Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: S124-le originaali 278 mm pikkuse aku asemele 353 mm aku? (673 HIGH-CAPACITY BATTERY)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas S124 278mm originaalpikkusega aku asemele saaks panna ilma igasuguse ümberehituseta 75mm pikema 353mm pikkusega aku (lisavarustuses vist 673 HIGH-CAPACITY BATTERY) või pole selleks ettenähtud ruumi?

Nimelt auto ostes Exide aku osutus surnuks ja sooviks Bosch S6001 70Ah 278mm asemel panna S6002 95Ah 353mm aku:

http://aa.bosch.de/aa-batterien/nordic/m...ure_S6.pdf
Ilma igasuguse ümberehitusega läheb vahele küll aga jääb akukasti äärte peale toetama ja ei saa alt fikseerida.Kõige kergem on akuraam küljest ära võtta, kinni paari-kolme poldiga,ei mäleta, ja nurkadesse sälgud lõigata ja siis otsaservad sirgeks lüüa. Kui ei taha enda oma rikkuda siis võid ju romulast teise raami tuua.
Selge, lihtsam siiski orig. mõõdus aku panna kuna pole aega mööda romulaid tuhlata.
(25-09-2013, 01:51 PM)nostromo Kirjutas: [ -> ]Selge, lihtsam siiski orig. mõõdus aku panna kuna pole aega mööda romulaid tuhlata.
Kui lisana oli kirjas high capacity battery, võta mõõdulint ja mõõda aku alus ära.
Istub ilusti peale ja jääb veel ruumi ülegi ilma, et lisavarustuse all oleks märge 673.

92' 300D ja peal istub http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad...uctID=6469
Kiidan seda akut taevani, sest preagu läheb kolmas-neljas (ei mäleta enam) aasta selle akuga ja pole kordagi hätta jätnud.
Endal see 673 lisavarustuse märge puudub ja praeguse akutallaga mahub max 278mm aku.

Eks siis tuleb kuskilt see 353mm akutald otsida ja ära vahetada kui ruumi on.

Kuid eks Eestisse jõudes uurin lähemalt aku juurest kapotialust-hetkel lihtsalt ei mäleta. Aga tänudThumbsup
Kui "akutald" on mõeldud 278mm pikkuse aku jaoks, siis võiksidki sellise pikkusega aku sinna pannaSmile Juhul, kui Bosch, siis näiteks S4008 või S5008. Muidugi kui raha rohkem käes, võid panna ka S6 seeria ehk AGM aku, aga praktilist vajadust selleks ilmselt ei ole. AGM aku on rohkem moodsamate autode jaoks mõeldud, kus palju elektritarbijaid.
Ma muidugi ei ole kursis, milline elektrit tarvitav lisavarustus sinu autol on ja kui suur on mootor.
Plaanisin jah Bosch S6 AGM aku panna kuna see sai ka eelmisele CL600-le pandud ja ei mingeid probleeme kuigi tegemist oli hobiautoga millega sõideti aastas max 2000km. Aastate peale jagatuna pole ka hinnavahe eriline. Autoks 1994 E300TD 108kW 4MATIC AUT millel prakt kõik elektrilisad-2x istmed, 4x aknad, luuk, 2x peeglid, konditsioneer, püsikas jne.

Keegi võiks vihjata kus Bosch akusid müüakse? Eelmise ostsin ca 4a tagasi Baktist Pärnu mnt kuid see firma nüüd vist ainult äriklientidele üle läinud.
Kui autol on palju elektrilisasid, siis võib tõesti AGM aku peale mõelda.
Muideks Boschi S6001 on tänaseks muutunud S6008-ks.
Bosch akusid müüb näiteks Mustamäe Fixus, aadress Mustamäe tee 18a.
Üle ka ei tasu pingutada, pole sellel autol elektrilisasi olemas niipalju kui mõtlete. Mersul on lahendatud aknad niimoodi, et kui nupu lahti lased, siis aknamootor enam ei tööta. Täpselt sama on katuseluugi ja istmetega. Generaator korras, siis peaks nagu probleemid lahendatud olema.
(28-09-2013, 08:48 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Üle ka ei tasu pingutada...

Just. AGM aku tuleks panna uuematele autodele kus laadimisega tegeleb vastav kontroller. AGM akut ei kannata laadida üle 14V. Kui aku on täis saanud, siis 13,2...13,7V. Vanematel autodel on see tihti kõrgem ja see mõjub AGM aku elueale halvasti.

Selge, jälle targem. Järelikult siis BOSCH 5008 Mustamäe Fixusest.
(28-09-2013, 11:49 PM)marek Kirjutas: [ -> ]
(28-09-2013, 08:48 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Üle ka ei tasu pingutada...

Just. AGM aku tuleks panna uuematele autodele kus laadimisega tegeleb vastav kontroller. AGM akut ei kannata laadida üle 14V. Kui aku on täis saanud, siis 13,2...13,7V. Vanematel autodel on see tihti kõrgem ja see mõjub AGM aku elueale halvasti.

Need on huvitavad väited. Kas sul on ka mõni näide praktilisest elust tuua? Kui suur on mõju aku elueale, kui generaator laeb teda näiteks 13,9 või 14,1 voldiga?
Ma paari aasta eest tegelesin selle teemaga, kas AGM akut võib panna tavalise asemel ja vastupidi.
Mercedes minu teada ei ole tänaseni läinud seda teed, et peale aku vahetust peab autole testriga selgeks tegema, et autole pandi peale näiteks 100Ah aku. BMW läks seda teed juba aastal 2001, kui tuli turule uus 7 seeria (E65). Kaks pealinnas tegelevat MB remontijat käitusid erinevalt (ma nimesid ei nimetaks). Üks pani AGM akude asemele tavalisi ja teine püüdis võimaluse korral tavaliste asemel AGM panna (kui kliendi rahakott lubas). Ma siis vestlesin Silberautost Sven Hinniga ja küsisin, milline on MB tehase seisukoht akude asenduse küsimuses E klassi (W210, W211) puhul. Vestlus oli pikem, aga lühivastus oli, et neid võib omavahel asendada ja midagi ei juhtu. Sellest ma järeldasingi, et nende autode puhul mingit erilist kontrolli aku laadimise üle ei toimu. Võimalik, et S klassi (W221 ja nüüd ka W222) puhul on mingi kontrollplokk olemas.
Teemaalgataja W124 puhul ei tohiks auto AGM akut ära rikkuda, arvan mina. Muidugi võiks mõni pädev inimene siin teemas sõna võtta ja mind valgustada, kui asjad teistmoodi on.Eusa_angel

Mustamäe Fixusest hinnapakkumine S6001 ehk S6008 AGM 157.-, ei leia et seda oleks palju aastate peale jagatuna. Ei usu ka et AGM W124-ga midagi hullu juhtuks kui C140 peal kestis ca 3 aastat kordagi laadimata ja seal ka vaevalt mingeid regulaatoreid oli.

Pean ainult Renovaaris laskma kontrollida kas mu senine RING laadija suudab AGM-iga toime tulla ega teda üle kärsatada vöi pean ka uue laadija ostma.