Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: MB E320 CDI, W210 Mootori tuulutus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Selline küsimus mis selle jupi nimi on, mille eest ta vastutab ja miks mingit mustavedeliku täis, see ei ole õli ja ei ole küte, oleks nagu must kondensaat.
[Pilt: 89856-DSC00046.JPG]
[Pilt: 58579-DSC00045.JPG]
Mööda seda toru, see pläga jookseb turbo juurde ja seal on ka kõik seda jura täis.
[Pilt: 96649-DSC00047.JPG]
Lõhnab mootori tuulutuse järele...
mis mõttes?Eusa_eh saaks konkretselt vastust.
Ongi mootori tuulutus.
Ok. Selge, aga keegi oskab selgeks teha kuidas ta töötab ja miks üldse seda vaja on ja kas peab olema nagu ta mul on (ma küll ei arva niimoodi) või midagi vajab vahetust? Äitah kes oskab vastata!!
Vaja on teda kindlasti. Mul ta samuti ajab õli välja sealt. Aga kuna mootor töötab nagu kellavärk siis pole tahtnud teda väga torkida.
oskab veel keegi midagi öelda?Eusa_eh
Minu 320cdi ajas samamoodi kergelt õli välja. See osa on mersul viletsalt tehtud ja kogulugu
Nagu näha, ei viitsi Sa ise otsida ja ootad mõnda minusugust lolli, kes oma sõnadega mingit umbluud ajaks. No proovime siis...

Karterituulutust on vaja. Kolvi peal on ju surve kuni paarkümmend MPa, kolvi all normaalrõhk. Loogiline, et sealt midagi läbi lekib. Samuti tekitavad liikuvad detailid karterisse rõhulaineid, mis omakorda muudavad karterirõhku dünaamiliselt. Kõige selle kompenseerimiseks peab karter hingama. Et seda teha "loodussõbralikult, saadetakse karterist väljuv gaas sisselaske kaudu läbi mootori.

Et karteris olev õliudu kaasa ei läheks, on seal õlipüüdesüsteem (lihtsamal juhul pelk metall- või kapronsasi, keerukamal juhul labürintsüsteem), mis peaks kõik õhust raskema kinni püüdma ja tagasi karterisse nõrutama. Teatud aja see ka toimib. Aga lõpuks ummistub (eriti kenasti neil mootoritel, millel "säästlik" omanik laseb õlivahetused üle, kuna õli veel on...Retard).

Kindlasti ei tohi see lägane olla. Aga teiselt poolt ei viitsi enamus autoomanikke selliste pisiasjadega tegeleda ja ootavad ära esimese külmumise - siis oksendab mootor õli välja. Ka vana MB teeb seda, kuna õlivarda toru on allpool õli tasapinda.

Mida hõredam on mootor, seda tugevam on hingeldamine...Crybaby

Kooner paneb selle toruotsa lihtsalt maha tilkuma. Keskkonnateadlik pistab potsikusse, mida aeg-ajalt tühjendab.

Õige oleks kindlasti lahti võtta ja puhastada. Kui puhastamine enam ei aita, siis vahetada.
Olen kuulnud, et teatud mootoritel olevat vahetatav paberfilter seal. Minu teada MB seda ei kasutanud...
Nüüd on pilt selge! Suur tänud!Icon_razz
Ma enda auto koukisin selle lahti, et näha kas on must või katki. Midagi sellist polnud, lihtsalt üks käkk mis omajagu õli ikkagi läbilaseb, ja satub see õli siis sisselaskesse kus ta tänu loodussõbraliku ja autovaenuliku EGRi töö läbi kenasti sisselaske kolektori seintele kõrbeb.
Asi sai korda! Vahetasin kummi tihendid, tegin kõik puhtaks ja ongi kõik.
[Pilt: 68372-DSC00053.JPG]
Remont läks maksma 5 eur
Vanad olid suht väsinudDoubt
[Pilt: 66958-DSC00056.JPG]
Äkki täpsustad ka tihendite asukohta?
Mustavärviga plastmass (mootori tuulutus) käib 4 poldiga lahti... kui lahti teed, siis on kohe näha nende asukohta.
[Pilt: 52573-mb1.jpg]