Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: AMG M156 (6,2 V8) kütus - 95 vs 98
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mõtlesin, et uurin ehk keegi teab, kas on mingit vajadust sellise autoga tankida 98't. Korgi luugi siseküljel on kirjas umbes täpselt "98 (min 93)". Olen siin mõlemat proovinud ja mitte mingit vahet ei ole, ei kulus ega minekus. Ainult hinnavahe...
(19-09-2013, 11:51 AM)Joel. Kirjutas: [ -> ]Mõtlesin, et uurin ehk keegi teab, kas on mingit vajadust sellise autoga tankida 98't. Korgi luugi siseküljel on kirjas umbes täpselt "98 (min 93)". Olen siin mõlemat proovinud ja mitte mingit vahet ei ole, ei kulus ega minekus. Ainult hinnavahe...

Kui võrrelda neid kahte oktaanarvu, ega siis ei saagi tagumikuga tuntavat vahet olla.
Esialgu selgituseks on erinevatel maadel erinev arvestus: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Madalma oktaaniarvuga bensiini kasutamine võib põhjustada detonatsiooni. Enda autole panen 98 ja ma isegi ei tea palju see hinnavahe on, kuid ma pakun, et see 100 liitri pealt 3-4 eurot ehk tuleb?
Kindlasti peaks sellisesse mootorisse tankima 98 kütust, sest surveaste on suurem, kui nö tavamootoril.

Amg'd omades vast kütuse hind primaarne pole.
AMG puhul ei tohiks tõesti 95 vs 98 vahel hinnatundlikkust esineda seega kasvõi kindluse mõttes juba 98.
Mida arvate W210 4,3 liitrise V8 kütuse kohta? See küll ei ole nii suur mootor kui eelmainitud, kuid kas peaks ka pigem 98 tankima? Eelmine omanik arvas, et 95 sobib küll ja siiamaani olen ise ka 95 tankinud.
Ütlen veelkord, oktaanarvu mõttes ei ole mingit vahet kas tankida ühte või teist. Ei saa mootor sellest vahest vähimatki aru. Liiatagi parem minek jms. on psühholoogiline. Samamoodi nagu õlivahetuse ja küünalde vahetusega tuleb mootorile tuntavalt jõudu juurde.
Pigem tekivad erinevused kütuse kvaltiteedi osas. Ehk siis tankides mõnest "suvalisest" tanklast võib saada oluliselt madalama oktaanarvuga (süttimisel tekkiv surve) bensiini.
(19-09-2013, 07:25 PM)kentq Kirjutas: [ -> ]Ütlen veelkord, oktaanarvu mõttes ei ole mingit vahet kas tankida ühte või teist. Ei saa mootor sellest vahest vähimatki aru. Liiatagi parem minek jms. on psühholoogiline. Samamoodi nagu õlivahetuse ja küünalde vahetusega tuleb mootorile tuntavalt jõudu juurde.
Pigem tekivad erinevused kütuse kvaltiteedi osas. Ehk siis tankides mõnest "suvalisest" tanklast võib saada oluliselt madalama oktaanarvuga (süttimisel tekkiv surve) bensiini.

Kui palju selliseid "suvalisi" tanklaid Eestisse järgi jäänud on? Ise tangin enamasti kodukoha lähedal asuvast Premium-7 automaattanklast, mis ettevõttena on mulle väga hea mulje jätnud. Kütusekvaliteedi uuringuid pole kahjuks näinud (pole ka ise uurinud).
Sinu seisukoht on siis, et kui ma tangin ainult Statoilist, ei ole vahet, kas 95 või 98 ning kui tangin ainult Premium-7st, siis ei ole vahet, kas 95 või 98?


(19-09-2013, 07:25 PM)kentq Kirjutas: [ -> ]Ütlen veelkord, oktaanarvu mõttes ei ole mingit vahet kas tankida ühte või teist. Ei saa mootor sellest vahest vähimatki aru. Liiatagi parem minek jms. on psühholoogiline. Samamoodi nagu õlivahetuse ja küünalde vahetusega tuleb mootorile tuntavalt jõudu juurde.
Pigem tekivad erinevused kütuse kvaltiteedi osas. Ehk siis tankides mõnest "suvalisest" tanklast võib saada oluliselt madalama oktaanarvuga (süttimisel tekkiv surve) bensiini.

Kindel, mis alustel seda põhjendad? Seega 95 ja 98 detonatsiooni kindlus on sama ja Statoil lihtsalt teenib lollikestelt raha?
Minu kogemused e430-nega on sellised. Sai tangitud vähemlevinud automaattankalst 95-te, kuna muud seal ei olnud. Esimeses tanklas lasin kiiresti 98 peale. Samas jah, Statoili 95 on piisavalt kvaliteetne ja pole tundnud otseset erinevust. Siiski eelistan 98-t. Keskmine kütusekulu 11,5- 13 liitrit sajale. 80/20 ja 60/40 mnt./linn.
Tagasi kütuse juurde. Ma ei mäleta mis selle luugi peal oli aga vist oli Premium unleaded, mis peaks olema siis oktaanarvuga 95. Kui võrrelda mootori surveastmeid, siis 2.8 ja 3.2 on vist päris samad ja need ju sõidavad 95-ga. Samas avades selle lingi: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=17400&page=1

Selgub, et tähtis on ka põlemiskambri kuju ja erinevus tekib ka selles, kuidas seda mootorit koormata! Ja sellega olen tundnud vahet küll, kui paagis oli 95. Võibolla ka lihtsalt oli endal mõtetes see kinni aga jah...

Inglise keelsest foorumist kunagi lugesin välja, et w210-e430 võrdub bensiiniga 98.
Seega, eks igaüks teeb omad järeldused ja sõidab vastavalt sellega millega julgeb.
(19-09-2013, 08:33 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]...Tagasi kütuse juurde. Ma ei mäleta mis selle luugi peal oli aga vist oli Premium unleaded, mis peaks olema siis oktaanarvuga 95...

Seal on jah kirjas premium unleaded ja vist oli ka, et minimum 95.
Sõbrad ,kütus tuleb kõik ühest terminalist nimega Maardu ja iga edasimüüja keemik käib oma anumatega ja lisab lisandeid.See selle jutu peale ,et statoil müüb kvaliteetset küte ja mäletamist mööda on kõige rohkem probleeme kütuse kvaliteedi kontrollimisel just olnud statoilis ! pigem alexela või lukoil kui statoli,paras söökla mitte tankla !
läks OT.ära sry
Leidsin sellise lehe: https://kytustest.keskkonnainfo.ee/?page...0919234409

Kütuse kontrollseirete register. Statoilil on alates 2010 aastast olnud 3 negatiivset kvaliteedi kontrolli tulemust, nendest 2 Ida-Virumaal ja 1 Valgamaal.
Sealt saab igaüks ise uurida, mis tema kodujaamast avastatud on teatud perioodil.
Tänud mõtete eest. Küsimus ilmselgelt ei ole hinnas, see paar euri paagi pealt ei muuda mitte midagi. Iva selles, et ma olen erinevate Audi ja BMW V8tega aastaid liigelnud ja Audi S6 näiteks oli 95ga selgelt ökonoomsem + mootor käis sujuvamalt, sealjuures BMW 7sel ei olnud absoluutselt mingit vahet. Ökonoomsus siinkohal ei ole ilmselgelt klassikalises mõistes raha kokkuhoid vaid pigem lihtsalt emotsionaalne aspekt, et 1ga algav kulunumber on silmale viisakam vaadata kui 2ga algav.Smile Ma olen üsna kindel, et ML63 juhtelektroonika on ka piisavalt arukas, et detonatsiooni vältida ning kütus korralikult ära põletada. Kõhutunne ütleb ka, et 98 on õige (kelle jaoks seda kütet siis üldse toodetakse kui mitte high power V8 jaoks), aga mõistusega võttes ei ole seal ilmselt mingit vahet. Eniveis, tangin 98 edasi. Nestes.
Ma loodan, et sul turbomootorit olema ei saa. Või siis just saadki vahest aru, kalli hinnaga.

Ehk kui surveaste on suurem kui 10, siis võiks kindlasti 98 tankida.


(19-09-2013, 07:25 PM)kentq Kirjutas: [ -> ]Ütlen veelkord, oktaanarvu mõttes ei ole mingit vahet kas tankida ühte või teist. Ei saa mootor sellest vahest vähimatki aru. Liiatagi parem minek jms. on psühholoogiline. Samamoodi nagu õlivahetuse ja küünalde vahetusega tuleb mootorile tuntavalt jõudu juurde.
Pigem tekivad erinevused kütuse kvaltiteedi osas. Ehk siis tankides mõnest "suvalisest" tanklast võib saada oluliselt madalama oktaanarvuga (süttimisel tekkiv surve) bensiini.