Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: KE-Jetronic 97 kW probleem
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

Tunneksin huvi kas on võimalik KE-Jetronicut asendada muu A/F mikseriga ning kas keegi on veel seda mõttesse võtnud? Tahaks näha rohkem arutlust. KE-ga sõidaks küll edasi kui see nii kapriisne poleks, varemalt toimis hästi aga nüüdseks on midagi väga hukkas, küttekogus on ikka üsnagi suur mis ta silindrisse kallab.

PS: Kas kellelgi juhtub ka infot olema selle kohta mis koguseid ta originaalis silindrisse kallab? Mootoriks KE juhtimisega 87.a 201-l 2.3l 97 kW.
Fantaasias, oskustes ja rahakotis kinni.
Erinevaid programeeritavaid EFS´si ju olemas vems, megasquirt.
Keegi siin aretas kunagi M103le karbussi ka peale.
On võimalik.

Progeajusid on lademes, vali vaid sobiv välja. Paraku kipub olema nii, et kogukulu süsteemi töölesaamiseni on siiki originaalsüsteemi remondiga samaväärne. Ainult selle vahega, et mehhaaniline pritse on nõus ka ajuta töötama, EFI kindlasti mitte.

Või tee tagasiarendus ja paigalda karburaator. Mõni sihuke otsevooluämber, kus midagi reguleerida ka ei oleks - hea ja lihtne.

KE-Jet kallab mootorisse täpselt sama palju kütust, kui kõik teised süsteemid. Arvuta aga ise: 1 kg bensiini vajab põlemiseks 14,7 kg õhku.

Tuksis süsteem (olgu selleks kirutud KE-Jet või lihtkarburaator) ujutab või näljutab vastavalt leidlikkuseleEusa_wall

Kui loodad siit leida mõnda maakeelset juhendit, kuidas asja teha, siis paraku pettud - ei ole edulugusid peale üksikute erandite.
Võin sulle 20 eest uue pritse müüa.
Tänan vastuste eest, sellises vormis nagu ma ootasin. Teema kustutamisele! Icon_razz
(15-10-2013, 12:21 PM)v2li93 Kirjutas: [ -> ]Tänan vastuste eest, sellises vormis nagu ma ootasin. Teema kustutamisele! Icon_razz

Ää kiirusta midagi, umbes poole aasta pärast tuleb järgmine küsija.

Ning oma arendusest tee ikka teema ka - kust mujalt need maakeelsed teadmised ikla peaks tulema.
Ja jah kui ikka midagi vinget leiutad siis pane kirja teistel ka hea vaadata või järgi teha.
Hmm, eks see üks katsetamise küsimus oleks, mõttes käis korra proovida jaapanlase või mõne muu tootja karpalahendust. Pole veel välja mõelnud, et kuidas seda teostada. Niru oleks masin aiaäärde seisma ka jätta vedelema... Icon_rolleyes
(16-10-2013, 10:41 PM)v2li93 Kirjutas: [ -> ]Hmm, eks see üks katsetamise küsimus oleks, mõttes käis korra proovida jaapanlase või mõne muu tootja karpalahendust. Pole veel välja mõelnud, et kuidas seda teostada. Niru oleks masin aiaäärde seisma ka jätta vedelema... Icon_rolleyes

Sebi sinna mingid vanema mootorratta karpad, 4tk.
Näit. suzu dr 650 omad, peaksid suht kilo hinnaga olema. EFIga v6rreldavat tulemust ei saa aga endal huvitav vähemalt Eusa_angel

Asenduskarpa peaks olem suuteline toitma 600kuubikulist silindrit. Ehk väiksema otsa rataste karpad jäävad lahjaks.

Miskise 2,2 bensuka oma võid ju proovida - huvitav saab kindlasti olema.
Nalja saab vähemasti... Icon_biggrin Ning ideede laviin las jätkuda, mida rohkem seda uhkem. Icon_razz
Neli KTM 525 karpat toidaks kindlasti ära kui neid sünkroonis käima saaks panna. Küttekulu oleks vast ulme ja maksma läheks ka palju. Eusa_drool Kõige mõistlikum parem oleks arvatavasti progre aju ja EFI siiski.
No kui tegemist oleks korras mootoriga millel on kap.rem läbitud ning plaan veel sitaks kilomeetreid läbida, tuleks kindlasti ilma pikema jututa EFI peale koos programeeritava ECM-iga, kuna selline finants puudub ning ei näe ka mõtet enam asendada millegagi, siis jääb see KE sinna peale edasi oma originaalolekus, ilmselgelt tuleb uuesti selle remont ette võtta kuna masin on vaja tööle saada.
Rahaliselt oleks kindlasti kõige odavam see ke-jet romulajuppidega remontida, võib juhtuda, et saad korda ka. Oled üldse kindlaks teinud, mis täpselt viga sellel? Vb polegi midagi ülemäära hullu.
MS või VEMS muidugi oleks kõige parem, karpadega pole vast mõtet jukerdada, eriti kui suur küttekulu muret teeb.
Kasutatud MS1 r4'le võid saada juba 100e eest, kui teha säästukas ja jätta jagajaga süsteem siis ei usu, et see ülemõistuse kallis tuleks.
Teise auto EFI oleks ka võimalus, aga siis vast pead ise suuremat sorti aretaja olema, kuidas näiteks pöörete lugemine jonksu saada, uut latti ja pihusteid ikkagi vaja, vana juhtmestik uuega ühendada jne, tulemus võib olla suhteliselt kaheldav. Ei usu, et progetav EFI tuleks märgatavalt kallim.
Minu arvamus: Kõigepealt tuleb endale selgeks teha, mis selle autoga edasi saab. Mis on ta otstarve.

Kui vastus küsimusele on midagi säärast, et auto jääb pikemas plaanis endale ja selliselt, et autot saab ka normaalselt kasutada, siis on mõistlik jätkata, kui ei, siis maha müüa või vanametalli viia, sest seistes pole autost kasu.

Kordategemine pole odav ja tegemine võtab aega(aeg on teatavasti ka midagi väärt).

Kui auto maksab 1k eurot ja korralik EFI tutikate juppidega 1.5k eurot, siis tekkib küsimus, kas selline tegemine ära tasub. Kindlasti ei tasu, vähemalt materiaalselt. Emotsiooni on muidugi raskem hinnata materiaalselt.

Ise käsin oma kutsikaga sama tee läbi. 1k eurone auto läks maksma tsipa rohkem. Turuhind on tal kerkind vb 2k peale ja asjatundja ehk maksakski nii palju.
Aga ma teadsin, et mul on plaanis autot pikemalt kasutada. Muidu oleks võind lihtsalt mingi uuema ja uhkema auto osta.
Aga mind paraku aastaarv ega läbisõit nii väga ei koti, seepärast pole ka häbi sõita vana ent korras autoga.

Aga odav ta pole. St korda tegemine.


Mina valisin EFI tee, ajuks VEMS. Toimib hästi - läheb võtmest käima ja puha.