Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Bensu kulu suur ja jätab vahele.. 2.6 118kw
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nii.. Kirjutan hetkel siin kiiruga.
Autoks siis Mercedes-Bens 124 kere 86a..
2.6 118kw siis...
Algselt käima pannes on kuulda juba, et üks/kaks vms pütti nagu jätaks vahele... Siis jääb juba ilusti käima. Tühikäigul jätab vähe vahele jms...
Sõites nüüd viimasel ajal.. Kui kiirendada... on tunda sammuti, et jälle 1/2 pütti jätab vahele kuni 3700prm juures.. kus siis auto taas liikuma/elama hakkab. See magusam tõmbe hetk..
Nüüd siis rahulikult sõites ka.. VIimased 1km kodupoole sõites. Puterdas...

Ja bensukulu on ka kuidagi väga üüüratu. 7L sai sisse pandud... sai sõita 12km ????? Sellest auto töötas kohapeal vb 30-50min...
Ei ole nagu normaalne see kulu mitte teps. Bensulõhna/leket nagu ei tuvasta.

Kuna see monopritse, siis esialgu ise näppima ei kipuks. Kuid ehk on mingeid tüüpvigu vms ? Või kedagi tallinnas, kes oskaks asja üle vaadata Smile

Tänud ette Smile
See on siiski hargpritse.Eusa_naughty

Kui sa vaevuksid ringi vaatama, siis leiaksid kiiresti Speedsteri Hannese kontaktid. Tema neid käima paneb.

Veel rohkem lugemisvaeva nõuab selle elementaarmootori diagnostika. Aga seegi on kodustes oludes paari abivahendi abil täitsa tehtav.

50 minutit koha peal tuksumist on ikka pirakas aeg. Paar liitrit peab sinna kindlasti kuluma. Ning linnas paarutades sööb see mootor vähemalt 15 ning pump ei võta paaki päris tilgatumaks - ei paista kole kulu olema.
Vot selle pritse kohta ma nüüd ei oska midagi jh tarka öelda... Pole sellisedi varem näppinud. Ja tundub targem mitte ka ise näppida algselt...

Hannese kohta jh... olen kuulnud üht kui teist. Aga kui usud, et tema selle mootori käima oskab panna. Eks ma siis üritan temaga lähiajal ühendust võtta..

Kodune diagnoostika... Otsinguga ma kahjuks mingit tulemust ei leidnud. Või vähemalt kindlat teemat. Vb ei oska otsida...

Kütuse kulu nüüd 30-50min puhul. Enamus autodel on see jäänud 1.3L h maximaalselt tunni kohta. Seda siis vanemate bensukate puhul (v6/R6 mootoritega kaasaarvatud)
Ehk siis see kütusekulu tundub siiski natuke ulme... 15L sai algselt 50km sõita... Ja järgmised 2 katsetust siis 10€ kaupa... Ehk 7.1L bensiini.... 10-15km sõitu ja siis ala 30-50min kohapeal tiksumist. Nii 98 kui 95 bensiiniga testitud.

Et mismoodi oleks võimalik mingi kodune diagnost teha ?
Ei oska öelda kui tark see mootor on omas osas, et kui täpselt ta selle veakoodi välja võib tuua ?
Ja kas Hannes tegutseb taskukohase hinnaga ? Ehk kellegil kogemust vms Smile

Suured tänud teile ette kallid klubikaaslased. Kuna seda mersut ma just eriti kaua ei oma, ja palju väga ei sõida hetkel. Siis loodan, et väga pahaks ei pane nende rumalate küsimustega. Ja pole väga foorumiga nii kursis, ja ei jõua kõiki teemasid läbi sorteerida.
(05-09-2012, 06:19 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]See on siiski hargpritse.Eusa_naughty

Kui sa vaevuksid ringi vaatama, siis leiaksid kiiresti Speedsteri Hannese kontaktid. Tema neid käima paneb.

Veel rohkem lugemisvaeva nõuab selle elementaarmootori diagnostika. Aga seegi on kodustes oludes paari abivahendi abil täitsa tehtav.

50 minutit koha peal tuksumist on ikka pirakas aeg. Paar liitrit peab sinna kindlasti kuluma. Ning linnas paarutades sööb see mootor vähemalt 15 ning pump ei võta paaki päris tilgatumaks - ei paista kole kulu olema.

Hannes tegutseb suhteliselt sellise "kokkuleppe" hinnaga.

Samas, mul on sama mootor ja 3 aastat tagasi ostes oli täppppselt sama keiss - 200 krooni eest kütet ja 20 km sõitu ning vsjo, seisis - lase või iseendale sanitaarlask.
Sai siis asja uurima hakatud ja tohoh - küttekulu 20l ja peale. Arvuti näitas, et lamda null ja mida veel. Sai siis tehutd "kergem" investeering" ning pooletoobised jupid vahetatud. Lisaks kõik pihustid ja pea ise ning nüüd siiani linnas ja maanteel võrdselt sõidan ja kütusekulu on 9l, igasuguste arvestustega. Ainult linn, siis olen arvestanud 1l/10km. Isegi nõks vähem. Ja seda kõike täiesti tavalise sõidu juures.
Ühesõnaga, tee auto korda ja naudi! Jõudu ja jaksu, ei ole midagi ületamatut!
Nod
Kas sinu selle üüratu kütusekulu juures kaasnes ka mootori ebaühtlane töö ?
Et siis kas kah jättis nagu vahele jms ?

Ma nüüd koguaeg ei saagi aru, kas jätab vahele või mitte ühtlase sõiduga... Nii sujuvalt sõites tundub kõik okei.. Kiirendades jälle tunned, kuidas 1/2 silindrit ei taha koostööd teha. Ja lõpuks kui see niiöelda mineku hetk peaks tekkima, kus see motoor niiöelda elama peaks hakkama. Siis nagu tuleksid ka need puuduolevad silindrid järgi ja nagu liigub nii nagu vast peaks.
Teoreetiliselt vist oleks nagu reaalne see.. ET kui ta saab kütust niipalju paele, et ei jõua seda ära põletada (küünlad ala märjad vms ja jätab vahele) ja kõrgema pöördega juba jõuab seda etteantud kütust ära põletada.

Eelmine omanik oli mingi pensjonieas vene rahvusest meesterahvas.. Kuna ise venekeelt ei valdanud, siis oli sõber tõlk kaasas kes aitas tehingut sooritada. Kuid väga ei osanud nagu täpselt talt küsida ka nii asjade kohta. Pidavat igatahes tutikas mootor vahel olema mis nüüdseks 260k läbisõit. Mootor muidu käib vaikselt ja mõnusalt...
On näha, et on vahetatud jagajakaan, bensufilter jms sellised elementaarsed asjad (ehk siis äkki juba eelmin omanik vaevles selle veaga) Võimalik et ka mingi pritsepea/sisselaske süsteemid ka asendatud uutega(vanad vedelesid kaasas)
Kui tühikäigul käib, siis tagant ei haise? Või suudab katalüsaator veel oma tööd nii hästi teha, et neutraliseerib haisu ära.. on tal üldse see olemas?
(06-09-2012, 01:17 PM)Eero_S Kirjutas: [ -> ]Kui tühikäigul käib, siis tagant ei haise? Või suudab katalüsaator veel oma tööd nii hästi teha, et neutraliseerib haisu ära.. on tal üldse see olemas?

Vot ei haise kül minumeelestl nagu ülemäära palju vms.. Pole nagu seal taga niimodi seisnud.. Eks pärast kontrollin üle..
Ma nüüd ei teagi, kas tal kat oli vahel. Mingi paun seal vist oli, aga ei mäleta kas katt või reso. Iseenesest käib küll väga vaikselt... Summutu on iseenesest suht ära lapitud või ise ehitatud.. Sest ühtegi liidest kusagil ei ole. Kolle juurest ainuke võimalus lahti keerata... Samas on nagu korralik ja tugev veel. Kui nüüd mõelda, siis lambda mulle silma ei hakanud .. Samas pole otsinud. Eks vaatan selle üle

Edit : Sai piilumas käidud kiirelt põhja/kapotialla ja tundub nii, et puudub üldse Selline asi nagu lambda.
Katalüsaatorist pole ka haisugi.. Enne tagasilda mingi jämedam pütt ja siis lõpupütt.. Eesots sirge toru..

Kus kandis seal põhjaall see lambda asuda võiks originaalis ? Kust pistikut otsida ? Ja ehk kellegil lambdat pakkuda ? Big Grin
Panin ka käima ja nina sumpsi juurde. Suht puhas rahalõhn mis sealt tuleb. Palju vist puudu ei jääks et tikku tõmmates tulelont taga oleks Big Grin

Seega siis yks põhjustest võiks see lambda olla ma usun. Ja ehk ka sellest siis see vahelejättmine. Et ei jõua seda kütust põletada.
Lambda võib olla väljalaske kolles või summutis endas kuni katini. Seega pistikut pead ka otsima vl kolle lähedusest.
Kui on siis pistik kõrvalistuja jalamati all.
peaks siis lõbi põhja minema sealt kusagilt see lambda enda juhe jh ?
(06-09-2012, 02:14 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Kui on siis pistik kõrvalistuja jalamati all.

(06-09-2012, 02:07 PM)Eero_S Kirjutas: [ -> ]Lambda võib olla väljalaske kolles või summutis endas kuni katini. Seega pistikut pead ka otsima vl kolle lähedusest.

Seda ma tean isegi, et kolle/kati läheduses ta originaalis kusagil peaks asetsema. Lihtsalt tahtsin vähe kindlamat vastust Smile Sest autol summuti ise ümber ehitatud...
Otsisin pistikut.. Kuid ei leidnud vast õiget..
http://nagi.ee/photos/grimes/21397875/

Rohkem pistikuid lahtiseid ei olnud.. Ja need 2 ei tundu nagu õiged kohe üldse... Üks ühe otsaga, teine 2-he otsaga...

Küsimus veel teise leiduva pistiku kohta .. mille oma võiks olla
paremal ees jalutsis (kõrvalistuja juures siis)

http://nagi.ee/photos/grimes/21397887/
Kõrvalistuja jalamati all, must karbike, kuhu juhtmed vms jooksevad. Seal need pistikud jne on. Vb on Sinul vett saanud see!?!? Ei tea. Smoke

Aga jah, ka minul oli kiirendades see teema, et no jõud puudub ja mingi hetk lööb nagu asja käima suuremal pöördel. See on kõik nii tuttav.
Meenutades oli minul toimingute järjekord säärane:

1. Diagnost
2. Lamda vahetus
3. Pihustid
4. Peapritse ise
5. Hannes keeras Mustamäel kõik asjad paika, pani kooskõlas tööle seadmed.

Ja viga kadus.
Vaata ma panin pildi sellest samast karbist olevast pistikust. On sama siis lambda juhe ? Yks pistik ühejuhtmega teine pistik kahe juhtmega. Samas karbis oli keras see juhe.
Et siis yks pistik kyte teine kahene lambda ?
Kas sellel mootorile on kindlalt lambda mõeldud ?
(06-09-2012, 01:29 AM)grimes@hot.ee Kirjutas: [ -> ]...
Kodune diagnoostika... Otsinguga ma kahjuks mingit tulemust ei leidnud. Või vähemalt kindlat teemat. Vb ei oska otsida...
...

Otsi KE-Jeti kohta käivaid postitusi (eriti kasutajate Stihl ja wdb240 omi)... See ei ole keeruline, kuid eeldab teatud taset autoremondi teadmises...

Need lahtised peaks olema lambda. oligi mu meelest 1+2 otsa. kyte ja väärtus.
Okei Smile aga on kindel et sellel mootoril peaks see lambda ka ikka olemas olema. Osadel opelitel mingit tyypi mootoritel olenes aadtaarvust. Uuematel oli lambdaga vanema aastaarvuga aga mitte.
Sest juhe ka seal karbi sees ilusti keras ja auku ma ka ei tuvastanud kust see juhe läbi põhja peaks minema. 86a Mercedes-Benz siis. Et kas aastaarvust võib oleneda ? Kuidas saaks kindlaks teha, või peaks ikka olema. Ma selle monopritse süteemiga väga kursis ei ole...
(07-09-2012, 10:45 AM)Laur Kirjutas: [ -> ]Need lahtised peaks olema lambda. oligi mu meelest 1+2 otsa. kyte ja väärtus.


Okeii. Tänud otsingu vihje eest. Õhtul sorteerin läbi teemad.
Autoalane teadmine on täitsa olemas. Ja diagnostidega ka varemalt kokku puutunud. Kyll mitte mersudega.
(07-09-2012, 09:55 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(06-09-2012, 01:29 AM)grimes@hot.ee Kirjutas: [ -> ]...
Kodune diagnoostika... Otsinguga ma kahjuks mingit tulemust ei leidnud. Või vähemalt kindlat teemat. Vb ei oska otsida...
...

Otsi KE-Jeti kohta käivaid postitusi (eriti kasutajate Stihl ja wdb240 omi)... See ei ole keeruline, kuid eeldab teatud taset autoremondi teadmises...

Ma igaks juhuks soovitan, et enne pritsungi kallale asumist tasuks üle vaadata sellised elementaarsed asjad nagu jagaja, süütejuhtmed ja küünlad.
Küünalde välimusest saab ka aimu millised silindrid kui korralikult töötavad või mitte.
(07-09-2012, 11:15 PM)MarekV Kirjutas: [ -> ]Ma igaks juhuks soovitan, et enne pritsungi kallale asumist tasuks üle vaadata sellised elementaarsed asjad nagu jagaja, süütejuhtmed ja küünlad.
Küünalde välimusest saab ka aimu millised silindrid kui korralikult töötavad või mitte.
see käibki vajalike eelteadmiste alla. kui inimesele tuleb hakata seletama ottomootori tööpõhimõt, ei saab see veaotsing kųll ųks okkalone tee olema.
Ma olen seda ka mõnes teises teemas varem öelnud, aga kordan üle. Sinu MB peal olevat KE Jetronicut remontida oskavaid mehi võib Eestis kahe käe sõrmedel üles lugeda. Loomulikult võid alustada küünalde, kaane, rootori ja juhtmete vahetusest nö katse eksituse meetodil. Kui rahakott kannatab. Kui ei kannata, siis pöördu asjatundja poole.
Sul endal ma ei soovita sellele autole diagnostikat tegema hakata, kuna sul puuduvad selleks oskused ja vahendid. See, et sa oled Opeli monopritset näppinud, ei tähenda veel, et sa oskad MB KE Jetronicut näppida, need on erinevad pritsesüsteemid. Igaks juhuks kordan veel üle- sinu autol ei ole peal monopritseEusa_angel
Jagaja kaan, küünlad, bensu filter jms asju vahetatud. Selle veaga on eelmine omanik ka vaevelnud. Autodega olen kursis ja olen siiani kõik vajalikud remonditööd ise teinud ja sel alal teadmine olemas (töödanud sel alal) 12a neid enda autosid remontinud ja maksma
pole selleest pidanud. Mõningad tähtsamad tööd/ näppimised muidugi laseks teha asjatundjatel.
Sain ka hannesega yhendust ja teisipäevaks aeg kirjas.
Hoian teid kursis Mercedes-Benz tööoludega