Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: S124 300D 92´ vooluleke
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuskilt lekib voolu, nädalaga tõmbab 100Ah aku tühjaks. Kas neljal on mõni nõrgem koht kust selline leke võib toimuda?

Panin tähele, et kui süüde välja keerata, makk välja lülitada ja kui puhur maha keerata (pliidinupp) siis lööb maki valgustuse korraks põlema. Mõtlesin, et vana makk ja vb lekib läbi maki vool, võtsin nädalaks maki maha ja kui järgmine nv autosse läksin, siis oli aku nii tühi, et ei võtnud mitteüht tuld põlema. Eusa_wall

Kõik ideed oodatud Smile
pane tester ampreid mõõtma ja tekita vooluring läbi testri: akujuhtmeklemm-testrijuhe-testrijuhe-akuklemm. siis jäta tester nähtavale ja hakka kaitsmeid ükshaaval välja tirima. Normaalne lekkevool võiks jääda suurusjärku 20-40 mA. Sul ilmselt mingi 200-500 seal. Võtab aega ehk umbes 10 min ja saad suuna kätte. Kui lekkevool mingi paari ampri peal siis võta genekasse mineva jämeda juhtme klemm lahti ja vaata kas kaob leke ära.
Üritasin ampertangidega + klemmilt mõõta, aga kuna tegu oli odavama riistapuuga, siis sai ainult vahelduvvoolu mõõta. Mingi arvutusega sai vahelduvvoolu keskmistatud väärtusega mõõta ka alalisvoolu ligikaudse väärtuse välja, aga mitte ei mäleta enam Smile

E: Kas mitte aku klemmidelt otse mõõtes ei saa aku parameetrite väärtused, mitte voolu liikumise seadmetesse???
(22-03-2013, 04:43 PM)Treiku Kirjutas: [ -> ]Üritasin ampertangidega + klemmilt mõõta, aga kuna tegu oli odavama riistapuuga, siis sai ainult vahelduvvoolu mõõta. Mingi arvutusega sai vahelduvvoolu keskmistatud väärtusega mõõta ka alalisvoolu ligikaudse väärtuse välja, aga mitte ei mäleta enam Smile

E: Kas mitte aku klemmidelt otse mõõtes ei saa aku parameetrite väärtused, mitte voolu liikumise seadmetesse???

Unusta ampertangid - nii väikest tarbimist nendega ei tuvasta. Ikka multimeetri jõuvooluahel vahele ja siis saad hakata söödikut tuvastama.

Peamiseks kahtlusaluseks on isepaigaldused (signa, immo, võimud, raadio). Kuid ei saa välistada ka riket. Neljal on nii klaasipesuridüüsid kui peeglid termostaadi taga - need võivad ka streikida.
Isepaigaldustest on peal ainult makk ja Lesvenis peale pandud 220V pealt töötav eelsoojendi.
See viga võib olla pikemat aega juba, sest varem sõitis auto iga päev 50 km ja võimsa aku puhul ei pane tähele väikest voolukadu. Nüüd sõidan temaga nädalavahetuseti ja ülejäänud aja seisab garaažis.

Aga eks ma õhtul proovin seda kaitsmete eraldamise moodust ja annan teada milles probleem oli.

Tänud mõistuse jagamise eest Eusa_angel
Kui testrit käebärast pole, on lihtne voolu lekke olemasolu kontrollida tavalise 12 v.pirniga. Võtad aku miinusklemmi pealt juhtme maha ja paned pirni juhtme ja kelmmi vahele, kui pirn põleb heledalt on leke, kui hõõgub õrnalt või ei põle üldse on kõik korras. Sobilik võiks olla 1,5 w.pirn.
vaata kas genekas laeb üldse?Confused
Genekas laeb, kõik voolud väga ilusad.

Sai siis üle vaadatud ja tuli välja, et vool lekib läbi salongipuhuri ahela, kahjuks selleks nädalaks enam aega ei ole ja hakkan järgmine nädal täpsemalt vaatama milles küpsis on.
Vb mingi juhe kuskilt ära mädanenud, sest talvel mingi aeg ta jamas ka mul, ei võtnud puhurit järgi. Peale paari päeva garaažis seismist hakkas kõik jälle imeväel tööle.

Tänud kõigile mõistuse jagajatele Wink

(22-03-2013, 04:34 PM)Treiku Kirjutas: [ -> ]Kuskilt lekib voolu, nädalaga tõmbab 100Ah aku tühjaks. Kas neljal on mõni nõrgem koht kust selline leke võib toimuda?

Panin tähele, et kui süüde välja keerata, makk välja lülitada ja kui puhur maha keerata (pliidinupp) siis lööb maki valgustuse korraks põlema. Mõtlesin, et vana makk ja vb lekib läbi maki vool, võtsin nädalaks maki maha ja kui järgmine nv autosse läksin, siis oli aku nii tühi, et ei võtnud mitteüht tuld põlema. Eusa_wall

Kõik ideed oodatud Smile
Salongipuhuri ahelasse juhitakse vool koos süüte sisse keeramisega. Sinu jutust selgub, et vool jääb sinna ka peal süüte välja keeramist.Järelikult viga võibki peituda selles.