Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: Mercedes-Benz E300, W210, 1998a - JNX
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olen foorumiga alles liitunud ja täiesti uus liige, seega ärge pahandage, kui midagi valesti teen Rolleyes
Asjaolude kokkulangevuse tõttu sai üks punnsilm endale soetatud. Hetkel selle isendiga veerenud umbes 80km ja muljed on positiivsed.
Tahtsin endale mugavat taga-või nelikveolist masinat ja vaatasin ka mõningaid audisid ja bmwsid aga .. otsustasin ikkagi MB kasuks. Kuna ma olen viimased pool aastat sõitnud 2006.a E klassiga, suurenes mu armastus mersude vastu veelgi rohkem. Eks selle pisiku on mulle verre ajanud minu isa, kes on terve elu mersudega sõitnud. Vaatasin ka C-klassi mersusid, aga jõudsin arusaamale, et selleks korraks võiks midagi muud proovida, seega välistasin ka CLK, mis mulle tegelikult kõige rohkem meeldis.

Aitab jutust - mõned andmed ja pildid.
*Üldandmed
Mootor: 3.0 / 100kW
K. kast: automaat
Kütus: diisel
LS: 232000
ER: 1998

Lisadest
roolivõimendi, kesklukustus(puldiga), ABS pidurid, püsikiirushoidja, 4x el. aknad, valgustusega peeglid päikesesirmides, iluliistud salongis(puit), jalamatid(kummist), välistemp. näidik, tagaklaasi soojendus, päevasõidutulede automaatne lülitus, veokonks, nahkkattega rool, topsihoidjad(ees), el katuseluuk + peeglid, turvapadjad, signalisatsioon, soojendusega peeglid, stereo(CD)

Hetkel on all 17' valuveljed koos pea-aegu tutikate Continental lamellidega.

Kõik üldine ja vajaminev on olemas.

Plaanidest
- vahetada ära õlid / filtrid
- tagasilla puksid
- uued pidurikettad + klotsid
- käsipidur korda
- el. katuseluuk korda
- uued uksepolstrid
- korralik helisüsteem
- Xenon tuled

Hetkel teostatud
- korralik välipesu
- seest kiire tolmar
- kinnitatud tagumine iste - oli lahti, sest eelmisel omanikul oli vaja akule ligi pääseda
- paigaldatud uus kojamees
Homme või ülehomme on probleemide kõrvaldamise aeg.

Mõned öised udused pildid, varsti teen korralikumad:

[Pilt: aaa1.bmp]

[Pilt: aaa2.bmp]

[Pilt: aaa3.bmp]

[Pilt: aaa4.bmp]
Alles sai alla uued piduriklotsid-ja kettad ning vahetatud ära õlid ja filtrid. Silberautost saabuma käsipiduri plekid - siis saab selle ka korda, samas seda käsipidurit polegi põhimõtteliselt vaja, aga tahan, et kõik oleks korras. El. katuseluuki peab ka timmima - üles-alla käib korralikult aga edasi-tagasi ei taha liikuda eriti.
Mõtlen siin vaikselt LED tagatuledele, valikus on tumedad ja heledad - ise arvan, et tumedad ei sobiks eriti, aga eks näis. Olen natukene uurinud ka uksepolstrite kohta - kui need kuskilt "leian", saab hakata helisüsteemidega tegelema.
Veljed lähevad varsti "taastamisse" (värvi pärast - hiljem on põhjendav pilt) ja arvatavasti müüki, sest plaanin midagi teistsugust alla panna.

Mõned pildid, varsti pesen auto puhtaks ja teeb paremad.

[Pilt: ggg1.JPG]

[Pilt: ggg2.JPG]

[Pilt: ggg3.JPG]

[Pilt: ggg4.JPG]

[Pilt: ggg5_.JPG]

[Pilt: ggg6.JPG]

[Pilt: ggg7.JPG]
Kui lamellid on peaaegu tutikad, nagu sa kirjutad, siis peaks mustrit 6-7 mm järel olema ning ma soovitan need jätta järgmiseks talveks. Seega soovitan sul lisaks LED tulede soetamise peale mõelda ka suverehvide soetamise pealeEusa_angel
Suvel lamellidega sõitmine mõjub ka auto juhitavusele ja seda mitte paremuse suunas.
Ja suvel kuluvad need lamellid topeltkiirusega.
(13-05-2012, 07:12 PM)väikemees Kirjutas: [ -> ]Ja suvel kuluvad need lamellid topeltkiirusega.

suveks osta suvekad jah, ma alustasin ka suve lamellidega 7mm mustrit kõigil, lõpetasin taga 4mm ja ees 5mm mustriga, talveks suht mõttetud juba minuarust tagaveolise jaoks, kuigi ema sõitis ka pidevalt oma autoga oma 50k (3 hooaega) lamellidega, see täiesti oleneb rehvidest ka kuidas kuluvad, osad michelinid annavad minuarust isegi minig 50k miili garantii(osad seeriad rohkem) ,kuskilt lugesin soome lehelt.
Ja kui velgede müügiks või siis vahetuseks läheb siis mina tahan esimesena Smile Tegelt ka.....
Iseenesest kuidas autu muidu rooste asjus on ? Tüüpilised kohad annavad märku või on juba jalad läbi põhja vajumas ? Big Grin
Kui need rehvid on Continentali CVC3 (nagu mulle tundub mustri järgi), siis võin oma kogemustest öelda, et kuni 4 mm-ni pidamises vahet ei ole. Aga siis kaovad ära need peenimad lamellid ja klots muutub sellega suuremaks-tugevamaks. Vat siis läheb küll libedamalt.

Küll aga sööb suvine soe asfalt ära lamellide teravad servad ja suvekuumas rullitud servadega lamellrehv on üks päris libe sõõr... Seega, katsu sooja asfaldi jaoks ikka suverehv leida.

CVC5 kohta mul endal kogemus puudub, kuid ka neil on peent lamelli umbes pool sügavust ja siis jääb jäme joonis järele.

Tundub sõidetav auto olema. Muretuid kilomeetreid.
(14-05-2012, 12:18 AM)Reddog Kirjutas: [ -> ]Ja kui velgede müügiks või siis vahetuseks läheb siis mina tahan esimesena Smile Tegelt ka.....
Iseenesest kuidas autu muidu rooste asjus on ? Tüüpilised kohad annavad märku või on juba jalad läbi põhja vajumas ? Big Grin
Eks vaatab, kuidas nende velgedega läheb Eusa_angel
Rooste koha pealt .. ütleme nii, et mõni väike täpp on siin-seal nagu "vanale" autole kohane. Auto on ülevärvitud, seega silma see nii väga ei hakka, lähimal vaatlusel saab aru.
Alles sain pidurid korda ning vahetati ära ka õlid ja filtrid.
Positiivne on see, et teisip. (ehk täna) saabuvad suverehvid Tallinnasse ning eile sain omale uued uksepolstrid (vanad olid liiga "äraelatud", mida seletavad allpool olevad pildid). Kohekohe saab hakata helisüsteemiga jändama Eusa_clap
Ega mul eriti nokitsemist polegi. Veel on vaja korda saada katuseluuk - üles-alla käib, ette-taha käib ka, aga kinni ei taha minna + tagasillapuksid. Päikesesirmides olevates peeglites puudub valgustus. Mõtlen omaette, et ksenon ette + led-tagatuled oleksid päris vajalikud.
Nagu allolevatelt piltidelt võite näha, on auto päris kõrge - paljud vinguvad selle üle, paljudele läheb peale. Ega väga madalaks lasta ei oleks vist kõige parem idee - Eesti teed ei ole kõige paremad.

Mõned kiirelt tehtud pildid siis:

[Pilt: ch.jpg]

[Pilt: ch2.JPG]

[Pilt: ch3.JPG]

[Pilt: ch4.JPG]

Näide koledatest ja katkistest uksepolstritest:

[Pilt: ch5.JPG]

[Pilt: ch6.JPG]

[Pilt: ch7.JPG]

[Pilt: ch8.JPG]

Uued uksepolstrid tegevust ootamas:

[Pilt: ch9.JPG]

Jäin lausa keset tipptundi seda MB-d vaadates keset teed tuimalt seisma, et sellest pildikest saada :Unibrow

[Pilt: ch10.JPG]


Väike ülevaade siis tehtud töödest, et endal ka hea jälgida oleks ..

Varuosad:
- Piduriketas esim. - 2 tk - 30.00 € - 60.00 €
- Piduriklots esim. - 1 tk - 35.00 € - 35.00 €
- Kulumisandur - 2 tk - 3.50 € - 7.00 €
- Piduriketas tagum. - 2 tk - 18.00 € - 36.00 €
- Piduriklots tagum. - 1 tk - 15.00 € - 15.00 €
- Käsipiduriklots - 1 tk - 12.00 € - 12.00 €
- Paigalduskomplekt - 1 tk - 16.00 € - 16.00 €
- Tolmukaitse plekk - 2 tk - 36.00 € - 72.00 €
- Õlifilter - 1 tk - 5.00 € - 5.00 €
- Õhufilter - 1 tk - 8.00 € - 8.00 €
- Salongifilter - 1 tk - 12.00 € - 12.00 €
- Mootoriõli - 8 L - 7.40 € - 59.20 €
- Abimaterjalid - 1 tk - 3.00 € - 3.00 €

Varuosade summa: 340.20 € + uued suverehvid koos allapanekuga 240.00 €

Kokku : 580.20 €

Arvatavasti lähevad kohe varsti veljed "taastamisse" ja võib-olla ka müüki, sest tahan midagi teistsugust.


Päris odavalt said hakkama Eusa_angel
Enam-vähem jah.

Alles hiljuti "läks" puruks jahutuslõdvik. Süüdi selles on mootoripadjad, mis ma üsna pea välja vahetan. Kiiremini kohalt ära minnnes mootor nihkub natukene ettepoole - jahutuslõdvik läheb vastu genekarihma. Rahulikult tavalises tempos kohalt ära lähed, siis on kõik timm. Uued mootoripadjad on kokku 138 eurot.
Pidin sõitma pikema otsa vigase jahutuslõdvikuga - jahutusvedelikku läks samapalju kui kütet ning pühapäevasel päeval uut lõdvikut kuskilt ma ei leidnud. Uus lõdvik läks mulle 14 eurot maksma. Auto mugavusvarustusse lisandus ka käetugi (Vääna Autolammutus - 30 eurot).
Olen natukene ka tegelenud uue helisüsteemiga. Paigaldasin uue Alpine maki ja 4 kõlarit ette, kokku pean paigaldama veel 6 kõlarit ja 2 võimu. Palgapäeval on suur soov lasta autot poleerida, aga ei leia hinna ja kvaliteedi suhtes sobivat kohta. Kui kellelgi on soovitada mõnda head firmat/eraisikut, siis andke aga märku!