Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: OM 602 mootoril surve kadunud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sattus saatuse läbi minu kätte OM602 2.5D mootor.
Mootor sai auto pealt maha tõstetud ja nüüd käru peal käima pandud, kuid juba enne oli tal väike viga küljes.
Nimelt alustan algusest...

Sai ostetud matsus auto, millele oli viimastesse kahte silnidrisse valgunud õli. Pihustid seal enam ei löönud korralikult ja põlemiskamber oli ka õli täis. See mure sai lahendatud, teiste otste ja mõningase proovimise teel. Kuna aga mootor ikkagi kahest viimasest pütis midagi ei luba, siis survete mõõtmine näitas, et silindrites puudub surve, eelviimases 14Bari ja viimases silindris 16Bari... Olemas on tõendus, et mootor töötas enne korralikult, just enne nina püsti maandumist.
Kahtlus on kahel asjal. Kas on tekitatud hüdrolukk hetkeks ja see on rõngad ning muu mudru puruks keeranud (õlirõhk on alles) või on see õli lihtsalt käivitamiste käigus (mida tegid eelmised omanikud) kolvirõngaste vahele kinni põlenud. Karteris oli õli peaaegu alla miinimumnormi.
Hetkel olen proovinud silindreid leotada, valanud silindrite peale aviobensiini ja mootorit õrnalt ringi ajanud, lootuses et midagi lahti põrub, ehk küsimus, mida võiks veel proovida, kuidas kolvirõngaid oleks võimalik lahti päästa... Mingeid ebamääraseid tikse, kolinaid ja raginaid mootoril juures ei ole, kui töötab kolme/nelja silindriga, siis on kõik okei, hirmus suitsupilv küll taga, aga ta töötab...

Olen kuulnud midagi 2000rpm juures mootorisse vee doseerimisest... Kui palju see võiks aidata? Aga äkki lasta töötavasse silindrisse mingit lahjematsorti õli, nt WD-40?

Lihtsal põhjusel ei taha ka avariilise auto mootorit lahti kiskuda, kuna tean et asi töötas enne täiesti ilusti, ilma vigadeta, seepärast ei usu ka et midagi trastilist muud juhtus kui kolvirõngad lihtsalt kinni on... Klapid kõik kenasti liiguvad, seal surveprobleeme ei ole.

Ehk oskab keegi head näpunäidet jagada kuidas rõngas kolvi küljest uuesti lahti ehmatada?
Rõngaste leotuseks on atsetoon, ~aasta tagasi oli siin foorumis kellelgi peale avariid vist sarnane probleem, temal oli keti üle visanud.
(17-06-2013, 08:36 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]Rõngaste leotuseks on atsetoon, ~aasta tagasi oli siin foorumis kellelgi peale avariid vist sarnane probleem, temal oli keti üle visanud.
Huvitav, sel juhul tuleb ka nuka märgid üle kontrollida... Huvitaval kombel on ka esimeses silindris 20bari, teises 19bari ja kolmandas hoopistükis 22bari...
Diislil ei ole see vist väga tervislik kui ketil üks/paar hammast mööda, klappidel ju ruumi ei ole...
Mul on sisselaske kolle maha võetud, eks ma sealt uurin klappide seisu, keeran survesse ja valan midagi peale. Kui ära kaob siis on probleem teada.
Igasugused kindlad teadmised kasutatud asja kohta ei maksa midagi.

Kui mootor on maas, võta põhi alt ja kae sisse. Kõver keps (hüdrolukk) või pragunenud kolb peaks sealtkaudu kätte paistma.

Atsetooniga võid proovida, kuid reeglina ei põle ülemäärane õli nii vägevalt kinni, et survet üldse ei ole. Ma pigem kahtlustaks 16 bar puhul kas kõverat kepsu või mõranenud kolbi. Mõlemal juhul tuleb lahata.

Kõvera kepsu saad kätte ka silindir möödavoolu mõõtes - tihe, kuid ülemäära suur silindripealne ruum hoiab hästi survet. Hõre laseb kohinal läbi.

Kas 10 ml mootoriõli kolvi peale vahetult enne mõõtmist muudab survet oluliselt paremaks?
Igasugu vedelikega tasub ääretult ettevaatlik olla, kolb tuleb sisuliselt vastu plokikaant (ehk 1-2mm jääb vahet) seega kui veel pole, siis varsti võid tõesti kepsu kõveraks lasta- vedelikku ju sisuliselt kokku ei suru.
Altpoolt ma veel ei läheneks, kui on pihustipesa eemaldamiseks võtmed, siis saad sealt kaudu kontrollida kas keps juba on kõver ja sellest tulenevalt surved madalad.
(17-06-2013, 09:46 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]...
kui on pihustipesa eemaldamiseks võtmed, siis saad sealt kaudu kontrollida kas keps juba on kõver ja sellest tulenevalt surved madalad.

Siin on see kena kui: erivõtit ja loksutit on vaja...

Põhi tuleb alt tavavõtmetega, kui mootoril saab kõhu päikese poole keerata.
Erivõtmed ei ole ka teab mis probleem, saab needki teha.

Mootori saab ka külili keerata, pole probleemi, karter alt ära kiskuda ja uurida et mis seal toimub...
Esialgu lihtsalt tahaks kuidagi nii asja diagnoosida, et milles viga on, kui ei peaks mootori küljest midagi eemaldama...

Eelmiste omanike poolt peale matsu:
https://www.youtube.com/watch?v=opWLM4mVxro

Eriti palju küll aru ei saa, aga suitsu ei paista järel olevat, kuna summutaja oli sisuliselt kõhu alt pooleks, ning mootor käib tühikäigul esialgu rappumata (minul kargab kui konn)

Kepsu asja ka ei välista, aga nii palju väideti, et kui auto oli maa peale aidatud uuesti nina püstisest asendist, siis pill seisis enne käivitamist tubli nädala. Selle aja sees vajub õli tagasi karterisse, vähemalt kolvi pealt ja starter keeras mootorit ise ringi, kuigi käima sai auto tõmmatud nende jutu läbi peale paari aku tühjaks käiamist kuna kütusetrass oli tühi.

Esialgu tõesti ei tahaks kaant maha võtta ja karterit alt ära kiskuda kui ei ole niidirullist otsa kätte saanud.

Kisun klapikambri kaane maha uuesti, vaatan keti üle... Kui seal kõik korras, siis panen masina käima paku peal uuesti, lasen töösoojaks (kere peal veel hoidis ilusti temperatuuri 80+C) ja pihustan vett silindritesse. Kui see ka ei aita, siis karter maha... Võin ka teistkordse survemõõtmise teha õli silindrisse valades, kui on rõhk suurem kui enne, millele see peaks viitama?
(17-06-2013, 10:29 AM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]...
kui on rõhk suurem kui enne, millele see peaks viitama?

Lekkele kolvirõngaste vahelt. Õli tihendab väikese pilu ära. Ehk vahe 16 vs 19. Aga ikkagi on see mootor remonditoorik - surve peaks ikka 25 paremal poolele olema.Eusa_snooty

See käis juba enne nelja silindriga. Vaata, kuidas tühikäigule tagasi tulles hüppama hakkab ... Eriti hea tase on see, et pooletoobine 5-pauk kütet ei võtvatki... Muhhahhhaaa...Eusa_doh

Kas pihustite vahetamine "heade" ja "halbade silindrite vahel muudab midagi?
Sõber lasi 10ml-se süstlaga töötavasse mootorisse vett ja sel viisil kaks kepsu kõveraks, kasuta vaid vee pihusteid. Üldiselt silinder, milles tuld pole (käib tühjalt ringi) pole ka vees abi.
Tervist

Jah jaanus poiss ma vist juba aiman mis plaanid sul selle mootoriga on. Kuid kui mina seda videot vaatasin võhik mootorite alal nagu ma olen, siis....... Minu arust on see ikka kohvi mis kohvi. Meenutab kuidagi kauged toyota DYNA aegasid. Millegi pärast mulle tundub et seal videos ta ka töötab kuidagi vähem kui 5 silindriga kui siis ainult tuuri peal. Ja teine asi et videos võib mootor olla töösoe. Külmalt ongi nii et käib kolmega ja sutseb hiljem hakkavad mingil määral ka need teised kaks podisema. Aga arvestades su plaane on loomulik et pead ju selle nagunii laiali võtma või ikkagi korralikuma tooriku otsima. Muidu lendab see peale esimest katsetust sul juppideks.

Tervitades Siim
(17-06-2013, 10:29 AM)canyondrift Kirjutas: [ -> ]aga nii palju väideti, et kui auto oli maa peale aidatud uuesti nina püstisest asendist, siis pill seisis enne käivitamist tubli nädala. Selle aja sees vajub õli tagasi karterisse, vähemalt kolvi pealt ja starter keeras mootorit ise ringi, kuigi käima sai auto tõmmatud nende jutu läbi peale paari aku tühjaks käiamist kuna kütusetrass oli tühi.

Ma kahtleks selles väites.
Pigem oli nii, et kolvipealsed olid õli täis ja prooviti kohe käivitada.
Ja starteriga lööb kepsu lühemaks küll, diislil ju kõva starter ning õli teatavasti kokku suruda ei saa...Smile

Ehk siis aeg hakata kahte kolbi ja kepsu otsima.

No asume siis lõpuks kirurgia kallale. Kepsus ja kolvis ma pakun siiski et viga ei ole, gaasi andes võtab ka viimased pütid järele ja suits kaob ära pöörete juures. Kolvist läheb rõhku isegi nii asiselt mööda, et õlirõhk ei ole enam mingitsorti sama, pressib seda õli igalt poolt kust ka saab, karteri tuulutus tuulutab ka päris võikalt tegelikult.
Võib olla küll et auto seisis nädala, pidi teine olema käinud tasulises parklas Eusa_clap

Igatahes täna panin veel viimast korda asja tööle, käivitus, tühikäigul kogeleb, pöördel tõmbab ka vistist viimased järgi. Ei aita ka pihustite vahetamine, ka see nali ära proovitud, kui silindris ikka survet ei ole, siis ei ole. Põlemiskambreid tuleks ka peale keerata, kuna sealt oli näha töötamise ajal õrna mullitamist kui proovisin veega mootorit turgutada pöörete juures. Ei aidanud ka see, ainult pesi võibolla viimaste silindrite klapid puhtaks. Hirmus valge suitsupilve kadudes lasin pöörde uuesti maha, aga nagu kuulda oli siis kasu sellest hetkel midagi polnud...

Ega pole tõesti midagi, kui juba asi nii peetis on, siis päästa ei anna eriti, läheb kaane maha võtmiseks... Crybaby

Ka ise seda videot vaadates oli tunne et midagi nagu köhib, aga noh, mis sa kalkulaatoriga filmitud asja kvaliteedist ikka loodad kuulda kui ainult "See ei võtagi kütet!"

Jah, Siim, plaan on õilis, saaks vaid midagi töötavat.

Ootan OM602 või OM605 mootori pakkumisi... Icon_rolleyes

Igatahes lahkamisel selgus, et see mootoriblokk on utiil.
Esialgu oli kõik ilus, aga kui murelapse, neljanda kolvi välja sain, siis oli selge... Kolb on kuuma saanud kõvasti, ülemise õlirõnga kinni põletanud ja isegi nii palju kuuma saanud et kolvi ära sulatanud servadest ja sellega keeranud nässu nii kolvi kui ka silindri. Sees on tugevad kraavid ja puurimisele ma küll seda saata ei viitsi. Selle mootoriga on siis hetkel lugu lõppenud.
Kõik kolvid lõin ka päris kergelt välja, niiet mootor on ka üpris kulunud.. Niiet otsin OM602 mootoriblokki koos kolbidega/mootorit või siis OM605 mootorit