Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Kiirusandur ja abs andur.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Head foorumlased,

Vajaksin veidi infot vanemate (alla 2000) mersude elektrooniliste spidomeetrite ja abs sensorite tööpõhimõtte kohta.

Mul on vaja saada spidomeeter tööle ja mõtlesin et saan võtta abs signaali ja teha see spidomeetrile söödavaks. Loomulikult teen põhjaliku Google-fu, aga igasugune informatsioon abs-i ja elektrooniliste kiirusmõõdikute kohta, eriti kui see tuleb omadest kogemustest on äärmiselt teretulnud.
Arvatavasti on googles vähe infot sellekohta, vaja oleks sul absi signaalide impulss teha söödavaks spidokale. Sellise tüki võiks valmis treida keegi kes tegi näiteks taksodele kordisteid.
10a. tagasi kasutati neid massiliselt, kuidas on praegu seis ei tea.
(25-04-2013, 02:15 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Arvatavasti on googles vähe infot sellekohta, vaja oleks sul absi signaalide impulss teha söödavaks spidokale. Sellise tüki võiks valmis treida keegi kes tegi näiteks taksodele kordisteid.
10a. tagasi kasutati neid massiliselt, kuidas on praegu seis ei tea.

No vene varuosasaidi ja varuosakoodi järgi tegin kindlaks et kiirussensor saadab edasi pulsse mitte voldimuutust.

Kas abs sensor saadab ajusse pulsse või voldimuutust?

Kui abs saadab edasi pulsse, siis on palju lihtsam - tuleks teha karbike mis konverdiks sagedused ümber.

impulsid jah, vähemalt W210 omast küll tulid.
w140 peaks ka tulema impulss.
Hea teada, vaevalt et 1998 aastal toodetud sprinteri'gi puhul oleks insenere ajuhalvatus tabanud ja nad oleks sellele teistsuguse süsteemi pannud.

Mul elektroonikust hea tuttav juba asus uurima-väljamõtlema. Ta rääkis midagi 555 taimerist.
Lähtu anduri mõõtmisest esialgu. Kui anduri sisetakistus on ca 1000 oomi lähedale, siis tegemist induktiiv anduriga. Sealt saad ainult siinus signaali.
Kui anduri sisetakistus on sinna mega oomide kanti, siis tegemist elektroonikat sisaldava kiirusanduriga mis väljastab impulsssignaali. Uuemad saavad ka pöörlemise suunast aru. !!!!NBUnibrowaga katkine induktiivandur on samuti megaoomide piirkonnas.

Üldiselt on see impulssandur alates 2000 ülesse poole masinatel.
Sprinter aga omas 100% induktiivi, kuni mudeli uenduseni 2006.
Tähendab... kas siis kiirusandur ja abs andur on mõlemad induktiivandurid, mis saadavad siinus-signaali?
Ok mis masina vin on. Sprinter sai kiiruse ABS-i käest, aga vanematel on vist tõesti eraldi andur .
(26-04-2013, 03:46 PM)wdb240 Kirjutas: [ -> ]Ok mis masina vin on. Sprinter sai kiiruse ABS-i käest, aga vanematel on vist tõesti eraldi andur .

Masina vin-i pole vist vaja kuna tal on täiesti 100% kindlalt eletrooniline kiiruseandur.

Kuna mu uuel kastil (722.501) pole seda kuhugi torgata, kuna sellel on vaid mehhaanilise spidoka koht, siis polegi mul praegu spidomeetrit.


Okei, wdb240, kuna sa tundud rääkivat kogemustest, siis soovingi teada, kas vanema sprinteri abs ja kiirus saadavad mõlemad siinussignaali, kuna tuttav saatis meili ja ütles et seljuhul jääb 555 taimeri variant ära.

Kui mõlemad on siinussignaaliga, siis peaks saama sagedused convertida. Kui üks on siinus ja teine mitte, siis läheb keerulisemaks.
Võin väga puusse panna aga on olemas üleminekud kus ühes otsas spido trossi auku minev ots ja teises otsas elektrooniline väljund. Mul üks peaks kusagil vedelema.
(26-04-2013, 10:53 PM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Võin väga puusse panna aga on olemas üleminekud kus ühes otsas spido trossi auku minev ots ja teises otsas elektrooniline väljund. Mul üks peaks kusagil vedelema.

Sul on hetkel minu täielik tähelepanu... kujutle et ma olen üks suur silm ja sõrm mis klõpsib refreshi et teada kas sul see ikka vedeleb kuskil ja kui ei vedele, kust sa ta sinna varem vedelema said...Ninja

Kui leiad siis tee kindlasti pilt.

Välja näeb selline, kaks juhet, 9 cm pikk, 5cm läbimõõt.
[Pilt: 39786-IMAG0411.jpg]
[Pilt: 45974-IMAG0412.jpg]
Nii, tead sa öelda kas see sobiks ntx vanematele 722.x kastidele? Mis autolt see pärit on?
Mäletamist mööda maha võetud Fiat Cromalt. MB-le sobivusest pole aimugi. Kui soovi on vii minema, katseta ja areta.
Mnjah... ausaltöeldes on mul hetkel treialitest sita-auguni, seega pean kahjuks sinu huvitava variandi kõrvale jätma.
Krt, ma olen asjale koguaeg valesti lähenenud... Mul on terve korralik induktiivne kiirusandur mis loeb nukke käigukasti sees.
Milleks kõike seda elektroonilist jama, kui ma saaksin panna mingi kronsa selle anduri jaoks käigukasti väljundflantsi juurde ja flantsile tõmmata ümber flantsi voolikupinguti külge pandud "nukid".

Nüüd küsimus foorumi tarkadele: kas "nukkide" materjaliks kõlbab tavaline teras või peaks see olema magnet?
(28-04-2013, 03:32 PM)Thompson Kirjutas: [ -> ]Krt, ma olen asjale koguaeg valesti lähenenud... Mul on terve korralik induktiivne kiirusandur mis loeb nukke käigukasti sees.
Milleks kõike seda elektroonilist jama, kui ma saaksin panna mingi kronsa selle anduri jaoks käigukasti väljundflantsi juurde ja flantsile tõmmata ümber flantsi voolikupinguti külge pandud "nukid".

Nüüd küsimus foorumi tarkadele: kas "nukkide" materjaliks kõlbab tavaline teras või peaks see olema magnet?

Aga on olemas ka selline asi http://www.autoextra.ee/web/cruisecontrol.phtml Kiirusandur AA142, kunagi ühele autole sai pandud püsikas ja ei olnud mujalt kiirussignaali võtta, sai samuti kardaani külge kinnitatud.

Neil on ka kiirusmoodul olemas, mis saab kiiruse CAN-ist
Heh... lahendasin probleemi just 5 min tagasi. Libistasin end auto alla ja avastasin et saan pika katusekruviga anduri kinnitada kasti korpuse tagaossa. Seal oli isegi selline süvis kuhu ta suruda, niiet kruvi sai lasta väljaulatuva metalli külge. Lugemiseks kasutab andur väljundflantsi harusid. Üllataval kombel see toimis ja isegi kiirus oli esialgsel pööretearvestamisel täpne. Pean veel GPSiga kontrollima. Ju siis oli vanal kastil samuti neli nukki mõõtmiseks.

Igaljuhul mul on nüüd töötav spidokas... heh.