Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W221 Airmatic ja ABC-vedrustus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Võibolla oskab mõni W221 hingeeluga kursis olev isik siinkohal oma teadmisi jagada.

1. Kas tean õigesti, et kõik W221 mudelid (v.a. S 600, S 63 ja S 65) on juba baasvarustuses varustatud Airmatic õhkvedrustusega?
2. S 600, S 63 ja S 65 on baasvarustuses varustatud ABC-vedrustusega?
3. Teistele mudelitele sai seda lisaraha eest?
4. Kas vastab tõele, et VIN-koodi järgi saab teada ainult auto lisavarustuse nimekirja (seeria-/baasvarustust näha pole)?
5. Seega tavalise W221 VIN-koodi järgi varustust vaadates ei ole seal näha Airmatic õhkvedrustust?
6. Samas miks on S 600 varustuse nimekirja vaadates lisana kirjas S 600 baasvarustuses olev ABC-vedrustus?
7. Kuidas ilma VIN-koodi uurimata on võimalik tavalist W221 vaadates kindlaks teha, kas autol on Airmatic või lisana ostetud ABC-vedrustus?
8. Lisan järgnevalt mõned pildid:

- Kas tegu on Airmaticuga varustatud W221-ga (tähised nupul M-S-C) ? [Pilt: 42583-Lexus-LS-460-_-Mercedes-Benz-S-450...06a286.jpg]

- Kas tegu on samuti Airmaticuga varustatud W221-ga (kuigi facelift mudel ja C-S-M tähised nupul teises järjestuses) ? [Pilt: 89843-01124cf218aeca51.jpg]

- Kas tegu on ABC-vedrustusega varustatud W221-ga (tähised nupul C-S) ? Pildil olev auto on väidetavalt S 550 ehk euro S 500, seega lisana juurde ostetud ABC-vedrustus?
[Pilt: 87927-Mercedes-Benz-S550_2007_1280x960_wallpaper_3f.jpg]





Kui keegi oskab ja viitsib ülalkirjutatud küsimustele vastata, siis oleksin väga tänulik. Thumbsup

Jah, kuni S500/550 k.a. on Airmatic DC standardis ja ABC lisas, mida sai muidugi raha eest juurde osta.
S600, S63, S65 on ABC standardis, Precafelift mudelitel on ka 7G kasti asmel 5-ne kast (Väände taluvus teemaks).
Jah, kui võtad ette X Mercedese DataCardi, siis näed WIN koodi, tellimuskoodi, tellimuse täitmise kuupäeva,värvi,sisu, mootori ja käigukasti koodi.
Ja peale seda järgnevad SA Codes, ehk lisakoodid.
Ja jah, kui on Airmatic standardis, ei näe seda nn datacardi pealt, kui on võetud lisana ABC, on see lisakoodina olemas.
Mis neid S/C/M režimipilte puudutab, siis C (Comfort) ja S (Sport) on standardis, M (Manual) tekib sinna siis, kui on võetud lisana käiguvahetus roolilt ja M režiim aktiveerib selle, s.t. manuaalse käiguvahetuse režiimi. 7G puhul on neid palju, mida klõpsida, koos NightVisioniga tekib kerge arvutimängu tunne muidugi Smile
Ma pead ei anna aga IMO salongist ei saagi aru, kas on A/M või ABC. Kapoti alt aga küll.
Aga pean ütlema, et W221 Adaptiivne Airmatic on juba päris hea, ei ole siukest kummipaadi tunnet enam. Ja S ja C režiimi vahe on väga hästi tuntav ja täidab eesmärki, ainuke häiriv asi (minu jaoks) on see, et võiks olla režiim, kus vedrustus on comfort režiimis (meie talv) aga kast sport režiimis. Comfort režiimis on see 7G kast jube uimane, eriti kohaltvõttes.
Aga mainiks veel, et W221 puhul "veab see õhkvedrustus ennast välja", on S-ile väga S-ilikult kohane sõitmiseks. Aga omades võrdlust ka ABC näaol, siis ABC on hoopis teine teema, tekib tunne, et ABC suudab tõesti füüsika allutada. See on üks meeletult elamust pakkuv kolmetäheline sõna, kus autot lihtsalt ei suuda üle mängida, enamasti allud enda julguse piirile mitte ABC võimalikkuse piirile. Aga kas just S'l ta olema peab... Jah 63/65 kindlasti aga tavakulgejal ma ei näe mõtet, et sellest teha ainuke lisa, mida taga ajada. Sellel autol jagub veel palju muid häid lisasid Smile



Väga hea, suured tänud!


Oleks siinkohal veel mõned küsimused:

Kas olen siis õigesti asjale pihta saanud, et nende nuppude (S, C ja M) abil saab nii Airmaticu kui ka ABC-vedrustuse puhul sättida siis sõit mugavamas või sportlikumas seades. Ühesõnaga samad nupud võimaldavad pm sama tulemuse vedrustus mugavuse näol, olgugi, et üks on siis õhkvedrustus ja teine autot tasakaalus hoidev terasvedrustusel baseeruv aktiivne ...

Teiseks, et kuigi S 600 on ABC-vedrustus baasvarustuses, miks Datacard näitab, et ABC-vedrustus on lisavarustuses? Näide ka: http://www.auto24.ee/used/1157137
http://www.mercedes-catalog.com/vin/

(01-12-2012, 06:56 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]See on üks meeletult elamust pakkuv kolmetäheline sõna, kus autot lihtsalt ei suuda üle mängida, enamasti allud enda julguse piirile mitte ABC võimalikkuse piirile. Aga kas just S'l ta olema peab... Jah 63/65 kindlasti aga tavakulgejal ma ei näe mõtet, et sellest teha ainuke lisa, mida taga ajada. Sellel autol jagub veel palju muid häid lisasid Smile

Tegelikult on olukord pigem vastupidine, et ei aja taga ABC-vedrustust, vaid pigem sooviks vältida seda, et juhuslikult "see" autoga kaasa ei tuleks. Ka viimases näitena toodud kuulutuses on kirjas, et autol õhkvedrustus. Seega paljud omanikud ka vast ise ei tea, mis neil täpselt on või ei ole. Muidugi saab alati esindusest läbi käija, kuid järgimööda neid sinna tassida on ka tüütu.

Igaljuhul veelkord tänud eelnavate vastuste eest!
Mina ütleks nii,et W220 vs W221 on öö ja päev. Kogu sõidudünaamika, tunnetus, vaiksus, olek, isukupära, tunnetus, tunne jne on taas Mercedeselik.
W220 oleks võinud olemata olla, selle ebaõnnestumist tunnistati ja sellepärast pandi ka W221 peale väga palju rõhku ja ma ütleks, et lõpp kokkuvõttes väga õnnestunud auto, lausa väga. Sõita on väga väga hea. Ja mind on üllatanud ka varuosade üsna mõistlik hind. W221 on taas see, mis S klass olema peab.

S/M/C - just, muudab kogu vedrustuse töörežiimi ja käigukasti oma ka. 7G kastil on see eriti hästi tunda. Sport ja Comfort toimivad nii, nagu nende nimi öelda võiks.
600 on ABC ja 5 kast standard, ma pigem kahtlen nende aftermarket Datacardide dekodeeringut.

Ja julgeks kiita just 500 ehk 5,5L mootorit, 285kw kiirendusega 5,4 sek on suht nn sportautolik ja selle juures reaalne keskmine kütusekulu 11L/100km.
63 oli minu jaoks natuke overkill, seda jõudu ühte rattasse panna on overkill + AMG on ABC päris jäik. Muidugi kuiva asfaldi peal korraliku rehviga minek on ulme ja muidugi hääl...See on omaette nauding.

Otsid midagi spetsiifilist?

Jällegi suured tänud!

(01-12-2012, 11:57 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]600 on ABC ja 5 kast standard, ma pigem kahtlen nende aftermarket Datacardide dekodeeringut.

Ju neil on siis jah S 600 puhul mingi oma süsteem Datacardide dekodeeringus. Täitsa võimalik, et kuna S-il on õhkvedrustus nö baasvedrustus, siis S 600 ja AMG-de puhul tuleb ABC alati nö kohustusliku tasuta lisana kaasa (ka seal nimekirjas), ilma milleta neid osta ei saa, kuid lisavarustusena pannakse kirja ikka.

(01-12-2012, 11:57 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Ja mind on üllatanud ka varuosade üsna mõistlik hind.

Seda ainult hea kuulda. Siiani olin arvestanud, et varuosad on sama hinnatasemega, või isegi kallimad (kuna ikka uuem mudel) kui W220 puhul.

(01-12-2012, 11:57 PM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Otsid midagi spetsiifilist?

Otseselt midagi spetsiifilist ei otsi, kuigi tõesti vb S 600 oleks midagi sellist mida hing ihaldaks, kuna V12 mootoril on mingi eriline aura, kuid reaalselt mõeldes siiski ei leia enda jaoks piisavalt põhjendust, et S 600 soetada - võttes arvesse, et hoolduskulud ja võimalikud remondikulud (sh ABC-vedrustus) on hoopis teisest klassist. Tegelikult tuleb ausalt tunnistada, et ka ostuhind seab siinkohal omad piirid. Kuna diisliusku ma pole, seega jäävad ainult V6 ja V8 (v.a. AMG) mootorid. Tegelikult piisaks isegi S 350 200 kW-st, kuid elu on näidanud, et kõige optimaalsemaks variandiks peetakse S 500 nime all pakutavat (olgu siis tegu W126, W140, W220 või W221-ga) V8 mootorit. Aga eks kõik juba oleneb ka konkreetsest autost - st seisukord, ajalugu, värv, sisu ja loomulikult ka hind. Pigem panen rõhku mugavusele, kui dünaamikale, sellest ka kindel soov Airmaticuga S-klass, kuna väidetavalt pidi olema pehmem, kui ABC-vedrustusega (+ muidugi vähem kulukam omada ka). Seega seisukord ja ajalugu on esmatähtsad, siis värv ja sisu ning kui siis tõesti selgub, et sama või peaeagu sama hinnaga tekib valik V6 ja V8-te vahel, siis loomulikut eelistaks V8 mootorit, eriti just S 500 poolt pakutavat.





Kuna mul puudub kokkupuude kummagi kõnealusega,siis ma igaks petteks ei kommenteeri tavapäraseid rahvalegende.

Rolzi sõnu tasub uskuda - sel mehel on kogemust.

Aga ma ei saa jätta lisamata, et S-klasse (nagu iga teinegi esindusauto) ei ole hea valik siis, kui peab mõtlema kütusekulule või teoreetilise remondi maksumusele.

Kurb, aga tõsi - nii need laibad turgu tekivadki....Confused Äraaetud essi jõuab osta iga vähegi mediaanpalgast rohkem teeniv inimene. Aga äraaetud loomast taas auto tegemine eeldab Liive tasemel sissetulekut.Eusa_wall
(02-12-2012, 11:04 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Aga ma ei saa jätta lisamata, et S-klasse (nagu iga teinegi esindusauto) ei ole hea valik siis, kui peab mõtlema kütusekulule või teoreetilise remondi maksumusele.

Kurb, aga tõsi - nii need laibad turgu tekivadki....Confused Äraaetud essi jõuab osta iga vähegi mediaanpalgast rohkem teeniv inimene. Aga äraaetud loomast taas auto tegemine eeldab Liive tasemel sissetulekut.Eusa_wall

Täiesti nõus sellega, ise ka lähenen asjale sääraselt. Eks seetõttu proovin asjale läheneda ajudega mitte südamega ja jätan kõrvale igasuguse ahvatleva eksootika (S 600, AMG- d, jne), mille puhul võib vähegi tekkida võimalus, et peab millegi muu arvelt kokkuhoidma hakkama, et autot selle vääriliselt ülalpidada. Eusa_naughty
Mina isiklikult ABC-d ei väldiks, pigem eelistan seda igakell Airmaticule. Usu, ABC-d pn palju odavam omada, sest ta töökindlam.
Aga igasugu V12 unusta, nende hooldus on klass omaette, juba sp, et juppe on 1,5 korda rohkem.

Minu valik oleks samuti S500.

Ostes soovitan: Eesti ajalugu, hooldused esinduses ja loomulikult ostueelne kontroll!


Edit: ABC ei võrdu jäik. Mina sõitsin ABC-ga 20 tollistega, millel 35 kõrge rehv peal, ei saanud aru ka, et miski kõva oleks. Jäikusest sain aru alles siis, kui ostsin naisele CLK500, millel tavaline vedrustus, selle 18 tollised veljed "lõid hambad välja".

Nagu kasutaja R129 on kunagi juba öelnud, siis Airmatic on minevik võrreldes ABC-ga.
Vaidleks V12 kohalt vastu kui tegemist M120 290kW mootoriga. Vägagi töökindel oli mul 3 aastat.

W220 270kW V12 jah Wikipedia andmetel üks önnetumaid.

Samas 2003a FACELIFTIGA tulnud Bi-Turbo 368kW jälle töökindelThumbsup
Uutematel V12TT mootoritel on probleeme õli lekkimisega silindrisse (loe vene foorumeid) seal pole lammutuses õhtegi 600TT mootorit enam üle. Ka USAst ostetakse avariislised kuuesajased ära.

Minu soovitus 500 4matic on ÜLLATAVALT reibas ja mõitliku küttekuluga ka igapäevaseks masinaks keskmiselt jõukamale kodanikule. Rattalaagrid pead sellel masinal vahetama ja esimese otsa masinatel oli ka pidurisadulad nõrgad (kolvid kiilusid kinni).

V6 mootoritel kulus tasakaalustusvõll ära - remondiks tuleb asi päris legoks võtta.

WIN koodi järgi saab täpselt vaadata milline varuosa antud autole külge läheb. Ehk kui EPC annab et Airmatic, siis on ta ka Airmatic; kui on ABC siis on ABC. Õhk on mõnus tõesti kuid ABC puhul ei saa enam aru kuidas kurvis kesktõmbekiirendus järsku puudub.

Mainitud gizmodest: Öövaatlusseade valmistas mulle igatahes pettumuse igatahes. 7G kast on kõvasti etem kui 5G.
(02-12-2012, 10:50 PM)nostromo Kirjutas: [ -> ]Vaidleks V12 kohalt vastu kui tegemist M120 290kW mootoriga. Vägagi töökindel oli mul 3 aastat.

W220 270kW V12 jah Wikipedia andmetel üks önnetumaid.

Samas 2003a FACELIFTIGA tulnud Bi-Turbo 368kW jälle töökindelThumbsup

Igapäevaseks on V8 alati mõtekam, hobiautod on teine rida.
Kui vaadata neid võimsusi, mida w221-d välja annavad, siis neid jõudusid nagunii maasse ei saa. Seega pole mõtet "suurel loomal", kui muidugi mingisugust seesmist rahuldust see ei anna. 0-100 vilgub kolmnurk armatuuril kõigil ühtemoodi ja "ära teeb" see, kellel parem rehv.
AMG- d on hoopis teine teema- need mehed raha lugeda ei tohi.
(02-12-2012, 05:37 PM)ville Kirjutas: [ -> ]Usu, ABC-d pn palju odavam omada, sest ta töökindlam.

Seda vaid hea kuulda. Tegelikult eks see Airmaticu eelistamine ABC-le (just vastupidavuse ja kulude kohapeal) on tulnud W220 põlvkonna põhjal. Nende puhul on jäänud nagu kõrvu, et Airmatic peab kauem vastu (kannatab 200000-300000 km sõita) ja rahakotile meeldivam remontida. Kuigi samas tegelikult ka kuulnud et ABC-ga kannatab ilma suuremate remontideta sinna 250000 km kanti ära sõita, eeldusel, et seda korralikult hooldada, kuigi seda millegi pärast üldjuhul (või väheamlt mulje on selline jäänud) ei taheta, osata, raatsita teha, mille tulemusena siis poole selle kilometraaži jooksul need vahetust vajavad.

Kuid see siiski vaid jutt mis siit ja sealt kõrva on jäänud, kuid kui palju sellest tegelikult tõele vastab ning palju sellest "naised saunas rääkisid" stiilis jutt on, ei oska kommenteerida.
Reaalsuses võrdubki W221 S500 kütusekulu keskmise Toyota Avensise kuluga. Saab reaalselt 11-12 L hakkama, kui mõistust kasutada.
Mnt'l rahulikult sõites alla 8L/100 km.
Miks Nightvision gismo on? BMW oma oled kasutanud? MB sellega ikka sammujagu tulevikus.
Päevalõpuks on KÕIK konkreetses autos kinni, mõttetu on üldistada või Wikipedia't liialt lugeda.
(03-12-2012, 03:00 AM)Rolz Kirjutas: [ -> ]Miks Nightvision gismo on? BMW oma oled kasutanud? MB sellega ikka sammujagu tulevikus.
Päevalõpuks on KÕIK konkreetses autos kinni, mõttetu on üldistada või Wikipedia't liialt lugeda.

Lihtsalt tundus minu jaoks selline vidin mida väga ei kasutaks. Tõsi ma ei proovinud seda sellistes oludes väga kaua kus peaks ainult lähituledega sõitma. Võibolla seal on ta tõesti jalakäiate märkamiseks OK ja hea abimees. Minu joks oli selle juures miiinus, et kaamera oli läätsegeda sellises asendis, et objektid olid lähemal. See tähendab, et igasugu objektid mis tee pinnal möödusid kaamera vaateväljast ja siis alles kadusid reaalselt auto nina alla. Ajas veidi silmnägemise viltu selline 4 meetrine offsett Smile
Minu jaoks oli ta ka liiga hele - kui keerasin tumedamaks, siis oli muidugi OK, kuid siis oli ka kogu muu valgustus liiga tume.

BMW oma pole kasutanud.