Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: ASD lisamine W124-jale
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
How hard can it be?
Minu ettekujutus asjast....

Vaja on:
1. Roolivõimupump, millel ASD pump ka küljes
2. Õlipopsik ASD õli jaoks
3. ASD relee/juhtplokk
4. ASD reduktor
5. Vastav klapp/kraan, millega õlisurvet reduktorisse kas antakse või ei
6. Loomulikult toimiv ABS peaks autol juba olemas olema ja ülepingerelee mis töötab.
7. Poolteljed? Need ASD korral lühemad? Kas rattarummu poolne ots ka erinev ja vaja ka uut rummu....
8. Kellaplokk milles see kolmnurk, tegelt seda kohe vaja pole kah.


El. skeemilt tundub väga lihtne süsa. ABS-ist kolm juhet ASD releesse (ratta pöörlemissagedused ilmselt), toitejuhtmed, hoiatustulede juhtmed ja selle kraani avamise juhtmed (milline see kraan välja näeb ja kuidas täpselt toimib ma ei tea).
Torustik on siis õlipopsikust pumpa, siis kraanini, kraanist reduktorisse ja kõik?

Oodatud igasugused mõtted....

[Pilt: ac8e0d6fd303-2ffe0afe6ea9bf5e7f896c64f93a3e86.jpg]
[Pilt: automatic_locking_differential.jpg]
(07-05-2012, 06:11 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]How hard can it be?

Ei olegi hard...Smile))
Ise olen mõelnud samuti, et kui kunagi 124ja peaks ehitama hakkama, siis ASD oleks must.
Sihukest asja (loe: nii kallist ja keerulist) tänapäeva autodel väga ju ei kohta...(nagu ka keskmist üksikut kojameest jne tolleaegseid MB veidrusi...)
Kuna aga asi sakslaste poolt välja töötatud ja jupidki suht saadaval, pole paigaldus nullist eriti keeruline.

Mingeid linke STD vanadelt:
http://www.superturbodiesel.com/std/arch...d-597.html
http://www.superturbodiesel.com/std/Thre...diff-swaps


Väga head lingid Thumbsup Peab veel poolteljed, õlipotsiku, rõhuklapi ja kolmnurgaga kellaploki muretsema ning asja proovima hakkama.
mis see ASD teeb? Kui tajub et üks ratas käib liialt ringi kui teine siis jaotab jõu võrdselt kahe ratta vahel?
(09-05-2012, 11:30 AM)w1244 Kirjutas: [ -> ]mis see ASD teeb? Kui tajub et üks ratas käib liialt ringi kui teine siis jaotab jõu võrdselt kahe ratta vahel?

ASD rakendub siis kui ABS andurid tajuvad esi ja tagarataste erinevat pöörlemiskiirust (näitex kui tagarattad pöörlevad kiiremini kui esirattad) ja lukustab hüdrauliliselt difri. Süsteem toimib kuni kiiruseni 40 km/h ja on mõeldud lumel või muidu libedal pinnasel koha pealt minema saamisex ja kiirustel alla 40 km/h haarduvuse parandamisex. ASD difris on on statsionaarselt 15% lukku tänu hõõrdketastele ja seda suurendataxe avaldades neile ketastele hüdraulilist survet.

Ütleme nii, et nelikveo vastu see süsteem loomulikult ei saa aga üherattaveoliste autodega võrreldes annab talvel või mudas kaherattavedu ka juba märgatava eelise.
Mul on ASD pump, ja õli kopsik veel järgi, vbl leiab ka mingid releed.
(10-05-2012, 09:57 PM)Werewolf Kirjutas: [ -> ]
(09-05-2012, 11:30 AM)w1244 Kirjutas: [ -> ]mis see ASD teeb? Kui tajub et üks ratas käib liialt ringi kui teine siis jaotab jõu võrdselt kahe ratta vahel?

ASD rakendub siis kui ABS andurid tajuvad esi ja tagarataste erinevat pöörlemiskiirust (näitex kui tagarattad pöörlevad kiiremini kui esirattad) ja lukustab hüdrauliliselt difri. Süsteem toimib kuni kiiruseni 40 km/h ja on mõeldud lumel või muidu libedal pinnasel koha pealt minema saamisex ja kiirustel alla 40 km/h haarduvuse parandamisex. ASD difris on on statsionaarselt 15% lukku tänu hõõrdketastele ja seda suurendataxe avaldades neile ketastele hüdraulilist survet.

Ütleme nii, et nelikveo vastu see süsteem loomulikult ei saa aga üherattaveoliste autodega võrreldes annab talvel või mudas kaherattavedu ka juba märgatava eelise.
Milline differ sellel autol on? Ma eriti ei saa aru mismoodi mõni on 1wd ja teine mitte. Mul oli w203 koos kõigi elektroonilise vidinaga, nimetaks seda sellegi poolest täiesti 1wd'ks. Selleks et ikka kaks ratast veaks on vaja mingit LSD laadset varianti, elektroonilised difrid või mis iganes ei toimi sääraselt nii või naa.
MB puhul on ASD ja LSD difrid sama ehitusega. Ehk 10 friktsioonketast, mis ühtlustavad vasaku ja parempoolse ratta pöörlemissagedusi. ASD puhul on lisaks veel õlirõhk, mis tekitab suuremat survet ja hõõrdumist.

Igal juhul etem süsteemist, mis pidurdab kiiremini pöörlevat ratast (ASR jne). ASR`i puhul on siis tegemist vabadifriga.
(11-05-2012, 09:39 AM)voodoo Kirjutas: [ -> ]...
Selleks et ikka kaks ratast veaks on vaja mingit LSD laadset varianti, elektroonilised difrid või mis iganes ei toimi sääraselt nii või naa.

Iseeensest nõus, kuid mina olin tõsiselt üllatunud HH küljes oleva ETSi võimest kõval, kuid kivikestega kaetud kruusateel raske haagise liikumasaamiseks piduritega mängida. Seni olen seda pidanud täitsa mõttetuks, kuid näikse teatud oludes sellest kasu olevat.

ETS on vaese mehe ASR. Õnneks esineb vähestel mudelitel ja neilgi vaid lühikesel ajavahemikul toodetutel.

Kuigi, üks õige ASD on ikka paremNinja
(11-05-2012, 09:26 AM)python Kirjutas: [ -> ]Mul on ASD pump, ja õli kopsik veel järgi, vbl leiab ka mingid releed.

Hetkeseisuga on puudu see klapp/jaoti, mis õlisurve kas annab või ei, õlipotsik, ASD jaoks lühemad poolteljed, kellaplokk ja no juhtmestiku ilmselt vean ise uue, torustikust ka suurem osa puudu.

Endal plaan kõigepealt niisama ASD reduktor panna. Kui leiaks 2.87 ülekandega tava reduktori, siis võibolla ei viitsikski selle ASD-ga mängida aga ei liigu neid korras reduktoreid väga.
(11-05-2012, 06:51 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]
(11-05-2012, 09:26 AM)python Kirjutas: [ -> ]Mul on ASD pump, ja õli kopsik veel järgi, vbl leiab ka mingid releed.

Hetkeseisuga on puudu see klapp/jaoti, mis õlisurve kas annab või ei, õlipotsik, ASD jaoks lühemad poolteljed, kellaplokk ja no juhtmestiku ilmselt vean ise uue, torustikust ka suurem osa puudu.

Endal plaan kõigepealt niisama ASD reduktor panna. Kui leiaks 2.87 ülekandega tava reduktori, siis võibolla ei viitsikski selle ASD-ga mängida aga ei liigu neid korras reduktoreid väga.

Kõige lihtsam oleks üks asd-ga romu varuosadeks kõrvale võtta vist ja muud jupid varuosadeks müüa
Minu käest saad paagi ja ka el. süsteemi. 1994a e-klassi pealt. Oleks sa varem küsinud, viisin mõni aeg tagasi doonori vanametalli, sealt oleks võind kõik maha korjata. Relee ja muu elektrisüsteem alles. Paake ja pumpasid on päris mitu.
Hetkeseisuga kõik osad vist olemas. Kui tava reduktoriga autole ASD reduktori paigaldan, siis pean paigaldama ka vastavad (st. lühemad) veovõllid. Need olemas aga kas rattarummu poolne ots on sama mis tava pooltelgedel või vajan ka rattarummu mis pärineb ASD-ga isendilt?
Just see nuudiga detail ilmselt kõige tähtsam (pildil nr. 11)

[Pilt: rumm.jpg]

ASD reduktori toimimist saab ka kuidagi niisama proovida või selgub seisukord alles siis kui all on koos kogu süsteemiga?
Nuut on sama.
(11-05-2012, 06:51 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]2.87 ülekandega tava reduktor

Ega Sul mingi selline nüüd üle ei jää...?
Kerge ulgumisega...

(03-07-2012, 07:51 AM)stihl Kirjutas: [ -> ]
(11-05-2012, 06:51 PM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]2.87 ülekandega tava reduktor

Ega Sul mingi selline nüüd üle ei jää...?
Kerge ulgumisega...

3.64 jääb üle
(03-07-2012, 08:36 AM)hannes_s Kirjutas: [ -> ]3.64 jääb üle

Sellega võib vist 400m kiirendust sõitma minna...Eusa_clap
Vähemalt 4k automaadiga (millel 4.käik otse)
(Palju maanteel pööre oli?)



Aga põnevusega jään uut tulemust ootama.

Ja ega seal enne vist tõepoolest midagi kindlaks ei tee, kui kogu jama autole peale tõstetud...
Vblla ainult kui difrile laua peal mingi õlirõhk peale anda, siis et kas hakkab 100% plokkima või mitte. Aga keegi ei tea ilmselt, kui palju see rõhk peaks olema...

Ilmselt jah niisama seisukorrast teada ei saa. Ülekanne 3.64 on 5-ese manuaali oma, mul tulebki ASD eelkõige seepärast, et tahan panna automaat kasti ja tava reduktorit ei viitsi otsida....
Nädalavahetusel hakkasin detaile auto külge sättima. Kellaplokk, poolteljed ja reduktor olid juba ammu paigas. Oma koha leidsid ka õlipotsik, õlitorid potsikust kuni kusagile mootori alla (seal liitekoht) ja põhja alla klapp. Hakkasin ühendama ASD releed, ent vot jama. Skeem näitab et ABS releest peavad tulema teatud juhtmed (kindlate värvidega) minu ABS ploki juhtmekimbus selliseid aga pole
joonisel juhtmed: 30; 11; 17; 25
värvidega: BU/WT; WT/PK; GN/WT; BK/RD/WT

Kas minu ABS-plokist ei tulegi neid või on pistik selline kust osad klemmid puudu? Sest minul ju originaalis ASD pole?
Pole pistikul ka kirjas milline klemm nr. 1 et kust poolt hakata lugema?
Keegi kindlasti on varem ise ASD lisanud, äkki mäletab või teab kedagi kes asja tunneb?

Veelkord el. skeem
[Pilt: automatic_locking_differential.jpg]

ilma erinevaid skeeme vaatamata pakun, et ainult ABS-ga ja ASD-ga variantidel on ABS moodul erinev. Ma otsiks ABS skeemi ja ühendaks need 3 kiiruse signaali juhtmed olemasolevate ABS- andurite juhtmete külge, ja viimane neist neljast on ju lihtsalt piduritule input.
Lehti: 1 2