Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W126 OM617 õli
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere

Siin oli üks teine õliteemaline teema, kuid ma sealt ei saanud päris hästi oma küsimusele vastust.
Seega küsiks siin - OM617 3.0 diiselmootor (ilma turbota). Mootor on tõstetud W126 kerele. Milline õli oleks kõige parem antud mootorile? Ma ei oota vastuseid, et 10W30 poolsünt käib kah - ma soovin just teada, milline hoiab seda mootorit kõige paremini töökorras ja tagab kvaliteedi? Ehk siis kas näiteks 0W40 ning ka need MB229.3 vmt standardid, kas poolsünt või täissünt jne.
Minu loogika ütleb, et mida kvaliteetsem õli, seda parem - ükskõik, kui vana on mootor, kuid ehk ma eksin ja mõni teine õli paneb just selle mootori hoopis paremini tööle?
Tahaks enne talve õlivahetuse ära teha, ehk saan siit vastuseid, millist õli osta.

Tänud ette!
Keegi ei tea, milline on Sinu auto mootorile parim.Paranoid Ilmselt on küll TTÜ-s olemas võimekus selle ülesande lahendamiseks, kuid kas asjal mõtet on?

Kui arvestada, et parimal juhul on kõnealune jõujaam 16 aastat vana, siis on kõik poes müügilolevad paremad, kui toonased standardid. Ülejäänu on R129 juba ära öelnud.
Muide, temalt saab ka hääd õli mõistliku hinnagaUnibrow
Sa tahtsid öelda, et parimal juhul 26 aastat vana? Selles kusjuures kahtlen - arvan, et sinna võib vabalt 10 juurde lisada antud isendi puhul.

No R129 jutust loen välja, et kõige parem oleks 0W40 (0W50-l vist puudub point Eestis?), võimalikult väike esimene number ja võimalikult suur teine number, ja seda ükskõik millise mootori puhul. Sinu jutust loen välja, et üldse pole vahet, mis ma sinna sisse panen?

Kas on vahet, mis brändi ma võtan, kui näitajad ja sertifikaadid on samad?

Antud juhul kaldun tõesti 0W40 poole (millel olemas ka see MB sertifikaat, numbrit hetkel ei mäleta).

Liqui-Moly soovitab panna sellised
Molygen SAE 5W-50
: Molygen SAE 10W-50
: Molygen SAE 15W-50
: OPTIMAL Synth SAE 5W-40
: OPTIMAL SAE 10W-40
(03-11-2012, 02:19 AM)Iphica Kirjutas: [ -> ]Sa tahtsid öelda, et parimal juhul 26 aastat vana? Selles kusjuures kahtlen - arvan, et sinna võib vabalt 10 juurde lisada antud isendi puhul.

No R129 jutust loen välja, et kõige parem oleks 0W40 (0W50-l vist puudub point Eestis?), võimalikult väike esimene number ja võimalikult suur teine number, ja seda ükskõik millise mootori puhul. Sinu jutust loen välja, et üldse pole vahet, mis ma sinna sisse panen?

Kas on vahet, mis brändi ma võtan, kui näitajad ja sertifikaadid on samad?

Antud juhul kaldun tõesti 0W40 poole (millel olemas ka see MB sertifikaat, numbrit hetkel ei mäleta).

See 0W40 v6ib Sinu mootorile rohkem maitsema hakata kui kytus Smile
(03-11-2012, 01:28 PM)itbilen Kirjutas: [ -> ]See 0W40 v6ib Sinu mootorile rohkem maitsema hakata kui kytus Smile

Miks nii?
M6tlesin seda et vana mootor on kyllalt h6re juba. Ja kui veel väga ei leki ja ei suitse siis v6ib seda tegema hakata.Samuti v6ib midagi lahti pesta ja m6ne kanali ummistada.
Ok, kas keegi on oma silmaga kunagi näinud, kus mootoris, milles on regulaarselt õli vahetatud ja millel õlikorgi alt ei vaata vastu nõgi, olex parema õli kasutamine midagi ära ummistanud ja püsivaid kahjustusi põhjustanud?

Teoreetiliselt on see ju võimalik, aga kui mootoril on vähegi regulaarselt õli vahetatud ja õlikorgi alt vaatab vastu puhas plokikaas, mitte paxu musta nõgiga kaetud, siis on see vähetõenäoline.

Ega õli ei sisalda ainult pesuvahendeid. See sisaldab ka lisandeid, mis kõik lahti pestud sodi ära lahustavad ja õlis ringlemas hoiavad, et see järgmise õlivahetuse ajal koos õliga välja lasta. Muidugi kui õlivahetusvälp liiga pikax ajada, nii et õli oma omadused kaotab, võib see ringlev sodi taas kokku kleepuda ja tõesti midagi ära ummistada, aga see ei ole õli süü vaid laisa omaniku süü.

Ja mis lekkimise teemasse puutub, siis teoreetiliselt on tõesti täissünteetsel õlil molekulid väiksemad ja võivad end vana tihendi või simmerlingi või kulunud kolvirõngaste vahelt läbi pressida. Selle tunned aga kohe ära kui auto rohkem õli hakkab tarbima ja selle vastu aitab taas poolsünti kasutama hakata. Ning turul on müügil ka sama viskoossusindexiga täis ja poolsünt õlisid nii et peax omale sobiva 0W või 5W õli leidma küll. Pealegi on tässünt kiri õli pakendil suurelt jaolt marketingi nipp ja kui kallimad racing õlid (need, mida kesmises autopoes tavaliselt poelettidel pole ja mida vaid tellimise peale saab) välja arvata, ei ole enamik maailmas müüdavaid täissünt kirjaga õlisid seda teps mitte, kuna nende baasõli on mitte täielikult vaid ainult mingi % ulatuses sünteetiliselt toodetud.

Kõige kindlam variant mootorit heas korras hoida on muidugi tihedamini õli vahetada. Vanal autol u 5000 - 10 000 km tagant, vastavalt kuidas rahakotil kannatab ja kui suur on aastane läbisõit. Ning kui aastaringselt sõita, siis 2x aastas (kevadel ja sügisel). Kui ainult suviti sõita, siis sügisel enne auto seisma panemist õli ära vahetada, kuna läbitöötanud õli muutub mõneti happelisex ja seda ei tasu talvex mootorisse seisma jätta. Lisax saab kevadel siis kohe uue õliga muretult sõitma hakata.

Selle lehe peal on näitex MB tehasemanuaalist võetud graafik soovitatavate viskoosusindexitega õlidega vastavalt aastaringsele temperatuuri vahemikule:

http://www.benzworld.org/forums/w210-e-c...ilter.html
Kui suur on t6enäosus et ca 30 aastat vanal pajal on koguaeg regulaarselt 6li vahetatud? Eks maitse asi, igayks v6ib oma auto mootorisse panna mida tahab. Kasv6i teleturu libesteid. Iseasi kas see midagi paremaks teeb. Kui on kapremonditud mootor siis v6ib 0W olla.
Kogemusest olen nn korraliku serviseraamatuga "regulaarselt 6li vahetatud" mootorist leidnud nurgakesi milles ollus isegi koos met.puruga.
Kogemusest ka niipalju et sai vahetatud 2.6L mootorile 0W40 ja tulemuseks sain varsti rohkem kl6bisevad klapid ja tunduvalt märjema otsakaane.MB mootor on ka ettenähtud 6lidega igavene.
(04-11-2012, 12:05 AM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Kui suur on t6enäosus et ca 30 aastat vanal pajal on koguaeg regulaarselt 6li vahetatud? Eks maitse asi, igayks v6ib oma auto mootorisse panna mida tahab. Kasv6i teleturu libesteid. Iseasi kas see midagi paremaks teeb. Kui on kapremonditud mootor siis v6ib 0W olla.
Kogemusest olen nn korraliku serviseraamatuga "regulaarselt 6li vahetatud" mootorist leidnud nurgakesi milles ollus isegi koos met.puruga.
Kogemusest ka niipalju et sai vahetatud 2.6L mootorile 0W40 ja tulemuseks sain varsti rohkem kl6bisevad klapid ja tunduvalt märjema otsakaane.MB mootor on ka ettenähtud 6lidega igavene.

Nii et kui klapid klõbisema hakkavad ja otsakaan leemendab paneb hea omanik mootorisse paxema õli ja kui differ undama hakkab, paneb sinna saepuru? Ma loll mõtlesin alati, et hea omanik vahetab ülemääraselt kulunud detailid välja?

Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?

Ja mis sellesse metallipuruga ollusesse puutub, siis ei tea sa kunagi, millal õli selle lahti peseb, kuna õli pesuomadused ei sõltu selle viskoosusest vaid kasutatud lisandite tõhususest ja seda, kui head pesuomadused õlil on, ei loe sa õlipakendilt kusagilt välja. Isegi sama tootja sama marki õlil, mida sa oled aastaid kasutanud võib olla vahepeal lisandeid muudetud ja selle pesuomadused paranenud.
(04-11-2012, 12:35 AM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?
Vaata toodud lingil ka aastaarvu. Näiteks 1991.a W124 diislite MB omaniku raamatus (küsitud mootor küll veel vanemast ajast?) MB ei soovita ühtegi 0W õli. 5W30 soovitab, kui temperatuur on pidevalt alla miinus 10. 5W50 soovitab iga ilmaga. Ka 5W40 ei soovita üldse.
(04-11-2012, 12:35 AM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]
(04-11-2012, 12:05 AM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Kui suur on t6enäosus et ca 30 aastat vanal pajal on koguaeg regulaarselt 6li vahetatud? Eks maitse asi, igayks v6ib oma auto mootorisse panna mida tahab. Kasv6i teleturu libesteid. Iseasi kas see midagi paremaks teeb. Kui on kapremonditud mootor siis v6ib 0W olla.
Kogemusest olen nn korraliku serviseraamatuga "regulaarselt 6li vahetatud" mootorist leidnud nurgakesi milles ollus isegi koos met.puruga.
Kogemusest ka niipalju et sai vahetatud 2.6L mootorile 0W40 ja tulemuseks sain varsti rohkem kl6bisevad klapid ja tunduvalt märjema otsakaane.MB mootor on ka ettenähtud 6lidega igavene.

Nii et kui klapid klõbisema hakkavad ja otsakaan leemendab paneb hea omanik mootorisse paxema õli ja kui differ undama hakkab, paneb sinna saepuru? Ma loll mõtlesin alati, et hea omanik vahetab ülemääraselt kulunud detailid välja?

Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?

Mitte paksema 6li v6i saepuru aga tavaliselt jätkatakse sama kasutamist mida ennemgi.
Teema algataja kysis n6u mida kasutada.
P6hjenda miks 0W40 on sinu arvates ainu6ige lahendus.Esiteks on see kallim ja teiseks see vana mootorit enam uueks ei tee. V6i teeb?
(04-11-2012, 12:47 AM)Priit Kirjutas: [ -> ]
(04-11-2012, 12:35 AM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?
Vaata toodud lingil ka aastaarvu. Näiteks 1991.a W124 diislite MB omaniku raamatus (küsitud mootor küll veel vanemast ajast?) MB ei soovita ühtegi 0W õli. 5W30 soovitab, kui temperatuur on pidevalt alla miinus 10. 5W50 soovitab iga ilmaga. Ka 5W40 ei soovita üldse.

Kui loed täpsemalt, siis sel graafikul on ka kirjas, et see on ülimuslik (ei leidnud peast kohe paremat vastet ingliskeelsele sõnale supersedes) kõigi vanemate ja eelnevalt avaldatud graafikute suhtes. Arvestades, et see graafik oli 1997-dast aastast, oli see ülimuslik 1991 aasta graafiku suhtes, nagu ka 2012 aasta graafik on ülimuslik 1997 aasta oma suhtes.

Selle lehe peal on veel värskem info:

http://amgmarket.com/amg/2010/02/mercede...gine-oils/

Reegel on see, et mida uuem mootor, seda kitsam on kasutatavate õlide valik, kuna tolerantsid ja töötingimused mootoris lähevad järjest raskemax ja nõuavad õlilt paremaid omadusi (+ autotootja kindlustab oma tagalat piirates sul õlivalikut). Vanemas mootoris (vä. kõrgema pöördega sportmootorid) võid sa kasutada suuremat hulka erinevaid õlisid, kuna tolerantsid ja töötingimused leebemad.

Kokkuvõttes, kui aastaringselt sõita, siis olex mõistlik kasutada 5W40 või 5W50 õli kuna need sobivad meie kliimasse hästi. 0W40 ei ole meil otseselt vajalik kuna -30 ja edasi kraadid on pigem ikka harvad. 10W40 võib -25 ja edasi kraadise pakasega siiski veidi liiga pax olla (kui autol on plokisoojendus, pole asi nii hull), nii et päris hästi ta meie kliimasse ei sobi. 5W30 ja 10W30 õlid võivad suvel +35 kraadiga veidi liialt vedelax osutuda ja maanteelt tulles ja ummikusse või foori taha tühikäigule tiksuma jäädes võib õlirõhk tiba madalax jääda. Erineva viskoosusega õlide hinnavahed ei ole tänapäeval enam nii suured, nii et 5W40 õli on täitsa mõistlik osta tagamax talvel normaalne käivitumine ja suvel kuumaga piisav õlirõhk.
(04-11-2012, 12:51 AM)itbilen Kirjutas: [ -> ]
(04-11-2012, 12:35 AM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]
(04-11-2012, 12:05 AM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Kui suur on t6enäosus et ca 30 aastat vanal pajal on koguaeg regulaarselt 6li vahetatud? Eks maitse asi, igayks v6ib oma auto mootorisse panna mida tahab. Kasv6i teleturu libesteid. Iseasi kas see midagi paremaks teeb. Kui on kapremonditud mootor siis v6ib 0W olla.
Kogemusest olen nn korraliku serviseraamatuga "regulaarselt 6li vahetatud" mootorist leidnud nurgakesi milles ollus isegi koos met.puruga.
Kogemusest ka niipalju et sai vahetatud 2.6L mootorile 0W40 ja tulemuseks sain varsti rohkem kl6bisevad klapid ja tunduvalt märjema otsakaane.MB mootor on ka ettenähtud 6lidega igavene.

Nii et kui klapid klõbisema hakkavad ja otsakaan leemendab paneb hea omanik mootorisse paxema õli ja kui differ undama hakkab, paneb sinna saepuru? Ma loll mõtlesin alati, et hea omanik vahetab ülemääraselt kulunud detailid välja?

Vaata seal eelneval lingil olevat graafikut ja ütle mulle, et MB pole oma mootoritesse 0W40 õli ette näinud?

Mitte paksema 6li v6i saepuru aga tavaliselt jätkatakse sama kasutamist mida ennemgi.
Teema algataja kysis n6u mida kasutada.
P6hjenda miks 0W40 on sinu arvates ainu6ige lahendus.Esiteks on see kallim ja teiseks see vana mootorit enam uueks ei tee. V6i teeb?

Ma ei ole öelnud, et 0W40 on ainuõige lahendus. Ma ütlesin, et talvel olex mõistlik kasutada 0W või 5W-ga algavaid õlisid kuna -25 ja edasi kraadide korral võivad 10W-ga algavad õlid veidi liiga paxud olla, mis teevad mootori käivitamise raskemax. Ega 10W õli -25 juures veel täitsa tahke ole ja saab ka seda kasutada, aga võrreldes 5W õliga on ta selle temperatuuri juures siiski mõnevõrra paxem.

Lihtsalt mind häiris sinu jutus see, et sellest võis välja lugeda nagu olex 0W40 õli põhjustanud selle, et su mootor hakkas klõbisema ja lekkima, kuigi tegelt tõi see lihtsalt paremini esile selle, et otsakaanetihendi ja hüdrotõukurid võix lähemal ajal välja vahetada.
(04-11-2012, 12:58 AM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]...

Lihtsalt mind häiris sinu jutus see, et sellest võis välja lugeda nagu olex 0W40 õli põhjustanud selle, et su mootor hakkas klõbisema ja lekkima, kuigi tegelt tõi see lihtsalt paremini esile selle, et otsakaanetihendi ja hüdrotõukurid võix lähemal ajal välja vahetada.
+ miks mitte ka vahetada mootorikett (mis kindlasti korraliselt vahetamata), saaled jms, sealjuures soovitavalt originaalosade vastu? Näiteks 93.a 24-klapilisel diislil vahetada hüdrotõukurid välja selle asemel, et kasutada edasi probleemideta paksemat õli?

Lihtsalt korralik mootoriremont võib maksta vabalt 2-3 auto turuhinda ja Sinu soovituse puhul pole põhjust arvata, et mootor vajaks kindlasti remonti, vaid et tegemist on lihtsalt vana (võimalik et ühtlaselt kulunud) mootoriga, millele 5W või 0W õli sisse valamine võib olla lihtsalt ebamõistlik (ei tee seda mootorit uueks, vaid viitab remondile, milleta see mootor vähe paksema õliga võiks veel võib-olla 1-2-3-?-sada tuhat km probleemideta sõita).

Vastavustabelite ülimuslikkus ei tähenda ka seda, et pool miljonit või miljon sõitnud mootorile see tingimusteta kehtiks. Ka vanades hooldusraamatutes olen näinud, kus juba paari-kolme-aastasel MB-l ametlik esindus läheb sujuvalt üle 10W40-le (kus küll kulumine ei saa olla põhjuseks).
Tere

Pane 10w- 40 sisse ja sõidab ta sul väga hästi. Mina nende paljude aastate jooksul mil erinevaid vanu autosid pidanud olen tavakasutuses( sõidan üsna palju), küll ei näe põhjust hulluks minna selle õli teemaga. Siis kui need autod või mootorid valmistati polnuki niisuguseid õlisid saada veel. Kuid vaheta õli orjenteeruvalt 10 tuhande km järel. Kui muidugi harrastad sellist rullnokaliku elustiili ja pidevalt jalg sügeleb pedaali peal, siis muidugi võid midagi paremat sinna panna, siis küsi juba nõu targemate käest ( jürgen spetsialiseerunud õlidele). Naljaga pooelks õeldult see mis leti peal või netipoes müüa, tuleb siiski enamuses erinevate etiketidega pakendil ühest ja samast mahutist.

Tervitades Siim
Siimuga ühel nõul, liiga keeruliseks asi aetud.

(04-11-2012, 10:49 AM)Priit Kirjutas: [ -> ]
(04-11-2012, 12:58 AM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]...

Lihtsalt mind häiris sinu jutus see, et sellest võis välja lugeda nagu olex 0W40 õli põhjustanud selle, et su mootor hakkas klõbisema ja lekkima, kuigi tegelt tõi see lihtsalt paremini esile selle, et otsakaanetihendi ja hüdrotõukurid võix lähemal ajal välja vahetada.
+ miks mitte ka vahetada mootorikett (mis kindlasti korraliselt vahetamata), saaled jms, sealjuures soovitavalt originaalosade vastu? Näiteks 93.a 24-klapilisel diislil vahetada hüdrotõukurid välja selle asemel, et kasutada edasi probleemideta paksemat õli?

Lihtsalt korralik mootoriremont võib maksta vabalt 2-3 auto turuhinda ja Sinu soovituse puhul pole põhjust arvata, et mootor vajaks kindlasti remonti, vaid et tegemist on lihtsalt vana (võimalik et ühtlaselt kulunud) mootoriga, millele 5W või 0W õli sisse valamine võib olla lihtsalt ebamõistlik (ei tee seda mootorit uueks, vaid viitab remondile, milleta see mootor vähe paksema õliga võiks veel võib-olla 1-2-3-?-sada tuhat km probleemideta sõita).

Vastavustabelite ülimuslikkus ei tähenda ka seda, et pool miljonit või miljon sõitnud mootorile see tingimusteta kehtiks. Ka vanades hooldusraamatutes olen näinud, kus juba paari-kolme-aastasel MB-l ametlik esindus läheb sujuvalt üle 10W40-le (kus küll kulumine ei saa olla põhjuseks).

Thumbsup
Itbilen, millal sul see mootor klõbisema hakkas, suvel või talvel? Sest kui suvel, siis ei olex ju vahet olnud, kas sees on 0W40, 5W40, 10W40 või 15W40. Kõik need õlid on 40 lõpuga ja soojade ilmade korral üsna sama viskoosusega (erinevate tootjade eri õlid võivad muidugi mõneti erineda, kuid jäävad ikkagi samade standardite sisse).

Ja Priit, vanu hooldusraamatuid ei saa antud juhul arvesse võtta, kuna need ju Saxas täidetud (ma eeldan, et sa pidasid silmas Saxast toodud vana auto hooldusraamatut) kus on pehmem kliima ja kus tõesti 10W40 õli on täitsa omal kohal ja Californias, kus on kogu aeg kuum, kasutataxe 15W40 õli ilma probleemideta. Ja Põhja Soomes, kus -30 ja edasi kraadid on tavalised kasutataxe 0W40 või 5W40 õlisid.

Ei saa öelda, et 0W40 õli on kogu aeg vedelam kui 10W40 õli. Ta on vedelam külmadel temperatuuridel, kus 10W40 õli hakkab juba paxenema. Soojadel temperatuuridel on nad üsna üha paxused kuna mõlemad 40 lõpuga. Enamuse osa aastast on ka meie kliimas 10W40 õli täitsa ok, aga kui talvel on nädal aega -30 kraadi ja auto käivitamine on paxu õli tõttu raskendatud, mõtled küll, et olex võinud 5W40 õli sisse panna, hinnavahe ei olnud ju nii meeletu.

Viskoosusindex ei näita õli kvaliteeti. See näitab ainult, millisesse kliimasse ta sobib ja millisesse mitte.

Selle üle ei vaidle ju keegi, et Lõuna Euroopasse mõeldud M+S märgistusega talverehvid ei ole meie külmemas kliimas just kõige parem valik ja eelistada tasux korralikke Nokiani või Continentali talverehve, aga sellest aru ei saada, et soojas kliimas kasutatav õli samamoodi meie kliimasse kõige paremini ei sobi.
Mis vahet seal on kas suvel v6i talvel. V6i mis kliimas mis 6li. Saa aru et TAVALISELT ei minda 10 v6i 15W pealt lihtsalt yle 6livahetusega 0Wpeale. Suurendad lihtsalt remondi t6enäosust. Jutt on siis VANAST pajast. Uued autod,remonditud mootorid- loomulikult teine asi.
Tegu on siiski siin teemaalgatajale soovitustega mida teha. Eks see ole tema teada kui heas fyysilises korras ta mootor on ja mis sellega kaasneda v6ib. Muidugi v6ib ka pärast alati 6li peale kallata v6i lihtsalt korralikku akusse investeerida. Korralik tihe MBdiisel käivitub hea aku korral ka kuni -30kraadi kylma puhul probleemideta ka 15W-ga. Siis oleneb suuresti kytusest juba. Loomulikult keegi ei KEELA kasutada 0W-d.
Eks igayks teab ise oma mootori korrasoleku astet ja käitub vastavalt.
(04-11-2012, 12:51 AM)itbilen Kirjutas: [ -> ]Teema algataja kysis n6u mida kasutada.
P6hjenda miks 0W40 on sinu arvates ainu6ige lahendus.Esiteks on see kallim ja teiseks see vana mootorit enam uueks ei tee. V6i teeb?

Olen teinud erinevaid õlikatseid sellise hiidvana XK mootoriga:

[Pilt: IMGP4412.jpg]


Välja töötatud on ta aastal 1949 (!!!), minu eksemplar pärines 50ndatest.
Kui ta minuni jõudis olid rõngad nii kinni kasvanud, et tuli tükkhaaval välja raiuda, kepsusaale oli kulunud, aga muud asjad enam vähem.
Remondis suuri investeeringuid ei teinud, vaid kepsukaelad lihviti, esimese remondi kepsusaaled ning uued rõngad. Raamid jäid vanad, mõõtsin üle ja olid lubatud piires.
Noh, kuna tegu uunikumiga, siis ploki tõmbasin kah uuesti selle pardimuna värvi värviga üle, nagu originaaliski oli...

Kuna disain on tal hiidvana, siis tagumist simmerit ÜLDSE POLE (vänt tuleb plokist lihtsalt läbi täpse augu välja), esimene siiski on, selle ka vahetasin.

Tehas soovitab 20w-50 mineraali. Arusaadav, sest 55ndal aastal muud ju polnud.

Ostsin seda, proovisin. Commal on valikus täitsa olemas. (mingi Classic Car oili nime all)
Töötab, nagu ikka, külmalt õlirõhk põhjas (kuue ringis), kuumalt ja tühikäigul kukub täitsa alla. Mingi alla bari isegi. (tal on mehaaniline kell koguaeg küljes ja armatuuris )
Häiris mind see madal õlirõhk. Panis sisse Valvoline täissündi 5W-50ne...

Õlirõhk külmalt 5, kuumalt ja tühikäigul kaks.
Mootor on tänapäeva mõistes täielik logu.

Nii seletangi, et see mineraal muutub kuumalt peaaegu veeks, aga kaasaegne täissünt mitte.
Kumb siis sinuarust sellele vanale kolakale parem on...?

See, mis rõhku ei suuda tekitada või see, mis suudab ja on sigakallis...?
Kusjuures isegi välja ei jookse kusagilt, kuigi kõiki simmereid polegi...Eusa_drool
Õlikulu on normaalne. Mingi ühe liitri "hingab" 5000km peale 7st liitrist ära. Klapisääri ju kah kõigidel klappidel pole...Paranoid

Midagi ta seal "lahti ei pese", krt kõige peenem õlikanal on 3mm läbimõõduga ja külmalt 5 barri peal, kuidas saakski midagi umbe minna...
Seega, rahvajutt on see pesemise värk.

Kuna rendipargis on veel sellise mootoriga autosid, siis kõigile läks sama täissünt sisse.
Oleks see äri kasumlikum, paneks 0W-60, ausõna. (aga see on juba nii kallis, et ei jäksa kümneid liitreid osta)


Minu soovitus teemaalgatajale: osta kõige kallim õli, mis Sa eales osta jäksad. See ongi kõige parem.
Mootorit ta uueks ei tee (selleks aitab ainult remont!), aga seisukorda säilitab küll.

Kui jookseb kokku, siis õli pole mõtet süüdistada, nagunii oleks jooksnud.
Mul siiani ei ole ükski...(v.a. 2soti pealt 2005a Navara, aga sel oli mingi tehasejama...kuuldavasti saale materjali pealt liigselt kokku hoitud...)

Lehti: 1 2