis on juhunud aga 2. väärib uurimist. Kas mõõdeti küünlaavast ja mootor läks tööle?

Kui kindel mõõtja oma manomeetrile on? Eriti peale skaalast väljaskäiku...Icon_rolleyes
Mõõtmised toimusid Tartus Vasara tn Diislikeskuses, pihustiavast ja väidetavalt silindrisse sattuva õli tagajärjel käivitub.
Nyyd siis plaan mootor maha võtta, et asjades selgust saada.