Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: E420 Fuel trim & misfires
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist,

Ehk aitate kaasa mõelda minu probleemile.

sissejuhatuseks:
sain mingi aeg tagasi ´97 E420 vaguni omanikuks. Aparaat liigub üsna talutavalt aga nagu ikka nii vanadel asjadel, on tal ka mõningad vead küljes.

hetkeseis:
sõidab, keerab ja pidurdab. Alustuseks sai vahetatud kõik vedelikud ja filtrid (v.a kütusefilter, mis saab esmaspäeval tehtud).
Katalüsaatorid eelmise omaniku poolt vahetet.
Küünlad vahetasin ise ära - kontaktivahed kontrollisin üle, peale läksid sellele motole soovitatud tavalised copper elektroodidega non-resistor Boschid.
Süütepoolid kõik töötavad, piibud terved.
Vaakumilekkeid nagu ka ei tuvastanud niipalju kui sisselaske peal vollisid uuritud sai.
Kütuserõhu regulaator - võtsin vaakumvolli töötava mootoriga maha, midagi mootori töös ei muutunud, kütust ka regulaatorist ei voolanud, peaks siis vast diafragma korras olema. Eraldi rõhku mõõtnud pole - ei oma vastavat kella paraku.
Mootor käib tühikäigul ebaühtlaselt, sõites sellest aru ei saa aga eks see olegi V8 mootorite rõõm. Segu rikas, sumpsist tunneb korralikku benavingu.
Kütusekulu (ca 90% maantee (100...130kmh), 10% linn) on 12l/100km).

Generic koodilugeja annab vigadeks:
P0170 -Fuel Trim (Bank 1)
P0173 -Fuel Trim Malfunction (Bank 2)
P0301 -Cylinder 1 Misfire Detected
P0305 -Cylinder 5 Misfire Detected
P0306 -Cylinder 6 Misfire Detected
Rohkem koode pole.
Live data näitab et lambdad liiguvad kenasti ja vilkalt oma voltide vahemikus, seega need nagu väsinud või katki ei tohiks olla.

Minu arusaamise järgi on olukord selline et aju timmib mingil põhjusel kütust (air-fuel ratio) nii rikkaks kui saab ja kui sein ette tuleb, annab veakoodid 0170 ja 0173.
Edasi, nii rikka segu puhul peaks misfire tavaline olema.

Miks aga aju segu rikkaks keerab? Viga võiks olla vaakumlekkes(-tes), nässus O2 anduris(-tes), surema hakkavas MAF sensoris?

Õrn lootus on, et ehk benafilter nii umbes et ei anna piisavalt kütust kätte aga see küll rohkem soovunelm Smile

Olen Mersude poole pealt üsna tume, aidake kaasa mõelda, kogemused on siinsetel kodanikel kindlasti olemas Wink

Ei tahaks niisama lambist juppe vahetama hakata, seda enam et nii O2 andurid kui ka MAF pole just odavad asjad.

Abi vajaka.
Bensuving võiks ikka kahega algava kütusekulu juures tekkida...

Kas küünlad on tahmased?
Kust kõnealune mootor pidurivõimendi vaakumi võtab?
küünlad on kenad kollakad, nagu peavad olema.
Vaakumi saab võimendi sisselaskest, nagu ikka.
Kulu võiks olla sellel aparaadil maanteel ca 10 olla.

anyway, tellisin MAF ära, eks näis.


(29-09-2013, 08:11 PM)vanaisa Kirjutas: [ -> ]küünlad on kenad kollakad, nagu peavad olema.
...

Kollakad? Või siiski helepruunid?

See ei klapi - tõrkega silindrite küünlad peaks olema ikka tumedamad.Icon_rolleyes

Millega Sa autot üle kuulad? Tõrkuv MAF võiks ju kaude näha olla...

Sel mootoril on juba pulseeriv pihustamine otse sisselasketakti?
Kui vahetada mõne tõrkuva silindri pihusti mittetõrkuva vastu, siis kumb silinder tõrkuma hakkab? 50% tõenäosust, et tõrkumine käib koos pihustiga... Või siis mitte.

MAFi vahetus värskema vastu pole muidugi paha mõte - kulumaterjal see ju on.
nojah, ütleme siis pruunikad Smile ilusad ühesõnaga. cyl 1 ja 5 küünlad tooni võrra jah tumedamad, aga siiski töötavad mitte märjad.
Ei tahaks hakata pihusteid kohe kiskuma hakata, vaja selle aparaadiga sõita vahetevahel. Eks peale MAF´i ostab komplekti uusi O rõngaid ja katsetab pihustite ümbertõstmist ka. Ja ehk on mõistlik nad üle lasta kontrollida ja puhastada....

Aga ikkagi on küsimus, mis pagana pärast aju segu über rikkaks keerab? Ikkagi väsinud lambdad?

Testin Elm 327 BT ja Torque app´iga
Kas sa short ja long term fuel trimi ka näed sellega.
näen - hetkel külma mootoriga ütleb nii:
[Pilt: mms_img-1935121876.jpg]
Oskab keegi öelda, kuivõrd hästi nood elmid tegelikult MB numbrite kallale pääsevad?

Ülirikas ei ole segu mitte, pigem veidi rammusapoolne. Mida võib põhjustada palju asju.

Kohe kindlasti ei põhjusta säärane kerge kütusliig vahelejätte - selleks peaks segu ikka oluliselt rikkam olema. Vahelejättude põhjus on ikka muus...

Kas pritse on pulseeriv (keeleoskamatutele: sequential)? Siis võib vahelejätu põhjustada ka pihusti.

Süüde võib lahustipõletajatel alati jukerdada.Crybaby

Kas saad ELMIst ka lambda pikema käigu kätte? Kuidas see käitub, kui autoga sõita? Jookseb endiselt kenasti?
ma ise kahtlustan et see trim´ide pilt on selline kuna masin oli külm ja töötas ilma O2 anduri infota veel. Nende numbrite järgi on segu küll jah liig rikas aga mitte veel kriminaalselt hull. Samas moto ikkagi puterdas, nagu ta ikka teeb.
Püüan täna pikema sõidu peal manada parema ettekujutuse asjast. Olen alles üsna roheline selles Torque programmis ja ei oska kõike ilmselt hästi kasutada.

Ja täna saan ka benafiltri kätte ning vahetatud. kehv kütuse kättesaamine võiks ju ka aju segi ajada ja segu kangemaks kruttima panna? Muidugi vaevalt ma nii lihtsa veaga pääsen Smile

edit: peaks olema jah sequential - SEFI
(30-09-2013, 09:11 AM)vanaisa Kirjutas: [ -> ]...
kehv kütuse kättesaamine võiks ju ka aju segi ajada ja segu kangemaks kruttima panna? Muidugi vaevalt ma nii lihtsa veaga pääsen Smile


Miks? Pigem võiks lahjaks jääda - pritsitav kogus ajaühikus ju surve langedes väheneb...
Vaevalt surve langemist pihustuse varasemaks keeramisega kompenseerida üritatakse... Kuigi, mine tea.

WDB240, kas Sina tead?
Meite C klass oli alles nädalad tagasi Silberi teeninduses lambda veaga. Sümtomid olid, et mootori tuli põles armatuuris ja segu oli ka rikas. Kulu tavapärasest pea kolm liitrit rohkem. Mootor püuterdas külmalt veidike, aga soojalt sõitis, kuigi auto ajas sumpast parajat pasa haisu välja. ( segu rikas ). Alul olid silberi vennad ka hämingus kuna ei saanud asjast täpselt sotti. Aga siis nad panid mingi ma ei saanud aru mingi lisa arvuti mis mõõtis eraldi lambdasid ja siis hakkas asi ka kooruma, lambdad küll töötasid kuid mitte nii nagu pidid. Sai siis prooviks pandud vana lambda et veenduda selles ja nii ta oligi. Vana lambdaga segu paigas ja mootor ka ei puterdanud. Ma soovitaks sul mõne asjalikuma arvuti ja oskaja inimese juurde minna. Saad oma veale kiiremini jälile.
siimruz - mul ongi suures osas samad sümptomid. koha peal lonkab, sõidab samas normaalselt, samas benahais taga ja kulu ka suurem kui olla võiks. ca 250km 120...130 lastes mis peaks sellele mootorile magusaim vahemik olema 12l on vast palju...
Enne Silberi arvuti külge minemist tahaks ise ilmselged asjad ise ära teha. See Torque proge on üsna hea, lihtsalt alles 2 päeva näppinud teist, pole veel kõiki võimalusi läbi käia osanud.
V8 kokku puutunud viimased 15 aastat, seda küll mikide poole pealt, põhiliselt Northstarid mis juhtimise poolelt suht sarnased motod on...
Kontrolli O2 sensorid. Tundub sedamoodi...
juutuubi video
eks käin Silberis arvuti küljes, siis vaatab edasi.
Benafiltri vahetus ei muutnud midagi, nagu karta oli ka.

Edit: küsimus targematele - kas ´97 E420 vagunil on mingi kütusepump ka paagis? Mis ühest küljest teise kütust pumpab? Skeemi järgi mille nettusest leidsin on tal ainult üks välimine pumbajupstükk...
Küsimus siis ikkagi paagi kohta üleval.
Nimelt on selline lugu et kui kütust alla veerandi paagist, siis tekivadki misfire koodid - testisin täna ja eile.
Ilmselgelt on paagis mingi kala, kas siis miski toru katki või muud sarnast... Tõmbab õhku vahele ja hakkabki puristama.
Keegi omab sarnast kogemust või oskab soovitada millist viga otsida?
ok, ehk kellelegi abiks - eeltoodud vead parandas benapumba vahetus.
(13-11-2013, 08:24 PM)vanaisa Kirjutas: [ -> ]ok, ehk kellelegi abiks - eeltoodud vead parandas benapumba vahetus.

Hea kuulda, et korda said. Ning kiitus põhjust siin avaldamast.

Huvitav, et etteandekoguse vähenemine säärase efekti andis...Icon_rolleyes
Misfire tavaliselt tähendab detonatsiooni/sarnast olukorda,lahja seguga hakkavad sellised koodid tekkima,vähe bensiini v6i lisa6huleke,

niisama k6rvalinfoks.
nojah, pump oli Pierburg, originaal ja aastast ´97 nagu liikur isegi. Eks ta jah vana ja väsinud et hakkas veerand paagi juures streikima.
vahepeal keris ette sellise toreda kilometraazi:

[Pilt: DSC_0169.jpg]