Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w124 m103 2.6 kus saab reguleerida tühikäigu pöördeid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Otsisin foorumist sellist teemat aga ei leidnud.Küsiks siis kus saab reguleerida tühikägu pöördeid.Mootor 2.6 118kw.
(13-12-2012, 01:36 PM)ktmduke Kirjutas: [ -> ]Otsisin foorumist sellist teemat aga ei leidnud.Küsiks siis kus saab reguleerida tühikägu pöördeid.Mootor 2.6 118kw.

Eemalda õhufiltri kopsik mootori pealt. Pritsepea peal on selline "väljaulatuv auk" - nö kõrgem peenike kohake, mille sees SEE vajalik kruvi on. Icon_rolleyes

KUID, selle keeramisel on vaja natuke rohkem teada kui seda, et vastu kella käib ringi ning kella suunas kinni!!!!!!! Eusa_hand
(13-12-2012, 01:54 PM)BlackLady Kirjutas: [ -> ]
(13-12-2012, 01:36 PM)ktmduke Kirjutas: [ -> ]Otsisin foorumist sellist teemat aga ei leidnud.Küsiks siis kus saab reguleerida tühikägu pöördeid.Mootor 2.6 118kw.

Eemalda õhufiltri kopsik mootori pealt. Pritsepea peal on selline "väljaulatuv auk" - nö kõrgem peenike kohake, mille sees SEE vajalik kruvi on. Icon_rolleyes

KUID, selle keeramisel on vaja natuke rohkem teada kui seda, et vastu kella käib ringi ning kella suunas kinni!!!!!!! Eusa_hand

Suur tänu kohe lähen proovinSmile
(13-12-2012, 01:54 PM)BlackLady Kirjutas: [ -> ]
(13-12-2012, 01:36 PM)ktmduke Kirjutas: [ -> ]Otsisin foorumist sellist teemat aga ei leidnud.Küsiks siis kus saab reguleerida tühikägu pöördeid.Mootor 2.6 118kw.

Eemalda õhufiltri kopsik mootori pealt. Pritsepea peal on selline "väljaulatuv auk" - nö kõrgem peenike kohake, mille sees SEE vajalik kruvi on. Icon_rolleyes

KUID, selle keeramisel on vaja natuke rohkem teada kui seda, et vastu kella käib ringi ning kella suunas kinni!!!!!!! Eusa_hand

Veel üks persekeeratud KE-JET juures.Crybaby

Sellest kruvist keeratakse AINULT SIIS, kui kõik muu on OK ja aetakse paika korrektsiooni. Kuna küsitakse kruvi asukohta, siis ilmselt ei ole põhiasjad paigas (sest muidu nii lihtsalt asja ei küsitaks), mistõttu see pritse lähiajal ilmselt käima ei hakkagi.

Ilmselt kõige mõistlikum koht tühikäigupöörete reguleerimiseks on Hannese juures Speedsteris (või Märteni juures Kadrinas). Mõlemad kodanikud TEAVAD; kuidas tühikäik (ja kõik muu selle pritse juures) paika saada.
(13-12-2012, 02:51 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(13-12-2012, 01:54 PM)BlackLady Kirjutas: [ -> ]
(13-12-2012, 01:36 PM)ktmduke Kirjutas: [ -> ]Otsisin foorumist sellist teemat aga ei leidnud.Küsiks siis kus saab reguleerida tühikägu pöördeid.Mootor 2.6 118kw.

Eemalda õhufiltri kopsik mootori pealt. Pritsepea peal on selline "väljaulatuv auk" - nö kõrgem peenike kohake, mille sees SEE vajalik kruvi on. Icon_rolleyes

KUID, selle keeramisel on vaja natuke rohkem teada kui seda, et vastu kella käib ringi ning kella suunas kinni!!!!!!! Eusa_hand

Veel üks persekeeratud KE-JET juures.Crybaby

Sellest kruvist keeratakse AINULT SIIS, kui kõik muu on OK ja aetakse paika korrektsiooni. Kuna küsitakse kruvi asukohta, siis ilmselt ei ole põhiasjad paigas (sest muidu nii lihtsalt asja ei küsitaks), mistõttu see pritse lähiajal ilmselt käima ei hakkagi.

Ilmselt kõige mõistlikum koht tühikäigupöörete reguleerimiseks on Hannese juures Speedsteris (või Märteni juures Kadrinas). Mõlemad kodanikud TEAVAD; kuidas tühikäik (ja kõik muu selle pritse juures) paika saada.

oeh selle mootoriga on jah üks suur probleem kül ei käivtu külmalt ilusti enam jneSad
KE-Jetronicu diagnoosimine käib nii.

1. Vaata üle kõik kummi ja vaakumvoolikud, mis kapoti all on, et neis lõhesid polex ja kõik ühendused tihked olex.
2. Vaata üle süüteosa, vajadusel vaheta jagajakaas, rootor, küünlad, küünlajuhtmed jne.
3. Vaata üle kütuseosa (pump, filter, rõhuregulaator)
4. Lase ülepingerelee, kütusepumba relee ja mootori juhtaju elektroonikul üle vaadata ja vajadusel üle joota.
5. Mine Hannese juurde Speedsterisse, kes selle sul käima paneb ja paika reguleerib. (Kuna sa asud Võrus, siis äkki Tartu klubiliikmed oskavad pädevat spetsialisti seal kandis soovitada, Hents näitex)

Aja ja raha kokku hoidmisex, võid ka kohe 5. punktist alustada.

Eelnev kehtib kõikide KE-Jetronicuga (puuduvad elektroonilised pihustid vä. üx külmkäivituspihusti, millel on pistik küljes) varustatud MB bensiinimootorite korral.
wdb240 on ka siin foorumis nendest asjadest kirjutanud. Kasuta otsingut.
Ka mina olen sel teemal siin foorumis pisut sõna võtnud. Aga kordamine on tarkuse ema. Tegelikult võiksid inimesed endale teadvustada, et K ja KE-Jetronic pritse ei ole sama, mis lapsepõlves nähtud vene sõiduauto Moskvitsi ümara aknaga karburaator, millel sai ühest teatud kruvist tühikäiku reguleerida. Mina ei soovitaks seda ise torkida, sest korralikuks KE-Jeti seadistamiseks võiks omada näiteks neljagaasi analüsaatorit ning seda tavainimesel tavaliselt kodus ei ole.
Suured suured tänud teile selle info eest eks ma hakkan vaatama üks haaval neid asju üle.Mul aega on hetkel veel Big Grin
Tühikäigu kruvi keerasin aga täitsa hästi käib hetkel.
Tere

No nii hull see asi nüüd ka ei ole et üldse ei tohi puutuda. Minu kuuel ei olnud ka tühikäigu töö kõige puhtam. Võtsin julguse ja keerasin seda kruvi. Muidugi mitte tiirude kaupa vaid väga väga väga..... vähe ja minu masin käib kui siidi nüüd. Aga jah ennem pead selgeks endale tegema mida tegelikult selle kruvi keeramine teeb ja siis saad ka aru miks seda hästi vähe tohib liigutada. Jõudu ja edu igal juhul Selle k-jetiga mässamisel.

Tervitades Siim
(14-12-2012, 09:24 AM)siimruz Kirjutas: [ -> ]Tere

No nii hull see asi nüüd ka ei ole et üldse ei tohi puutuda. Minu kuuel ei olnud ka tühikäigu töö kõige puhtam. Võtsin julguse ja keerasin seda kruvi. Muidugi mitte tiirude kaupa vaid väga väga väga..... vähe ja minu masin käib kui siidi nüüd. Aga jah ennem pead selgeks endale tegema mida tegelikult selle kruvi keeramine teeb ja siis saad ka aru miks seda hästi vähe tohib liigutada. Jõudu ja edu igal juhul Selle k-jetiga mässamisel.

Tervitades Siim

See on KE-Jet! Oluline vaheWink

Sinu puhul oli ilmselt tegu loomuliku kulumise kompenseerimisega. Aga teemaalgatajal on misit kapitaalselt nihu ja seda juba korrektsioonvooluga ei kompenseeri...
Vist unustasin E sinna kirjutada, aga jah võsa seda sama tahtsingi õelda selle postitusega ja eks minu autol suuresti oligi see ebaühtlane töö tekkinud kulumisest. Aga sellel kruvil otsest seost auto mootori pööretga minu arust küll ei ole.
(14-12-2012, 09:53 AM)siimruz Kirjutas: [ -> ]...
Aga sellel kruvil otsest seost auto mootori pööretga minu arust küll ei ole.

Ega olegi - kogu KE-Jet on omaette elav organism, mida juht kontrollida ei saa, vaid edastab oma soove...
KE -Jeti kontrollimiseks ja seadistamiseks kasutame meie HERMAN HMS 990 mototestrit koos HGA 440 gaasianalüsaatoriga. Seda seadet kasutab Mercedes oma töökodades originaal tööriistana. Kõige kaasaeksem lahendus, mis kohandatud just vanade MB jõuallikate diagnoosimiseks.
[Pilt: 210420123524.jpg]
Antud pildil siis näha, 4 gaasi ja lambda väärtus, mootori pööre ja lambda korrektsioon (57%). Ideaalne ca 50% ümber. Kui nüüd seda segu kruvi (mis ei ole tühikäigu kruvi) keerata, siis muudate segu kas lahjemaks või rikkamaks. Vastavalt heitgaasi koostisele hakkab lambda andurilt saadava info põhjal juhtplokk segu korrektsiooni kas 0% või 100% poole ajama. Vaja on keerata kruvi nii, et mootori aju jääks seguga rahule ca 50% lähedale. See kehtib nüüd ainult KAT-iga masinate kohta. Katita masinad aga pannakse paika ainult heitgaasi parameetrite abil. Tõsi ta on, et kaob vajadus sellise kalli aparatuuri omamiseks, kui seda tööd teostada kord aastas, Piisab ka ampermeetri olemasolust, kuid jutu rõhk on sinna suunatud, et pimedana korralikult piljardit mängida ikka kole raske.