Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: w203 elektri jama
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mure järgmine, et lakkasid töötamast päris palju lisasid autol:
1. kliima
2. kojamehed
3. aut. tuled
4. suunatuled
5. srs
6. kesklukk
7. mf rool
8. kütusenäidik
9. midagi kindlasti veel...

Lisaks armatuuris veateade "display faulty" ja pidurite hoiatustuli, kaugtulede indikaator vilgub, taustavalgus vilgub, välis temp. näitab +85C. Samas vahepeal hakkab kõik tööle. Natuke hiljem tuli veel generaatori/aku veateade. Akult pinge mõõdetud ja ilusti 14,5V.

On keegi kokku puutunud sellise asjaga? Suht ebameeldiv sõita kui, vihmas järsku kojamehi kasutada ei saa ning aknad uduseks hakkavad minema.
Lõhnab esimese SAM bloki järele.Uuri Lesvenist, neid vist sai paarisaja kohaliku eest remontida, uus maksab 5 korda rohkem.
Uurisin siin ka natuke välismaa foorumeid, siis just nagu oleks vaja tagumist SAM moodulit?
Kuidas eristada kumb peetis on? Kas diagnostika ütleb ära kumb peetis? Loogika järgi mitte, aga mine sa tea. Ega eriti loogiline pole ka Stuttgardi meeste poolt, et üks moodul rikki läheb, siis tähtsad komponendid nagu kojamehed, tuled jms. ei tööta enam.Icon_rolleyes
Muideks pakutud koht on vist Tallinnas? Kas keegi Tartus ka asja toimima saaks?
SAM-de jaoks on mul kataloogis hulgaliselt varuosi saada, kuid siiani pole neid veel lahti kiskunud. Saada on kõikvõimalike silikon lüliteid, power- ja CAN drivereid. Arvatav remondi hind jääks 150.- kanti. Remont ise, tänu osade tellimisajale, võtaks aega ca nädala.

Kui kellelgi vedeleb mõni SAM (või muu moodul), siis uuriks meeleldi.
Oh-oh... tere tulemast.

Loe minu tehtud teemat selle asja kohta. Sam-blokki vahetus ei ole nii lihtne lahendus sellele.
Ja veel etteruttavalt, mina oma vana auto omanikuna lahendust sellele ei leidnudki. Vahetasin sam-blokke ja jumal teab mida.
Ma ei ole kindel, kas wdb240 mäletab aga mingite tulemusteni ta jõudis ja tõele lähemale jõudis... enne aga müüsin auto ja loobusin.
(17-10-2012, 02:55 PM)voodoo Kirjutas: [ -> ]Oh-oh... tere tulemast.

Loe minu tehtud teemat selle asja kohta. Sam-blokki vahetus ei ole nii lihtne lahendus sellele.
Ja veel etteruttavalt, mina oma vana auto omanikuna lahendust sellele ei leidnudki. Vahetasin sam-blokke ja jumal teab mida.
Ma ei ole kindel, kas wdb240 mäletab aga mingite tulemusteni ta jõudis ja tõele lähemale jõudis... enne aga müüsin auto ja loobusin.

Kui see vastus oli minule mõeldud, siis kommenteerin mõne sõna. Loomulikult ei saa ma lubada, et teen selle korda. Samas väga vähe tõenäoline, et asi veel hullemaks läheb. Peab SAM-i lahti arutama laual ja vaatama mis osi saada on. Osad komponendid on lihtsalt vahetatavad. Osad tuleb tellida vastavalt SAM-le juba õige softiga. Enda harimise mõttes olen nõus need jupid vahetama oma kuludega. See tähendab, et ebaõnnestumise korral ei saa ma mingit tasu. Ainus on see, et SAM on minu käes ca nädala. Muidugi kõik see eeldusel, et enne on kindlalt diagnoositud SAM-i viga.

Ja ütleme nii, et SAM on elektroonika disaini seisukohalt VÄGA primitiivne tükk. Olen edukalt remontinud BMW CCC mooduleid mis valdavalt koosneb BGA protsessoritest. Segane jutt, kes mõistab, see mõistab Smile

No BGA-l ja BGA-l on ka vahe olemas, seal see punktitihedus väga erinev. Mõne võib käsitsi isegi paika panna aga pisemate punktidega ikka masin soovitav.
(18-10-2012, 11:30 AM)Heinar Kirjutas: [ -> ]No BGA-l ja BGA-l on ka vahe olemas, seal see punktitihedus väga erinev. Mõne võib käsitsi isegi paika panna aga pisemate punktidega ikka masin soovitav.

Täpselt nii. CCC sees on kolm PGA-d millel üle 500 palli. Ülejäänud väiksemad. Samas see töö siiski valdavalt käsitöö. Eestis on küll firmasi, kes PGA paigaldus jaamasi müüvad ja kasutavad, kuid ühe kasutatud skeemi pärast ei hakka keegi masinaid seadistama. Seda enam, et üldjuhul pole tehnilised joonised, skeemid ja PGA asukoha info kättesaadav.

Polnud sinule mõeldud see vastus. Ma kemplesin sarnase probleemiga üle aasta, sammi vahetasin aga ei aidand, viga on kuskil mujal ja seda tuvastada on raske.
(07-10-2012, 09:31 PM)Breth Kirjutas: [ -> ]Uurisin siin ka natuke välismaa foorumeid, siis just nagu oleks vaja tagumist SAM moodulit?
Kuidas eristada kumb peetis on? Kas diagnostika ütleb ära kumb peetis? Loogika järgi mitte, aga mine sa tea. Ega eriti loogiline pole ka Stuttgardi meeste poolt, et üks moodul rikki läheb, siis tähtsad komponendid nagu kojamehed, tuled jms. ei tööta enam.Icon_rolleyes
Muideks pakutud koht on vist Tallinnas? Kas keegi Tartus ka asja toimima saaks?
Aga sa mine võta tagumiselt sam -il juhtmed küljest ära, vaata mis juhtub. Kui midagi ei juhtu siis ongi selle sam -i viga aga kui tekib uus hunnik probleeme siis tõenäosus väiksesm, et viga seal peitub. Samuti võib sul olla sam -i CAN -i kaabel katki või kaitse läbi (kui tal on oma kaitse üldse).


(11-10-2012, 01:09 PM)virgo Kirjutas: [ -> ]SAM-de jaoks on mul kataloogis hulgaliselt varuosi saada, kuid siiani pole neid veel lahti kiskunud. Saada on kõikvõimalike silikon lüliteid, power- ja CAN drivereid. Arvatav remondi hind jääks 150.- kanti. Remont ise, tänu osade tellimisajale, võtaks aega ca nädala.

Kui kellelgi vedeleb mõni SAM (või muu moodul), siis uuriks meeleldi.
Üks offtopic küsimus, mida sina mõtled can draiveri all, mikrokontrollerit,mcp2515,mcp2551,82c250 või tervet mingit moodulit?
(25-10-2012, 09:07 AM)karuanton Kirjutas: [ -> ]Üks offtopic küsimus, mida sina mõtled can draiveri all, mikrokontrollerit,mcp2515,mcp2551,82c250 või tervet mingit moodulit?
Ikka komponente SAM-is. Olgu siis mikrokontroller, prose või mõni muu jubin.
Oi tõsine mure. Praegu saab veel sõita w210 ja w202 aga mis kümne aasta pärast saab, kui need uuemad taskukohaseks saavad ja eelmised mudelid vanarauasEusa_wall Tulevik on tume.

Ma ei mõista mis fenomen selles w203 on, et 10a. vana auto eest küsitakse veel 5k€. Poole odavamas punnsilmas on ka autot rohkem. Selle raha eest võiks saada ikka vabalt sõita mitte pead vaevata, mis autol viga.
Kui juba w202-ga jääb vabariigis jänni siis...
(25-10-2012, 12:37 PM)erki232 Kirjutas: [ -> ]Oi tõsine mure. Praegu saab veel sõita w210 ja w202 aga mis kümne aasta pärast saab, kui need uuemad taskukohaseks saavad ja eelmised mudelid vanarauasEusa_wall Tulevik on tume.

Ma ei mõista mis fenomen selles w203 on, et 10a. vana auto eest küsitakse veel 5k€. Poole odavamas punnsilmas on ka autot rohkem. Selle raha eest võiks saada ikka vabalt sõita mitte pead vaevata, mis autol viga.
Kui juba w202-ga jääb vabariigis jänni siis...

Täitsa nõus sinuga. Seda näitab ilmekalt ka hinnavõrdlus auto24.ee-s. W140 kere on samas hinnas W220 kerega. 3000-5000 vahel saada mõlemaid. Kahjuks on W220 muutunud juba selliseks, et need kes jõuavad osta odavama otsa isendi, kahjuks ei jõua neid hooldada. Enamus neist (3000-6000 hinnaklassis) on tõsised peldikud. Kurb, aga nii on. Suure tõenäosusega läheb paljuski nii kõigi uuemate kvaliteetautodega. Varem olid nad kestvuse sümbolid ja KIA üle naerdi. Paraku varsti naerab KIA omanik. Igapäevaselt suhtlen Volvo omanikega, neil sama jama. 2001-2004 vahemikus S60, S80, V70 jne. hinnad 3000-5000 kandis ja ikka laguneb elektroonika. 1000.- mingi ploki eest on juba 1/3-1/5 auto hinnast. Ka autom kastid ja nelivedu nõrk ja kallis remontida. Nii neist paljud lammutusse jõuavadki.

Ega seegi rõõmusõnum pole, et enamus uued kvaliteetautod on bensukatele turbod pannud. Palju neil mootoritel ressursi on 10 aasta pärast?