Küsimus siis, kui laiasid 15" 16" 17" 18" 19"rehve on keegi alla pannud W124- le.
1. Kui laiasid rehve kannatab 15" 16" plekkvelgedele üldse peale panna? Plekkvelje laius äärest äärde on 190 mm?
2. Mis mõõduga kõige laiemad ja kõrgemad rehvid on kellegil W124 all olnud? Pean silmas esimest silda?
Aitähh.
Võta auto24 leht lahti, rehvid+veljed, vali tollid, linnuke tee kasti "plekkveljed" ja siis näed. Saad natuke vaadata kuidas jäävad erineva kõrgusega ja laiusega rehvid. Suveks 16 tolli ja 205/55 peaks kärama küll.
see oleks liiga lihtne, mul ei tule tänavasõiduk, vaid põllu peal liiklemise vahend, vaja on et rattad oleks võimalikult laiad et sisse ei vajuks, samas võimalikult kõrge, et künka taha kinni ei jääks. sellepärast küsingi kui laiasid ja kõrgeid rehve on keegi kasutanud, et koopasse ei hakkaks käima.
Aitäh.
no kuna mootor on ees, siis raskus langeb esiosa peale. üritangi siin leida kuldset keskteed.
Sellises olukorras võiks just esiosa kergem olla!
mida sa silmas pead, kas ma peaks siis taha raskust juurde panema?
Läbivuseks on hea kitsamad rehvid, pidamiseks laiemad. Samal põhjusel kasutatakse ka talvel kitsamaid rehve.
Näiteks pehmel maastikul sõites vajub esisild sisse. Juhul kui ees on laiad rehvid, siis on tagasillaveoga palju raskem esirattaid sellest mudast läbi suruda.
Lisaks võiks siis olla väiksem velg ja kõrgem rehv. Põllul sõitmiseks oleks muidugi hea korralik mudarehv, kuid siis peaksid vist juba autot tõstma hakkama.
Siit leiad ka sobivad rehvid ja mõõdud: Tabeli allosas on pehmetesse oludesse ja mõõdud ka sellised, mis ilma probleemideta alla peaks minema.
http://lauren.kosei.ee/kumhoRT-gravel.html
(29-07-2013, 11:22 AM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Läbivuseks on hea kitsamad rehvid, pidamiseks laiemad. Samal põhjusel kasutatakse ka talvel kitsamaid rehve.
Näiteks pehmel maastikul sõites vajub esisild sisse. Juhul kui ees on laiad rehvid, siis on tagasillaveoga palju raskem esirattaid sellest mudast läbi suruda.
Lisaks võiks siis olla väiksem velg ja kõrgem rehv. Põllul sõitmiseks oleks muidugi hea korralik mudarehv, kuid siis peaksid vist juba autot tõstma hakkama.
...
Peab paika vaid õhukese pehme kihi ja kandva aluspõhja korral.
Kitsas rehv on kasulik siis, kui pehmest läbi vajudes saab muster korraliku pidamise kõvalt aluspõhjalt enne, kui auto põhi jääb kandma pinnale. Mis antud teemapüstituse kontekstis (heinamaad) on kaunikesti väike lootus.
Kui pehmet on enam, kui auto kliirens võimaldab, on oluline pinnal püsida. Ehk võimalikult suure kontaktpinnaga rehv. Mis on omakorda väimalikult suure diameetriga ning lai ja mille rõhk on madal. See viimane ongi sõiduautorehvidel probleemiks - õhukesed küljed ja väike kandevõime ei luba rehvirõhku vajaliku piirini vähendada...
Ka talvel on kitsas rehv abiks ainult seni, kuni lund on vähe. Kõrgem erisurve parandab pidamist. Sügavas lumes üritatakse pigem pinnal püsida (rataste arvu kordistamine, pool- või täisroomikutele ümberehitus).
Mina panin oma S124-le (E300TD 4MATIC 1994)
ette 7.5" ET37
taha 8,5" ET30 veljed koos
225 / 50 / 17 rehvidega ja ega eriti laiemaid ei kannata panna.
Kuna rehvid kulunud siis plaanisn osta siiski 215/55/17 rehvid kuna praegused veidi ehk liiga koopast väljas.