Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: B-kategooriaga haagise vedamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mul on pikemat aega meeles mõlkunud üks seadusemuutmise ettepanek. Nüüd on viimane aeg see käima lükata. Aga üksikisiku ettepanek ei jõua MKM valvelaua prügikastist kaugemale, mistap sel võiks MB klubi blanketil rohkem elujõudu olla.

Kas teate, et praeguse seadusesõnastuse alusel ei tohi autorongi registrimasside summa B-kategooria juhiloa korral olla üle 3500 kg? Just numbrite summa, tegelik mass ei huvita kedagi.Paranoid

Aga nii on:
2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks. Ehk nii:

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


See peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud haagise vedamine on seadusevastane. Praegu saab loota vaid korravalvurite heale tahtele...

Seletuskirja pakun sellise teksti:
Enamusel maasturitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-2600 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on selliste registrimass 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Sarnane olukord võib tekkida mitmetel suurematel sõiduautodel. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel tuleb rikkuda seadust (kas koormata üle kerghaagis või vedada lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi).

Samuti võimaldan registrimassi asemel tegeliku massi arvestamine suuremat paindlikkust ettevõtete masinapargi kasutusel, kuna ei ole kergema kauba veoks vaja hoida bilansis väiksema registrimassiga kerghaagist.

Lisaks ülaltoodule parandab piduritega haagiste kasutamine autorongide koosseisus liiklusohutust pidurdusmaade lühenemise näol.

Täiendavaid kulutusi muudatus endaga kaasa ei too, kuna praeguses redaktsioonis on samuti lubatud kerghaagise mass kuni 750 kg, kuid autokohase piirangu puhul lähtutakse alati konkreetsest olukorrast. Pigem võimaldab tegelike masside nõue vähendada ülekaaluluiste kerghaagisekoormate arvu meie teedel.


Olen sama ettepaneku teinud ka 4x4 foorumis. Sealne vastukaja on arusaadavatel põhjustel madal (paljudel kasutajatel on BE/CE olemas). Land Roveri klubi on teatavat huvi üles näidanud.

Mõni arvutusnäide. MB E290 TT registrimassiga 2270 kg. Lubatud haagis 2100 kg. Praeguse normi alusel peab B-kati jaoks leidma haagise, mille registrimass on 3500-2270=1730 kg. Aga levinud on 1800 ja 2000... Kuigi teema tõstatus hobutreileri veost (2270+1900=4170 kg), on see oluliselt teravam autotreileri korral...

Mind täitsa huvitaks numbrid pika G või ML regtunnistuselt võrdlusena...
See tuleneb just sellest, et politsei ei viitsi ja ei ole suuteline alati kõike kaaluda. Lihtsam on vaadata paberitest reg. masse ja selle järgi kerge liitmistehe teha.

Kui aga jutt läheb tegeliku massi peale, siis peab olema politseil kaasas kaal, mida on ainult igas maakonnas heal juhul üks komplekt.

Muidugi oleks hea, kui ma panen punnile järgi autoveohaagise, sõidan üksi ja minu ning auto tegelik mass on ca 1600 kg, mitte täismass 2200 millegagi ja saaks ainult haagise täismassiga kuni 1300 kg järele panna, kui tegeliku massi puhul saaks 1900 kg järgi vedada.
Väga tobe põhjendus. Kuigi ootuspärane... Kontrollija seisukohast.Ninja Aga väga tobe, kui miilits emiteerib tühja haagise transpordi eest riigi aktsiaid. Minul pole juhtunud (ja enam ei saagi juhtuda - BE/CE alates 2009), kuid tutvusringkonnas on mitu juhust olnud.
Miilits seetõttu, et ~600 kg konksu otsas rippuva käru eest üks õige politseinik trahvi ei määra. Peast miilits aga küll. Samas, seadus ju lubab...

Enamasti saab lihtsa matemaatika abil koorma kaalu umbkaudu teada, kui koorma kohta mingit dokumenti pole. Ning 800 kg telliseid 1600 kg kandevõimega kahetonnisel piduritega haagisel on kordades ohutum, kui sama mass tonniste vedrude ja sildadega "kerghaagisel". Esimene juht on praegu illegaalne, teise seadusevastasus avastatakse vaid juhusliku kaalumise läbi. Kuigi, julgelt pool tänastest "kerghaagisekoormatest" on üle autole lubatu. see võib olla üllatavalt vähe, mistap ma siin ka seda suure käru, kuid mõistliku koorma trummi taongi...

Ei ole võimalik teha seadust, mida ei saaks rikkuda. Küll aga tasub teha seadus nii, et selle rikkumiseks poleks põhjust...Unibrow
(07-08-2012, 04:02 PM)indrek Kirjutas: [ -> ]...
Muidugi oleks hea, kui ma panen punnile järgi autoveohaagise, sõidan üksi ja minu ning auto tegelik mass on ca 1600 kg, mitte täismass 2200 millegagi ja saaks ainult haagise täismassiga kuni 1300 kg järele panna, kui tegeliku massi puhul saaks 1900 kg järgi vedada.

Tegelikult on praegu nii, et juba 550 kg koormat sa enamusele kerghaagistele panna ei tohi. Suuremat haagist aga ei tohi sa järgi võtta, kui selle regmass ületab 1300 kg. Ning enamasti ületab... Samuti võid vedada 750 kg kerghaagist (mõõdud pole piiratud, pidureid ei nõuta), kuid sedasinast autotreilerit tühimassiga 500-700 kg renti tagasi vedada ei tohi. Või sealt tuua...
Tsitaat:Aga väga tobe, kui miilits emiteerib tühja haagise transpordi eest riigi aktsiaid.

On juhtunud seda ka minul.
Üritasin selgitada ka sellega et nii veduk kui haagis on täiesti tühjad.

Lisaks mainisin ka seda, et olemas C-kat, ja selles kategoorias olevad sõidukid on palju suuremad ja raskemad kui mingi B-kat sõiduk koos E-kat haagisega.

Selle peale pobiseti midagi lisa punktis, et maksa riigile raha ja saad märke juhiloale.
Ja vormistati aksia ostuleping.

Mina olen ettepanekute tegemise poolt.
Kuidas enamus euroopa riikides on?

Politsei kontrollib haagise vedamisel päris hoolega lube, jooksis mööndunud nädal föön käes põõsast teepeale mind kinni pidama, ehmatasin juba, et mis kiiruse piirangu maha olen maganud aga nad erutusid ainult kaubiku järel oleva suure käru peale.
Peale lubade vaatamaist sooviti head teed.

Mul on tore tehniline pass kaubikul, pole kirjas haagise lubatud massi ega ka kaubiku kõrgust, nalja on saanud sellega...Smile
Ise samuti korra loovutanud mingi summa liigse kogumassi eest. Samuti oli Patrol+tühi treiler.
Olen ka osaleja.
Samas oma kärul reg. mass 1250kg ja seda Patroli taga vedades on reg.mass lõhki, mis lõhki, kuid EW politsei pole nii mõistusega, et tuleks selle peale, et nii väiksel kärul võib olla NII suur reg.mass. Korduvalt kinni peetud ja pole isegi küsimuseks tulnud...

Edud.
Janek.
Paistab, et mudafoorumi teemast ajendatuna läheb LR klubist välja säärane kiri:

Muudatusettepanek Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile ning Riigikogu majanduskomisjonile.

Teeme ettepaneku kehtiva Liikluseaduse muutmiseks järgmiselt.

Paragrahvi 93 lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]

Seletuskiri muudatusettepanekule.

Käesolev muudatus peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud O2 haagise vedamine on seadusevastane nii B kategooria juhiloa kui ka uue liikluseadusega võimaldatud kood 96 juhtimisõiguse alusel.

Enamusel maasturitel, kaubikutel ning väikeveokitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-3500 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on nende registrimass vahemikus 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on tihti maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel rikutakse tihti seadust koormates kerghaagis üle või juhtides lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi.

Tihti on peredes/ettevõtetes mitu autot, mille haakesse lubatud haagiste registrimasside erinevus on väga suur. Piduritega haagise kasutamine on ka liikluse seisukohast ohutum, eriti võrreldes ülekoormatud kerghaagistega.
Et siis teeme ka klubi poolt mingi "A4", kus inimesed/nimed/allkirjad, kes nõustuksid antud muudatusega??

Janek.
Ma ei usu, et läbi läheb, just sama asja pärast mis Indrek mainis. > raske kontrollida tegelikku massi ja sellest tulenevalt rikkumisi.
(09-08-2012, 10:51 PM)Laur Kirjutas: [ -> ]Ma ei usu, et läbi läheb, just sama asja pärast mis Indrek mainis. > raske kontrollida tegelikku massi ja sellest tulenevalt rikkumisi.

Ilmselt meie silmakirjalikus ühiskonnas nii lähebki - kuna erandite tegemisel vajab kontroll kodaniku usaldamist ja politseiniku mõtlemisvõimet, on lihtsam silm kinni pigistada ja lasta kodanikul šlikerdada. Las need kerghaagised nõtkuvad ülekoorma alla ja egas miilitsate kuldmune munevat hane ei saa ää tappa (ma usun, et julgelt 1/3 konksutajatest saaks kaalumise järel riigi aktsiaid osta).

Kuniks keegi asja kohtusse annab...

Ma usun, et kuna keegi ei ole avalikku protesti esitanud, piisaks ka lihtsalt MBklubi ametlikust kirjast, nimesid ja allkirju pole vast vaja.

Kui keegi arvab, et see mõte on paha ja klubi liikmena ei ole nõus, siis on praegu õige aeg sellest teada anda. Kui avalikult ei soovi, siis mulle (või Indrekule) PT peale sobib ka. Indrekule selles mõttes, et tema pealikuna otsustab ja mina teda usaldan.

Muide, sama teema on tegelikult ka kerghaagistega. MB on üks vähestest, millele on piduriteta kõik lubatav 750 kg legaalne. Üllatavalt paljudel on see number väiksem. Mis omakorda tähendab, et samamoodi illegaalne on vähendamata täismassiga kerghaagis...Paranoid
Ses osas pole mul kodanikualgatuse vastu midagi, otse vastupidi - igasugune aktiivsus on tore ja see võiks ka klubi tegevustes kajastuda. Iseenesest on Taavi mõte hea ja loomulikult peavadki autojuhid sõna võtma. MB klubi blanketil võib selle valmis teha ja ka teele saata, tükki küljest ei võta samas on oma sõna öeldud.

Nii et paneme töösse.
4250 kg B-kat.juhilubadega
01.01.2012
Uue liiklusseaduse kohaselt on võimalik lihtsustatud korras ja odavalt taotleda kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi juhtimisõigust. Selleks tuleb taotlejal liiklusregistri büroos edukalt sooritada sõidueksam B-kategooria autorongiga, mille täismass on suurem kui 3500 kg ning mis ei ületa 4250 kg. Autorongi koosseisu kuuluv haagis ei tohi olla kerghaagis ehk selle täismass peab olema suurem kui 750 kg. Autokooli läbimine ei ole nõutav, teooria eksamit pole vaja teha. Eksami eest tuleb tasuda riigilõivu 25,56 eurot. Sõidueksami tuleb sooritada oma autoga ja nõuetekohase haagisega.

Pärast edukat sõidueksami sooritamist väljastatakse isikule juhiluba ( riigilõiv 25.56 EUR ), millele märgitakse kood 96 (juhiloa tagaküljele B-kat tähise kõrvale). Viimane tähendabki seda, et isik võib juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
Kood96 juhiluba muudab üsna vähe. Ka siis liidetakse registrimasse.Eusa_wall Puhas rahakorjamise teema.

Muide, eks katsu leida rendist haagist, mille registrimass on suurem, kui 750 kg, kuid registrimasside summa väiksem, kui 3500 (muidu Sa ise seda eksamisel sikutada ei tohi) või 4250 (rohkemaga eksamisõitu teha ei või...) 4x4 foormis üks praegu otsib sobivat haagist eksmaiks.

Mis auto Sul oligi?

Meie näitel:
S210 - täismass 2270 kg. Kood96 load annavad õiguse vedada: 4250-2270= 1980 kg. Aga auto ise võib vedada 2100 (ja siin loeb millegipärast tegelik massThumbsup ja mitte registrimass) ja paljud rendihaagised on registrimassiga 2000 kg. Ehk tulles tagasi teemaalgatuse juurde: kui miilitis peaks sellise rongi kinni pidama, siis emiteerib ta sama koguse aktsiaid nii 20 teoreetilise ülekilo kui 750 puhul - seadust ju rikutakse sellele tuleb adekvaatselt reageerida.Eusa_doh
(12-08-2012, 07:55 AM)Ermo Kirjutas: [ -> ]Sõidueksami tuleb sooritada oma autoga ja nõuetekohase haagisega.

hmmm, oled sa kindel, et TULEB sooritida oma autoga.
Igalpool mujal on silma hakanud, et VÕIB sooritada ka oma autoga (ja nõuetekohase haagisega).
See selleks, ma hetkel kiiruga ei leinud aga minuarust Indrek Sirk mõnda aega tagasi kommenteeris ajakirjanduses seda
"tegelikumassi" "registrimassi" teemat just haagise vedamise seisukohast.
Eks see § märk olegi selline, et pööra, vaata ja tõlgenda.
Tükki selline asi küljest ei võta. Seega igati võiks asja ära saata.

Samas aga kas olete ka sellist asja tähele pannud, et kui on ilma piduriteta kerghaagis registrimassiga 750kg, siis enamus keskklassi autosid seda ju tõmmata ei või. Võtame ntx. sellised autod nagu Ford Mondeo, Volvo V70, Mazda 6. Niipalju olen jälginud, et lubatud suurim piduriteta haagise mass jääb tihtipeale 500 kg kanti. Ja kui keegi niikuinii tegelikku massi ei uuri, siis.....

Siiani küll ei ole miilitsad kerghaagistele tähelepanu pööranud.

Omalgi on üks selline haagis mida legaalselt ainult MB-ga vedada võin...
(13-08-2012, 08:15 AM)Henry Kirjutas: [ -> ]
(12-08-2012, 07:55 AM)Ermo Kirjutas: [ -> ]Sõidueksami tuleb sooritada oma autoga ja nõuetekohase haagisega.

hmmm, oled sa kindel, et TULEB sooritida oma autoga.
Igalpool mujal on silma hakanud, et VÕIB sooritada ka oma autoga (ja nõuetekohase haagisega).
...

ARK autodel ei ole konkse ja neil puudub ka vastav haagis. Seega ARK mätta otsast TULEB "oma" rongiga tulla. Kas see on eksaminandi või kellegi kolmanda, ei oma tähtsust (eeldusel, et paberid ikka korras on).

Vat selles mure ongi, et mingi peast miilits võib hakata paragrahvi täpselt jälgima ja teeb sulle tühja või ühe penopakise haagise eest lubadeta sõidu lõikega.
Politseinik vaatab, et eluskaalud normis oleksid.Eusa_clap

Ons seda lotot vaja mängida...
(10-08-2012, 09:01 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Muide, sama teema on tegelikult ka kerghaagistega. MB on üks vähestest, millele on piduriteta kõik lubatav 750 kg legaalne. Üllatavalt paljudel on see number väiksem. Mis omakorda tähendab, et samamoodi illegaalne on vähendamata täismassiga kerghaagis...Paranoid

Lugesin täna üllatusega, et nn VW Caravelle (T4, tühimass 1690, täismass 2810) passis on lubatud kerghaagis max 700 kg. Kuidas seda lubatud kerghaagise massi üldse tuletatakse?

(13-08-2012, 10:09 PM)Priit Kirjutas: [ -> ]...
Kuidas seda lubatud kerghaagise massi üldse tuletatakse?

Vaadates passe on mulle jäänud mulje, et kasutusel on Eesti Loto vana masin (vist kutsuti lototroniks)...

Tegelikult on siin hulk tegureid (muu hulgas nõue suuta paigalt võtta 12% kallakul 5 korda järjestEusa_think) mille alusel tootja piirab massi. ARK vaid jälgib, et tootja piirang ei läheks üle meil kehtivate seadusandlike.

Muidugi, selliste uudiste: Saab kraavis, käru upakil valguses on kogu kärutamine ikkagi normaalset mõistust nõudev tegevus.
Antud juhul näikse 3meetrise kastiga kerghaagises olevat 4meetrine laud kogu portemahu piires. Ehk peal on nii 1,4 tm lauda koorma massiga nii 700+ kg... Vat selliseid "kerghaagisekoormaid" ehk aitaks too seadusemuudatus ära hoida.

Loota ju võib...
(14-08-2012, 09:02 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(13-08-2012, 10:09 PM)Priit Kirjutas: [ -> ]...
Kuidas seda lubatud kerghaagise massi üldse tuletatakse?

Vaadates passe on mulle jäänud mulje, et kasutusel on Eesti Loto vana masin (vist kutsuti lototroniks)...

Tegelikult on siin hulk tegureid (muu hulgas nõue suuta paigalt võtta 12% kallakul 5 korda järjestEusa_think) mille alusel tootja piirab massi. ARK vaid jälgib, et tootja piirang ei läheks üle meil kehtivate seadusandlike.

Muidugi, selliste uudiste: Saab kraavis, käru upakil valguses on kogu kärutamine ikkagi normaalset mõistust nõudev tegevus.
Antud juhul näikse 3meetrise kastiga kerghaagises olevat 4meetrine laud kogu portemahu piires. Ehk peal on nii 1,4 tm lauda koorma massiga nii 700+ kg... Vat selliseid "kerghaagisekoormaid" ehk aitaks too seadusemuudatus ära hoida.

Loota ju võib...
Ma nägin hiljuti Pärnust tulles kerghaagisel pikka ja kõrget staabeldatud lauavirna, mis oli ühegi kinnituseta Retard

Ei puuduta küll käru, aga hiljuti Tallinnas Ehituse ABC hoovilt kodanik (meesterahvas) sõiduautoga üritas teisaldada vähemalt 1,5 m2 pleksiklaasi, nii et oli ise roolis ja teise käega hoidis seda läbi akna vastu auto külge kinni. Võite kolm korda arvata, mis selle plastikuga teele välja sõites toimus.
Kas see pole mitte seotud pidurite võimsusega? Ehk ka midagi käigukasti varud vms kah juures.
Lehti: 1 2