Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: kui ruttu 270cdi soojeneb?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas 13 km maanteed üheksakümnega sõites on liiga pikk aeg 90 kraadini soojenemiseks? Pikka otsa sõites kukub üks pulk temperatuuri ära ka kui pikalt enne ristmikku gaasi maha lased ja auto paar-kolmsada meetrit tühikäigul või mootoriga pidurdades veereb.
Kui termostaati vahetada siis mis firma toodangut eelistada? Mitme kraadi termostaat peab olema? Mis värvi jahutusvedelik peab olema? mida veel jahutussüsteemis kontrollima peaks?

autoks 2003/09 e270cdi 130kw
Võrdluseks, et minu 220 CDI käitub suhteliselt samaväärselt ja talvel (-15 C ja alla ) ilma lisasoojendita lihtsalt ei saagi ka 15 km. lubatud kiirusel läbisõidu järel töötemperatuuri kätte. Termostaadi vahetus siin ei aita, mootor lihtsalt kasutab kütet pöörlemiseks mitte soojendamiseks. Kas Sul lisasoojendit pole?
Vastus oleks, et ei soojenegi. Selle kohta on siin kümneid ja kümneid teemasi. Iga külmaga tuleb taas paar tükki juurde. Kasuta otsingut.
Selles suhtes ei saa MB inseneride loogikast aru, et kui võrrelda nt 210 220CDI ja W124 3-st turbodiislit, siis vana kooli mootoriga auto on väga soe auto, autod umbes sama rasked, linnakulu tehaseandmetel uute autode puhul täpselt sama, minek sarnane, aga uuem tahab lisasoojendust (mis on ju täiendav kütusekulu). Unibrow
Kuhu w211 webasto paigutada? Mis tüüpi täpselt kasutati?
Seda soojenemise teemat ma arvasingi, et halvasti soojeneb. Radikas kinni katta? Ulme mootor küll ikka mis ise nii suur ja sooja ei anna. A-klassi peal 170cdi see läheb küll ruttu, isegi kui webasto välja lülitada.
(26-10-2012, 02:09 PM)Priit Kirjutas: [ -> ]Selles suhtes ei saa MB inseneride loogikast aru, et kui võrrelda nt 210 220CDI ja W124 3-st turbodiislit, siis vana kooli mootoriga auto on väga soe auto, autod umbes sama rasked, linnakulu tehaseandmetel uute autode puhul täpselt sama, minek sarnane, aga uuem tahab lisasoojendust (mis on ju täiendav kütusekulu). Unibrow

See on sellest tingitud et uuema tyybi mootoritel jääb yle vähem energiat soojuseks.

10km ja peab töötemp olema
Minu autol on näitena 3.0 V6 mootor, töötempi -5 puhul saavutab maanteesõidul umbes 10 km-ga, sooja hakkab aga tulema juba esimese 2 kriipsu korral ehk paari-kolme km. läbimisel. webastot ei ole.
(28-10-2012, 10:36 AM)kentq Kirjutas: [ -> ]Minu autol on näitena 3.0 V6 mootor, töötempi -5 puhul saavutab maanteesõidul umbes 10 km-ga, sooja hakkab aga tulema juba esimese 2 kriipsu korral ehk paari-kolme km. läbimisel. webastot ei ole.

v6 pisut uuem ka. Tollel äkki juhitav termostaaat isegi?
(27-10-2012, 11:58 PM)edgar1982 Kirjutas: [ -> ]10km ja peab töötemp olema

Midagi ei PEA olema. Enamus CDI-i tuksuvad talv läbi 70c peal. Vaheta termostaate palju tahes või kata kasvõi kolm radikat kinni.

(29-10-2012, 12:45 PM)virgo Kirjutas: [ -> ]
(27-10-2012, 11:58 PM)edgar1982 Kirjutas: [ -> ]10km ja peab töötemp olema

Midagi ei PEA olema. Enamus CDI-i tuksuvad talv läbi 70c peal. Vaheta termostaate palju tahes või kata kasvõi kolm radikat kinni.

Ehk põhjendad oma resoluutset väidet ka...

CDI mootoriga isenditel, mis toodetud põhjamaade tarvis (hea küsimus, kas Eesti ka DBC arvates põhjamaa on) leidub teine jahutusring veel - selleks on siugtoru põhiradika ees. Ning ka sellel on termostaat, mille vahtusest aga mitte keegi midagi ei tea. Liites see jahutusvõimsusele toakütte võimsusele otsa, siis rohkemat vist põletatud kütusenatukesest välja ei pigistagi...
[Pilt: 6563_kylman_ilman_jaahdytin_1.jpg]
[Pilt: 6563_202pikkutermari_1.jpg]
[Pilt: 6563_termari_numero_1.jpg]
Soome foorumis on mõni mees selle toru pimedaks tegemisega (rikkamad ka mõnekümneeurose investeeringu järel) toa soojaks saanud.
Laenatud MESE.FI vastavast teemast .

70 ei ole mootor töötemperatuur...Confused
Korras termostaat jatöötav lisasoojendi, radikat pole kinnitoppinud kunagi. temperatuuri 89 -91 c temperatuuri saavutamiseks umbes 10km maanteesõitu -25c pakases, ja kogu ülejäänud päeva püsis temperatuur ilusti.
Autoks E320CDI T210
Üldjoontes olen Võsaga nõus, et pakutud lahendus võib toimida. Soojenemine paljuski sõltub jah sellest, et mis riigi jaoks ja mis varustusega auto on toodetud.

Minu point oli see, et kui auto juba praegu (mõne miinusega) ei soojene, siis tavalise termostaadi vahetus ja radika kinni katmine ei aita.

Need paljud CDI soojenemise teemad käivad läbi siit foorumist iga aasta esimeste miinustega. Nii juba aastaid. Ja alati inimesed loodavad termostaadi vahetusega ime saavutada. No ei ole nii lihtne. Esmalt veenduge mis varustus autol on, kas lisasoojendi olemas (otsi nuppu tuhatoosi kõrvalt), kas see töötab. Vajadusel tuleb kasutada mõnda pädevat remondikohta.
Nii aga kas siis on termostaat vigane kui neljakraadise õhusoojaga 22 km sõidan ja siis alles viimane soojapulk tõuseb. Linnas läheb rutem maanteel kaua.
(16-11-2012, 11:39 PM)thalenfrei Kirjutas: [ -> ]Nii aga kas siis on termostaat vigane kui neljakraadise õhusoojaga 22 km sõidan ja siis alles viimane soojapulk tõuseb. Linnas läheb rutem maanteel kaua.

See on kahtlane et linnasõidul läheb kiiremini. Igal autol soojeneb kiiremini maanteesõidul kuna siis koormus taga. Mis võib viga olla jääb targemate öelda.
(17-11-2012, 12:23 AM)kentq Kirjutas: [ -> ]
(16-11-2012, 11:39 PM)thalenfrei Kirjutas: [ -> ]Nii aga kas siis on termostaat vigane kui neljakraadise õhusoojaga 22 km sõidan ja siis alles viimane soojapulk tõuseb. Linnas läheb rutem maanteel kaua.

See on kahtlane et linnasõidul läheb kiiremini. Igal autol soojeneb kiiremini maanteesõidul kuna siis koormus taga. Mis võib viga olla jääb targemate öelda.

Termostaat lahti äkki. Maantees6idul jahutab ka "väikse" ringi maha.
(16-11-2012, 11:39 PM)thalenfrei Kirjutas: [ -> ]Nii aga kas siis on termostaat vigane kui neljakraadise õhusoojaga 22 km sõidan ja siis alles viimane soojapulk tõuseb. Linnas läheb rutem maanteel kaua.

Jätad auto seisma ja katsud jahutusradikat. Kui jahutusradikas soe ja auto soojaks ei lähe, siis termostaadi viga.