Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w140 600SEL mootori tööga probleemid!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Üle 6 aasta olen taas ka ühe MB omanikIcon_razz

Seekordne auto on aastast 93, mudeli nimetusega 600SEL. Omanik olen olnud nädala ja senini on auto laitmatult toiminud. Täna hommikul hakkas jamama tühikäik - hüppas aegajalt üle 1000 p/m. Sõites käik ebaühtlane (liiga rikas segu), kiirusehoidikut kasutades otsustas mootor aegajalt, et oleks vaja kiirendada +10km ette antud kiirusele juurde ja siis jälle kohe tagasi.
Kütusekulu on laes, segu väga rikas - seda nii seieri kui ka summutist tuleva besiinilõhna tõttu.
Esimesena hakkasin kahtlustama õhukulumõõtjaid. Parema mõõtja lahti ühendamisel ja tagasi ühendamisel tekkisd mootori töös märgatavad muutused. Vasaku mõõtja pistiku eemaldamine-paigaldamine ei tekitanud mootori töös absoluutselt mitte mingisugust "emotsiooni".

Oletame siis, et õhukulumõõtja???(Kommentaarid teretulnud!)

Kuna auto on minu valduses olnud alles nädala, siis pole mul ka täpsemat infot juhtmestiku ja drosselite seisukorra ega ka remondiajaloo kohta.

Miljoneid mul pangakontol pole, külla aga on mul tahtmist ja viitsimist ning oskusi autode ning elektroonika kohapealt rohkem, kui keskmisel inimesel, seega ootaks ikkagi DIY vaimus remondisoovitusiEusa_shifty
Enda eelmisel CL600-l samade sümptomitega parempoolne ohukulumöötja-lesvenis (www.lesven.ee) maksis mälu järgi ca 400eur.
Vaheta Õhukulumõõtjad omavahel ära ja kui viga taas kummitab, siis ühenda taas lahti. Kas viga kolis ümber?
Vahetasin mõõtjad omavahel ära, viga jäi samale poolele - mõõtja siis ilmselt ok? Lõikasin mõõtja juhtme rüü ka igaks juhuks lahti ja nüüd on üks asi kindel - juhtmed vaja vahetada.

Seoses juhtmetega tekkis mõni küsimus - millised juhtmeid olete kasutanud renoveerimisel ja kust neid osta ja mitme meetriga peab arvestama?
100m peaks ikka arvestama.
Nii... seis järgmine. Sai ära vahetatud mootori pealne juhtmestik, mõlema õhukulumõõtja juhtmestik, ning vasaku silindrirea drosseli(parema drosseli) juhtmestik. Juhtmed külge, drosselitele väike õpetusfaas ja panin pilli käima. Ja käima ta läks.

Aga saaga jätkub. Kontrollisin uuesti õhukulumõõtja pistikute küljest võtmisega ja seis ikka sama - parema silindrirea(vasaku) õhukulumõõtja katkestamisele ei toimu midagi. Samuti pole reaktsiooni(erinevalt vasakust), kui eemaldada paremalt süütumoodulilt vaakum.

OK. Võtsin küünlad maha. Absoluutselt kõik parema silindrirea (1-6) küünlad on täiesti läbimärjad ja tegemist on mootoriõliga! Seega ei toimugi 1-6 silindrites ka põlemist. Ok kuivatasin ja puhastasin, panin peale tagasi, ja 10 sek käimist ja küünlad jälle täiesti õlised, hetkega loobib õli täis!


Kust see õli nüüd järsku siis silindritesse saab? Eelnevalt ei tulnud autost grammigi suitsu ja kõik oli tip-top. Nüüd järsku, sõna otseses mõttes, üle öö 1-6 silindris õli sees. Mis kurat seal nüüd juhtus?Icon_sad

Minu kogemused näitavad, et õli satub silindrisse kas A-klapisääretihendite või B-kolivirõngaste vahelt. Mõlemad varjandid on kahtlased, et nüüd üle öö niimoodi uputama hakkas ja võrdselt kõikides parema silindrisea silindrites.

Kas 120 mootoril on veel mingit varjanti kust niiviisi õli võiks silindrisse sattuda?

Plokikaanetihend ?
Kus mujalt 6li silindrisse saaks. Kuigi tihendi minekul ei oleks see 6li k6ikidas silindrites. Turbokal ytleks et turbo läbi ja sissepritse 6li täis.
Ega Sa juhuslikult leedust seda ei ostnud?
(02-12-2012, 07:20 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Plokikaanetihend ?

Ei. Selles mõttes, et selliste sümptomitega pole nagu võimalik.

Vabandust, muutsin aga j6udsid ette juba
(02-12-2012, 07:20 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Plokikaanetihend ?
Kus mujalt 6li silindrisse saaks. Kuigi tihendi minekul ei oleks see 6li k6ikidas silindrites. Turbokal ytleks et turbo läbi ja sissepritse 6li täis.
Ega Sa juhuslikult leedust seda ei ostnud?

Ei ostnud leedustNod. Auto on eestis sõitnud alates aastast 1997. (ilmselt on siis ka paljudele remondikohtadele juba tuttav pill - numbriks on 044 AMA) Isiklikult ostsin ta STV omaniku käest.

Kas on kuidagi v6imalik et 6li satuks yhe poole sisselaskesse ? Muud loogilist seletust ei leia nagu. Vaata ennem sisselase yle ja järgmiseks t6mba klapikambril kaan maha.
(02-12-2012, 07:47 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Kas on kuidagi v6imalik et 6li satuks yhe poole sisselaskesse ? Muud loogilist seletust ei leia nagu. Vaata ennem sisselase yle ja järgmiseks t6mba klapikambril kaan maha.

Eks ta kipub nii minema....alle jääb ikkagi müstika - kõik 6 silindrit ja õli on seal ikka nii et 10 sek töötamist ja tilk on elektroodide vahel!

Paar tähelepanekut veel. Nimelt on hakanud lisaõhu pump probleemi tekkides töötmama hetkeliselt ja pausidega.....umbes nii, et 1-2 sek töötab ja siis 5-10 sek vait ja siis jälle 1-2 sek töötab jne. Kui soojaks läheb, siis jääb vait muidugi.

Siis veel see, et parema väljalaske kollektorist tundub nagu midagi sutsutaks ja paremast summuti torust tuleb oluliselt vähem auru ja õhku, kui vasakust - see on ka arusaadav, et ei aura, kui mootori 1 pool ei tööta. Mingil momendil tundub ka et õhukulumõõtjast jookseb vähem õhku paremale sisse.....käega katsudes.

Oletame, et üks katalüsaator on ära suland ja umbes......aga kust see õli nüüd niimoodi lahmab ikkagi??

Lisa6hu pumba v6id yldse minema visata kui korralikult ei tööta.
Hoia pöialt et kat sulanud ei oleks- tulemuseks sulanud hylsid,kolvid.
(gaasid ei lahku nii nagu vaja ja M120 n6rk selle poolest)
See just 290kw. mootorite viga (kattidega). Kui sul 300 seal siis muret pole.
(02-12-2012, 08:15 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Lisa6hu pumba v6id yldse minema visata kui korralikult ei tööta.
Hoia pöialt et kat sulanud ei oleks- tulemuseks sulanud hylsid,kolvid.

290 jah, kattidega. Kui sulanud pole, siis nüüdseks on ta õline igatahes.
See lisaõhupump tegi küll lolli häält kui töötas.

Peale probleemi hetkest on selle autoga sõidetud max 10 km linna vahel ja mõnikümmend minutit tühikäigul käimist ja selle ajaga vaevalt, et midagi sulatab.....loodetavasti.

Küünla august sisse piiludes paistab sealt niiske tahmane kolb aga sulamisest pole seal küll haisugi.
Üritan homme veel kompressioonid ära mõõta.
(02-12-2012, 08:24 PM)kait Kirjutas: [ -> ]
(02-12-2012, 08:15 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Lisa6hu pumba v6id yldse minema visata kui korralikult ei tööta.
Hoia pöialt et kat sulanud ei oleks- tulemuseks sulanud hylsid,kolvid.

290 jah, kattidega. Kui sulanud pole, siis nüüdseks on ta õline igatahes.
See lisaõhupump tegi küll lolli häält kui töötas.

Peale probleemi tekkimist on selle autoga sõidetud ~10 km linna vahel ja mõnikümmend minutit tühikäigul käimist ja selle ajaga vaevalt, et midagi sulatab.....loodetavasti.

Küünla august sisse piiludes paistab sealt niiske tahmane kolb aga sulamisest pole seal küll haisugi.
Üritan homme veel kompressioonid ära mõõta.
Hylsid on n6rgad ja mittevahetatavad.(v6ibolla juba on ka ei ole väga kindel).
6li silindris on tulemus juba, selle p6hjus aga v6is ammu varem olla.
Edu igatahes, loodan et pääsed hulleimast!

(02-12-2012, 08:33 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Hylsid on n6rgad ja mittevahetatavad.(v6ibolla juba on ka ei ole väga kindel).
6li silindris on tulemus juba, selle p6hjus aga v6is ammu varem olla.
Edu igatahes, loodan et pääsed hulleimast!

No loodame jah, et nii hullusti ei läinud! Samas ega vist väga varjante ei ole....aga eks aeg näitab. Huvitav ongi just see, et enne kui ülal nimetatud probleemid ühel hommikul hakkasid oli kõik ok - kütusekulu normis, mitte grammigi suitsu....jõudu oli ka, käis ühtlaselt ja vahele ei jätnud, ei haisenud. Aga võib olla tõesti on silindri seinad kahjustatud juba eelneva ekspluatatsiooni käigus. Igaks juhuks topin homme endoskoobi ka silindrisse, ehk paistab midagi.

Aga kui selgub hulleim.....siis on see küll mingi rekord, sest sain autoga sõita ainult 160kmIcon_razz

Sel mootoril pole hülsse, täis alu-mootor. Seal pole malmist jälgegi.
(02-12-2012, 11:40 PM)Heinar Kirjutas: [ -> ]Sel mootoril pole hülsse, täis alu-mootor. Seal pole malmist jälgegi.

Täpselt nii ta on.
Hülssimine ei tähenda iseenesest veel malmi.

Oluline on see, millega on kaetud silindri pinnad.
(02-12-2012, 11:46 PM)hents99 Kirjutas: [ -> ]Hülssimine ei tähenda iseenesest veel malmi.

Oluline on see, millega on kaetud silindri pinnad.

Seda m6tlesingi. Kui veel paar aastat tagasi uurisin nende kohta siis oli veel riknenud silindriga plokk prygimäe kaup.
Ja miks see juhtub- uued katalysaatorid on päris kallis lugu ja s6idetakse vanadega. Enamus teistes mootorites kajastub see mootori vigases töötamises, sellele aga m6jub fataalselt. See on muidugi m6ningad juhud ja ei ole t6enäoline väikese läbis6iduga korralikult hooldatud ja hoitud autodel.
Lehti: 1 2