Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: 722.4xx remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Väga hea teema sisuliselt sama kasti kohta 722.3xx http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=27638


Automaatkast 722.435 mis pärineb 1995 W124 300D 100kW OM606.910 küljest (kast on esimese käigu stardiga)

[Pilt: 27995-WP_20130330_026.jpg]

Kast ei olnud võimalik trossi ja vaakum modulaatori kombineeritud reguleerimisega seadistada selliselt et kõik käiguvahetused oleksid kõikides pöörete vahemikes sujuvad. Aegajalt kippus rahulikult kiirendades 2->3 vahetus venima, pisut tõstis pöördeid ja vahetus ise venis- eriti külmalt.

Otsest libisemist polnud (kohapeal piduriga kinni kaapis).
~30 000km vana õli oli vardalt vaadates ilus ja puhas, otsest kärsahaisu ei tundnud.
Kui auto oli st. kast oli täiesti soe, näiteks peale 2-3 tundi kohapeal tiksumist, siis töötas kast suht ideaalselt.
"Kui usumeetrit uskuda, siis kasti läbisõit 470 000km"

Kõiksugu pudinad eest ja mootor koos kastiga maha. Kast tuleks enam vähem kuivaks lasta, sest muidu hakkab õli kasti tuulutusest mahajooksma ja siis kõik kohad seda jama täis.
R6 mootori puhul on soovituslik eemaldada väntvõllilt rihmaratas (siis rohkem ruumi) ning kasti õlijahutus torud (võivad kusagile takerduda)
[Pilt: 43473-WP_20130329_005.jpg]
[Pilt: 34957-WP_20130329_008.jpg]
[Pilt: 27556-WP_20130329_009.jpg]
[Pilt: 25462-WP_20130329_009.jpg]
[Pilt: 35437-WP_20130329_021.jpg]
[Pilt: 58254-WP_20130329_023.jpg]
[Pilt: 56839-WP_20130329_024.jpg]
[Pilt: 66729-WP_20130329_026.jpg]

Kardaani otsa flantsi kinnitus mutri lahti keeramiseks peaks kasutama mingisugust rakist, P käiguga kinni kasti võlli kinni hoida pole soovituslik. Mutri jaoks on vaja pikka padrunit, mina keevitasin kahest vene padrunist ühe aga neid padruneid leiab ka poest.
[Pilt: 54395-WP_20130329_028.jpg]
[Pilt: 53639-WP_20130329_029.jpg]
[Pilt: 68769-WP_20130329_030.jpg]

Kast hakkabki hargnema tagant poolt, tuleb eemaldada mõned splindid...

[Pilt: 87528-WP_20130329_032.jpg]
[Pilt: 25728-WP_20130329_038.jpg]

Seejärel esimese õlipumba eemaldamiseks peab kasutama loksutit, selleks on M8 keermed. Ja hakkabki vaikselt asju välja tulema.

[Pilt: 96577-WP_20130329_039.jpg]
[Pilt: 37892-WP_20130329_043.jpg]
[Pilt: 32845-WP_20130329_044.jpg]
[Pilt: 26553-WP_20130329_047.jpg]
[Pilt: 52369-WP_20130329_048.jpg]
[Pilt: 93785-WP_20130329_055.jpg]
[Pilt: 58828-WP_20130329_065.jpg]
[Pilt: 53768-WP_20130329_067.jpg]
[Pilt: 27452-WP_20130329_073.jpg]

Nagu näha, siis kasti karteri põhi on täiesti puhas, samamoodi ka õli.

[Pilt: 58783-WP_20130329_099.jpg]

Juhtploki puhastasin vaid cleaneriga, täiesti pulkadeks ei võtnud kuna ei paistnud väga määrdunud, lihtsalt kerge sade. Enne kokku panekut lasin cleaneril korralikult kuivada ja valasin uue õliga kokku.

[Pilt: 68229-WP_20130329_111.jpg]
[Pilt: 46727-WP_20130330_078.jpg]
[Pilt: 45525-WP_20130330_082.jpg]

Kuulikeste ja vidinate tagasi kokkupanemiseks kasutasin vaid enda fotosid mida telefonis oli kohe hea zoomida. Eks näis kas sai ka õigesti kokku.

[Pilt: 75366-WP_20130330_090.jpg]
[Pilt: 88732-WP_20130330_092.jpg]
[Pilt: 86843-WP_20130330_093.jpg]

Kasti korpus pestud kujul.

[Pilt: 87953-WP_20130330_034.jpg]
[Pilt: 95846-WP_20130330_035.jpg]
[Pilt: 44733-WP_20130330_036.jpg]
Thumbsup
Kas leidsid p6hjuse käikude mittesujuvaks vahetuseks?
Friktsioon kettad ja lintpidurid.
Kas peaks välja vahetama kõik friktsioon kettad mille katetelt on sinna trükitud kirjad kadunud. Osad kettad on kuidagi mustaks tõmband, on see OK?

Esimene lintpidur B1 on päris korralik

[Pilt: 77647-WP_20130330_031.jpg]

Tagumine lintpidur B2
[Pilt: 47843-WP_20130330_033.jpg]

Friktsioon kettad K1 on üsna tumedad ja kahtlased, kas peaks vahetama?
[Pilt: 27552-WP_20130330_051.jpg]
[Pilt: 24522-WP_20130330_058.jpg]

Friktsioon kettad B3 ühel on kate üldse ära lennand??? Samas teised kolm on justkui uued. Millest see tingitud?

[Pilt: 53729-WP_20130330_046.jpg]
[Pilt: 76499-WP_20130330_050.jpg]
[Pilt: 59978-WP_20130329_084.jpg]

Kõik teflon rõngad on ka väsinud/mustaks kulunud.

[Pilt: 46754-WP_20130330_007.jpg]



(01-04-2013, 06:33 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Thumbsup
Kas leidsid p6hjuse käikude mittesujuvaks vahetuseks?
Põhjuseid on rohkem kui üks, üldine tihendite kulumine ja arvatavasti ka vale lintpidurite vabakäik- ehk vanus Eusa_think
Defektne B3 friktsioon edaspidi sõitmist ei oleks tohitinud segada.

Kindlasti läheb vahetusse K1 kolb hüdraulika juhtplokis, ka selle teflon rõngad näevad kulunud välja- mis on ühtlasi 2->3 käiguvahetuses väga oluline.

Huvitav teema. Äkki v6iks siin vale pukseerimise tagajärgi näha?
Kui ma selle kasti ja mootori ostsin, siis polnud kardaani küljes põhjendusega et siis saab pukseerida remondikohta kasti lõhkumata... no kes teab mis ja kes sellega tehtud on, ega ma ise olen talle ka valu andnud.

Oskab keegi soovitada millisest poest tellida käigukastile tihendite remondikomplekt?
Vahepeal valmis kasti koostamiseks rakis/tugi. Varuosasid endiselt otsin ja uurin.

[Pilt: 68695-WP_20130406_001.jpg]
[Pilt: 32945-WP_20130406_007.jpg]
[Pilt: 95276-WP_20130406_010.jpg]
[Pilt: 34365-WP_20130406_011.jpg]
Hea mugav remont töid teostada.
Kui see agregaat panna pöörleva võlli otsa, mida saaks iga 90 kraadi järel lukustada, siis on juba tegemist korraliku rakisega. Antud juhul piirab ta veidi tegevust.
Mis eesmärki täidab käigukasti põhjas see "labürint" ja miks just sellisel kujul?
to: jegesmesh
See laburünt võimaldab hüdraulika ühendustele lühima teekonnad.

Vahepeal sai ebay-st soetatud remondikomplekt, milles suuresti kõik vajalik ja palju asju ülearugi. Komplektis oli näiteks B3 friktsioon kettaid nelja asemel viis ja palju muudki üleliigset, ilmselt universaalne komplekt sisaldab osasi ka teiste modifikatsioonidega kastidele. Kohe on näha et hüdraulika suuri paber tihendeid on samuti kaks (põhiline erinevus ühel on üks ava ja teisel mitte).
[Pilt: 86793-WP_20130510_009.jpg]

Hea komplekt ka juba selle pärast et pole vaja kastikarteri tihendit ega filtrit eraldi otsima minna, hüdratrafo, õlijahutus torustiku seibid jne jne kõik olid olemas. Suuresti olid tihendid jaotatud eri kilekottidesse, mille lühiskeemil näidatud kuhu mis käib.
[Pilt: 47588-WP_20130510_010.jpg]
[Pilt: 72242-WP_20130510_012.jpg]

Esimese asjana panin kohe friktsioonid 2-3 tunniks õlisse likku.

[Pilt: 93535-WP_20130510_013.jpg]

Kastile ehitatud rakisest oli palju abi, kast püsis stabiilselt soovitud asendis

[Pilt: 86635-WP_20130510_014.jpg]
[Pilt: 27679-WP_20130510_015.jpg]
[Pilt: 44326-WP_20130510_016.jpg]
[Pilt: 99368-WP_20130510_017.jpg]
[Pilt: 43846-WP_20130510_018.jpg]
[Pilt: 94745-WP_20130511_001.jpg]
[Pilt: 22974-WP_20130511_002.jpg]
[Pilt: 96989-WP_20130511_003.jpg]

Kast koos mootoriga kerel, ent kogu juhtmestik, voolikud ja muu selline ühendamata, tagasild ka hetkel pooleli seega proovida pole saanud. Esimene kord sai tehtud ja nii mõnigi asi võibolla ei saanud õigesti... eks näeb kuidas tööle hakkab.
mis see komplekt ka maksis?
(29-05-2013, 07:25 PM)kaido Kirjutas: [ -> ]mis see komplekt ka maksis?

Hind on iseenesest ebay lingil, reaalseks hinnaks kujunes aga 300$ (õnnestus tellida läbi ühe USA-s elava tuttava)
Väga hea teema. Nagu näha võtsid ikka oma kasti ise ette.
Edu kokkulappamisel.
(30-05-2013, 01:10 AM)MarekV Kirjutas: [ -> ]Väga hea teema. Nagu näha võtsid ikka oma kasti ise ette.
Edu kokkulappamisel.
Ise jah, aga erilist kindlustunnet pole. Et kast ennem ikkagi enam vähem normaalselt töötas, siis ootan ikkagi paremat mitte sama tulemust. Hüdraulika plokis sai vahetatud mitmed teflon rõngad, millest justkui kõik ei istunud päris ideaalselt st. mõni klapp jäi nagu pisut raskelt liikuma. Aga ennem ei hakka midagi rohkem aretama kui kast proovitud. Kui pole õige, eks siis vaatab asja uuesti.
Esimese katsega selgus, et tagurpidi käik toimib ideaalselt.

Edaspidi aga ei liigu pea üldse, vabastades piduri hakkab väga vaevu liikuma, gaasi lisamisel libiseb. Ja libiseb just esimene käik? Mida kahtlustada, kas viga hüdraulika blokis, õhk süsteemis või mõni tihend on viga saanud paigalduse käigus.
Oled Sa kindel,et hoob on paigas ja lükkab ikka õige asendi sisse?
Kas see juhtplokk töötas? Kui mina oma "kastikärjaääri" kunagi ammu proovisin, oli sama ja juhtploki vahetusega sain asja toimima.
Hoob sai ikka oigesti jah, hoob 2 peale lükates vedu paranes ent siiski oiget vedu polnud. Arvatavasti sai siis midagi valesti tehtud et B2 lintpidur ei rakendu korralikult.
Arvan et hydraulika plokis kala ujub...
Äkki ongi see tihend -1auk rohkem,1 auk vähem?Hydraulika plokis 6ige klapi/vedru koormus ka ylitähtis. 6nnestus samuti kunagi yks kast tuharasse keerata (chevrolet 3.6 ATM), enam ei hakka ise proovimagi Unibrow
Stop .... mina tean milles kala ..... asi suht lihtne .... ehk on ka teistele vajalik info tulevikuks ......

Kontrolli kas antud piirkonnas on omal kohal "thrust-pin" .. kui ei ole siis võid vabalt leida selle õlivannist .... Smile Edu

[Pilt: 69982-thrust_pin.jpg]


(08-06-2013, 08:04 AM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Arvan et hydraulika plokis kala ujub...
Äkki ongi see tihend -1auk rohkem,1 auk vähem?Hydraulika plokis 6ige klapi/vedru koormus ka ylitähtis. 6nnestus samuti kunagi yks kast tuharasse keerata (chevrolet 3.6 ATM), enam ei hakka ise proovimagi Unibrow

No hüdraulikaplokkidele on kaks eri tihendit (erinevus siis selle ava olemasolus, puudumises). Mina kasutasin ikka täpselt samasugust tihendit nagu ennem oli.

Eemaldasin õlivanni, vanni põhjast juppe ei laidnud ja "thrust-pin" paistab omal kohal olevat. Eks uurin edasi.

Kusjuures kui esimesi katseid tegin ja gaasihoovastiku puudumisel sain proovida vaid tühikäigul, siis nagu töötas normaalselt (nii R kui D). Korduvalt kangi asendit muutes kadus mitu korda nagu see õige vedu ära, algul oli abi õli juurde valamisest aga hiljem sellest enam kasu polnud.

(08-06-2013, 05:08 PM)apsik Kirjutas: [ -> ]Stop .... mina tean milles kala ..... asi suht lihtne .... ehk on ka teistele vajalik info tulevikuks ......

Kontrolli kas antud piirkonnas on omal kohal "thrust-pin" .. kui ei ole siis võid vabalt leida selle õlivannist .... Smile Edu

[Pilt: 69982-thrust_pin.jpg]



Lehti: 1 2 3