Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: M: Mercedes Benz W110 Sedaan 200d 1966
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Auto informatsioon:

> Aasta 1966
> Mudel 200 diisel
> Kere: W110
> Sedaan
> Värvus beez
> Töömaht 1988,võimsus 44kW
> Pikkus 4700mm, laius 1820, kõrgus 1470
> Mudelit toodeti ainult pool aastat
> Elevandiluust rool

Ajalugu: 2003 Aastal ostetud Soomest. Enne seda kasutati autot aktiivselt.

Auto on seisnud mõningad aastad lahtise taeva all. Sinna sõitis see omal jõul. Värvi peale tekkinud õhuke samblakiht, mis on kergelt maha pestav. Autos sees on hallitus. Oleks vajadust kuiva kohta panna. Autol leidub ka roostet, aga mitte midagi hullu ( mitte midagi pole läbi roostetanud ).
Kuna auto pole liikunud asukohast aastaid, siis on võimalik, et rattad on kinni kiilunud või muid probleeme. Esiklaasis on mõra. Uue klaasi ostmine maksab ~150 EUR.
Oleks edasi anda ka kontakt, kes müüb sellele mudelile varuosi.
Asjatundja seisukohalt läheks originaalkorda renoveerimine maksma umbes 10 000 EUR.

Soovitavaks hinnaks: 1000 EUR

Pildid aadressil:
http://fotoalbum.ee/photos/Teepapp/sets/1270271

Küsi julgelt lisainfot!

Auto asub Tallinna lähistel. Kui on soov vaatama minna, jäta oma kontaktandmed ja ma võtan teiega ühendust!
Värskendus.
Teema on küll täiesti vales rubriigis, kuid seekord võiks teha erandi ja mitte noomida.

Küsiks hoopis vanemate autode sõpradelt (denis23, Riho-Peeter S., stihl, ....) kui keeruline on nii vana auto ost?
Mida saab juba piltidelt järeldada ja mida kindlasti uuriks veel kohapeal?
Tegemist pole ju tavalise vana autoga (näit w124), et otsid kahjustusi ja valid millist osta, taolisel hindad aga hoopis kahjustuste suurust...

Kirjeldaksite ehk taolise seisnud vanakese ülevaatamist ja ostu.
Jah, ega minule ausalt öeldes, ei meeldi teiste asjades sorkimine, ning teiste asjade arutamine, sellega, eeldan, et omanik võib minu postituse ka kustutada hiljem.

Kui aga arvamuse küsitakse, siis, ilmselt, peaks ka vastama.

Põhimõtteliselt, sellise auto ost on lihtne - võtad 1000 eur, ja ostad ära. Kui aga küsimus, kui keeruline on sellises seisundis auto taastamine, siis jälle küsimus on selline, mis on taastamise all mõeldav. Siiski, eeldan, et eesmärk mitte põllurallikas, vaid ikka uunikum.

Sellisel juhul, ütlen kohe, et sellises konditsioonis Mercedes W110 ost taastamise eesmärgil tundub minule mitte kõige mõistlikuks.
Tegemist on levinud autoga, ning juba 4-5 000 eur saad sa kui mitte ideaalse, siis väga heas originaalkonditsioonis (s.t. sirge, läikiv, mehaaniliselt ok, roosteta, ilusa salongiga ja korraliku kroomiga) auto. Korraliku sõitva auto ilmselt ka poole odavam. Taastamine on aga ilmselt, selle auto puhul oleks kuskil turuhindades 20+ kEUR. Alates. Plus 1 aasta aega. Ning arvesta ka seda, et üks asi näiteks tehasekonditsiooni taastada, näiteks üsna robustselt ehitatud GAZ-21, ning hoopis teine - sama ajastu Mercedest. Isegi kõige odavama, levinuma. Lihtsalt see eeldab teist tööde kvaliteedi, kuna auto kvaliteet oli algusest ka üsna kõrge. Kerevahed, värv, polstrid, puit jne - kõik peab ideaalne olema. Ja originaalvaruosad võivad maksta palju.
Kui küsid - mis selle konkreetse auto puhul võib vajada taastamist, siis, arvan, et taastamist võib (ja suure tõenäolisusega, vajab ka) kõik, või peaaegu kõik. On mingi tõenäolisus, et vahetad näiteks, käigukastis või tagasillas õli ning see hakkab vähemalt, rahuldavalt, tööle, aga mitte väga suur.
Enda kogemus kaua seisnud klassikaliste autodega, isegi nendega, mis väljast on nagu prillkivi (seisnud soojas garaazis jne) mis reaalselt lähimal tutvumisel vajasid tuhanded ja tuhanded eurod investeeringud.

Ja üldiselt, enda kogemus on küll selline, et maailmas (loe Euroopas ja USAs) sellises konditsioonis autod hakatakse taastama siis, kui nende taastamisejärgne hind ületab 50 kEUR.

Nii et soovitaks küll seda autot kas dokumentideks, või varuosadeks (sellisel juhul hind on ka täiesti adekvaatne, mida omanik tahab).
Kuid kahjuks, mitte taastamiseks.

Aga ütlen veel kord - arvestades, et sama auto varuosad sobivad pea kõigidele ajastu Mersudele, ning arvestades MB varuosade hinna, ilmselt, on selle auto ost varuosadeks sellise hinnaga üsna mõistlik.

Nõustun Denisi seisukohaga 100%. Kui see auto saab ostetud varuosadeks, on ilmselt hea ost. Kui plaan on auto osta taastamiseks ja sellega ise hiljem sõita, siis pole seda mõtet osta. Uunikumi ostmisel on nö. rusikareegel see, et tuleb osta nii kallis auto kui rahakott vähegi lubab. Ehk kui ihaldusobjektiks on W110 sedaan, siis tasub otsida parimas korras (ja selle võrra kallim) auto. Kokkuvõttes on see üldjuhul odavaim lahendus. Auto taastamistööl on meistri tunnihind ikka üks, sõltumata sellest, kas remonditakse 1930-ndate haruldast kabrioletti või W110. MB W110 oli omal ajal väga levinud auto. Seda tüüpi auto on tänapäeval interneti abiga võimalik leida ilma suurema vaevata - heas korras ja mõistliku raha eest.
Ma nüü Denisiga 100% nõus ka pole, igal inimesel on oma subjektiivne nägemus või tõmme mõne (näiteks minule) täiesti tavalise sõiduki/mudeli suhtes. Samas on ka tähtis, kes teeb taastamistöö. Metallkere keevitamisega saab hakkama ja metalli töötlemist ka õpetatakse koolis/kursustel, küll aga Pole ma nõus Riho väitega, et töö hind metallkere ja puitkerega masinate juures sama on, puukerega isendite tegemine on selge meil siin ainult mõnel üksikul, väga paljud taastajad on läinud ju lihtsama vastupanu teed ja asendanud puidu metalliga.

Minu arvates on antud sõidukit ainult varuosadeks natuke palju teha, näeb liiga hea välja diisel-Mercedes-Benz kohta. St seda oleks veel mõtet toorikuna isegi kaaluda.

Dad.
Nõustun Dadiga. Wink

Auto on müüdud.