Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W211 udukad toimima kui DRL
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kas on kellegil silma jäänud, on mingi DIY juhend, et saaks w211 udukad tööle päevasõidutuledena?
Ei viitsi kruttida ise.
Rooli pealt saad ju lähituled panna automaatselt põlema. Milleks aretada?
Sest udukad on nüüd LED´d ja xenoni eluiga on teoorias lühem. Lisaks on väga stiilne kui pre-facelifti udukas põleb. Facelifti oma on muidugi inetu kui öö oma kroomliistudega Big Grin
Kaldun natuke teemast kõrvale aga kuidas sa need LED-id põlema said? Mul jäid vilkuma ja ei tea milline takisti sinna vahele ka istuks. Või on veel mingi lahendus?

Ette tänades
(02-04-2013, 06:57 PM)ICE_1 Kirjutas: [ -> ]Sest udukad on nüüd LED´d ja xenoni eluiga on teoorias lühem. Lisaks on väga stiilne kui pre-facelifti udukas põleb. Facelifti oma on muidugi inetu kui öö oma kroomliistudega Big Grin
Kui xenon olemas siis ei raatsita kasutada,vanadele autodele poogitakse xenonid peale just, et saaks kasutada. Inimene pole kunagi rahul Rolleyes
(02-04-2013, 08:34 PM)mb500 Kirjutas: [ -> ]Kaldun natuke teemast kõrvale aga kuidas sa need LED-id põlema said? Mul jäid vilkuma ja ei tea milline takisti sinna vahele ka istuks. Või on veel mingi lahendus?

Ette tänades

Sest ma tellisin kohe õiged asjad, kus vastavad takistid küljes. Maksid 55.- paar (võtsin hinna ja pildi järgi parimad, sest need igasugu aftermarket LED lahendused kõlbavad ainult prügikasti).

Rein: aga nii ongi ju Smile Ja asi pole tegelikult vist raatsimises (korralik xenon-pirn ei maksa suurt midagi enam) vaid pigem vist vahelduses. Mulle meeldib katsetada-proovida.
Kas seadusega vastuolu ei teki? Asula siseset udukas ju keelatud. Või olen millestki valesti aru saanud... Et punnid saja valmis ja pärast saad pidevalt vitsa miilitsaonu käest, ka ülevaatusel.
(03-04-2013, 04:32 PM)virgo Kirjutas: [ -> ]Kas seadusega vastuolu ei teki? Asula siseset udukas ju keelatud. Või olen millestki valesti aru saanud... Et punnid saja valmis ja pärast saad pidevalt vitsa miilitsaonu käest, ka ülevaatusel.

Ei teki. Uue seaduse järgi võivad põleda, aga asula sees koos lähidega ei tohi, vist oli nii. Smile

Tulede lüliti tagant sai vist udukate ja gabariitide otsad kätte. Aga siis pead panema nii, et lülitit keerates kustuvad, muidu hakkavad kottima.
(03-04-2013, 04:32 PM)virgo Kirjutas: [ -> ]Kas seadusega vastuolu ei teki? Asula siseset udukas ju keelatud. Või olen millestki valesti aru saanud... Et punnid saja valmis ja pärast saad pidevalt vitsa miilitsaonu käest, ka ülevaatusel.

Oeh, see on ju seaduses kirjas.Eusa_naughty

Udutuled tohivad põleda vaid lähitulede asemel. Koos lähituledega mitte.

On üsna küsitav kasutada päevatuledena madalal paikevaid udutulesid - piisab väikesest künkast (või kõrgemast äärekivist) ja neid tulesid ei paista. Paremal juhul saad visuaalse märkuse kaugtuledega, halvemal juhul mõistetakse küll kohtus õigeks, kuid ikkagi jääb laipadega lõppenud õnnetusest sitt maik suhu...

Amüsantse nüansina on pööretel süttiv udutuli (mis siis põleb koos lähitulega) illegaalne... 211 sedasi ju toimetabIcon_rolleyes
Kasutan ka udukaid päevasõidutuledena, puhtalt laiskusest.
Paljudel 2000+ autodel on sõidutules pirni vahetamine äärmiselt tülikas kuid udukas lihtne.
Tagumist udutuld ei tohi asulasiseselt kasutada.
(03-04-2013, 09:31 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]On üsna küsitav kasutada päevatuledena madalal paikevaid udutulesid - piisab väikesest künkast (või kõrgemast äärekivist) ja neid tulesid ei paista. Paremal juhul saad visuaalse märkuse kaugtuledega, halvemal juhul mõistetakse küll kohtus õigeks, kuid ikkagi jääb laipadega lõppenud õnnetusest sitt maik suhu...

Ma saan hämaramast/pimedamast ajast veel aru, aga no kurgid, kui ikka päeval ei suuda vastutulevat liikurit näha, siis tasuks küll silmaarsti poole pöörduda.

On ju liikureid, mille DRL ongi all udukate juures/asemel juba tehasest.

Samuti on ju kohti, kus päeval sõites pole tuled üldse kohustuslikud, saadakse sealgi ilma hakkama, künkad ja äärekivid ikka samamoodi nagu meilgi.
(04-04-2013, 10:54 AM)Eero_S Kirjutas: [ -> ]Ma saan hämaramast/pimedamast ajast veel aru, aga no kurgid, kui ikka päeval ei suuda vastutulevat liikurit näha, siis tasuks küll silmaarsti poole pöörduda.

On ju liikureid, mille DRL ongi all udukate juures/asemel juba tehasest.

Samuti on ju kohti, kus päeval sõites pole tuled üldse kohustuslikud, saadakse sealgi ilma hakkama, künkad ja äärekivid ikka samamoodi nagu meilgi.

Nu, enamasti on sealmaal ka valgust rohkem ja auto vaid liikumise vahend. Meil on paar helget päeva jaanipäeva ümber ja keskmisele eestlasele on auto ju midagi erilist...Eusa_wall

Tehasest efektiivsuse asemel turunduslikul põhjusel maadligi riputatud päevasõidutuled ei täida oma ülesannet. Eriti meie "teedel". Küll jääb madalal auto maakera nurga taha kinni, küll lihtsalt liivatera taha peitu. Aga välja näeb edevEusa_clap

Loomulikult on vastutus juhil - autosuurust laiku peaks siiski nägema... Aga alati ei näe, eriti poppi halli merrrsut.Crybaby

Ei tasu mu porisemist tähele panna - ma olengi säärane.Eusa_snooty

Saan väga hästi aru neist, kes pruugivad odava pirniga udutuld kalli (või tülikalt vahetatava) lähitule asemel. Kokkuhoid on ostujõud.Eusa_whistle Veel suurem kokkuhoid on hõõgpirni asendamine LEDiga. Viimaseidki üsna erinevaid saada - vali meelepärane ja paigalda.

Veel odavam on tulelüliti udutuleasendi kasutamine - ei maksa midagi.Unibrow
Künkajutt on jama, kui on ees selline küngas kus pole näha vastutulevat autot udukate madalal paiknemise pärast, siis on nähtavus nagunii nii piiratud või jällegi auto alles niikaugel, et pole vahet kas tal üldse midagi põlevad.
(04-04-2013, 02:25 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Loomulikult on vastutus juhil - autosuurust laiku peaks siiski nägema... Aga alati ei näe, eriti poppi halli merrrsut.Crybaby
http://www.youtube.com/watch?v=W9sQ52rjaso

Mul videos ei ole popp hall Mercedes-Benz.

On suur sinine Scania kollase haagisega, normaal kõrgusel põlevate tuledega ja kurat näe ikka keerab ette. Valgust ja kõike muud oli ka.
(04-04-2013, 02:25 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Tehasest efektiivsuse asemel turunduslikul põhjusel maadligi riputatud päevasõidutuled ei täida oma ülesannet. Eriti meie "teedel". Küll jääb madalal auto maakera nurga taha kinni, küll lihtsalt liivatera taha peitu. Aga välja näeb edevEusa_clap

No täidavad ikka küll. LED päevatuledega auto on oluliselt paremini nähtav (sirab otse silma) kui lähituledega (valgusvihk ära lõigatud) ja hämaras lausa pimestab, selleks peavadki päevatuled hämaras välja lülituma või tumedamaks minema nagu uuematel MB'del.

***

Tsitaat:Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]
2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
3) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;

Tsitaat:(2) Valge ajal võib lähitulede asemel kasutada päevatulesid. Päevatuled võivad põleda ilma ääre- ja numbrituledeta.

Tsitaat:§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.

Tsitaat:§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
(3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.
(04-04-2013, 08:55 PM)marek Kirjutas: [ -> ]
(04-04-2013, 02:25 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Tehasest efektiivsuse asemel turunduslikul põhjusel maadligi riputatud päevasõidutuled ei täida oma ülesannet. Eriti meie "teedel". Küll jääb madalal auto maakera nurga taha kinni, küll lihtsalt liivatera taha peitu. Aga välja näeb edevEusa_clap

No täidavad ikka küll. LED päevatuledega auto on oluliselt paremini nähtav (sirab otse silma) kui lähituledega (valgusvihk ära lõigatud) ja hämaras lausa pimestab, selleks peavadki päevatuled hämaras välja lülituma või tumedamaks minema nagu uuematel MB'del.

Mina ironiseerin nende stange allservas paiknevate tulede üle. Kapoti jahutusribides või põhitulede servas on teine asi.Thumbsup
(03-04-2013, 09:31 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(03-04-2013, 04:32 PM)virgo Kirjutas: [ -> ]Kas seadusega vastuolu ei teki? Asula siseset udukas ju keelatud. Või olen millestki valesti aru saanud... Et punnid saja valmis ja pärast saad pidevalt vitsa miilitsaonu käest, ka ülevaatusel.

Oeh, see on ju seaduses kirjas.Eusa_naughty

Udutuled tohivad põleda vaid lähitulede asemel. Koos lähituledega mitte.

On üsna küsitav kasutada päevatuledena madalal paikevaid udutulesid - piisab väikesest künkast (või kõrgemast äärekivist) ja neid tulesid ei paista. Paremal juhul saad visuaalse märkuse kaugtuledega, halvemal juhul mõistetakse küll kohtus õigeks, kuid ikkagi jääb laipadega lõppenud õnnetusest sitt maik suhu...

Amüsantse nüansina on pööretel süttiv udutuli (mis siis põleb koos lähitulega) illegaalne... 211 sedasi ju toimetabIcon_rolleyes


Seleta seda viimast lauset palun... Mul küll sellist funktsiooni teadaolevalt pole, või on see ainult facelifti läbi teinud autodel?
Kurvitulesid mõtled? Need ikka lisavarustus ja arvatavasti facelift alates.
(04-04-2013, 10:21 PM)ICE_1 Kirjutas: [ -> ]Kurvitulesid mõtled? Need ikka lisavarustus ja arvatavasti facelift alates.


Üks variant on see et põhitule sees olev element pöörab, teine variant peaks olema see et vastava poole udukas süttib. Samas ma ka 100% kindel pole et nii on.
Lehti: 1 2